Potřeby lidí 2.hodina.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Majetek a vlastnictví.
Advertisements

ZÁKLADNÍ POJMY EKONOMIE
Základní pojmy v ekonomice
Digitální učební materiál
 Je souhrn všech výrobních a nevýrobních odvětví  Člení se do čtyř sfér  Primárnímateriální výroba  Sekundárnímateriální výroba  Terciálnínemateriální.
Podstata fungování tržní ekonomiky
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství
1. Základní ekonomické pojmy
Hospodářský proces Potřeby, peníze
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
SADA č. 22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO DUM č.3
Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Dana Gebauerová a Ing. Romana Venclíková. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší.
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o.
HOSPODÁŘSKÝ PROCES.
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule Potřeby :  Co to jsou potřeby  Základní.
Podnik, jeho cíle a funkce
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Výchova k občanství II. stupeň Název a číslo učebního materiálu.
3. srpna 2013VY_32_INOVACE_100202_Teorie_potreb_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_01.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_ZAKLADNI.
HOSPODAŘENÍ RodinY 6. ročník.
ZÁKLADNÍ EKONOMICKÉ POJMY
 Materiál lze použít jako pomocnou vizuální pomůcku při výkladu o výdajích státu.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 1.
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule Činitelé uspokojující potřeby:  Statky.
Zsv. Gymnázium Vítězslava Nováka Husova 333/II, Jindřichův Hradec Název dokumentu: Ročník: Autor: Gymnázium Vítězslava Nováka Husova 333/II, Jindřichův.
CZ.1.07/1.3.45/ Ekonomické kompetence v občanském životě pro učitele Název operačního programu: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo a název.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Peníze, majetek prima gymnázia. Peníze uspokojování potřeb – existenční podmínka potřeby uspokojují: statky – předměty služby – užitečné činnosti výměna.
ZÁKLADNÍ EKONOMICKÉ POJMY
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_712 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: VF : b) přírodní zdroje.
Vzdělání a trh práce Přednáška do předmětu Ekonomika školství
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_706 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Potřeby Jméno autora: Ing.
EU_62_A_sada 2_03_M_Úspory a půjčky jednotlivce_Pol Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková.
HOSPODAŘENÍ DOMÁCNOSTI Domácnost a její potřeby. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
NEUSTÁLE SE OPAKUJÍCÍ PROCES: 1) VÝROBY 2) ROZDĚLOVÁNÍ, PŘEROZDĚLOVÁNÍ 3) SMĚNY 4) SPOTŘEBY HOSPODÁŘSKÝ PROCES.
Statky a služby Základní ekonomické pojmy Čím uspokojujeme potřeby? Službami a statky. Co je to statek? Hmotná i nehmotná věc sloužící k uspokojení potřeb.
Trh práce. Nabídka pracovních sil v naší republice je v krátkém časovém horizontu (v rámci roku, několika málo let) relativně neměnná. Poptávka po pracovních.
Název školy:Střední škola dopravy, obchodu a služeb Autor: Lenka Komárková Název projektu: Zlepšení podmínek výuky Číslo projektu:CZ /
FINANČNÍ GRAMOTNOST ZBOŽÍ, OBCHOD, SLUŽBY ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_04.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Anotace Materiál je určen pro 1. a 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu EKONOMIKA DOPRAVY, inovuje výuku použitím multimediálních.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Majetek domácnosti, hospodaření.
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Ekonomika – základní pojmy.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
EKONOMIE 3. Teorie potřeb.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Dublovice, okres Příbram
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_07 Vlastnictví majetku
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Statky, služby VY_32_INOVACE_40_797
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření podniku.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Výrobní faktory CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Ekonomické vzdělávání I. – III. r./Kuchař - číšník
Práce, hledání zaměstnání
Žáci se seznamují s dovednostmi v jednotlivých věkových obdobích
Název projektu: ICT ve výuce
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Název školy: Střední škola dopravy, obchodu a služeb
Statky a služby CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
DUM - Digitální Učební Materiál
Transkript prezentace:

Potřeby lidí 2.hodina

Potřeby lidí POTŘEBA = pociťovaný nedostatek. Potřeby jsou hybnou silou ekonomiky a celkového rozvoje lidstva. Pocit nedostatku, který se lidé snaží odstranit, tím že potřebu uspokojí. Potřeby se vyvíjí, záleží na mnoha faktorech a jsou nekonečné.

Dělení potřeb fyzické (biologická podstata člověka, pít, jíst, spát, mluvit) duševní (vzdělávat se, pracovat, telefonovat) hmotné (požadavky mít a užívat věci,chci mít auto) nehmotné (požadavky mít a užívat znalosti a dovednosti,znát cizí jazyk) biologické (hlad) kulturní (cestovat,poznávat) individuální (auto-chce mít jedinec) společenské (silnice-skupina lidí potřebuje dojet do města) hlavní (vyvolávají potřebu doplňkové-bydlet) doplňkové (mít nábytek v bytě) zbytné (raketa) nezbytné (voda - potřeba k životu) současné (poslouchat výklad, učit se, lyžovat) budoucí (získat maturitní vysvědčení, postavit dům, vlastnit auto)

Potřeby lidí Potřeby uspokojujeme pomocí statků nebo služeb. SLUŽBY jsou cizí činnosti,které uspokojí lidské potřeby. STATKY jsou předměty vytvořené prací nebo získané z přírody.

Dělení statků Hmotné - každá věc,která uspokojí lidské potřeby (pití, jídlo, auto) Nehmotné - každý duševní výtvor člověka,jeho znalosti,dovednosti,kterými lze uspokojit lidské potřeby (cizí jazyk,psát na stroji) Kapitálové - slouží k další hospodářské činnosti (DM a oběžný majetek) Spotřební - slouží ke konečné spotřebě

Dělení služeb věcné (hmotné) – cizí činnosti, které obnovují nebo zlepšují hmotné statky , např. malíř pokojů, opravář auta apod. osobní (nehmotné) – cizí činnosti, které působí přímo na naši osobu, např. lékař léčí zápal plic, divadlo pro nás hraje apod. Veřejné statky a služby - získáváme je jakoby zdarma,ale občané je platí nepřímo ze svých daní (městské osvětlení,obrana státu,bezplatné státní školství).