Didaktické prostředky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Psychologie pro manažery Projekt ESF v Opatření 3.3 Rozvoj celoživotního učení Registrační číslo projektu: CZ / /0018.
Advertisements

ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Didaktika fyziky jako vědecká disciplína
AV stručná prezentace.
Výběrové řízení dodavatele manažerského vzdělávání pro ZENTIVA a.s.
Analýza a popis pracovního místa
6. HODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
Mgr. Alena Lukáčová, Ph.D., Dr. Ján Šugár, CSc.
Nadace Terezy Maxové Programu Iniciativy Společenství Equal
Aukro.cz – projektový management v e-commerce Tereza Kabrdová.
Výběr pracovníků Úkolem výběru pracovníků je rozpoznat, který z uchazečů bude nejlépe vyhovovat požadavkům obsazovaného pracovního místa.
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
Sociologický výzkum.
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Jak jste dopadli? Kvaliťák nebo kvantiťák? Kreativec nebo analytik?
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
PhDr. Dana Bernardová, Ph.D.
Management  Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti  Tento název může také označovat skupinu vedoucích.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
Didaktické testy doc. Mgr. Antonín Staněk, Ph.D.
Každá (základní) škola má mít přehled o svých vzdělávacích výsledcích.
Dobrá škola ?. Co je produktem školy? Výstupy: výsledky dlouhodobé efekty.
TÉMA: VZDĚLÁVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
ZKUŠEBNICTVÍ A KONTROLA JAKOSTI 01. Experimentální zkoušení KDE? V laboratoři In-situ (na stavbách) CO? Modely konstrukčních částí Menší konstrukční části.
1 Úvod do modulu: Evaluace distančního vzdělávání Miroslava Dvořáková Olomouc 2007 akademie distančního vzdělávání.
PLÁNOVÁNÍ CELOROČNÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY UČITELE EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTŮ
Projektová výuka. Úspěch projektu je závislý na dobrém naplánování a dobrém řízení v poměru 8:2.
Didaktika distančního vzdělávání Základní pojmy a vztahy.
1 Řízení implementace IS a SS* Šablony. 2 Vzorové postupy.
Teorie vzdělávání dospělých
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DMPRA0509) Tutor: Mgr. Monika Všetulová Olomouc,
Případová studie Seminář 2014.
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
Vzdělávání zaměstnanců
VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ. Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1133Ročník:2. Vzdělávací obor: Ekonomika podniku Tematický okruh: Personální činnosti Téma:
Struktura bakalářské práce
MOTIVAČNÍ PROGRAM PRACOVNÍKŮ
Psaní právních dokumentů
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
aneb Assessment Centre a Development Centre
Didaktické metody Androdidaktika.
Profese učitele z pohledu praxe střední školy (vážně i nevážně) Duben 2008.
PRAKTICKÁ ÚČETNÍ Grantový projekt: reg. číslo projektu: CZ.1.07/3.2.07/ realizátor projektu: HM EKOND, spol. s r.o., Ostrava.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
6. HODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ
Hodnocení výsledků vzdělávání a učení Efektivita a kvalita
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Didaktické prostředky
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ A/ B/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
České Budějovice, červen 2016
Teorie vzdělávání dospělých
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Standardy pro základní vzdělávání
Didaktické metody Androdidaktika.
ROZVOJ INTELEKTUÁLNÍHO KAPITÁLU A VZDĚLÁVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ
První zkušenosti s evaluací
Management Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti Tento název může také označovat skupinu vedoucích pracovníků.
KMT/DIZ1 Příprava na vyučování Příprava na vyučovací hodinu
Transkript prezentace:

Didaktické prostředky Androdidaktika

Didaktické prostředky Vše co nám pomáhá dosažení cílů vzdělávání Obsah, formy, metody, pomůcky, technika, organizace, komunikace atd. Projektová příprava, prostředky didaktické diagnostiky, hodnocení efektivnosti

Projektová příprava Zpracování písemného projektu Formulace myšlenek Zjištění požadavků zadavatele Formulování cílů projektu Realizace koncepce Rozhodnutí o projektu

Formulování cílů projektu Má tři základní fáze – výstup jedné fáze je zároveň vstupem pro fázi druhou Tři základní otázky: Proč ? – Co? - Jak?

Proč? Podrobná specifikace vzdělávací potřeby Popisuje účel projektu Jasně stanoveny důvody a jejich uplatnění v praxi Tzv. Požadavkový dokument

Co? Rozsah prací a kvalitativní kritéria produktu Strategie řešení Z pohledu účastníků Z pohledu lektorů Tzv. úkolový dokument

Jak? Řešení projektu a stanovení konkrétního postupu Harmonogram Vyloučení chyb, průběžná, rychlá a jednoduchá kontrola průběhu

Fáze vzdělávacího projektu Základní cíle projektu První verze projektu Připomínky odborníků Připomínky lektorů Připomínky zadavatele Pilotní projekt Test projektu Připomínky účastníků Definitivní projekt Realizace projektu

Struktura projektu Název vzdělávací akce Jméno organizace a jméno garanta Charakteristika a cíl vzdělávací akce Kritéria pro výběr účastníků Obsahová náplň Časový plán Metodika Požadavky na lektory Vyhodnocení průběhu a účinnosti Kalkulace ceny

Didaktická diagnostika ve vzdělávacích projektech Diagnostika – poznávání a hodnocení individuálních zvláštností účastníků Didaktická diagnostika – zkoumá vědomosti, dovednosti a profesní návyky

Organizační problémy Jak provádět sběr dat o účastnících, v jakém rozsahu, ochrana dat Vytvoření kritérií pro hodnocení úspěšnosti účastníků v průběhu výuky Zpracování systému diagnostiky a jeho implementaci v didaktickém procesu

Činitelé diagnostiky Motivy, potřeby, sklony, zájmy Přístup ke vzdělávání Schopnost (dovednost) učit se Koncentrace a vůle k učení Hodnocení výsledků studia účastníkem

Časové dělení diagnostiky Předběžná diagnostika Vstupní diagnostika Průběžná diagnostika Výstupní diagnostika

Předběžná a vstupní diagnostika Formou dotazníků, indiv. konzultací, testování Funkce: poznání osobnosti, upřesnění vzděl. potřeb, poznání motivace, sestavení optimální výuk. skupiny, údaje o znalostech a dovednostech

Průběžná diagnostika Funkce: zjištění a zhodnocení osvojování si znalostí a dovedností Po časovém , nebo problémovém celku Různé metody- dotazník, diskuze, písemné-seminární práce, testy,

Výstupní diagnostika Metody: písemné a ústní zkoušení, hospitace, praktické zkoušení, konzultace, projektové metody Funkce: získání informací o studijním úsilí účastníků, motivace, efektivitě Srovnání se vstupní diagnostikou Testy: srovnávací- relativní výkon, ověřovací testy – absolutní výkon,

Hodnocení efektivity Nutné vyloučit subjektivitu Základem je kvalitní projekt Co největší možné množství kvantifikovaných zdrojů Konfrontace výsledků se zainteresovanými i nezainteresovanými osobami

4 úrovně hodnocení efektivity Kirkpatrick 1991 Různé metody- testy, intewiew, dotazníky, - bezprostřední reakce na kurz Klasické školní metody – testy, referáty, zkoušení – zpracování dovedností a znalostí Sledování změn chování v průběhu kurzu- simulované situace, hry Zkoumání naplnění hlavního cíle – změna produktivity práce

Základní pohledy na efektivnost výuky Účastník – čemu se naučil X kolik, energie, času, námahy a peněz vynaložil Podnik – okamžitý nebo dlouhodobý efekt/ rizika X celkové náklady Lektor – akceptování lektorského vystoupení / odměna X čas a energie spotřebovaná na přípravu Vzdělávací zařízení – posílení image firmy X náklady versus příjmy

Možnosti hodnocení Koubek 1995 Porovnání výsledků vstupních a výstupních testů Vliv náhodných faktorů Tendence k nadhodnocování výstupních testů Práce nezávislých pozorovatelů Zejména hodnocení lektorů

Hodnocení – kdo- koho Hodnocení Kdo Koho Účastníci Nezávislí pozorovatelé lektoři Koho Účastníky Lektory podmínky