Quo vadis 913? OSM LET ODBORNOSTI 913

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pohled kraje na nepřetržitou péči MUDr
Advertisements

ÚHRADOVÁ VYHLÁŠKA PRO ROK 2013 POHLEDEM AMBULANTNÍHO SPECIALISTY
 Je v ČR organizováno a garantováno státem.  Vychází z Listiny základních práv a svobod, která zaručuje každému občanu právo na sociální zabezpečení.
PRŮZKUM NA TÉMA: „Dopady finanční krize“ eficia .
Stav k 30. červnu Výměna řidičských průkazů Řidičské průkazy vydané od 1. července 1964 do 31. prosince 1993 jsou jejich držitelé povinni vyměnit.
Úhradová vyhláška, a regulace v letech 2009, 2010 a 2011.
Ekonomika nemocnic Jihomoravského kraje ve vztahu k poskytované péči Analytická studie Nemocnice ve statistických údajích, které zpracovaly krajské.
Legislativní změny v oblasti zaměstnávání OZP
Odměňování za práci Plat =odměňování zaměstnanců – státu, územních samosprávných celků (krajů a obcí), státních fondů, příspěvkových organizací, jejíž.
Generická preskripce a substituce Pozitivní listy
Jednání MZ ČR JUDr. Mgr. Marek Hodulík ZÁKON O UN.
Finanční situace systému veřejného zdravotního pojištění a úhrady zdravotní péče v roce 2009 Praha, 20. listopadu 2008.
Petr NEČAS ministr práce a sociálních věcí 9. dubna 2008 Bilance dopadů sociálních reforem za rok 2008.
Biologické centrum AV ČR, v. v. i. Hospodaření instituce Úprava rozpočtu.
Optimalizace počtu matričních úřadů Porada s MV ČR konaná dne
JUDr. Radim Boháč, Ph.D. 22. května IFA. 1. Příjmové daně 2. Věcný záměr nového zákona o daních z příjmů 3. Nový zákon o daních z příjmů (NZDP)
Role MZ ČR v souvislosti s veřejnou podporou – financování investic ve zdravotnictví
Sociální zabezpečení 3. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Majetkové narovnání Stručný přehled. Kontaktní údaje: tel.: , Jak je dnes financována naše církev? o Vlastní zdroje.
Systém financování v primární péči
PROJEKT EZK ROKY 2001 AŽ 2011 PILOTNÍ PROJEKTY
1 Dotace MPSV jako zdroj financování zaměstnanců v sociálních službách Praha, květen 2014 Mgr. Antonín Shejbal Odbor sociálních služeb.
Restrukturalizace akutní lůžkové péče Ing. Petr Nosek náměstek pro zdravotní pojištění
JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 8. dubna 2013.
Sociální zabezpečení a důchodová politika
Úsporná opatření v působnosti MPSV a daních z příjmů.
Všeobecná sestra v sociálních službách
Volitelný předmět 1287 Moderní ošetřovatelství. Moderní ošetřovatelství Právní předpisy upravující činnosti zdravotnických a pedagogických pracovníků.
Návrh způsobu financování opatření Národní strategie BESIP (k diskusi)
MUDr.Dana Kuklová, CSc. Státní zdravotní ústav Praha
Daňová reforma - reformní novela 2013 JUDr. Radim Boháč, Ph.D
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 24. března 2014.
Dotace na provoz sociálních služeb v roce 2009 Petr Nečas místopředseda vlády ministr práce a sociálních věcí 29. ledna 2009.
VYJEDNÁVÁNÍ O PODMÍNKÁCH NOVÉ ZVLÁŠTNÍ SMLOUVY
Mgr. Ing. Drago Sukalovský, starosta města Kuřimi
Svaz měst a obcí České republiky a zákon o rozpočtovém určení daní Ing. Oldřich Vlasák předseda.
Česká asociace adiktologů
Sociální reforma 2011 Státní sociální podpora  Rodičovský příspěvek  Příspěvek na bydlení  Posuzování zdravotního stavu dětí  Sankce za neplnění povinné.
Souvislý příklad na mzdy
Směrnice Rady Libereckého kraje č. 3/2006 k zadávání veřejných zakázek Libereckým krajem a jím zřizovanými příspěvkovými organizacemi Liberec, 9. dubna.
Pojistné na sociální zabezpečení a příspěvek na státní politiku zaměstnanosti
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Hmotná nouze 29. června 2010 Bc. Ivana Šťastná vedoucí OSV
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava – Vítkovice,příspěvková organizace Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: 3. dubna 2012 Název: VY_32_INOVACE_7.3.7.
Návrh novely zákoníku práce předložený vládě Svaz průmyslu a dopravy ČR souhlasil s návrhem novely zákoníku práce Stanovisko ze dne 31. března 2011.
ZDRAVOTNÍ POJIŠTĚNÍ a POJISTNÉ NA ZDRAVOTNÍ POJIŠTĚNÍ
Aktuální krize zdravotnictví
Právo sociálního zabezpečení J.Kožiak. Předmět úpravy  Pojem Právní odvětví, které upravuje pomoc občanům v tíživé společenské situaci z veřejných zdrojů.
Generická preskripce a pozitivní listy
Léčiva u vzácných onemocnění (v kontextu dalších informací) PharmDr. Josef Suchopár Infopharm, a.s. Praha,
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
POJISTNÉ NA ZDRAVOTNÍ POJIŠTĚNÍ. Prameny práva zákon č. 592/1992 Sb., o pojistném na zdravotní pojištění (ZPZP)
POJISTNÉ NA ZDRAVOTNÍ POJIŠTĚNÍ
Hodnocení kvality a bezpečí zdravotních služeb
Odbornost 913 v číslech ODBORNOST 913 V ČÍSLECH ANEB RADOSTI A STRASTI SPOJENÉ S POSKYTOVÁNÍM OŠETŘOVATELSKÉ PÉČE?
ZÁSADY TRANSFORMACE ZDRAVOTNÍCH POJIŠŤOVEN Praha,
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Paragraf Fišerové – dopady na pacienty, pojišťovny a poskytovatele zdravotní péče.
Finanční situace systému veřejného zdravotního pojištění a úhrady zdravotní péče v roce 2008 Ministerstvo zdravotnictví Praha,
Ekonomika ošetřovatelské péče v sociálních službách – rok 2015 Jiří Procházka únor 2015.
Financování sociálních služeb 2015 Olomouc
Zdravotnické reformní zákony Mgr. Martin Plíšek náměstek ministra zdravotnictví.
Ošetřovatelská péče v pobytových zařízeních sociálních služeb MUDr. Tom Philipp, Ph.D., MBA náměstek pro zdravotní pojištění.
Správa sociálního zabezpečení
Úhrady zdravotní péče v sociálních zařízeních
Finanční situace systému veřejného zdravotního pojištění a úhrady zdravotní péče v roce 2009 Praha, 20. listopadu 2008.
Zdravotnictví: hospodářský kontext
Skupina poskytovatelů následné lůžkové péče Dohodovací řízení pro rok 2020 Společný návrh ZP
PaedDr. Alena Gajdůšková místopředsedkyně Výboru pro sociální politiku Výbor pro zdravotnictví Petiční výbor POSLANECKÁ SNĚMOVNA PARLAMENTU ČESKÉ REPUBLIKY.
Transkript prezentace:

Quo vadis 913? OSM LET ODBORNOSTI 913 ANEB CO DÁL S OŠETŘOVATELSKOU PÉČÍ V POBYTOVÝCH ZAŘÍZENÍCH SOCIÁLNÍCH SLUŽEB?

TROCHA HISTORIE NIKOHO NEZABIJE Quo vadis 913? VÚPSV Praha, prosinec 2003: Podmínky poskytování ošetřovatelské péče v rezidenčních zařízeních vč. návrhu propojení systémů zdravotní a sociální péče Autoři: Blanka Misconiová, Iva Merhautová, Ladislav Průša Až do konce r. 1991 byla zdravotní péče v ústavech sociální péče poskytována ve smyslu ustanovení § 11 odst. 1 zákona č. 20/1966 Sb., o péči o zdraví lidu, v platném znění, podle něhož stát poskytoval zdravotní služby prostřednictvím svých zařízení, přičemž nebyla rozlišena zdravotnická zařízení a ústavy sociální péče. Ustanovení § 11 odst. 2 téhož zákona upravovalo zdravotnická zařízení jako místo, kde se zdravotní péče poskytuje, přičemž nešlo o oprávnění tohoto subjektu k poskytování zdravotní péče, neboť zákon vycházel z toho, že se zdravotní péče poskytuje i jinde než ve zdravotnických zařízeních. Do 31. 12. 1991 byly tedy ústavy sociální péče na základě citovaných ustanovení přímo ze zákona jako státní zařízení oprávněny poskytovat zdravotní péči. TROCHA HISTORIE NIKOHO NEZABIJE

TROCHA HISTORIE NIKOHO NEZABIJE Quo vadis 913? VÚPSV Praha, prosinec 2003: Podmínky poskytování ošetřovatelské péče v rezidenčních zařízeních vč. návrhu propojení systémů zdravotní a sociální péče Autoři: Blanka Misconiová, Iva Merhautová, Ladislav Průša V r. 1992 byl zaveden systém všeobecného (dnes veřejného) zdravotního pojištění, z jehož fondů jsou prováděny úhrady zdravotní péče zdravotnickým zařízením na základě smluv o poskytování a úhradě zdravotní péče. Na rozdíl od dřívější právní úpravy mohla tedy poskytovat zdravotní péči pouze zdravotnická zařízení, tedy subjekty, které mají statut zdravotnických zařízení, resp. které mají oprávnění k poskytování zdravotní péče udělené státním orgánem (registraci ve smyslu § 10 zákona č. 160/1992 Sb.). TROCHA HISTORIE NIKOHO NEZABIJE

TROCHA HISTORIE NIKOHO NEZABIJE Quo vadis 913? VÚPSV Praha, prosinec 2003: Podmínky poskytování ošetřovatelské péče v rezidenčních zařízeních vč. návrhu propojení systémů zdravotní a sociální péče Autoři: Blanka Misconiová, Iva Merhautová, Ladislav Průša VZP tehdy v rozporu s výše uvedenými právními předpisy odmítala dostát svým závazkům vůči pojištěncům, které vyplývají z čl. 31 Listiny základních práv a svobod a z uvedeného zákona a byla toho názoru, že náklady ústavů sociální péče na jimi poskytnutou zdravotní péči nemají být hrazeny z veřejného zdravotního pojištění, neboť tato zařízení mají povinnost poskytovat zdravotní péči vlastními zaměstnanci a hradit ji ze svého rozpočtu. VZP tvrdila, že ústavy sociální péče nejsou zdravotnickými zařízeními ve smyslu § 11 zákona o péče o zdraví lidu, v platném znění, a že s nimi tedy ani nemůže uzavírat smlouvy na úhradu poskytované zdravotní péče. TROCHA HISTORIE NIKOHO NEZABIJE

TROCHA HISTORIE NIKOHO NEZABIJE Quo vadis 913? VÚPSV Praha, prosinec 2003: Podmínky poskytování ošetřovatelské péče v rezidenčních zařízeních vč. návrhu propojení systémů zdravotní a sociální péče Autoři: Blanka Misconiová, Iva Merhautová, Ladislav Průša Tuto argumentaci VZP vyvrátil soud v řízení mezi VZP a Domovem důchodců Sněženková 8, Praha 10 (viz rozsudek č.j. 39 Co 261/97-57 ze dne 29. 9. 1997): zdravotní péče, na kterou má každý občan nárok na základě čl. 31 Listiny základních práv a svobod a která je poskytována obyvatelům ústavů sociální péče podle § 22 písm. d/ zákona č. 48/1997 Sb. jako tzv. zvláštní ambulantní péče, musí být hrazena z veřejného zdravotního pojištění, ústavy sociální péče mohou být registrovány jako nestátní zdravotnické zařízení podle zákona č. 160/1992 Sb., přičemž tato registrace zároveň ústavy aktivně legitimuje k účasti na výběrovém řízení a na jeho základě k uzavření smlouvy. TROCHA HISTORIE NIKOHO NEZABIJE

TROCHA HISTORIE NIKOHO NEZABIJE Quo vadis 913? VÚPSV Praha, prosinec 2003: Podmínky poskytování ošetřovatelské péče v rezidenčních zařízeních vč. návrhu propojení systémů zdravotní a sociální péče Autoři: Blanka Misconiová, Iva Merhautová, Ladislav Průša Pro kvantifikaci ekonomických dopadů poskytování zdravotních výkonů v ústavech sociální péče realizovalo MPSV v závěru r. 1999 týdenní šetření o rozsahu poskytované zdravotní péče ve všech ústavech sociální péče. Z tohoto šetření vyplynulo, že ústavy sociální péče vynakládaly cca 1,8 mld. Kč (tj. cca 25 %) z rozpočtu svých zařízení na krytí nákladů spojených s poskytováním ošetřovatelské péče pro obyvatele těchto zařízení. Jakkoliv se tento objem finančních prostředků z řady pohledů může jevit jako velmi nízký, je nutno uvést, že VZP předpokládala, že na zdravotní péči v ústavech sociální péče by bylo nutno vynaložit cca 3 - 4mld. Kč. TROCHA HISTORIE NIKOHO NEZABIJE

Quo vadis 913? Od 1.1 .2007 nabyl účinnosti zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, který v § 36 stanovuje, že rozsah a podmínky zabezpečení a hrazení zdravotní péče o osoby, kterým se poskytují pobytové služby v zařízeních sociálních služeb uvedených v § 34 odst. 1 písm. c) až f), upravují zvláštní právní předpisy a že ošetřovatelská a rehabilitační péče je těmto osobám poskytována především prostřednictvím zaměstnanců zařízení uvedených v předchozí větě, kteří mají odbornou způsobilost k výkonu zdravotnického povolání podle zvláštního právního předpisu. Podle § 17a zákona č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění, uzavírají zdravotní pojišťovny za účelem zajištění věcného plnění při poskytování ošetřovatelské a rehabilitační zdravotní péče pojištěncům umístěným v zařízeních sociálních služeb s pobytovými službami zvláštní smlouvy. Příslušná zdravotní pojišťovna zvláštní smlouvu uzavře, pokud o to zařízení sociálních služeb požádá a současně prokáže, že ošetřovatelská a rehabilitační zdravotní péče bude poskytována zdravotnickými pracovníky zařízení sociálních služeb, kteří jsou způsobilí k výkonu zdravotnického povolání podle zvláštních právních předpisů

Jaká je realita v odbornosti 913? Quo vadis 913? Jaká je realita v odbornosti 913?

Provozně ekonomické ukazatele VZP v letech 2008 - 2013 Quo vadis 913? Provozně ekonomické ukazatele VZP v letech 2008 - 2013 Zdroj: VZP Rok 2008 2009 2010 2011 2012 2013 Počet IČZ 536 549 558 568 583 596 Počet bodů (tis.) 601 694 877 464 826 790 886 911 912 272 857 226 Počet UOP 46 749 46 607 44 541 45 430 45 602 45 046 Počet bodů/UOP 12 871 18 827 18 562 19 523 20 005 19 030 Náklady (tis.Kč) 620 132 789 724 743 344 798 889 749 219 799 036 Náklady/UOP (Kč) 13 265 16 944 16 689 17 585 16 430 17 738

Quo vadis 913?

Co lze z těchto grafů vyčíst? Quo vadis 913? V roce 2009 došlo k výraznému nárůstu počtu bodů na UOP oproti roku 2008 při snížení počtu UOP = PZSS začala více vykazovat? V roce 2010 pokles počtu bodů i UOP = důsledek rozsáhlé revizní činnosti VZP V roce 2013 pokles počtu UOP oproti roku 2012 = přehlašování pojištěnců k jiným zdravotním pojišťovnám, které v roce 2012 neregulovaly? Od roku 2009 se počet vykázaných bodů i průměrný počet bodů na jednoho UOP relativně stabilizoval V roce 2013 je počet bodů/UOP nižší než v roce 2012 – nabídka VZP na regulaci vztaženou k bodům zaplaceným za 0,90 Kč v roce 2013 je výhodnější pro VZP Co lze z těchto grafů vyčíst?

Porovnání počtu bodů a nákladů odbornosti 913 u VZP Quo vadis 913? Porovnání počtu bodů a nákladů odbornosti 913 u VZP Počet UOP

Co lze z těchto grafů vyčíst? Quo vadis 913? V roce 2009 výrazný nárůst počtu bodů/UOP (nákladů/UOP) oproti roku 2008 při snížení počtu UOP. V roce 2010 pokles počtu UOP = důsledek rozsáhlé revizní činnosti VZP. V roce 2012 nárůst počtu bodů při zachování počtu UOP, ale dochází k poklesu nákladů/UOP = důsledek regulace vztažené k roku 2010 (revizní činnost VZP) a zrušením materiálového výkonu 06623 u podávání léku per os. V roce 2013 opětné navýšení nákladů/UOP nad úroveň roku 2011 – bude sníženo regulací vztaženou k roku 2011. Rok 2014 = bude průměrován k roku: 2013 k bodům zaplaceným za 0,90 Kč (u PZSS, která podepsala Memorandum): pro zjednodušení 857 226 000 / 45 046 = 19 030 bodů/UOP 2012 ke všem uznaným bodům (u PZSS, která nepodepsala Memorandum) = což je více než v roce 2013: 912 272 000 / 45 602 = 20 005 bodů/UOP Co lze z těchto grafů vyčíst?

Porovnání počtu bodů a nákladů odbornosti 913 Quo vadis 913? Porovnání počtu bodů a nákladů odbornosti 913 Zařízení č. 1 Zařízení č. 2 2010 2011 2012 2013 Počet bodů 1 165 482 922 420 1 328 626 2 487 786 1 322 249 1 016 750 1 998 320 1 844 191 Počet UOP 96 103 75 94 78 66 102 71 Počet bodů/UOP 12 140 8 956 17 715 26 466 16 952 15 405 19 591 25 975 Počet bodů/UOP VZP 18 562 19 523 20 005 19 030 Náklady (Kč) 1 048 934 830 178 1 195 763 2 239 007 1 190 024 915 075 1 798 488 1 659 772 Náklady/UOP (Kč) 10 926 8 060 15 944 23 819 15 257 13 865 17 632 23 377 Regulace dle memoranda VZP, APSS ČR a AK   986 717 1 710 662 1 663 875 13 156 18 199 16 313 Ztráta (Kč) -209 046 -528 345 -134 613 Pozn.: Hodnota "Počet bodů/UOP" za všechna PZSS v roce 2013 ve výši 170 % roku 2011 by činila 1,7 x 19 523 = 33 189 bodů

Porovnání počtu bodů a nákladů odbornosti 913 Quo vadis 913? Porovnání počtu bodů a nákladů odbornosti 913 Zařízení č. 3 Zařízení č. 4 2010 2011 2012 2013 Počet bodů 1 258 965 1 224 122 1 197 540 2 420 363 542 227 419 989 362 056 890 640 Počet UOP 125 124 127 47 45 34 38 Počet bodů/UOP 10 072 9 872 9 580 19 058 11 537 9 333 10 649 23 438 Počet bodů/UOP VZP 18 562 19 523 20 005 19 030 Náklady (Kč) 1 133 069 1 101 710 1 077 786 2 178 327 488 004 377 990 325 850 801 576 Náklady/UOP (Kč) 9 065 8 885 8 622 17 152 10 383 8 400 9 584 21 094 Regulace dle memoranda VZP, APSS ČR a AK   2 033 822 657 715 16 014 17 308 Ztráta (Kč) -144 505 -143 861 Pozn.: Hodnota "Počet bodů/UOP" za všechna PZSS v roce 2013 ve výši 170 % roku 2011 by činila 1,7 x 19 523 = 33 189 bodů

Quo vadis 913? Za vším hledej peníze aneb kolik vlastně proděláváme na ošetřovatelské péči?

Quo vadis 913? Vyhláška 472/2009 Sb., kterou se mění vyhláška Ministerstva zdravotnictví č. 134/1998 Sb., 2 – Seznam zdravotních výkonů 06613 OŠETŘOVATELSKÁ INTERVENCE – ČASOVÁ DISPOZICE 10 MINUT Výkon bude hrazen po předchozí indikaci ošetřujícího lékaře. Výkon lze kombinovat s ostatními materiálovými výkony odbornosti 913. Čas výkonu: 10 minut Body: 24

Quo vadis 913? Vyhláška 472/2009 Sb., kterou se mění vyhláška Ministerstva zdravotnictví č. 134/1998 Sb., 2 – Seznam zdravotních výkonů 06611 ZAVEDENÍ NEBO UKONČENÍ ODBORNÉ ZDRAVOTNÍ PÉČE, ADMINISTRATIVNÍ ČINNOST SESTRY Výkon bude hrazen po předchozí indikaci ošetřujícího lékaře při převzetí pacienta do lékařem indikované péče. Čas výkonu: 60 minut Body: 178 Pro srovnání: výkon 06613 – 24 bodů x 6 = 144 bodů za hodinu

Quo vadis 913? Vykazované výkony x Plat zdravotních sester (výpočet bez náhrad např. za dovolenou a bez příplatků) Předpoklad: 1 x zdravotní sestra Max. počet výkonů 06613 za hodinu: 60 / 10 = 6 výkonů Max. počet bodů při výkonu 06613: 6 x 24 = 144 bodů Úhrada od ZP při 0,90 Kč/bod: 144 x 0,90 = 129,60 Kč/hod Úhrada od ZP při 0,40 Kč/bod: 144 x 0,40 = 57,60 Kč/hod (minimální hodinová mzda v roce 2014 = 50,60 Kč)!!! Průměrný počet odpracovaných hodin/1měsíc při týdenní pracovní době 37,5 hodin: 37,5 x 4,348 (průměrně týdnů v měsíci) = 163,05 hodin

Quo vadis 913? Vykazované výkony x Plat zdravotních sester Průměrný výdělek zdravotní sestry při plném vytížení vykazováním: a) při 0,90 Kč/bod: b) při 0,40 Kč/bod: 163,05 x 129,60 = 21 131,28 Kč 163,05 x 57,60 = 9 391,68 Kč  (Minimální mzda v roce 2014 = 8 500,-Kč)!!! Platový tarif zdravotních sester v 10. platové třídě: 1.stupeň (do 1 roku započitatelné praxe): 15 960,- Kč Průměr: 12 stupeň (nad 32 let započitatelné praxe): 24 020,- Kč 19 990,- Kč Průměrný plat vč. odvodů na sociální a zdravotní pojištění: 26 787,- Kč Plat vč. odvodů na sociální a zdravotní pojištění v 1. stupni: 21 386,- Kč ZDRAVOTNÍ SESTRY NENÍ MOŽNÉ ZAPLATIT ANI PŘI 0,90 Kč/BOD

Quo vadis 913? ZÁVĚR 1.) Zdravotní sestra v pobytových sociálních službách je očekávanou službou jak od našich klientů, tak od jejich příbuzných. 2.) Zrušení zdravotních sester bez náhrady není možné. 3.) Je nezbytné zvýšit hodnotu bodu tak, aby pokryla osobní náklady zdravotních sester. 4.) VZP je povinna zaplatit ošetřovatelskou péči o klienty v PZSS. 5.) Odbornost 913 je nejlevnější způsob zajištění ošetřovatelské péče: Pacient v LDN stojí VZP cca 35 000,-Kč/měsíc, klient v PZSS stojí VZP cca 1 500,- Kč/měsíc (rok 2013 bez regulace) = VZP by měla mít zájem o zajištění ošetřovatelské péče především v PZSS. 6.) APSS ČR nás nemůže podle uzavřeného Memoranda zastupovat, tzn., že musíme jednat každý sám za sebe (pokud nás VZP nevyzve k jednání s našimi zástupci).

Quo vadis 913? Děkuji za pozornost Kontakty: Ing. Petr Boťanský, 602 427 795 petrbotansky@seznam.cz reditel@ddst.cz