Základní škola Pečky, okres Kolín

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
 V r uložila vláda MF, MŠMT a MPO vypracovat systém budování finanční gramotnosti na ZŠ a SŠ (dále jen SBFG).  První verze byla dokončena v r.
Advertisements

Ekonomická gramotnost
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bc. Martina Špačková ANOTACE Prezentace seznamuje žáky s jednoduchými pojmy z oblasti.
R OZUMÍME PENĚZŮM Začlenění Rozumíme penězům do Školního vzdělávacího programu ZŠ Želiv.
Etická výchova a Finanční gramotnost
Taneční a pohybová výchova
Finanční gramotnost v počátečním vzdělávání Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy RNDr. Jindřich Kitzberger náměstek ministra.
Finanční gramotnost v počátečním vzdělávání
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství
ZŠ Dambořice příspěvková organizace
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Ing. Lucie Kratochvílová
Rozumíme penězům Buštěhrad Projekt Rodina Splátkova  Sociální postavení  Ekonomická situace  Příjmy  Výdaje  Finanční produkty / stavební.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Role školního koordinátora EVVO
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Poštovní poukázky.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Číslo materiáluVY_62_INOVACE_EKO_4S_RE_33_07 NázevBanky Druh učebního materiálu Prezentace PředmětEkonomika Ročník4 Tématický celekBankovnictví AnotaceDefinice.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Výchova k občanství II. stupeň Název a číslo učebního materiálu.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 2.
Rozpočet domácnosti Název školy
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
SLAVNOSTNÍ UKONČENÍ PROJEKTU. MODERNIZACE VZDĚLÁVÁNÍ – ŠANCE LEPŠÍHO PRACOVNÍHO UPLATNĚNÍ CZ.1.07/1.2.33/
RVP ZV příloha Vzdělávací oblast Umění a kultura
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_252.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Číslo projektu: CZ / /0316 Název projektu: Poradenské a informační centrum pro malé a střední podniky Žadatel: Vzdělávací institut Partner:Hospodářská.
Rámcové a školní vzdělávací programy
Ing. Jan Krajíček, Ph.D Peněžní gramotnost Peněžní gramotnost.
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Sylva Čekalová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Finanční gramotnost – klidná cesta rozbouřeným mořem financí Jaké znalosti a dovednosti musíme mít, abychom naplnili vlastní cíle?
EU peníze školám II.Cizí jazyky Koordinátor: Věra Křížová akreditace - DVPP ze
Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov Stručný program setkání 7:30-8:30  příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení.
Anotace Prezentace pro žáky k finanční gramotnosti, seznámení se s bezhotovostním platebním stykem AutorHolomková Lenka JazykČeština Očekávaný výstup Vyjasnění.
* Finanční gramotnost * Hospodaření domácností. ROZPOČET je porovnání příjmů a výdajů na určité období. Rozpočet si může sestavit jednotlivec i domácnost.
ROZPOČET Mgr. Michal Oblouk. ROZPOČET seznam veškerých plánovaných výdajů a příjmů porovnání pravidelných příjmů a výdajů, rozdělování a užití peněz druhy:
EU_62_A_sada 2_13_M_Druhy pojištění_Pol Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková Anotace.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Trhové Sviny CZ /0.0/0.0/15_005/
EU_62_A_sada 1_19_M_Typy rozpočtů_Pol Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková Anotace Prezentace.
Kam s penězi, aby nezahálely
ROZPOČTOVÁ GRAMOTNOST- rodinný rozpočet
Daně a rozpočty (Státní rozpočet, daňová soustava, hospodaření domácnosti, mzda, ZP + SP) Finanční gramotnost pro 9. ročníky 2016 / 2017 Bc. Tomáš Janda.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ Průběh ZV RVP ZV.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek.
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
INOVACE ŠVP ZAČLENĚNÍM PŘEDMĚTU FINANČNÍ HOSPODAŘENÍ
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Hotovostní a bezhotovostní peníze.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Finanční gramotnost Tematický.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Finanční gramotnost Tematický.
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Finanční gramotnost Tematický.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
Realizace potřeb regionálního školství pomocí šablon
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Rodinný rozpočet Autor: Pavla.
Školní vzdělávací program
Transkript prezentace:

Základní škola Pečky, okres Kolín ; Mgr.Ing.Luboš Zajíc

Základní škola Pečky, okres Kolín zřizovatelem školy je město Pečky  plně organizovaná škola 443 žáků, 21 tříd ve dvou stupních školní družina, školní klub a školní jídelna-výdejna výuka podle ŠVP a programu Základní škola vzdělání s důrazem na  komunikaci, toleranci názorů, řešení problémů  nekonfliktní cestou, ochranu přírody a vlastního zdraví zaměření školy na informatiku, výuku cizích jazyků, EVVO, na péči o žáky se speciálními vzdělávacími  potřebami a na rozvoj funkčních gramotností

Rozhodnutí vyučovat FG Konzultace s AISIS Získání pedagogického sboru Proškolení koordinátorů Zapracování do učebních plánů Realizace

Rozhodnutí vyučovat FG Proč? K čemu je to dobré ? Jaký to bude mít přínos pro žáky? Jaký to bude mít přínos pro školu? Jsme schopni tento projekt realizovat v našich podmínkách?

Získání pedagogického sboru „ochutnávkový seminář“ pro pedagogický sbor

Zapracování FG do učebních plánů školy Základní škola matematika 9. ročník ŠVP svět práce 7. ročník

ŠVP RVP - provoz a údržba domácnosti „provádí jednoduché operace platebního styku a domácího účetnictví“ 7. ročník 0,5 hod. týdně + projektové dny Stanovení výstupů Stanovení učiva Stanovení metod a postupů Využití forem a metod práce projektu „Rozumíme penězům“

(Provoz a údržba domácnosti) Oblast: Člověk a svět práce Předmět:: Svět práce (Provoz a údržba domácnosti) Období: 7. Očekávané výstupy Žák: Učivo Ročník Průřezová témata sestaví jednoduchý rozpočet domácnosti, uvede hlavní příjmy a výdaje domácnosti, rozliší pravidelné a jednorázové příjmy a výdaje, zváží nezbytnost jednotlivých výdajů rozpočet domácnosti, příjmy, výdaje, platby Osobnostní a sociální výchova-Morální rozvoj- Řešení problémů a rozhodovací dovednosti objasní princip vyrovnaného, schodkového a přebytkového rozpočtu typy rozpočtu, jejich odlišnosti uvede příklady použití debetní a kreditní platební karty a vysvětlí jejich omezení služby bank hotovostní a bezhotovostní platební styk uvede a porovná nejobvyklejší způsoby nakládání s volnými prostředky spotřeba, úspory, investice produkty finančního trhu pro investování uvede a porovná nejčastější způsoby krytí deficitu produkty finančního trhu pro získávání prostředků úvěry, splátkový prodej, leasing uvede nejčastější druhy pojištění a navrhne, kdy je využít pojištění

Realizace zpracování tématického plánu úvodní projektový den motivace žáků vytvoření skupin „domácností“ seznámení se základními pojmy realizace jednotlivých témat

Kontakt: ZŠ Pečky, okres Kolín e-mail: zajic@zspecky.cz Tel.: 321 785 267 Mob.: 607 573 830