Analýza dalšího profesního vzdělávání v Pardubickém kraji doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
Advertisements

IBM … creating the future of learning Konference ISSS 2005, Hradec Králové Omyly při přípravě i realizaci distančního vzdělávání dospělých RNDr. Jana Pradlová,
Hodnocení ředitelů škol zřizovaných Pardubickým krajem
V ZDĚLÁVÁNÍM K VYŠŠÍ ADAPTABILITĚ ZAMĚSTNANCŮ SPOLEČNOSTI O.K. T EXTIL, S. R. O. CZ.1.04/1.1.02/
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
VSTUPNÍ ANALÝZY A PRŮZKUM CÍLOVÝCH SKUPIN 1 Projekt HC 198/10 Sledování krátkodobých trendů v poptávce po pracovní síle.
Politika zaměstnanosti v Pardubickém kraji
Kariérové poradenství
Analýza dotazníků projektu National Teams of ECVET Experts
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
Ing. Blanka Doležalová, ITP Analýza vlivu automobilového průmyslu na zaměstnanost v PK.
Výsledky analýzy kvalifikační a věkové struktury v Pardubickém kraji Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice) Ing. Petr Urbanec (Univerzita Pardubice)
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Projekt „Další vzdělávání pedagogických pracovníků v environmentálním vzdělávání, výchovy a osvětě (EVVO )“ CZ.1.07/1.3.45/
OP LZZ - Rozvoj kvalifikační úrovně a kompetencí pracovníků v cestovním ruchu Individuální projekt pro CzechTourism.
Projektový den Střední školy elektrotechnické, Ostrava, Na Jízdárně 30, příspěvkové organizace Mária Borovská Ostrava, TIME (tréninkové, inovační,
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Tisková konference Vzdělávací projekt „Zdravá nemocnice“
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
Mgr. Alena Lukáčová, Ph.D., Dr. Ján Šugár, CSc.
Evropský sociální fond v ČR
SBĚR A ANALÝZA VZDĚLÁVACÍCH A ROZVOJOVÝCH POTŘEB V ČESKÉ SPOŘITELNĚ, a.s. Mgr. Oldřich RANDULA, ředitel odboru vzdělávání, ČS, a.s. HR ŽIVĚ leden.
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
CZ / /0390 Posílení role Odborového svazu KOVO při zvyšování adaptability jeho členů Příjemce dotace: OBSLUŽNÁ SPOLEČNOST,a.s. Partner: Odborový.
INOVACE V PODNIKU Inovace předmětu v rámci studijního oboru
Projekt: Analýza dalšího profesního vzdělávání v Pardubickém kraji Návrhy a doporučení Kolektiv autorů: Institut rozvoje evropských regionů,o.p.s. Univerzita.
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
Národní tým expertů ECVET Národní tým expertů ECVET Šíření a podpora evropského nástroje pro zvýšení kvality mobilit ECVET a jeho zavádění.
Ing. Pavel Halfar - IPH Servis
EU a investice do lidských zdrojů Úřad práce v Liberci Oddělení implementace projektů ESF.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Personální práce ( kap. 14)
Nabídka základním školám MSK v roce 2006 Krajské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a informační centrum, Nový Jičín, příspěvková organizace.
HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY - Pevný bod ve světě podnikání KRAJSKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA LIBEREC Od počátečního vzdělávání k dalšímu vzdělávání
PEČOVATELSKÉ CENTUM PRAHA 7 Pečovatelské centrum Praha 7 Realizace systému profesního vzdělávání v Pečovatelském centru Praha 7.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích VŠTE BEZ BARIÉR Registrační číslo: CZ.1.07/2.2.00/ Číslo a název oblasti podpory: Oblast.
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
1 Výsledek sběru dat monitorujících úrovně certifikace škol v oblasti systému řízení Dotazníkové šetření realizované v rámci projektu - Kvalitní management.
Řízení personální činnosti personálním útvarem
KONFERENCE Vzdělávání v období snižování nákladů Eva ŽILAYOVÁ Hotel Josef, Praha 5. května 2004 CO ŠKOLIT.
Číslo projektu: CZ / /0316 Název projektu: Poradenské a informační centrum pro malé a střední podniky Žadatel: Vzdělávací institut Partner:Hospodářská.
Názor veřejnosti na téma DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ (vyhodnocení dotazníkového šetření) Královéhradecký kraj Ing. Jarmila Halouzková
Personální plánování.
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc
Projekt TRAWI Vyhodnocení dotazníkového šetření v ČR.
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
Personální plán pro podnikatelský plán
Pracovníci ve zdravotnictví a řídící pracovníci ve zdravotnictví - resortní analýza potřeb pracovníků jednotlivých profesí a oborů s výhledem do roku 2015.
Průběžné výsledky zjišťování absorpční kapacity v oblasti vzdělávání Projekt: Šance pro Moravskoslezský kraj – Vzdělaní lidé a připravený venkov.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
SWOT 3 analýza - MAP pro ORP Kladno Verze Název projektu: Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno Projekt je spolufinancován Evropskou.
Komunikační chyby vedoucích pracovníků ve vybraném podniku Autor bakalářské práce: Alena Strakošová Vedoucí bakalářské práce: Ing. Iveta Kmecová, Ph.D.
Komunikační chyby řídících pracovníků v Českém statistickém úřadu
Analýza požadovaných kompetencí na trhu práce ve vybraném oboru
Vytváření pracovních míst – jejich analýza a popis
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Analýza požadovaných kompetencí na trhu práce ve vybraném oboru
Autor bakalářské práce : Karel Ibehej Vedoucí bakalářské práce: Ing
Povolání logistický manažer
České Budějovice, červen 2016
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vnitropodniková komunikace ve vybraném podniku Autor práce: Denisa.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Ekonomické vyhodnocení firemního vzdělávání a jeho vliv na výkonnost.
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
Vzdělávání v období snižování nákladů
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Setkání kariérových poradců
Změny na trhu práce?.
Transkript prezentace:

Analýza dalšího profesního vzdělávání v Pardubickém kraji doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice

Úvod Působení podniku na společenské vzdělávání Podnikové procesy v oblasti vzdělávání Řízení vzdělávacích procesů Rozdíly mezi velkými a malými organizacemi

Zaměření projektu Podpora rozvoje dalšího profesního vzdělávání Analýza stavu poptávky po profesním vzdělávání z pohledu zaměstnavatelů Nabídka profesního vzdělávání vzdělávacími institucemi Zaměření na malé a střední podniky

Specifika malých organizací Potřeba širokého kvalifikačního profilu Přenášení zodpovědnosti za vzdělávání na zaměstnance samotné Absence pracovníků či útvarů zabezpečující vzdělávání Krátkodobé plánování a nahodilosti Vazba na legislativu Hlavní důvody pro další vzdělávání

Výběr vzorku podniků podle počtů zaměstnanců Obr. č. 1

Tvorba plánu vzdělávání velkých firem Obr. č. 2

Organizační struktura dotazníkového šetření Obr. č. 3

Struktura šetřeného souboru podniků Obr. č. 4

Postup při zpracování analýzy Příprava analýzy –Příprava a testování dotazníku –Kritéria pro výběr vzorku a jeho rozsah –Organizační zabezpečení Sběr dat –Množství vrácených dotazníků –Kontrola úplnosti získaných údajů Vyhodnocení

Zhodnocení výsledků Závěry získané z prvotních identifikačních údajů Hodnocení kvality řemeslných profesí Podstatné důvody pro další vzdělávání zaměstnanců Představy o dalším profesním vzdělávání po stránce obsahové a metodické Využívání možností e-learningu Nejčastěji realizovaná vzdělávání Chybějící profese

Informace o pozicích zodpovědných za dotazník Vedoucí útvarů LZŘediteléOstatníPracovníci kumulovaných činností Ekonom Obr. č. 5

Chybějící profese Nedostatek pracovníků z profilujících oborů: strojírenství, stavebnictví, plasty, chemie, doprava Řemesla: svářeč, obráběč kovů, chemik, automechanik, elektrikář, řidič Speciální s odborným vzděláním: konstruktér, technolog, mistr (ve všech profilujících oborech)

Hodnocení kvality řemeslných profesí 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% není třeba je třeba Zodpovědnost za práci Řemeslná zručnost Samostatnost Adaptabilita na nové úkoly Schopnost týmové práce Komunikační schopnosti Práce s počítačem Zběhlost v cizím jazyku Obr. č. 6

Důvody pro další vzdělávání minimálně * ** *** nejčastěji vzdělání ze zákonazvýšení odbornostinové technologienový výrobní programjiný Obr. č. 7

Představy o dalším profesním vzdělávání 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% NE ANO Větší důraz na dovednostiNávyk týmové práce Výraznější osobnostní výchova Více poznatků, inovací ze zahraničí, EU s mezinárodním certifikátem Propojení odborné a jazykové přípravy Obr. č. 8

Využívání možností e-learningu NEANONezodpovězeno Obr. č. 9a

Zájem o e-learning NEANONezodpovězeno Obr. č. 9b

Nejčastěji realizovaná vzdělávání 0,00% 0,50% 1,00% 1,50% 2,00% 2,50% 3,00% 3,50% 4,00% 4,50% 5,00% počítačová gramotnost cizí jazykyřízení lidských zdrojů marketingprofesní školení manažerské dovednosti životní prostředí základy právařízení výrobylogistika Obr. č. 10

Nejčastější profesní skupiny u realizovaných vzdělávání 0,00% 1,00% 2,00% 3,00% 4,00% 5,00% 6,00% 7,00% 8,00% 9,00% specialistévedenípersonalisté,účetní,asistenti,ap.nižší vedeníostatní (dělnické) profese Obr. č. 11

Závěr V dotazníku pro zjišťování potřeb byl dán prostor respondentům formou otevřených otázek zaměřených na problémy: Organizační zajištění kurzu Chybějících forem vzdělávání v regionu Nabídky vzdělávacích organizací Chybějících kurzů v regionu

Závěr k těmto otevřeným problémům Nedostatek finančních zdrojů Nedostatek vzdělávání specialistů Specifická odborná školení Absence kurzů zaměřených na řízení kvality Motivace zaměstnanců firem

Děkuji za pozornost