VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evaluace v mateřské škole
Advertisements

Konference Asociace aktivních škol
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Vlastní hodnocení škol z pohledu České školní inspekce
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
© Radek Maca Státní informační politika ve vzdělávání SIPVZ w w w. e - g r a m. c z ICT plán školy možný přístup k jeho zpracování odbor 55 SIPVZ MŠMT.
Vlastní hodnocení školy
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů 1. díl Tvorba a ověřování pilotních školních vzdělávacích programů na vybraných SOŠ a SOU Projekt.
Autoevaluace školy a zřizovatel Má škola sdělovat výsledky autoevaluace svému zřizovateli?
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Autoevaluace škol v Moravskoslezském kraji
Hodnocení školy zřizovatelem
Autoevaluace z pohledu České školní inspekce
Hodnocení škol a školských zařízení
základního vzdělávání s ohledem na rovný přístup ke vzdělávání
Autoevaluace z pohledu
Odpovědnost školy v oblasti rizik. Druhy odpovědnosti odpovědnost za škodu –škoda na zdraví, jiná nemajetková újma, škoda na majetku odpovědnost za přestupek.
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOL A HODNOCENÍ ČŠI
PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE SLUŽEB ICT VE ŠKOLE NÁLEŽITOSTI ICT PLÁNU ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
Mgr. Jana Palanská.
Vzájemná hospitační činnost
7. zasedání pracovní skupiny interních auditorů kraje Vysočina
PhDr. Jitka Kendíková ZŠ J. Gutha-Jarkovského
Autoevaluace – příklad z praxe
ČŠI a vlastní hodnocení školy
Vlastní hodnocení školy
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
Plánování ve škole. Obsah právní předpisy výuka a vzdělávání žáků / studentů prevence negativních jevů mimoškolní aktivity administrativní záležitosti.
Kvalita ve vzdělávání. Co je to kvalita? Kvalitou (vzdělávacích procesů, vzdělávacích institucí, vzdělávací soustavy) se rozumí žádoucí (optimální) úroveň.
„ VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY “ Základní škola, Liberec, Lesní 575/12
Zpracoval: Ing. Petr Hajný, ředitel školy
Inspekční hodnocení ŠVP víceletá gymnázia podle RVP ZV (víceletá gymnázia podle RVP G čtyřletá gymnázia podle RVP G) Mgr. Zdenka Spalová, Karlovarský inspektorát.
Autoevaluace na SZŠ a VOŠZdr. Liberec vyhláška č.15/2005 Sb. na naší škole od roku 2006 tříletý cyklus ošetřeno směrnicí ředitelky školy výchozí dokument.
Novely právních norem a jiné … PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
Vlastní hodnocení školy
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
Soukromá střední škola pro marketing a ekonomiku podnikání, s. r. o.
vlastní hodnocení školy
REGIONÁLNÍ ŠKOLSTVÍ V PLZEŇSKÉM KRAJI. Počet škol a školských zařízení v Plzeňském kraji zřizovaných obcemi 385 zřizovaných krajem 98 soukromých 17 církevních.
NOVELY PRÁVNÍCH NOREM a jiné … PORADA ORP
PŘÍSTUP K VLASTNÍMU HODNOCENÍ ZE STRANY ZŘIZOVATELE ŠKOLY konference projektu „Cesta ke kvalitě“ 4. listopadu 2009 Hotel v Klášterní.
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY Zdeněk Hrkal Karlovy Vary, 12. listopadu 2009 Po každé dobré činnosti je radost z práce odměnou dvojnásobnou. (Euripides)
Autoevaluace školy RNDr. Irena Přádná Gymnázium F. X. Šaldy Liberec 2007
AUTOEVALUACE KVALITA A EFEKTIVITA VÝUKY
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
Vlastní hodnocení školy KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Novelizace školského zákona Lucie Macků, Praha,
Porada ředitelů škol a školských zařízení Mgr. Ivana Přichystalová zástupkyně ředitelky Jihomoravského inspektorátu ČŠI Brno, 26. a 27. srpna 2015.
ČESKÁ ŠKOLNÍ INSPEKCE Fráni Šrámka Praha 5 Jak přistupují školy k autoevaluaci PhDr. Mgr. Milan Matějů Jak přistupují školy k autoevaluaci PhDr.
Zákon č. 561/2004 Sb. (školský zákon) vyjmenovává pravomoci zřizovatele, ředitele a školské rady Zřizovatel vydává zřizovací listinu školy; rozhoduje o.
Školský zákon ve vztahu k zákonným zástupcům (pro ředitele málotřídní školy) Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném.
ÚVOD Legislativní vymezení činnosti ČŠI § 173 – 176 Zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)
Dokumentace školy Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec 12. prosince 2013 Mgr. Karel Bárta.
Kritéria pro zvyšování nenárokových složek platu pedagogů v roce 2009 Nenárokové složky platu - osobní příplatek (§ 131 ZP) - osobní příplatek (§ 131 ZP)
Informovaný souhlas Pracovní setkání pracovníků školních poradenských pracovišť a Zpracovala: PhDr. Hana Plucarová.
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Evaluace v mateřských školách
Základní vzdělávání a další …
Liberecký inspektorát ČŠI
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Normativní financování vztahy a souvislosti
Evaluace v mateřských školách
První zkušenosti s evaluací
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Transkript prezentace:

VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě" Příspěvek na konferenci věnované projektu MŠMT Olomouc 14. října 2009 Mgr. Lenka Zedková Olomoucký inspektorát České školní inspekce "Cesta ke kvalitě"

? sebehodnocení autoevaluace ? ? vlastní hodnocení

LEGISLATIVNÍ VYMEZENÍ Ustanovení § 12 zákona č. 561/2004 Sb., zákona o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů. Hodnocení školy se uskutečňuje jako vlastní hodnocení školy a hodnocení Českou školní inspekcí.

Vyhláška č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních zpráv a vlastního hodnocení školy, ve znění vyhlášky č. 225/2009 Sb.

VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY je vždy zaměřeno na: a) cíle, které si škola stanovila zejména v koncepčním záměru rozvoje školy a ve školním vzdělávacím programu, a jejich reálnost a stupeň důležitosti

b)posouzení, jakým způsobem škola plní cíle podle písmene a) s přihlédnutím k dalším cílům uvedeným zejména v rámcovém vzdělávacím programu a odpovídajících právních předpisech

c)oblasti, ve kterých škola dosahuje dobrých výsledků; oblasti, ve kterých je třeba úroveň vzdělávání zlepšit, včetně návrhů příslušných opatření

d) účinnost opatření podle písmene c) obsažených v předchozím vlastním hodnocení

VLASTNÍHO HODNOCENÍ ŠKOLY HLAVNÍ OBLASTI VLASTNÍHO HODNOCENÍ ŠKOLY podmínky ke vzdělávání, průběh vzdělávání, podpora školy žákům a studentům, spolupráce s rodiči, vliv vzájemných vztahů školy, žáků, rodičů a dalších osob na vzdělávání

výsledky vzdělávání žáků a studentů řízení školy, kvalita personální práce, kvalita dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků úroveň výsledků práce školy, zejména k podmínkám vzdělávání a ekonomickým zdrojům

Vlastní hodnocení školy je jedním z podkladů pro hodnocení Českou školní inspekcí

HODNOCENÍ ŠKOLY ČESKOU ŠKOLNÍ INSPEKCÍ ustanovení § 174 odst. b) zákona č. 561/2004 Sb., zákona o předškolním základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů Česká školní inspekce zjišťuje a hodnotí podmínky, průběh a výsledky vzdělávání, a to podle příslušných školních vzdělávacích programů

Jaká jsou zjištění ČŠI v oblasti vlastního hodnocení školy? Výroční zpráva ČŠI za školní rok 2005/2006: CÍLE TEMATICKÉHO ÚKOLU zda školy ve vybraných oblastech vzdělávání provádějí vlastní hodnocení soulad zaměření vlastního hodnocení s příslušnou vyhláškou jaké nástroje a kritéria vlastního hodnocení školy používají jak školy využívají výsledky vlastního hodnocení

VÝSLEDKY TEMATICKÉHO ÚKOLU vlastní hodnocení provedlo 66,4 % škol jen ojediněle mělo toto hodnocení charakter uceleného systému zpětné vazby a bylo v souladu s příslušnou vyhláškou jen ojediněle měly školy vytvořena kritéria VHŠ a zvoleny (vymezeny) funkční nástroje pro hodnocení všech oblastí stanovených vyhláškou

školy neměly převážně vymezeny oblasti, ve kterých škola dosahuje dobrých výsledků, a oblasti, ve kterých je třeba úroveň vzdělávání zlepšit, včetně návrhů příslušných opatření snaha ředitelů škol se vlastním hodnocením zabývat, jejich přístup však nebyl systematický (příčiny????)

Výroční zpráva ČŠI za školní rok 2007/2008: rozvoj systému vnitřní kontroly a vlastního hodnocení školy stále patřil k nejobtížnějším činnostem vedoucích pedagogických pracovníků školy přetrvávalo hodnocení dílčích jevů, VHŠ stále netvořilo ucelený systém

absence oblastí, ve kterých škola dosahuje dobrých výsledků, a oblastí, ve kterých je třeba úroveň vzdělávání zlepšit, včetně návrhů příslušných opatření absence sledování účinnosti přijatých opatření obsažených v předchozím vlastním hodnocení

SILNÉ STRÁNKY hodnocení podmínek vzdělávání SLABÉ STRÁNKY průběh a výsledky vzdělávání

absence interních nástrojů pro hodnocení průběhu a výsledků vzdělávání, orientace stále zúžena jen na testování žáků externími zadavateli a zpracovateli formální pravidla pro hodnocení výsledků vzdělávání žáků – časté oprávněné stížnosti zákonných zástupců žáků ve struktuře ŠVP PV a ZV je nejslabším článkem oblast hodnocení žáků (kritéria) a autoevaluace školy (oblasti, cíle, nástroje)

Jak může školám pomoci ČŠI? Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání a školských služeb www.csicr.cz

Výběr KRITÉRIÍ vychází především z normativních dokumentů a pokrývá všechny oblasti stanovené pro vlastní hodnocení podle § 8 vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních zpráv a vlastního hodnocení školy, ve znění pozdějších předpisů.

Základní normativní dokument - školský zákon - vymezuje jako základní kritérium hodnocení účinnosti podpory rozvoje osobnosti dítěte, žáka a studenta a dosahování cílů vzdělávání ze strany škol/školských zařízení.

Kritéria jsou v souladu se zahraničními i tuzemskými hodnoticími systémy formulována heslovitě a mají vícerozměrný charakter.

Rovnost příležitostí ke vzdělávání Vedení školy/školského zařízení Předpoklady pro řádnou činnost školy/školského zařízení Průběh vzdělávání Partnerství Úroveň klíčových kompetencí dosahovaných prostřednictvím vzdělávacího obsahu Výsledky vzdělávání dětí, žáků a studentů na úrovni školy Celkové hodnocení školy/školského zařízení.

Pro zlepšení informovanosti škol zveřejní ČŠI na svých webových stránkách ke Kritériím komentované znění. www.csicr.cz

Děkuji za pozornost