Kyselé deště Martin HOLADA a Daniela RICHTEROVÁ 8.C.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Problémy životního prostředí a jejich řešení 1: ovzduší
Advertisements

Vliv průmyslu na životní prostředí
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Voda Stejně jako vzduch, světlo a teplo je i voda neživou součástí přírody a nezbytnou podmínkou života na naší planetě. Vodu přijímáme spolu s potravou,
( Jaký vliv má na člověka a životní prostředí)
Ekologické aspekty vody
Společenskohospodářské vlivy na krajinu a životní prostředí
Kyselé deště Kateřina Jandová.
Kyselý déšť.
Významné oxidy Mgr. Helena Roubalová
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michael Korbička. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do.
Vliv dopravy na životní prostředí
EKOLOGICKÉ ASPEKTY VODY
ZNEČIŠŤOVÁNÍ ATMOSFÉRY
Vzduch Mgr. Helena Roubalová
Kyselé deště SO3+H2O = H2SO4 ZKOUŠKA. Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“
Zdravotně sociální fakulta Jihočeské univerzity
Vzduch Je stejnorodá směs plynných látek: 78%dusíku, 21% kyslíku, 1% ostatních plynů (oxid uhličitý, vodní pára, vzácné plyny (argon) a případně další.
Znečišťování ovzduší výfukovými plyny
Znečištění ovzduší.
David Juran.  je proces, při kterém dochází ke snadnému pronikání slunečního záření do naší atmosféry  ale také zároveň špatné propouštění tepelného.
Vzduch Předmět: BiologieTřída: 2L Obor: Technické lyceumŠkolní rok: 2014/2015 Vyučující: Mgr. Ludvík KašparJméno: Lukáš Kříž.
VLIV ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ NA ŽIVOT ČLOVĚKA
Globální oteplování Štěpánka Štindlová.
POČASÍ.
Ohrožování základních složek biosféry
VY_52_INOVACE_02/1/35_Chemie OXIDY SÍRY A DUSÍKU Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bohdan Hladký ŠABLONA: V/2 – Inovace.
Počasí.
Složky krajiny a životní prostředí
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Bednář, Čerych, Geletičová, Vilímský !
Rozmanitost lesů, Význam lesů, Péče o lesy.
Registrační číslo projektu:
GLOBÁLNÍ EKOLOGICKÉ PROBLÉMY Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Ekosystémy přírodní a umělé
Vzduch ( environmentální příručka – 5.ročník )
Žilová, Stoklasová, Pavlíková 3.O
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Krajina a životní prostředí
GLOBÁLNÍ EKOLOGICKÉ PROBLÉMY Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
VLIV PRŮMYSLU NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda, Chemie Název: Oxid siřičitý a dusičitý Autor: Zdeněk Fikejs Datum, třída: , 9.roč. Stručná anotace: Seznámení.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
2014 Výukový materiál EK Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Kyselé deště Rozpouštění CO2 ve vodě
Životní prostředí. Rešovské vodopády Životní prostředí Zhoršující se stav životního prostředí přímo souvisí s globálními problémy dnešního světa. Řada.
Hydrosféra základní složka života
GLOBÁLNÍ ZMĚNY Skleníkový efekt a globální oteplování Kyselý déšť
Počasí. obsah počasí sluneční záření, teplota vzduchu, vlhkost vzduchu, oblačnost, vodní srážky, tlak vzduchu, vítr předpověď počasí pozorování počasí.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Znečištění ovzduší Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ AUTOR: Ing. Ivana Fiedlerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ F 20 TEMA: Chemie 8 – Oxidy síry.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Skleníkový efekt TÉMATICKÝ CELEK: Přírodní.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_14 Název materiáluVodní pára.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 4. Vliv činnosti člověka na prostředí Název sady: Základy ekologie pro.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_05_„ČISTÝ.
VY_32_INOVACE_Slo_I_13 Voda 2 ppt. Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Atmosféra Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_Inovace_
ZŠ Jiráskova, Benešov CHEMIE Mgr. Jitka Říhová Kyselé deště – Oxidy 8. a 9. ročník.
OVZDUŠÍ BEZ HRANIC Projekt měření ovzduší na školách
Znečištění vzduchu dopravou
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Znečištění půdy ZŠ Strossmayerovo nám.4, Praha 7 9. ročník ZŠ
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA Jasmína Dolejší,
Globální problémy lidstva globální problémy týkají se celého lidstva ohrožují samotnou existenci člověka.
Vliv člověka na ovzduší
Česká republika Životní prostředí ZŠ Hejnice 2010 Mgr. Jan Kašpar.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je
NEŽIVÁ PŘÍRODA voda vzduch teplo a světlo horniny a nerosty půda.
ATMOSFÉRA.
Transkript prezentace:

Kyselé deště Martin HOLADA a Daniela RICHTEROVÁ 8.C

Co jsou to kyselé deště Příčinou vzniku kyselých dešťů jsou oxidy síry, které spolu s oxidy dusíku reagují se vzdušnou vlhkostí a padají na zem ve formě srážek (déšť, sníh, mlha, rosa, jinovatka). Jsou způsobeny např. spalováním fosilních paliv (méně kvalitní hnědé uhlí), sopečnou činností, výfukovými plyny z automobilů, unášecími plyny ze sprejů, chladícími plyny.

Jak působí Kyselé deště působí na rostliny, živočichy i člověka různým způsobem přímo či nepřímo. Přímo Nepřímo

Přímo člověk i zvířata škodliviny dýchají, škodliviny dopadají přímo na rostliny.

Nepřímo škodliviny dopadají na půdu, ve které se uvolňují látky nebezpečné pro růst rostlin. Ty je pak přijímají prostřednictvím kořenů spolu s vodou. Škodliviny se hromadí v rostlinách a ovlivňují tak živočichy, kteří se těmito rostlinami živí a následně je tedy ovlivněn i člověk.

Diagram KYSELÝ DÉŠŤ PŮDA se škodlivinami ROSTLINY potrava pro ČLOVĚKA   PŮDA se škodlivinami ROSTLINY potrava pro ČLOVĚKA potrava pro ŽIVOČICHY maso máslo mléko sýry tvaroh vejce

Příroda i krajina se po staletí vyvíjely a přizpůsobovaly vnějším podmínkám. Vyvinuly se tak jednotlivé ekosystémy, ve kterých je vše vyvážené. Tuto rovnováhu však narušuje množství vyprodukovaného odpadu a škodlivin. Mnohé ekosystémy na to nejsou připraveny a nejsou schopny dlouhodobě přežívat. Vzniká tak mez tolerance prostředí, po jejímž překročení je ekosystém již trvale poškozen. Lze to dokázat na příkladě lesa. Tento ekosystém je velmi náchylný na spad škodlivin. V některých oblastech proto lesy po dlouhá léta odumíraly (u nás např. Krušné hory). Naštěstí v současnosti se již situace vlivem postupného snižování emisí pomalu zlepšuje.   Z tohoto důvodu jsou stanoveny závazné normy ohledně vypouštění škodlivin do ovzduší. Nazývají se imisní limity a jsou stanoveny zákonem. Používají se při regulaci emisí z továren. Měří se také například emise zplodin z výfukových plynů automobilů. Vyhovující automobily obdrží zelenou známku, která se nalepí na registrační značku.

Naše měření V měsíci listopadu jsme ve škole prováděli denní měření kyselosti srážek.   Proč právě v listopadu? Je to měsíc, kdy přichází zima a začíná se intenzivně topit. Je pravděpodobné, že začne i sněžit a je zajímavé porovnat kyselost deště s kyselostí sněhu. Sníh bývá totiž kyselejší než déšť. Sněhové krystalky mají větší povrch než dešťové kapky a tím i větší možnost pohltit znečištění.

Výsledky měření Výsledky měření jsme zanesli do záznamové karty. Výsledné průměrné hodnoty jsou následující:   VÍTR: všech směrů TEPLOTA vzduchu: 2,46 °C SRÁŽKY druh: rozmanité (déšť, sníh, mlha) SRÁŽKY množství: 13,5 mm pH: 4,96

Graf

Závěrečné zhodnocení Hodnota pH neznečištěného deště je 5,6. Pokud se hodnoty pohybují v rozmezí 5 až 5,5, je ovzduší velmi čisté. Hodnoty pH v rozmezí 4 až 4,5 odpovídají středně postiženým oblastem. Hodnota 3,5 a méně svědčí o siném kyselém znečištění. Opačné hodnoty nad 5,5 znamenají naopak zásadité znečištění.   Naše naměřená průměrná hodnota je 4,96. Znamená to tedy, že v Benešově je čistota ovzduší o velmi vysoké kvalitě, která byla pouze v některých dnech mírně narušena zřejmě vlivem zplodin z topení.