Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
VY_32_INOVACE_EKO_05 MARKETINGOVÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM
SWOT Analýza Daniel Vančura.
VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU.
Podnikatelské prostředí: Mezoprostředí
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
VY_32_INOVACE_EKO_10 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
VY_32_INOVACE_EKO_08 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: chování.
Základy marketingu šestá přednáška
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový výzkum Ročník / obor studia:III.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Segmentace trhu Ročník / obor studia:III. ročník.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
Marketingové prostředí
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové řízení Ročník / obor studia:III.
2.Marketingové prostředí
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový Informační systém Ročník / obor.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Mikroprostředí firmy.
Tržní prostředí.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Distribuční cesty.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
Marketingové prostředí Úloha marketingu v podniku.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních služeb Název vyučovací oblasti: Služby v hotelnictví.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Package, Programming.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Kvalita služeb Ročník.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
Vzdělávací oblast:Odborné vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Marketing a marketingový.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Organizační struktury Ročník / obor studia:IV.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti: Podnik Ročník / obor studia: II. – III. r./ Hotelnictví.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Ing. Veronika Dostálková MBA
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Management a řízení hotelu
Ekonomické vzdělávání I. – III. r./Kuchař - číšník
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Rozhodování jako manažerská funkce
Živnostenský zákon a rejstřík II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Ostatní nástroje marketingového mixu služeb
Hospodářská politika státu
Založení a vznik podniku II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Ekonomické vzdělávání I. – III. r./Kuchař - číšník
Management a řízení hotelu
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Transkript prezentace:

Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové prostředí Ročník / obor studia: III. ročník / Hotelnictví a turismus Vypracoval: Ing. Kovač Lukáš Škola: Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice (do 31.08.2012 – SŠHGS) Ověřeno : I. pololetí šk. r. 2013/2014 DUM 586 Klíčová slova:  mikro a makro prostřed¨í, firma, konkurence, zákazníci, veřejnost Anotace: Odborná prezentace pro podporu výuky předmětu marketing na téma: Marketingové prostředí.

Marketingové prostředí

Marketingové prostředí Marketingové prostředí je tvořeno vnějšími vlivy, které jsou schopny ovlivnit firemní řízení a vztahy firmy k zákazníkům.

Mikroprostředí Jedná se o vlivy, které ovlivňují schopnost firmy oslovit zákazníka. Firma musí správně zvolit složky, které na ni působí. Do mikroprostředí řadíme: Firmu jako organizaci Dodavatele Marketingoví zprostředkovatelé Konkurenci Zákazníky veřejnost

Firma jako organizace Firma (podnik) je složitý organismus s velkým množstvím vazeb a vztahů, a to jak uvnitř svých struktur, tak i ve vztahu ke svému okolí. Její struktura je velmi důležitá pro správné fungování firmy. Firma musí být chápána jako jeden celek a všichni uvnitř musí spolupracovat a podílet na společném cíli.

Firma jako organizace Top management Představenstvo, správní rada Střední management Vedoucí jednotlivých oddělení Výkonný management Operativní řídící pracovníci, zaměstnanci

Dodavatelé Dodavatelé zajišťují přísun zdrojů, které firma potřebuje pro výrobu nebo pro poskytování služeb. Dlouholetý partnerský vztah se buduje na základě: Spolehlivosti Je důležitý faktor, podle kterého firma dodavatele volí Solidnosti Zodpovědní pracovníci sledují kvalitu, termín dodání a dohodnutou cenu

Marketingový zprostředkovatelé Jsou společnosti, které pomáhají financovat, prodávat, propagovat a distribuovat výrobek či službu ke koncovému spotřebiteli. Distributoři Např. firmy nakupující zboží za účelem jeho dalšího prodeje. Marketingové agentury Firmy zabývající se výzkumem, reklamou Finanční společnosti Banky, nebankovní společnosti, pojišťovny

Konkurence Firma má možnost ovlivňovat nejen zákazníka, ale i konkurenci. Význam konkurence pro zákazníka: Snižuje cenu, Zkvalitňuje výrobek, Rozšiřuje sortiment, Zlepšuje přístup k zákazníkovi. Zdroje informací o konkurenci: Od zákazníka Od veřejnosti Na veletrzích a výstavách Prostřednictvím mystery shoppingu

Zákazník Zákazník reaguje na nabídku zboží či služeb a při jeho rozhodování o koupi zohledňuje všechny doprovodné aspekty (kvalita, přístup k zákazníkovi, záruka výrobku apod.) Cílem firmy je vzbudit u zákazníka nadšení a spokojenost ---) zákazník je potencionální zdroj referencí o firmě.

Veřejnost Veřejnost je tvořena různými skupinami obyvatelstva. Ty mohou působit na firmu a naopak firma může svým chováním ovlivnit jejich postoje a chování. Veřejnost tvoří: Místní komunity Nejbližší okolí společnosti Firma tuto skupinu ovlivňuje prostřednictvím vytváření pracovních míst, či sponzoringu

Veřejnost Zájmové skupiny Široká veřejnost Občanská sdružení, ekologická sdružení, spotřebitelské organizace. Tyto skupiny cíleně ovlivňují veřejné mínění – např. Greenpeace Široká veřejnost Jedná se o společnost jako celek Z marketingového hlediska firma musí budovat dobré jméno v očích veřejnosti

Veřejnost Sdělovací prostředky Zaměstnanci Noviny, časopisy, rozhlas, Tv, internet Tyto prostředky silně ovlivňují pohled veřejnosti na firmu Zaměstnanci Jsou velmi důležitou součástí firmy, bez nich by firma nemohla existovat. Cílem firmy je budování dobrých vztahů k zaměstnanců – lépe pracují, na veřejnosti mluví o firmě dobře apod.

Makroprostředí Širší okolí podniku Ekonomické vlivy To co ovlivňuje kupní sílu v ekonomice Technologické vlivy Rychlost technologických změn Demografické vlivy Hustota osídlení, počet obyvatel, věk, pohlaví

Otázky k procvičení Co je to marketingové prostředí a jak se rozděluje? V jakém vztahu je firma k mikro a makroprostředí: může ovlivnit mikro i makroprostředí, může ovlivnit makroprostředí a nemůže ovlivnit mikroprostředí, může ovlivnit mikroprostředí a nemůže ovlivnit makroprostředí. Vyberte si 2 oblasti z mikroprostředí a popište je?

Použitá literatura KYNCLOVÁ, Jaroslava a Eva KARÁSKOVÁ. Marketing a management: pro střední a vyšší hotelové školy. 1. vyd. Praha: Fortuna, 2009, 152 s. ISBN 978-80-7373-061-1. MOUDRÝ, Marek. Marketing: základy marketingu. Vyd. 1. Kralice na Hané: Computer Media, 2008, 3 sv. ISBN 978-80-7402-002-5. VYSEKALOVÁ A KOL. Marketing pro SŠ a VOŠ. Praha: Fortuna, 2006. ISBN 176-1302.