Emise automobilů Michal Jílek, 9.C ZŠ Šumperk, Dr. E. Beneše 1.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
Advertisements

Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Zpracoval: Ing. Tomáš Kotyza
Proč recyklovat vozidla s ukončenou životností - autovraky? Mgr. Milena Marešová Praha 2006.
Snižování emisí škodlivin u vznětových motorů
stlačený zemní plyn vs. nafta
Problémy životního prostředí a jejich řešení 1: ovzduší
Následky nehod u osobních automobilů ve vazbě na jejich věk a roční proběh km (počty nehod a usmrcených osob při nehodách osobních automobilů) (vývoj za.
Elektromobily Předpokládá se, že elektromobily se budou v budoucnosti stále více využívat. Jejich největší výhodou je převádění energie na pohyb s účinností.
Písemka č.III  jméno, kruh, varianta 1, 2  Odpověď – 1 a b 2 b 3 c a b  6 x 50 sekund opisování 
Faktory ovlivňující rychlost chemické reakce
Kdo chce být milionářem ?
Násobení a dělení čísel 10, 100 a jejich násobků
Co je nového v evropských fondech Datum: Místo: Ostrava David Sventek.
Pohled Ministerstva životního prostředí na zákon o podpoře obnovitelných zdrojů Ing. Miroslav Hájek, Ph.D. Ministerstvo životního prostředí.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Chemie Ročník: 9. ročník
Kyselý déšť.
Smart Move Každý rok autobusy a autokary v Evropě, s minimálními dopady na životní prostředí, přepraví bezpečně a podle jejich potřeby miliony lidí. Ačkoliv.
Dopad změn sazeb daní v roce 2008 do inflace Robert Murárik, ČNB,
Jaké jsou technické prostředky ke snižování vlivu dopravy na životní prostředí - Jaká auta budeme používat? Patrik Macháček ZŠ Vítězná, Litovel 1250.
možnosti a význam použití
Analýza životního cyklu biopaliv Analýza životního cyklu biopaliv Ministerstvo životního prostředí Vršovická Praha 10 Ústředna:
Aromatické uhlovodíky (Areny)
Snižování růstu koncentrací CO 2 v ovzduší. Co je to CO 2 ? Oxid uhličitý je bezbarvý plyn bez chuti a zápachu; při vyšších koncentracích může mít v ústech.
Zdravotně sociální fakulta Jihočeské univerzity
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Automobily a výfukové plyny
Vzduch Je stejnorodá směs plynných látek: 78%dusíku, 21% kyslíku, 1% ostatních plynů (oxid uhličitý, vodní pára, vzácné plyny (argon) a případně další.
Znečišťování ovzduší výfukovými plyny
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Vývoj kvality ovzduší v České republice
0 Důsledky COP15 pro politiku ochrany klimatu v evropském a českém kontextu Pavel Zámyslický.
Atmosféra Země Název školy
Je Spalovna nebezpečných odpadů v Plzni s. r. o
CNG SUMMER ECO TOUR 2010 KONCEPT A EVALUACE PROJEKTU.
VY_32_INOVACE_1CH.9.10 Autor: Mgr. Petra Skalická Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Chemie, 9. třída ZŠ Únor 2012 Základní škola Kutná Hora,
Obnova vozového parku v České republice
ENERGETICKÉ ŠTÍTKY K DIGESTOŘÍM POVINNÉ OD LEDNA 2015.
1 XVI. Seminář energetiků Aktuální problémy v teplárenství ČR Miroslav Krejčů.
Nové zdroje perspektivy a slepé uličky
Uhlovodíky jako palivo VY_32_INOVACE_G Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Vypracovávání nové mezinárodní dohody EUROPEAN COMMISSION FEBRUARY 2009 Změna klimatu.
CNG jako lék na znečištěný vzduch Karel Havel, člen dozorčí rady Svazu dopravy, předseda představenstva ČSAD Česká Lípa a.s. CNG jako lék na znečištěný.
Koncentrace znečišťující příměsi v ovzduší
Projekt: UČÍME SE V PROSTORU Oblast: Stavebnictví
Kvalita benzínu a nafty – oktanové a cetanové číslo
První registrace nových osobních automobilů v zemích EU + EFTA za období 1990 až 2014 (z ) První registrace nových osobních automobilů Kontakt,
Použití CNG v dopravě Svaz dopravy 5. března 2009 Ing. Jan Zaplatílek.
Vývoj prvních registrací (prodejů) na evropském trhu osobních automobilů Trh osobních automobilů v Evropě naznačuje zlepšení Oproti rekordnímu roku 2007.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Znečištění ovzduší Ročárková, Pachmanová.
Změna prodejnosti vozů Škoda 105/120 v roce 2009.
Klepnutím lze upravit styly předlohy textu. –Druhá úroveň Třetí úroveň –Čtvrtá úroveň »Pátá úroveň 1 Klepnutím lze upravit styly předlohy textu. –Druhá.
ALTERNATIVNÍ POHONY AUTOMOBILŮ Miroslav Kubíska
Otázky na opakování Aromatické uhlovodíky VY_32_INOVACE_G Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání.
Sdružení podnikatelů v teplárenství Tisková konference Teplárny se připravují na splnění přísných emisních limitů Ing. Mirek Topolánek 12.
Ropa - zpracování Vytvořili: Dana Syrůčková Denis Vyleta Karolína Jelínková Jakub Švandrlík.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Ing. Hana ZMRHALOVÁ
Znečištění vzduchu dopravou
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Ochrana ovzduší IV (pp+ad-blue)
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Výkyvy energetických daní s dopady na životní prostředí.
EVROPSKÝ TÝDEN MOBILITY
Název: Rychlost chemické reakce
VY_32_INOVACE_06_CHEMIE_9.ROČNÍK_06_PALIVA, ROPA
Vývoj CNG v České republice
Paliva Benešová Markéta 2015/16.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-07
STUDIE PROVEDITELNOSTI ZAVEDENÍ NÍZKOEMISNÍ ZÓNY NA ÚZEMÍ STATUTÁRNÍHO MĚSTA BRNA „Tento projekt je spolufinancován Státním fondem životního prostředí.
Transkript prezentace:

Emise automobilů Michal Jílek, 9.C ZŠ Šumperk, Dr. E. Beneše 1

Emise automobilů Škodlivé emise automobilů se výrazně podílejí na tvorbě skleníkových plynů. Proto se po prvním kole jednání v roce 1999 automobilový průmysl zavázal snížit emise u nových aut do roku 2008 na 140 gramů za ujetý kilometr. 

Emise automobilů Evropská komise v únoru letošního roku konstatovala, že výrobci automobilů tento závazek neplní, v roce 2004 byl v EU25 průměr emisí okolo 162g/km, což znamená, že očekávané snížení na 140g/km již není realistické.

Jak jsme na tom s emisními limity v EU? V Evropě platí limity známé pod pojmy Euro 1-4, které jsou také odborně označovány jako ECE R83 (dříve ECE R15).

Historie emisních norem První ze směrnic EURO 1 platná od roku 1993 byla ještě poměrně benevolentní, benzinovým i naftovým typům motoru předepisovala limit pro oxid uhelnatý okolo 3 g/km a emise NOx a HC se sčítaly. Restrikce emisí pevných částic se týkaly jen dieselových motorů. Benzínové motory byly bez omezení, ovšem musely přejít k bezolovnatým palivům.

EURO 2 již oba typy motorů striktně oddělila: naftové motory mají větší benevolenci v emisích NOx a HC (limit je stanoven pro jejich součet), benzín si naopak může dovolit více CO. Obsah pevných olovnatých částic, které asi nejvíce škodí lidskému zdraví, byl také snížen.

EURO 3 s platností od roku 2000 opět snižuje obsah PM o 50% u dieselových motorů a stanovuje pevný limit pro emise NOx na 0,50 g/km, CO se snižuje o 36%. Benzínové motory musí nyní splňovat přísné podmínky pro emise NOx a HC, což je před konkurencí mírně znevýhodňuje.

V současné době platná norma EURO 4 emisní limity ještě více zpřísnila V současné době platná norma EURO 4 emisní limity ještě více zpřísnila. Oproti předchozí normě Euro 3, snížila obsah pevných části a emisí oxidu dusíku ve výfukových plynech automobilů na polovinu. V případě naftových motorů pak donutila výrobce k výrazné redukci CO, NO2, nespálených uhlovodíků a pevných částic.

EURO 5 – co je nového? Nová emisní norma EURO 5 tentokrát postihuje více dieselové motory a snaží se je, co se obsahu zplodin týče, srovnat s motory benzínovými. To je docela běžná praxe, neboť „palivový dualismus“ například v USA vůbec neexistuje. Nutno však dodat, že zatímco v Americe tvoří naftové automobily pouze 5% podíl na trhu, v EU je to téměř polovina.

Tabulka emisních norem Název Platnost CO HC NOx HC+NOx PM Diesel   Euro 1 od 1993 2,72 - 0.97 0.14 Euro 2 1996 1.0 0.9 0.10 Euro 3 2000 0.64 0.50 0.56 0.05 Euro 4 2005 0.25 0.30 0.025 Euro 5 od září 2009 0.18 0.23 0.005 Euro 6 (návrh) od září 2014 0.08 0.17 Benzín 2,2 0.5 1,3 0.20 0.15 0.075 0.06

Jak dál snižovat emise? Automobilky mají stále ještě daleko k naplnění emisních cílů, které chce v blízké budoucnosti stanovit Evropská unie.

Jak dál snižovat emise? EU si představuje, že v roce 2012 by nesměla průměrná úroveň emisí u nově vyrobených automobilů přesáhnout hranici 130 gramů oxidu uhličitého na kilometr.