Interkulturním vzděláváním a prožitkem k toleranci

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Návraty po mateřské/rodičovské dovolené na trh práce
Advertisements

Po stopách svaté Zdislavy z Lemberka
ZŠ ŠTÍTINA 5. TŘÍDA.  DNES K NÁM DO ŠKOLY PŘIJEL TOM. JE MU 28 LET A OD NAROZENÍ JE TĚLESNĚ POSTIŽENÝ. TRPÍ MOZKOVOU OBRNOU.
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. SADA č. 22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO.
Děti se učí kvůli budoucnosti, ne kvůli známkám! Analýza dotazníkového šetření projektu Pohoda.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n.
Závěrečná zpráva projektu Průzkum sociální situace cizinců na území Hl. m. Prahy.
Prezentace Neoficiálních Klientských Internetových Stránek Společnosti DUHA.
Prezentace o zvířátkách a lidech
Yeovil THE SMALLEST FOOTBALL TOWN IN UK JOSEF CHRPA student kvinty anglická škola 2005.
Vzdělávání zaměstnanců Střediska sociálních služeb městské části Praha 9 je finančně podpořeno z Evropského sociálního fondu v rámci realizace projektu.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Interkulturním vzděláváním a prožitkem k toleranci.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Etická výchova ve školách – projekt 2010 Začínáme u mladé generace.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Aktivní škola - podpora, zlepšení kvality vzdělávání a výuky na základní škole Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Výukový program:Ekonomické lyceum Název programu: Hospodářská politika státu Vypracoval: Ing. Lenka Gabrielová Projekt Anglicky v odborných předmětech,
Dopis od Boha.
(komentovaný přehled)
Demokracie a její hodnoty
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Interkulturním vzděláváním a prožitkem k toleranci.
SLOH ‒ úvaha Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nyczová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Interkulturním vzděláváním a prožitkem k toleranci.
Rovnost a zákaz diskriminace ve veřejné správě. Rovnost ve veřejné správě ideologický požadavek rovnosti všech lidí - hluboké filozofické a náboženské.
Zájmena Mgr. Renata Nogolová
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ČÍNSKÉ PŘÍSLOVÍ.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Kampaň pro rovnost šancí CZ / /0216 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.. realizátor:
Metody sociálního výzkumu 5. blok Denní studium LS 2007/
Životní Styl Mládeže(podle průzkumu) celkově bylo 144 tázaných průzkum probíhal od do téměř všichni odpověděli bez větších problémů autor.
Naše zkušenosti a výsledky v dosavadní projektové činnosti v oblasti řešení problémů nezaměstnanosti a podpory uchazečů o zaměstnání uplatnit se na.
VYTVOŘENÍ RODINNÉHO ROZPOČTU. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Plánování hodiny pozpátku Text: Ivan Klíma, Jak daleko je slunce Příprava hodiny literární výchovy pro žáky 4. a 5. ročníku ZŠ A. Studentka vyhledá text.
HOSPODAŘENÍ DOMÁCNOSTI Domácnost a její potřeby. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_62_INOVACE_01B_12_Stát a nezaměstnanost TEMA:Finanční.
Rozhovor s paní učitelkou Pavlou Jemelíkovou. 1.Na naší školu jste nastoupila teprve nedávno. Představte se nám, prosím. Bydlím v Krupce, učím 7. rokem,
Vždy jsem pohrdal línými bílými lidmi. Teď už můžu mluvit i o líných černých lidech. Jste chudí, protože jste nedodělali školu, berete drogy, máte tři.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Oblíbený předmět Public Relations Koudelová Lenka, 1.A.
OBLÍBENÝ PŘEDMĚT Finanční gramotnost Chovančíková Eva 1.A.
CLIL zkušenosti Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
 mezinárodní právní dokument  vymezuje pouze práva dítěte (občanská, politická, ekonomická, sociální a kulturní), nedefinuje jeho povinnosti, není zmíněna.
ANOTACE Objasnit žákům pojem krátkodobý a dlouhodobý cíl, seznámit je s vytyčováním svých cílů a s využitím pozitivních vzorů. Výukový materiál.
Rozhovor se… slečnou Magdalenou Žižkovou Co jsme zjistily o Majdě ? Co ji baví? Jak ji (ne)znáte…..
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
PREZENTUJÍCÍ Projekt kraje je financován z prostředků Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu Co se rozumí kvalitou vzdělávacích služeb Setkání.
Občanská práva a povinnosti
Místní demokracie a participace na veřejném životě
BANKA V ROCE 2020 PODLE MÝCH PŘEDSTAV
Člověk a zdraví Vysvětlení pojmu ASERTIVITA
OBČAN Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
Mediální obsahy a sdělení
Občanská práva a povinnosti
Čím chci být, až vyrostu Tomáš Fryčka.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka   Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Teorie a metodika výchovy seminář 1
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
ZAMYŠLENÍ - DISKUSE Člověk žije ve společnosti druhých lidí. V životě se můžeme dostat do situace, kdy na umění domluvit se a spolupracovat bude závislé.
Státní zdravotní ústav Praha Centrum podpory veřejného zdraví
Fenomenální ženě! Zjistila jsem, že cokoliv se stane, jakkoliv zlé se to zdá - život jde dál a zítra to bude lepší.
Fenomenální ženě! Zjistila jsem, že cokoliv se stane, jakkoliv zlé se to zdá - život jde dál a zítra to bude lepší.
Základní filozofické otázky
Marek Barták ZŠ a MŠ Ludgeřovice
Transkript prezentace:

Interkulturním vzděláváním a prožitkem k toleranci 1

Cyklus interkulturních dílen Dílna 1: Jak vnímáme druhé? Co je to první dojem? stereotyp? haló efekt? Jak nás ovlivňují média? Dílna 2: Jaké máme životní hodnoty? Jak si vytváříme vlastní postoje? Dílna 3: Jaký je rozdíl mezi diskriminací a rasismem? Jaká jsou pravidla konstruktivní diskuse? Umění argumentace a obhájení vlastních postojů. Na začátek stručně zopakujte, z čeho se skládá celý cyklus dílen. Žáci už to slyšeli v dílně 1, proto netřeba zacházet do detailů, ale dobře to poslouží coby rekapitulace dílny 1 a navnadění na dílnu 2 a 3.

Jaké máme životní hodnoty? Jak si vytváříme vlastní postoje? Dílna 2: Jaké máme životní hodnoty? Jak si vytváříme vlastní postoje? Zkopírovaný text z předchozího snímku – můžete ho použít k upozornění na to, že právě toto bude náplní dnešní dílny. Snímek lze přeskočit.

Zjistili jste Co je hlavním tématem článku? Je článek objektivní? Ilustrujte své tvrzení alespoň jedním příkladem z textu. Jsou v článku nějaké zbytečné informace, které nesouvisejí s hlavním tématem článku? Pokud ano, uveďte alespoň jeden příklad. Je potřeba v článku zmiňovat národnost nebo příslušnost k národnostní menšině? Aktivita 2 – Představení výsledků domácí aktivity Média. Snímek představuje otázky, které měli žáci na pracovních listech a na které hledali odpověď v rámci domácí přípravy.

Životní hodnoty Žít v demokratické společnosti Vydělávat hodně peněz Žít ve společnosti bez násilí Mít dobrou práci Žít příjemně, užívat si Žít v tolerantní společnosti Pomáhat druhým Být zdravý/á Být oblíbený mezi lidmi Mít dobré přátele Žít v hezkém životním prostředí Žít ve společnosti, kde se s muži a ženami zachází stejně Mít v životě úspěch Žít ve společnosti, která se snaží bojovat s chudobou Žít ve společnosti, kde jsou jasně stanovená pravidla a stejná pro všechny Dosáhnout významného postavení ve společnosti Mít čas hlavně na své koníčky Žít v souladu se svou vírou Být krásný/á Mít vřelé rodinné vztahy Žít zajímavý, vzrušující život Mít hezké věci, které nemá každý Mít všestranné vědomosti, všeobecný přehled Žolík Aktivita 3. Hodnotový žebříček - Seznam všech životních hodnot, ze kterých žáci vybírají ve Fázi 2: promítněte snímek, aby žáci měli přehled o všech hodnotách, ze kterých mohou vybírat.

Ema Ema je v České republice už tři měsíce. Až na drobné problémy a nedorozumění se má dobře. S Pospíšilovými si vysvětlili, že Ema má pračku a splachovací záchod i doma v Mexiku a Ema si zvykla se přezouvat, když přijde domů. Se Stelou se teď kamarádí. Mluví spolu česky a anglicky. Ema se zlepšuje v češtině a Stela se snaží naučit trochu španělsky. Hlavní problém má Ema ve škole. Moc si nerozumí s ostatními spolužáky, a to ani s kamarády Stely. Připadají jí drzí, baví se neustále o vztazích a sexu, mluví sprostě, kouří, většina z nich není věřící a ti, co tvrdí, že ano, stejně nechodí do kostela a vůbec se nechovají tak, jak by to Emě přišlo správné. Pro Emu jsou témata sexu tabu a vždy, když se ocitne u takového rozhovoru, celá zčervená a nejraději by utekla. Vůbec neví, co si s touhle situací počít, a ráda by přestoupila na jinou školu. Když si o tom ale povídala s paní Pospíšilovou, ta jí řekla, že takoví jsou žáci na českých školách normálně a že jsou i přesto přátelští a přemýšliví. Myslí si, že by jim Ema měla dát určitě šanci. Aktivita 3. Hodnotový žebříček, Fáze 4. Školitel tento text čte a může nebo nemusí ho promítnout také na ppt snímku podle vlastního uvážení.

Jaký je její názor na české studenty? Co si Ema myslí? Jak se cítí? Jaký je její názor na české studenty? Jaké hodnoty jsou pro Emu důležité? Jak se asi zachová? Jak se zachovají spolužáci? Aktivita 3. Hodnotový žebříček, Fáze 4.

Děkujeme za pozornost! stereotypek.mkc.cz Projekt je financován z prostředků Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost.