7. zasedání pracovní skupiny interních auditorů kraje Vysočina

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zavedení vnitřního kontrolního systému v příspěvkových organizacích zřizovaných krajem Vysočina Pravidla kraje Vysočina.
Advertisements

Zákon č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád)
Možnosti a limity kontroly obcí
Nová prováděcí vyhláška k zákonu o finanční kontrole 416/2004 Sb.
Plánování auditu 3. cvičení.
Pracovní setkání s účetními obcí Zlínského kraje Schvalování účetních závěrek Zlín, 3. října 2013 Ing. Leona Kočařová Odbor ekonomický Krajského úřadu.
M A N A G E M E N T 3 Akad. rok 2009/2010, Letní semestr
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Správní právo Pojem správního práva.
POLICIE ČESKÉ REPUBLIKY
PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ. Organizace projektu  Jedná se o optimální uspořádání lidí, věcí a nehmotných složek aktivit do struktur  Jednotlivé složky se uspořádají.
David Novák 28/ Auditní činnost v rámci ROP Jihozápad.
Nástroje územního plánování

Hodnocení škol a školských zařízení
Řízení rizik ve veřejné správě legislativní rámec
Řízení lidských zdrojů a interní audit Eva Janoušková ředitelka Sekce ekonomiky a podpory Krajský úřad Kraje Vysočina.
Nástroje územního plánování Přípravné Územně plánovací podklady územně analytické podklady územní studie Plánovací Politika územního rozvoje Územně plánovací.
Finanční kontrola zákon 320/2001 Sb. prováděcí vyhláška 416/2004Sb.
Finanční kontrola zákon 320/2001 Sb. prováděcí vyhláška 416/2004 Sb.
3. přednáška, Informační systémy veřejné správy (ISVS) Situace v ČR Úvod do eGovernmentu Výběrová přednáška.
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
ČŠI a vlastní hodnocení školy
Interní audit a finanční kontrola ve veřejné správě
LIDSKÉ ZDROJE A KVALITA Národní konference kvality ve veřejné správě Simeona Zikmundová Brno
1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
© GI, konzultační a vzdělávací skupina OLOMOUC Vyhodnocení a zefektivnění procesů plánování sociálních.
Audit seminář CGI duben 2014.
Audit systému jakosti Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D.
VÝKON STÁTNÍHO POŽÁRNÍHO DOZORU
Marie Borecká, Kristina Ficencová 6. kruh, 1. ročník VSRR
Příprava a realizace kroků k využití strukturálních fondů EU v období 2007 – 13 Jiří Čunek 1.místopředseda vlády a ministr pro místní rozvoj.
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany Vzdělávání k problematice boje s korupcí.
Podpora a rozvoj komunikační infrastruktury ISVS Ing. Lubomír Moravčík
Finanční kontrola prováděcí vyhláška 416/2004Sb., aplikace v praxi
Finanční kontrola Vnitřní kontrolní systém zákon 320/2001 Sb. II. část
Rozpočty územních samosprávných celků
KONFERENCE PROTIPOVODŇOVÁ OCHRANA – PREZENTACE VÝSLEDKŮ PILOTNÍHO PROJEKTU „ATLAS LABE NA ÚZEMÍ KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE“ Projekt je spolufinancován Evropskou.
Obecní zřízení N SP1 Přednáška M. Horáková. Rozsah problematiky 1/2 Základní právní úprava Obec Druhy obcí Základ obce Působnost obcí Oprávnění obce vydávat.
Finanční kontroly ve veřejné správě IT podpora kontrolovaných procesů při správě prostředků SR a EU Konference ISSS Hradec Králové, březen 2004 RNDr. Zdeněk.
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
Ing Jiří Krump, UOOU, náměstek předsedy pro ekonomiku a provoz
STÁTNÍ INFORMAČNÍ POLITIKA E-Government a elektronický podpis Ing. Karel Březina ministr a předseda Rady vlády pro státní informační politiku.
Finanční kontrola prováděcí vyhláška 416/2004Sb., aplikace v praxi Kurz právního minima Jihlava 26. – Ing. Libuše Nivnická.
Kontrola projektu na místě, průběžné posouzení projektu Martina Bečvářová Praha (květen 2015)
Postavení Nejvyššího kontrolního úřadu v rámci systému státní správy České republiky Jeho význam, fungování a systém kontrol.
Kontrolní poznatky z výkonu veřejnosprávních kontrol OKP KrÚ JMK Pracovní schůzka s ekonomy neškolských PO –
Interní audit a Compliance v České pojišťovně | Praha| Peter Štefánik| 1.
Problematika Úřadu práce v kontextu poskytovatelů sociálních služeb 18. února 2014 Mgr. Jana Marie Landová.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb Mgr. Ivana Stráská.
Téma 13: Finanční plánování
Sekce fondů Evropské unie (Sekce 8) Hlavní náplň Zajištění činností Řídicího orgánu operačních programů spolufinancovaných z ESF (OP LZZ a OPZ), Zprostředkujících.
Školský zákon ve vztahu k zákonným zástupcům (pro ředitele málotřídní školy) Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném.
Sociální práce v roce 2012 Bc. Ivana Vedralová. Od Úřad práce ČR převezme:  Činnosti, které přímo souvisejí s řízením, rozhodováním a výplatou.
Kvalita v sociálních službách jako proces
Krajský úřad Ústeckého kraje 9. února 2009
Rozkrývání vlastnických struktur a skutečných majitelů
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
Metodický pokyn k § 23a vodního zákona
Kontrola. Kontrola Kontrola Kontrola je proces sledování reality, zjišťování, zda se vyvíjí žádoucím směrem, rozbor příčin případných odchylek a přijetí.
SCHVALOVÁNÍ ÚČETNÍCH ZÁVĚREK
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany
6 KONTROLA. Zásady vztahů orgánů Jihomoravského kraje k řízení příspěvkových organizací.
Výbor pro audit ing. Bohuslav Poduška, CIA, CRMA
Systém kontroly ÚSC Šumperk
Finanční kontrola v příspěvkových organizacích kraje
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
PROCES INVESTIC NĚKTERÉ ASPEKTY U VEŘEJNÉ SPRÁVY.
Transkript prezentace:

7. zasedání pracovní skupiny interních auditorů kraje Vysočina Jihlava 15. prosince 2004

Nová prováděcí vyhláška k zákonu o finanční kontrole 416/2004 Sb. Ustanovení týkající se interního auditu

Vyhláška č. 416/2004 Sb. – ustanovení týkající se interního auditu Důvody uvedení této problematiky ve vyhlášce: chybějící zákonná úprava pro specifickou oblasti interního auditu

Vyhláška č. 416/2004 Sb. – ustanovení týkající se interního auditu Důvody uvedení této problematiky ve vyhlášce: implementace Standardů IA 2010 Plánování 2100 Charakter práce (2110 Řízení rizik, 2120 Řízení a kontrola, 2130 Řízení a správa společnosti) 2200 Plánování auditu 2240 Pracovní program auditu 2300 Průběh auditu zpřesnění týkající se především univerzální logické posloupnosti úkonů v etapě přípravy, výkonu a realizace výsledků konkrétního typu auditu

Vyhláška č. 416/2004 Sb. – ustanovení týkající se interního auditu § 27 Auditní postupy zahrnují systematicky uspořádané úkony interního auditu k nezávislému a objektivnímu přezkoumávání a vyhodnocení operací a vnitřního kontrolního systému orgánu veřejné správy

Vyhláška č. 416/2004 Sb. – ustanovení týkající se interního auditu § 28 odst. 1 Program konkrétního auditu se vypracuje na základě ročního plánu interního auditu (§ 30 odst. 1, 3 až 5 zákona) Srovnej standard 2010 PLÁNOVÁNÍ Na základě vyhodnocení rizik zajišťuje vedoucí útvaru interního auditu tvorbu plánů interního auditu, které v souladu s cíli společnosti stanoví priority činnosti interního auditu

Vyhláška č. 416/2004 Sb. – ustanovení týkající se interního auditu § 28 odst. 2 Je-li výkon konkrétního auditu operativně zařazen mimo schválený roční plán (§ 30 odst. 6 zákona), zejména v případech podezření na možný výskyt nepředpokládaných rizik, která by mohla nepříznivě ovlivnit činnost orgánu veřejné správy, nebo při bezprostředním zjištění takových rizik, vypracuje se program konkrétního auditu podle konkrétního zadání

Vyhláška č. 416/2004 Sb. – ustanovení týkající se interního auditu § 28 odst. 3 při vypracování programu zaměstnanci, kteří ho provádějí ověří svou znalost o činnosti zajišťované orgánem veřejné správy o konkrétní funkci a určených úkolech auditovaného subjektu

Vyhláška č. 416/2004 Sb. – ustanovení týkající se interního auditu o ekonomickém a právním prostředí, ve kterém je činnost zajišťována, zejména o zdrojích a vývoji financování, schválených veřejných příjmech a veřejných výdajích, právních předpisech, smlouvách a jiných skutečnostech významných pro auditovanou činnost

Vyhláška č. 416/2004 Sb. – ustanovení týkající se interního auditu o organizační struktuře, personálním zajištění a rozdělení odpovědností, povinností a oprávnění auditovaného subjektu v rámci přímé nebo funkční podřízenosti v systému finančního řízení zabezpečujícího hospodaření s veřejnými prostředky

Vyhláška č. 416/2004 Sb. – ustanovení týkající se interního auditu o systémech finanční kontroly, kterými jsou auditované činnosti řízeny a kontrolovány o hlavních rizicích spojených s auditovanou činností, která byla zapracována do ročního plánu interního auditu, a o jejich významnosti ve vztahu k realizovaných nebo předpokládaným změnám

Vyhláška č. 416/2004 Sb. – ustanovení týkající se interního auditu § 28 odst. 3 v programu auditu se definují cíle připravovaného konkrétního auditu určí se potřebné informace, jejichž pomocí lze dosáhnout konkrétních cílů připravovaného auditu a které bude třeba shromáždit vlastní činností nebo z podkladů auditovaného subjektu nebo z jiných zdrojů

Vyhláška č. 416/2004 Sb. – ustanovení týkající se interního auditu § 28 odst. 3 definují auditní postup na základě: kontrolních metod ke shromáždění informací získaných a předběžně vyhodnocených informací posouzení potřeby vypracování posudků přizvanými osobami zhodnocení plnění opatření stanovených předcházejícím auditem

Vyhláška č. 416/2004 Sb. – ustanovení týkající se interního auditu § 28 odst. 3 vypracují program auditu, který VŽDY obsahuje údaje o: auditovaném subjektu, zaměření interního auditu (finanční, audit systému, audit výkonu nebo jinak zaměřený audit) datu zahájení auditu a předpokládané době trvání

Vyhláška č. 416/2004 Sb. – ustanovení týkající se interního auditu vypracují program auditu, který VŽDY obsahuje údaje o: složení auditorského týmu a jeho vedoucím cílech, kterých má být dosaženo prověření účinnosti vnitřního kontrolního systému orgánu veřejné správy vymezení případných rizik spojených s auditovanou činností schválení vedoucím útvaru IA upozornění, že případné změny v programu neprodleně schvaluje vedoucí útvaru interního auditu

Vyhláška č. 416/2004 Sb. – ustanovení týkající se interního auditu § 29 Posuzování rizik je třeba se zaměřit na to, zda v auditované činnosti nebo v souvislosti s ní nedochází k trestným činům, přestupkům nebo jiným správním deliktům

Vyhláška č. 416/2004 Sb. – ustanovení týkající se interního auditu § 29 Posuzování rizik je třeba se zaměřit na to, zda je ve vnitřním provozním a finančním řízení orgánu veřejné správy zaveden odpovídající systém prevence

Použité legislativní zkratky Auditovaný subjekt Orgán veřejné správy, tj. organizační útvar, vedoucí zaměstnanec, zaměstnanci

Použité legislativní zkratky Auditovaná činnost Stanovené úkoly a schválené záměry a cíle orgánu veřejné správy, konkrétní funkce a určené úkoly auditovaného subjektu