Vzdělávání odchází ze školství Dobré a špatné zprávy Lípa 2011.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Znalostní zázemí organizace
Advertisements

Videotrénink interakcí
Personální řízení v malých podnicích
P ODNIKATELSKÉ DOVEDNOSTI PRO ROZVOJ MSP A NNO V K RÁLOVÉHRADECKÉM KRAJI Projekt CZ.1.07/3.2.10/ Společnost pro právní a ekonomické vzdělávání.
Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
7 Nezaměstnanost.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_10.
Personální řízení a jeho úloha v podniku
Faktory prosperity Tvrdé a měkké faktory.
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
Státní ústav pro kontrolu léčiv
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Proč je důležité studovat Principy
Pedagogické kompetence 6. října 2014 Caroline Kearney vedoucí manažerka projektů & analytička vzdělávání.
ANALÝZA POTŘEB, MOTIVACE A FIREMNÍ PÉČE O ZAMĚSTNANCE VE VYBRANÝCH NZDM PARDUBICKÉHO KRAJE BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Autor: Bc. Kejzlarová Šárka, DiS. Sběr dat:
Centrum sdílených služeb GTS Brno cerven 2014 Roman Tesař.
Přínos gymnázií pro vzdělání české společnosti 4/4/2013.
Jak podporovat malé a střední podniky při exportu Ing. Pavel Bartoš, viceprezident HK ČR Ostrava Export, jako významný pilíř ekonomického růstu.
Etická výchova a Finanční gramotnost
IveHale s.r.o..
CHEMIE KOLEM NÁS Brno, GUMOTEX OBSAH 1.Představení firmy 2.Trh práce a očekávání zaměstnavatele 2.1 Vzdělanostní struktura 2.2 Hard a soft.
BÍLÁ KNIHA TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Leden, 2009.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
1 Možnosti financování vzdělávacích programů pro zaměstnance v rámci OP LZZ Prezentující Ing. Lenka Piruchová.
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
Psychohygiena seniora
Prezentace společnosti Metrostav a.s.
KREATIVNÍ ODVĚTVÍ A EVROPSKÉ FONDY NOVÁ SCÉNA ND MARTA SMOLÍKOVÁ Proč podporovat kulturní a kreativní průmysly.
Testováním ke kvalitě vzdělávání TKKV 31/5/2012 ? několik metafor.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
OSOBNOST.
Anotace Prezentace, která se zabývá Newtonovými zákony. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znájí a umí využívat Newtonovy zákony.
Manažeři ČSOB Rozvoj kompetencí a využití potenciálu
PERSONÁLNĚ VZDĚLÁVACÍ AGENTURA  10 LET NA TRHU  VÍCE JAK UMÍSTĚNÝCH KANDIDÁTŮ  OD ROKU 2009 ČLEN ČESKÉHO INSTITUTU PRO FRANCHISING.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Výstupy z učení a národní kvalifikační rámec terciárního.
MUDr. Martin Kuba ministr průmyslu a obchodu Průmyslová politika ve vazbě na automobilový průmysl Zasedání rady ředitelů AutoSAP.
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Chemické reakce Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
TRH PRÁCE V ROCE 2015 Mgr. Jan Záruba Ing. Jiří Halbrštát KA Director
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o reakcích Autor Ing. Lenka Kalinová JazykČeština Očekávaný výstup Žák vyčíslí správně základní.
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. 2. VÝKONOST, KOMPETENCE A GRAMOTNOST PRACOVNÍKŮ Doc.PhDr. Jaroslav Mužík, DrSc.
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Setkání děkanů technických fakult ČR Praha Stanovisko.
(komentovaný přehled)
Kompetence žáka – absolventa Ing. Dana Juchelková
BÍLÁ KNIHA TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Leden, 2009.
Praktické tipy pro budování interdisciplinárního týmu (nejen) v hospici Ladislav Kabelka DLBsH Rajhrad Subkatedra paliativní medicíny XII.BDPM, BVV
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
1 Ja “Zaměstnanec přichází kvůli firmě, ale odchází kvůli manažerovi“ Jak efektivně vzdělávat manažery Mgr. Petra Voráčová INC Consulting spol. s r.o.
CRR ČR, Společný technický sekretariát, Olomouc, ul. Jeremenkova 40B, , | tel.: | fax: +420.
Číslo projektu: CZ / /0316 Název projektu: Poradenské a informační centrum pro malé a střední podniky Žadatel: Vzdělávací institut Partner:Hospodářská.
M ATEMATIKA A BYZNYS I NFORMAČNÍ MANAGEMENT VE FIRMĚ Eva Turnerová Západočeská univerzita
Teorie vzdělávání dospělých
Projekt TRAWI Vyhodnocení dotazníkového šetření v ČR.
Výchova ke zdraví v porodní asistenci
Ekonomie 1 Magistři Šestá přednáška Lidský a sociální kapitál, princip přenesené ceny.
1 HR ve věku změn: výzvy trhu práce a Průmysl 4.0 Bohdan Wojnar, člen představenstva ŠKODA AUTO
Mezinárodní seminář: Kvalifikovaná pracovní síla jako zdroj konkurenceschopnosti České republiky Vytvoření konkurenceschopného pracovního trhu.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Praktická aplikace teoretických poznatků z hláskosloví Online diskuse k virtuální hospitaci – Open Gate, gymnázium.
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
Budoucnost odborného školství
1. GLOBALIZACE TRHU PRÁCE
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
Teorie vzdělávání dospělých
Výzvy digitální ekonomiky pro společnost
Transkript prezentace:

Vzdělávání odchází ze školství Dobré a špatné zprávy Lípa 2011

Děkuji za pozornost Ondřej Šteffl

Dvě dobré a dvě špatné Špatná zpráva pro školy Dobrá zpráva pro vzdělávání Špatná zpráva pro společnost Dobrá zpráva pro byznys

Jste nejhorší možné publikum Úspěšní a schopní  dobré školy (Mohly být lepší? Kde byste byli?) Minimálně 15 let ve školách, zafixované rámce vnímání A co neúspěšní a neschopní? V USA dělá práci, která je nebaví 70% (Gallup)

Špatná zpráva pro školy Středověk veřejný prostor práce rodina škola Co to je vzdělá(vá)ní?

Špatná zpráva pro školy 18. a 19. století veřejný prostor práce rodina škola

Špatná zpráva pro školy Druhá polovina 20. století veřejný prostor práce rodina škola Řešení goniometrických rovnicVýlet do Nepálu

Špatná zpráva pro školy Počátek 21. století veřejný prostor práce rodina škola

Špatná zpráva pro školy veřejný prostor práce rodina škola veřejný prostor práce rodina škola veřejný prostor práce rodina škola veřejný prostor práce rodina škola

Špatná zpráva pro školy Vzdělávání ve školách ubývá Neodpovídá poptávce – potřebám budoucnosti obsahem chybí: soft skills, ekonomie, zdraví, vztahy, složité životní situace (nezaměstnanost) přebývá: znalosti s nejasným smyslem formou nuda, hromadnost, frontální výuka, jednotnost motivace Je to ještě veřejný statek?

Špatná zpráva pro školy Školy jsou nepružné a nemohou reagovat na změny ve světě

Dobrá zpráva pro školy 21. století veřejný prostor práce rodina škola

Dobrá zpráva pro vzdělávání Vzdělávání mimo školy přibývá, objevují se stále nové možnosti: MBA, FCE jako maturita na Slovensku, NSZ měkké dovednosti (podniky, Sciocampy, zážitková pedagogika) TED, Lípa, Mitra… Wikipedie, Google,… Standardy pro rodiče (mupinka) Khan Academy, BBC,… Homeschooling USA (1999, 2003, 2007) 1,7%, 2,2%, 2,9% … ( %) 2009, průzkum agentury Mediaresearch

Dobrá zpráva pro vzdělávání Vzdělávání mimo školu má platformy: dont-go-back-to-school-a-handbook-for- learning-any

Dobrá zpráva pro vzdělávání Zájem o vzdělávání roste a poroste: nezbytný předpoklad dobrého zaměstnání (Španělsko) vzdělávání pro poznání a potěšení (U3V, scholé) vzdělávání pro volný čas (Španělsko) scholé: Rozjímání nad světem (Aristoteles), vyšší činnosti volného času pro dosahování duševního blaha Jak má vypadat prosperita…

Špatná zpráva pro společnost Protože škola novou (jinou) poptávku po vzdělávání nezajistí, zajistí ji trh. Částečně sice neplaceně (TED, Google…) Částečně placeně Stejně povede k růstu nerovnosti

Špatná zpráva pro společnost Vlády: Nemají peníze a investice do vzdělávání mají příliš dlouhou návratnost Jsou v zajetí výsledků PISA (jako HDP) Mohli by zavést vouchery, ale neudělají to

Špatná zpráva pro společnost Příležitost pro globální hráče, kteří budou potřebovat vysoce kvalifikované pracovníky a chtějí prosperující společnost (banky…, Gates…, Google… )

Dobrá zpráva pro byznys Vzdělávání celkově bude přibývat -0,07%+0,11% Rostoucí poptávka v rychle se rozvíjejících zemích

Dobrá zpráva pro byznys

Celkové výdaje na školy ve světě činí zhruba USD ročně, tj. asi HDP Francie a je to víc než automobilový, farmaceutický a kosmetický průmysl dohromady. Plus výdaje na neškolní vzdělávání, které ve vyspělých zemích rostou rychle (10 % ?) Příležitost pro investory! (… a péče o staré)

Děkuji za pozornost Ondřej Šteffl

Státní maturita = cargo cult

Nepál

26 Rámcový vzdělávací program základního vzdělávání platný v ČR – Očekávané výstupy zapojí správně polovodičovou dioduzapojí správně polovodičovou diodu Žák po absolvování základní školy: v krátkých mluvených projevech správně dýchá a volí vhodné tempo řečiv krátkých mluvených projevech správně dýchá a volí vhodné tempo řeči objasní funkci dvou organismů ve stélce lišejníkůobjasní funkci dvou organismů ve stélce lišejníků vypočítá složení roztoků, připraví prakticky roztok daného složení.

27 prokáže základní znalost chovu drobných zvířat a zásad bezpečného kontaktu se zvířatyprokáže základní znalost chovu drobných zvířat a zásad bezpečného kontaktu se zvířaty využívá prakticky poznatky o působení magnetického pole na magnet a cívku s proudem a o vlivu změny magnetického pole na vznik indukovaného napětívyužívá prakticky poznatky o působení magnetického pole na magnet a cívku s proudem a o vlivu změny magnetického pole na vznik indukovaného napětí orientuje se na stupnici pH, změří reakci roztoku a uvede příklady uplatňování neutralizace v praxiorientuje se na stupnici pH, změří reakci roztoku a uvede příklady uplatňování neutralizace v praxi reaguje na základní pokyny a povely k osvojované činnosti a její organizaci vyjádří vlastní názor k problematice zdraví a diskutuje o něm v kruhu vrstevníků, rodiny i v nejbližším okolí modeluje a řeší situace s využitím dělitelnosti v oboru přirozených čísel. Žák po absolvování základní školy:

28 vysvětlí různé způsoby výživy hub a jejich význam v ekosystémech a místo v potravních řetězcích orientuje se v základním vybavení kuchyněorientuje se v základním vybavení kuchyně provádí jednoduché pěstitelské činnosti, samostatně vede pěstitelské pokusy a pozorováníprovádí jednoduché pěstitelské činnosti, samostatně vede pěstitelské pokusy a pozorování využívá Ohmův zákon při řešení praktických problémůvyužívá Ohmův zákon při řešení praktických problémů využívá při tvořivých činnostech prvky lidových tradicvyužívá při tvořivých činnostech prvky lidových tradic formuluje a řeší reálnou situaci pomocí rovnic a jejich soustavformuluje a řeší reálnou situaci pomocí rovnic a jejich soustav přečte chemické rovnice a s užitím zákona zachování hmotnosti vypočítá hmotnost výchozí látky nebo produktu. Žák po absolvování základní školy:

Měkké dovednosti Ve středních a vyšších manažerských funkcích budete z měkkých dovedností potřebovat především analytické a komplexní myšlení, schopnost řešení konfliktů, umění myslet podnikatelsky nebo schopnost sebereflexe. Zaměstnanci v oblasti informačních systémů se neobejdou bez analytického a koncepčního myšlení, ale také schopnosti týmové práce nebo ochoty zvyšovat si kvalifikaci. Obchodní a marketingová činnost zase vyžaduje komunikativnost, schopnost vytvářet a udržovat kontakty, sociální empatii nebo efektivně využívané organizační schopnosti. Budete-li se věnovat činnostem kreativního charakteru, budou pro vás nezbytné vlastnostijako je otevřenost novým věcem nebo koncepční a komplexní myšlení. Pokud je vaše pracovní náplň administrativního charakteru, budou si vás cenit pro vaši komunikativnost, organizační dovednosti, schopnosti týmové práce nebo výkonnost.

Skills for 21st Century, podle WP Cisco Shromažďování, syntéza a analýza informací Autonomní práce s vysokým standardem a minimální kontrolou Vedení a usměrňování dalších autonomních pracovníků Kreativita a přetváření kreativity v činy Kritické myšlení a kladení správných otázek Snaha pochopit stanoviska ostatních a porozumět problému v jeho celistvosti Účinně komunikovat, často používat technologie Pracovat eticky, být pevně ukotven ve své vlastní společnosti a ve světě jako celku Nekognitivní skills Sociální inteligence Emoční inteligence Iniciativní chování Vnitřní disciplína.