Inspekce kvality sociálních služeb

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Stanislava Správková
Advertisements

NEJČASTĚJŠÍ VĚTY VE ZPRÁVÁCH ZE
Předmět úpravy Podmínky pro poskytování sociálních služeb a příspěvku na péči Podmínky pro vydávání oprávnění k poskytování soc.služeb, pro výkon veřejné.
Zákon o sociálních službách č. 108/2006 Sb.,. Vznik zákona •Na tento zákon jsme všichni čekali víc jak 10 let •Přináší veliké změny do sociální práce.
Informace k vyplňování monitorovacích zpráv v rámci individuálního projektu „Vybrané služby sociální prevence v Olomouckém kraji“ reg. č. CZ.1.04/3.1.00/
Fáze dojednávání v poradenském rozhovoru, formulace cílů a tvorba plánu intervence Radka Janebová.
MONITOROVACÍ ZPRÁVA Tyto globální granty jsou spolufinancovány ESF a státním rozpočtem ČR.
Hodnocení škol a školských zařízení
Příloha č. 6: Údaje o podporovaných sociálních službách v Plzeňském kraji.
Systém kontrol realizovaných u příjemců Ing. Lukáš Brabenec 25. září 2013.
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOL A HODNOCENÍ ČŠI
Projektový záměr : Zmapování vnitřních procesů na MS ČR MS_P01.
Vzdělávání zaměstnanců Střediska sociálních služeb městské části Praha 9 je finančně podpořeno z Evropského sociálního fondu v rámci realizace projektu.
7. zasedání pracovní skupiny interních auditorů kraje Vysočina
Individuální projekt „Podpora a rozvoj služeb sociální prevence v Moravskoslezském kraji“ (číslo projektu: CZ.1.04/3.1.00/ ), dále jen „Projekt“
Podpora poskytovatelů ve zlepšení kvality poskytovaných služeb
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
ČŠI a vlastní hodnocení školy
Setkání s poskytovateli sociálních služeb –
© GI, konzultační a vzdělávací skupina OLOMOUC Vyhodnocení a zefektivnění procesů plánování sociálních.
VÝKON STÁTNÍHO POŽÁRNÍHO DOZORU
Registrace poskytovatelů sociálních služeb Odbor sociální péče a zdravotnictví MHMP.
PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ LIBERECKÉHO KRAJE místo konání:KULK Liberec datum konání:
Správa sociálního zabezpečení Sociální pomoc. doplňkový systém pomoc fyzickým osobám, které ocitly v tíživých sociálních situacích, které nemohou překonat.
Systém kontrolní činnosti SEI
Systém kontrolní činnosti SEI
Síť služeb pro ohrožené děti a rodiny
METODIKA - VÝKLAD MPSV pro poskytování dotací ze státního rozpočtu nestátním neziskovým subjektům v oblasti podpory rodiny pro rok 2008 Mgr. Ivana Grosskopfová,
LIBERECKÝ KRAJ KRAJSKÝ ÚŘAD LIBERECKÉHO KRAJE U Jezu 1242/2a, Liberec 2 Odbor sociálních věcí a problematiky menšin Procesy standardizace a zjišťování.
Správa sociálního zabezpečení Sociální pomoc. doplňkový systém pomoc fyzickým osobám, které ocitly v tíživých sociálních situacích, které nemohou překonat.
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“. Proces definice SKSS Fáze – 2002 – hledání nastavení sociálních služeb v postkomunistickém období,
aneb Assessment Centre a Development Centre
1 Postup při provádění inspekce v místě poskytování sociálních služeb Odbor sociální péče a zdravotnictví Magistrát hlavního města Prahy.
Novelizace školského zákona Lucie Macků, Praha,
Zkušenosti z inspekce přímé péče na základě práce s biografií Domov pro seniory Velké Meziříčí, příspěvková organizace Mgr. Eliška Gregorová.
Změny v průběhu kontrol (kontrolní řád) kpt. Mgr. Blanka Kliková Oddělení stavební prevence, kontrolních činností a ZPP HZS Karlovarského kraje kpt. Mgr.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
Další vzdělávání v sociálních službách Potřeba nebo netřeba?
Závěrečné shrnutí projektu „ Podpora a rozvoj poskytovatelů sociálních služeb v Hodoníně formou vzdělávání jejich zaměstnanců“
Roční souhrnná zpráva o výsledcích kontrolních akcí provedených inspekcí práce za rok 2012 Mgr. Ing. Rudolf Hahn generální inspektor.
Financování sociálních služeb 2015 Olomouc
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji a jeho návaznost na plány komunitní plány na místní úrovni setkání k zahájení tvorby Komunitního.
Problematika Úřadu práce v kontextu poskytovatelů sociálních služeb 18. února 2014 Mgr. Jana Marie Landová.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb Mgr. Ivana Stráská.
Školský zákon ve vztahu k zákonným zástupcům (pro ředitele málotřídní školy) Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném.
Realizace inspekcí poskytování sociálních služeb na území Jihomoravského kraje Krajský úřad Jihomoravského kraje 2010.
Realizace inspekcí poskytování sociálních služeb na území Jihomoravského kraje Krajský úřad Jihomoravského kraje 2009.
Datové centrum sociálních služeb v Libereckém kraji Interaktivní softwarový program určený pro poskytovatele sociálních služeb, zadavatele a také pro.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
1 Plánování sociálních služeb z pohledu MPSV Brno
Informace ze sociální oblasti
Kvalita v sociálních službách jako proces
Síť sociálních služeb Ústeckého kraje
Minimální standard sociální práce orgánu pomoci v hmotné nouzi
PODPORA SOCIÁLNÍCH SLUŽEB V ÚSTECKÉM KRAJI 2 - POSOSUK 2
Krajský úřad Ústeckého kraje 9. února 2009
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
Praxe KS VOŠ JABOK + ETF UK
Interní postupy MAS Brdy
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
Domov pro osoby se zdravotním postižením
Městská část Praha 6 Postup příprav GDPR Ing. Jan Holický, MBA
PODPORA SOCIÁLNĚ-PRÁVNÍ OCHRANY DĚTÍ NA KRAJSKÉM ÚŘADĚ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE II Metodické setkání na téma „Standardy kvality sociálně-právní ochrany na.
Kontrola činnosti oprávněných osob v praxi
Ing. Stanislava Správková
Ověření a udržitelnost malého projektu
Kvalita sociálních služeb Markéta K. Holečková, MPSV
Seminář pro žadatele SOCIÁLNÍ BYDLENÍ
Úvodní konference k projektu „Vybrané služby sociální prevence na území Jihomoravského kraje“ Tato konference je financována z Evropského.
Revize standardů a inspekcí
Transkript prezentace:

Inspekce kvality sociálních služeb ZÁKON 108/2006 Sb. Inspekce kvality sociálních služeb Mgr. Lucie Bicková 18.2.2008 České Budějovice

Účastníci inspekcí Krajské úřady MPSV Inspektoři Poskytovatelé sociálních služeb Uživatelé sociálních služeb a jejich rodinní příslušníci

Typy inspekcí Inspekce typu A – základní, zpravidla první inspekce Inspekce typu B – kontrola naplňování přijatých opatření Inspekce typu C – na podnět či stížnost na kvalitu služeb

Plán inspekcí MPSV a KÚ sestavují plán inspekcí na dobu 3 let Inspekce A - kontrola celkové úrovně služby: a) naplnění podmínek pro registraci poskytovatelů b) plnění povinností poskytovatelů c) kvalita poskytovaných služeb Frekvence - jednou za období 3 let

Inspekce B – prověření, kontrola přijatých opatření poskytovatele na základě zjištění v rámci inspekce A, B či C Frekvence - dle termínů stanovených poskytovatelem Inspekce C – prověření podnětu nebo stížnosti na poskytovatele, prověření vybrané oblasti kvality, prevence Frekvence není pevně stanovena

První tříleté období 100% inspekcí typu A 80% inspekcí typu B 10% inspekcí typu C V plánu budou rovnoměrně rozloženy všechny druhy registrovaných služeb

Délka trvání inspekce v místě Jednodenní inspekce: A: malá kapacita služby, nízký počet pracovníků (např. 20 uživatelů, 1,5 pracovníka) B: vzhledem k rozsahu lze provést C: vzhledem k rozsahu lze provést Třídenní inspekce

Zahájení inspekce A Písemným oznámením kontrolované osobě: sdělení o pověření inspekčního týmu složení inspekčního týmu termín a délka inspekce předmět inspekce

Inspekční tým Nejméně 3 členové: - vedoucí týmu – zaměstnanci MPSV, KÚ - členové týmu – specializovaní odborníci Další účastníci: kontrolovaná osoba = poskytovatel kontaktní pracovník – pomáhá zabezpečit průběh, přítomen výběru uživatelů vedoucí základních týmů – informace referující pracovníci – v přímé péči, IP

Úvodní setkání Účastní se všichni ČIT – doplnění informací, upřesnění průběhu, způsob prohlídky zařízení, harmonogram, další dokumenty…

Výběr respondentů Vyjednání oslovení uživatelů Získání předběžného souhlasu s rozhovorem Počet respondentů: - 1 – 5 uživatelů – všichni - 6 – 79 // – 5 vybraných respondentů - 80 – 119 // - 7 // - nad 120 // - 10 //

Prohlídka zařízení – strukturované pozorování Studium osobní dokumentace respondentů – není vždy nutné, dle významu Kvalita je zjišťována následujícími prostředky: rozhovor s respondenty, s referujícím pracovníkem náslech rozhovoru doprovázení analýza formuláře Právní postavení respondenta analýza osobní dokumentace respondenta pozorování

Analýza dokumentace kontrolované osoby (Soupis podkladů inspekce) - vnitřní předpisy - veškeré dokumenty Ověřování podmínek registrace

Splnění standardů Zásadní kritéria minimálně 2 body Celkový počet bodů více než 50% z maximálního celkového počtu bodů

Bodové hodnocení 3 body – vyčerpávající důkazy, výsledky, odpovídá zákonu (praxe, dokumenty) 2 body – jednoznačné důkazy, stále zdokonalováno, nedostatky, odstranění 1 bod – existují určité důkazy, kritérium příležitostně přezkoumáváno, není zdokumentováno, systematicky sledováno 0 bodů – neexistují důkazy, nic se neděje

Inspekční zpráva 3 výtisky Seznámení s výsledky Podpis a předání 1 ks výtisku Velký význam: doklad o kvalitě služby, podklad pro nápravu zjištěného stavu, jedna z forem ochrany práv uživatelů, podklad pro zrušení registrace

Námitky Lze podat námitky: písemně, zdůvodnění kontrolnímu orgánu ve stanovené lhůtě (zákonná lhůta min. 5 dnů) Inspekce se k nim vyjádří (plný, částečný rozsah)

Ukončení inspekce A VIT oznámí kontrolované osobě ukončení inspekce Vše v pořádku – další inspekce opět A dle plánu Nedostatky – následující postup:

Zpráva o odstranění zjištěných nedostatků – kontrolovaná osoba zpracuje zprávu o odstranění nedostatků (postup, termín - plán nápravy) Následuje inspekce B…..

Rizika Rizikové oblasti: Povinnosti poskytovatelů Podmínky registrace Standardy kvality = zásadní kritéria Cíle a způsoby poskytování SS (poslání, cíle, cíl. skupina, pracovní postupy…) Ochrana práv osob (pravidla pro předcházení situacím porušování práv, střety zájmů…) Smlouva (pravidla pro uzavírání…)

Individuální plánování (pravidla, přehodnocování, společně s uživatelem, klíčový pracovník…) Stížnosti na kvalitu (pravidla pro podávání a vyřizování, informace jak, kdo…) A další….

Opatření omezující pohyb osob Povinnosti v případě použití Agresivní chování Restrikce x ochrana

Děkuji za pozornost.

Kontakt: bickova.lucie@seznam.cz Děkuji za pozornost. Kontakt: bickova.lucie@seznam.cz