VÝCHOVA K SOBĚ aneb KOČIČÍ TERAPIE NAPŘÍČ RODINOU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

Dobrovolníci v sociálních službách
Předmět úpravy Podmínky pro poskytování sociálních služeb a příspěvku na péči Podmínky pro vydávání oprávnění k poskytování soc.služeb, pro výkon veřejné.
Vzdělávání seniorů není jen zájmové vzdělávání
Tři roky etické výchovy ve Veselí nad Moravou
Aplikační téma Výchova k sexuálnímu zdraví a zdravému životnímu stylu definice “Sexuálního zdraví“ (Světová zdravotnická organizace Kadaň 1974) "Sexuální.
Jak na to, aniž bychom se zničili
Poradenský proces v programech všeobecné primární prevence rizikového chování Markéta Exnerová Vedoucí Centra primární prevence Semiramis o.s. PPRCH 2009.
ZÁKLADNÍ INFORMACE O PROJEKTU: Ročník Téma všeobecné primární prevence Získané znalosti/ Získané dovednosti/ Žádoucí postoje žáků 6 Šikana a kyberšikana.
a jeho využití u klientů po CMP
VLIV RODINY A PROSTŘEDÍ NA STRAVOVACÍ ZVYKLOSTI DĚTÍ
PROGRAM PROTI ŠIKANOVÁNÍ Vypracovala Mgr
AKTIVNÍ STÁRNUTÍ A MEZIGENERAČNÍ SOLIDARITA, ČILI JAK VŠTE VEDE STUDENTY K RESPEKTU A CHÁPÁNÍ STARŠÍCH OBČANŮ Mgr. Lenka Hrušková, Ph.D. VŠTE v Českých.
Rodina.
Jaroslava Sýkorová Milena Tomášková Karlovy Vary, 2014
Mateřská škola u Bílého králíka, s. r. o
Muži jsou z Marsu, ženy z Venuše a děti jsou z nebe JOHN GRAY
► Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Školní výchova ke zdravým stravovacím návykům dětí
PŘEDSTAVUJEME Fond ohrožených dětí je občanské sdružení na pomoc týraným, zanedbávaným, zneužívaným opuštěným nebo jinak sociálně ohroženým dětem, s působností.
Sociální práce s rodinou 3
Dobrovolníci v sociálních službách Dobrá praxe v SAS pro rodiny s dětmi Dobrovolnického centra, o. s.
Programy dlouhodobé primární prevence Agentura pro občany Sídliště Za Stadionem 1358, Kyjov.
PALIATIVNÍ PŘÍSTUP V KC aneb „Pomoz mi nést můj úděl“ Semiramis o.s. / Laxus o. s. Richard Hanus, Eva Mifková.
PACIENTOVO POJETÍ NEMOCI
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Zpracovala: Simona Hyková
Minimální preventivní program školy
Působení psychologa jako člena týmu odborných pracovníků projektu AVC
O.s. PREVENT působí v Jihočeském kraji od roku 1999 na poli protidrogové prevence a vzdělávání. Zastřešuje několik zařízení a projektů. Mezi jinými i Kontaktní.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
FAUST, o. s. Statutární zástupci Bc. Jana Hajderová, ředitelka
Pastorace rodiny, dětí a mládeže
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
Předškolní vzdělávání v Evropských školách PhDr. Dana Musilová Inspektorka pro předškolní a primární cyklus Evropských škol
Riziko: Chybí ochranné prostředí, které nevyhovuje individuálním potřebám dítěte. klíčové: uzpůsobit prostředí patří mezi první úkoly + Náročnější prostředí.
Výchova ke zdraví v porodní asistenci
Návrh legislativních změn v oblasti náhradní rodinné péče (výstupy projektu) PhDr. Miloslav Macela Praha, 16. června 2015.
Národní program zdraví – projekty podpory zdraví Putování za zdravým jídlem Mít své tělo ráda Krok za krokem za zdravým životem Národní program řešení.
Vendula Slámová Markéta Otáhalová Jitka Wagenknechtová
Tréning do předmětu SPR149 Využití filmu v sociální práci
Poradenství v sociálních službách. Sociální poradenství Základní Odborné.
OBLASTNÍ CHARITA MOST NÍZKOPRAHOVÉ ZAŘÍZENÍ PRO DĚTI A MLÁDEŽ ZASTÁVKA DUCHCOV.
Středisko křesťanské pomoci v Praze Představení SOS centra Diakonie ČCE – SKP v Praze Mgr. Helena Šašková KONFERENCE STOP NÁSILÍ VE VZTAZÍCH.
Systemický přístup Mgr. Věra Pucová. Základní charakteristika přístup orientovaný na změnu opak diagnostického přístupu typický přístup pro sociální práci.
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání P-KAP: Kariérové poradenství prezentace pro Olomoucký kraj Mgr. Miroslav.
Markéta Stará  Cíle školní TV  Vzdělávací, výchovné, zdravotní, socializační  Cíle vzdělávací oblasti “Člověk a zdraví“  ZŠ, středoškolské.
Tělesné a duševní změny u dospívajícího. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura,
Kariérové poradenství v českém středním školství
Třída KUŘÁTKA PROJEKT MALÝ ZAHRADNÍK Dílčí projekt: KULIHRÁŠEK
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Člověk a zdraví Vysvětlení pojmu ASERTIVITA
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
Zátěž a rizika povolání a optimismus učitele
Sociální práce s rodinou 4
Vztahy a pravidla soužití - rodina
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ANOTACE SEZNÁMIT ŽÁKY S ROZVOJEM VŠECH TŘÍ ČÁSTÍ SEBEDŮVĚRY -
Konflikt, koření života
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_06 Vztahy mezi lidmi
Odvrácená strana Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Týmová spolupráce v zájmu dítěte pohledem pracovníka OSPOD Mgr
§ 49 Domovy pro seniory. V domovech pro seniory se poskytují pobytové služby osobám, které mají sníženou soběstačnost zejména z důvodu věku, jejichž.
Mgr. Veronika Dembická, DiS.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Středisko rané péče SPRP, pobočka Brno
Metodika podpory sociálního a emočního vývoje dětí předškolního věku
Transkript prezentace:

VÝCHOVA K SOBĚ aneb KOČIČÍ TERAPIE NAPŘÍČ RODINOU PhDr. Lenka Skácelová

POJETÍ PRIMÁRNÍ PREVENCE U SPOLEČNOSTI má to na papíře splněno více posilovat tlak na primární prevenci v komunitě 2. Ve škole (pedagogové) kvalitně nastaven systém poskytování primárně preventivních témat

„MPP je konkrétním dokumentem školy zaměřeným na výchovu žáků ke zdravému životnímu stylu, na jejich osobnostní a sociální rozvoj a rozvoj jejich sociálně komunikativních dovedností. pedagogové vnímají primární prevenci jako ustálenou a potřebnou

3. U DĚTÍ aniž si uvědomují, je pro ně potřebná možnosti zažít si, kdy jsem silný, věřím si umět se zodpovědně rozhodnout, atd. 4. U RODIČŮ podceňují včasný začátek výchovného působení uplatňují výchovné styly, ať už jsou jakékoliv

prevence je z velké části o výchově k sobě CO JE NEJDŮLEŽITĚJŠÍ VE VÝCHOVĚ období raného dětství jak je dítě přijímáno svými rodiči pocit bezpečí, který mu dají způsob, jak se rodiče starají o své děti, aby byly klidné naučit děti zvládat nebezpečné situace prevence je z velké části o výchově k sobě

FORMY A METODY K ZAPOJENÍ RODIČŮ DO VÝCHOVNĚ VZDĚLÁVACÍHO PROCESU využívat všech nových informačních médií intervence směřující k aktivnímu zapojení celých rodin

Pomoc z pohledu naší profese Primární prevenci ve školním prostředí zacílit na všeobecnou a specifickou vybírat odpovídající témata, učit dovednostem a způsobu formování postojů využívat odborného zázemí poskytování služeb školního poradenského pracoviště

využívat odborného zázemí poskytování služeb školských poradenských pracovišť využívat kvalitních primárně preventivních programů od NNO i ostatních poskytovatelů

2. Zaměřit pozornost na prvotní cílovou skupinu v primární prevenci – rodinu Zkompetentňovat rodiče pro svou výchovnou roli a uvědomění si odpovědnosti vůči svým dětem Jak? Je to téma přinejmenším k zamyšlení a diskusi

PREVENTIVNÍ PROGRAM KOČIČÍ ZAHRADA

Tajná schůzka o zodpovědnosti, tajemství, zvědavosti 2. Magický lektvar- tajemný nápoj štěstí a spokojenost – jak si udržet pozitivní nastavení

O smrti blízkého člověka 3. Bojíme se tmy strach, odvaha, rozdílné prožívání strachu O smrti blízkého člověka jak prožíváme ztrátu blízkého člověka či mazlíčka 5. Závod co se může stát, když někdo někoho podvede, nejedná čestně

6. Přátelství jak si vybíráme přátele, očekávání, jak si je udržet 7. Špatný vtip jak je snadné nechat se od ostatních přemluvit k lumpárně 8. Když si pomáháme, jde to líp o spolupráci

7. Špatný vtip jak je snadné nechat se od ostatních přemluvit k lumpárně 8. Když si pomáháme, jde to líp o spolupráci 9. O nemoci jak předcházet nemocem, o přístupu ke svému zdraví

10. O nebezpečných a krizových situacích o bolesti, léčbě, včasném zásahu lékaře 11. Návštěva hosta z cizokrajné země kulturní odlišnosti, předsudky, tolerance 12. O rozhodování svoboda rozhodování a jeho důsledky, zklamání

Poslání pro děti informace, že okolní svět skrývá jistá nebezpečí učení se dovednostem, jak jim mohou předcházet zažití pocitu, že se mohou spoléhat i na sebe

Děkuji Vám za pozornost PhDr. Lenka Skácelová Poradenské centrum pro drogové a jiné závislosti Sládkova 45, 613 00 Brno www.poradenskecentrum.cz

„Nenacházejte chyby, nacházejte nápravu“ KOČIČÍ TERAPIE Mgr. Hana Čamlíková „Nenacházejte chyby, nacházejte nápravu“ (Henry Ford)

Využití rodinné terapie Virginie Satirové při práci s klienty a jejich rodinami Součástí jsou: Rodinná setkání Mužské / Ženské skupiny Práce se sourozenci

CHARAKTERISTIKA KLIENTŮ TK Nezralost Nedospělost Absence zodpovědnosti

CHARAKTERISTIKA SETKÁNÍ S MATKAMI ZÁVISLÝCH KLIENTŮ Stud Výčitky Pocity viny Sebelítost, bolest Hledají odpovědi, co měly dělat jinak, lépe

Mají v sobě odhodlání udělat opravdu všechno Mají strach – užitečné pro jejich změnu

CO SI PŘEJÍ MATKY PRO SVOJE DĚTI “Jen to dobré“….“co je to dobré?“ …nevím,to je těžká otázka“ „ Aby se jim dařilo“ „Aby byl/a šťastný/á“ „Aby byla svá, taková jaká je“ „ Aby si věřila, dokáže to“

„Zdraví, psychickou pohodu, aby se cítil dobře“ „Aby nebyl ovlivnitelný, udělal si svůj názor“ „Zdravé sebevědomí“ „Spravedlivá, samostatná, pozitivní“ „Aby v životě dělali, co je naplňuje, byli šťastné dělali to, co je baví“

„Je mi to jedno, co budě dělat, pokud bude šťastná“ „Aby dokázala opustit představy, jak by to mohlo být.

CHARAKTERISTIKA KOČKY Samostatná Sebejistá / sama sebou Nezávislá Krásná / elegantní / stylová

JAK TO DĚLAJÍ KOČKY Poskytují bezpečí, jídlo, teplo Ukazují, vedou Jsou důsledné Pracují na osamostatnění koťat Cíl výchovy: Kočky – přežití = v přírodě úspěch

JAK TO DĚLAJÍ MATKY Jsou milující, pečující, dávající Zamilované do svých dětí Povzbuzují, pomáhají, podporují Motivují, naléhají Tlačí, křičí, odpouštějí

Pozorování koček a koťat mě inspirovalo ke srovnávání Postup Potrava, bezpečí, teplo Ochrana, stabilita Pocit příslušnosti Respekt, uznání, spokojenost Samostatnost, seberealizace

MASLOWOVA PYRAMIDA

Využití podobnosti při práci s matkami Zaujalo je to stejně jako mě Následovalo přemýšlení Živá interaktivní diskuze Jak udělat to, co dokázaly kočky?

MODEL RŮSTU V. SATIROVÉ Chci tě milovat a přitom tě nesvírat Oceňovat tě a přitom tě nesoudit Být s tebou a přitom tě nerušit Zvát tě a přitom si nedělat nároky Opouštět tě a přitom nemít pocity viny

Kritizovat tě a přitom nehanět A pomáhat ti a přitom neurážet Jestli mohu mít totéž od tebe, potom se můžeme opravdově setkat a navzájem se obohatit. Virginia Satirová

„Ani nejlepší sokol ničeho neuloví, když se mu nedovolí vzlétnout“ japonské přísloví

Děkuji Vám za pozornost Mgr. Hana Čamlíková Občanské sdružení Krok Třída Komenského 2124/88 697 01 Kyjov www.oskrok.cz