OKAPI.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
GIBONI.
Advertisements

Tygr bengálský OHROŽENÝ Rozšíření (červeně)
ZEBRA CHAPMANOVA.
(Odocoileus virginianus)
Vytvořili nej borci z devítky…
Kočka domácí Felis Catus.
Sadili jsme stromy Nejdříve to byl strom „POHÁDKOVNÍK“, který měl i své kmotry: PaedDr. Zdeňka Szpaka, člena Zastupitelstva Zlínského kraje Mgr. Milenu.
Medvědi.
Základní škola a Mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín
CHOVÁ SE JAKO OSEL ( ASINUS ). Říše: živočichové (Animalia) Kmen: strunatci (Chordata) Třída: savci (Mammalia) Řád: lichokopytníci (Perissodactyla) Čeleď:
Zvířata divočiny Terezka Mazurová.
PRIMÁTI - OPICE Ploskochodci = těžiště těla je přesunuto na zadní končetiny. Lebka je oválnější než u jiných savců. Oči směřují dopředu = řídí se hlavně.
Živorodí -VAČNATCI Říše: živočichové Kmen: strunatci
Moje první prezentace Panda velká ŽIRAFA AFRICKÁ ŽIRAFA AFRICKÁ
Primáti Martin Man Jan Dresler.
Archeopteryx Vojtěch Smolík.
DINGO (Canis lupus dingo) KLÍČOVÉ ÚDAJE Země původu: Austrálie
Tučňáci Katka Krejsová.
Kopřivka obecná (Anas strepera)
Po stopách ohrožených zvířat
Panda velká Červený výstražný trojúhelník a v něm černobílý medvěd. Označují se jim druhy, kterým v přírodě hrozí vyhubení.
Voldán Fabián L SPSE Božetěchova 3
Rostliny rybníka a jeho okolí
Tropický deštný les SAVCI.
Prase domácí - Sus scrofa domesticus
Husa běločelá.
Jakub Weinstein: NUTRIE ŘÍČNÍ.
ŠELMY.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Žirafa.
Lukeš 9.B. Lama Známá jako,,Velbloud Jižní Ameriky,, V posledních 40 letech se Lama šíří do celého světa jako chovny dobytek Výskyt:Peru,Vysoké Andy,Bollivie.
Gorila.
Psovité šelmy.
Gorila nížinná Biologie.
Anakondy.
Adopce zvířátka Klokánek Klokan Rudý Žije v ZOO Praha Žije v ZOO Praha Třída: savci Třída: savci Řád: vačnatci Řád: vačnatci Čeleď: klokanovití Čeleď:
Název projektu: Živá příroda ve škole
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Název projektu: Živá příroda ve škole
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
PANDA VELKÁ Panda velká se svou černobíle zbarvenou srstí s charakteristickým vzorem je jedním z nejznámějších a zároveň nejvzácnějších a nejohroženějších.
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Základní informace o tygrovi tygr žil původně na rozsáhlém území mezi Bajkalem a pobřežím Tichého oceánu, v současnosti žije takřka výhradně na omezeném.
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Albatool Abbas Ali Jahaf. Panda červená je šelma rozšířená v Asii. Jde o jediného žijícího zástupce čeledi Ailuridae příbuzné lasicovitým, medvídkovitým.
projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Veverka obecná (sciurus vulgarit)
Klokani.
Delfíni.
Veverky Jan Čadil ZŠ Botičská.
Veverka obecná (Sciurus vulgaris)
Název projektu: Živá příroda ve škole
Žirafa Šárka Čerstvá.
Název projektu: Živá příroda ve škole
Kůň Převalského.
Želva zelenavá Hugo Kleibl. Klasifikace Říše: živočichové (Animalia) Kmen: strunatci (Chordata) Podkmen: obratlovci (Vertebrata) Třída: plazi (Reptilia)
Hana Svobodová, Iveta Böhmová, 8D.  Říše: živočichové  Kmen: strunatci  Třída: savci  Řád: šelmy  Podřád: psotvární  Čeleď: medvědovití.
Chobotnatci a damani Martina Koubová 3.C.
VOMBATI.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Název školy : Základní škola a Mateřská škola Prysk ,okres Česká Lípa ,příspěvková organizace Autor: Eva Vavřinová Název materiálu : VY_52_INOVACE_09.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Zoologická zahrada U kasy najdete občerstvení (k za koupení je např. párek v rohlíku) Cena zoo: dítě (do 15ti let) 120kč dospělí 180kč vyrobili:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

OKAPI

Základní informace Okapi (latinsky Okapia johnstoni, bambuti atti), je nejbližší příbuzný žiraf. Jeho přirozeným prostředím jsou deštné pralesy okolo řeky Kongo v severovýchodní části Demokratické republiky Kongo. Byl znám jen domorodcům až do roku 1901, díky této zvláštnosti si ho za svůj emblém vybrala mezinárodní kryptozoologická společnost. Druhové jméno (johnstoni) pochází od cestovatele Sira Harryho Johnstona, který vedl expedici do pralesa Ituri, při které se poprvé povedlo odchytit živý exemplář okapi. Okapi je také posledním pozůstatkem třetihorných žiraf, díky čemuž je typickou živoucí fosílií.

Stavba těla, klasifikace, rozšíření Délka těla: 2 - 2,5 Výška: 1,5 - 2 m (v kohoutku) Váha: 200 - 250 kg Říše: živočichové (Animalia) Kmen: strunatci (Chordata) Třída: savci (Mammalia) Řád: sudokopytníci (Artiodactyla) Podřád: přežvýkaví (Ruminantia) Čeleď: žirafovití (Giraffidae) Rod: okapi (Okapia) rozšíření

Rozšíření Přirozeným prostředím pro okapi jsou deštné pralesy okolo řeky Kongo v severovýchodní části Demokratické republiky Kongo. Jednou byla okapi spatřena i v 1450 m na hoře Mt. Hoyo v Ituri. Okapi nejsou označeny jako ohrožený druh, přesto jsou však omezovány ničením jejich obytného prostoru a pytlačením. Podle odhadů žije v současnosti v pralesích Konga 5 000-20 000 kusů.

Pohyb, aktivita, smysly a zvukové projevy Chůze okapi je podoná chůzi žirafy. Stejně jako ona pohybuje oběma nohami na jedné straně najednou. Okapi je aktivní hlavně ve dne, kdy chodí prošlapanými cestičkami v džungli. Chce-li vyhledat partnera, musí využít svůj dobře vyvinutý čich. Jsou to tichá zvířata, která nevydávají příliš mnoho zvuků. V říji vydávají zvuky podobné kašli. Mláďata vydávají více zvuků než dospělí jedinci; pískají a mečí. Okapi nemají příliš dobrý zrak.

Potrava Okapi se živí listy, pupeny, ale také dřevinami (živí se více než 100 druhy dřevin). Mohou se živit i kapradinami, houbami nebo plody. V zajetí jsou krmeny vrbou jívou, která obsahuje málo kyseliny salicylové. Úzkolisté druhy jí obsahují až desetkrát více, což je pro okapi špatně, protože se jí mohou vydrolit zuby a kyselina ničí sklovinu. Ze zeleniny se používají druhy, které obsahují málo cukru, protože jsou náchylné na cukrovku.

Okapi v zoologických zahradách Po objevení v roce 1901 začaly zoologické zahrady usilovat o získání okapi.První okapi narozenou v zajetí se mohli pochlubit v ZOO Brookfield v Illinois, až v roce 1959. Nyní se přepravují letecky, což je pro ně mnohem přijatelnější. Okapi jsou v současnosti v zoologických zahradách Evropy a Severní Ameriky poměrně běžným zvířetem, právě proto, že po jejich náhlém objevení mnohé zahrady usilovaly a dosud usilují o chov tohoto jedinečného zvířete. Ze střední Evropy jako jediná zoo, která vlastní okapi, je zoo ve Dvoře Králové nad Labem.

galerie

„Už to skončilo, tak proč se ptáte proč jdu chrnět? Dobrou!!!” KONEC Zdroje: http://cs.wikipedia.org/wiki/Okapi a http://images.google.cz/ „Už to skončilo, tak proč se ptáte proč jdu chrnět? Dobrou!!!”