Výroční konference ROP Střední Morava Využití nového modelu administrace pro přípravu projektových záměrů z ROP Střední Morava OlomoucZlín
1.Jak využít nový model administrace a hodnocení 2.Jak plánovat a realizovat projekt 3.Nový systém plateb 4.Závěrečné poznámky Obsah:
Pro úspěšné získání dotací je důležité mít: Kvalitní projektový záměr a jeho kvalitní zpracování (a také provázanost jednotlivých částí) Nový model hodnocení se koncentruje na hodnocení projektového záměru, popis realizační části projektu a jeho další dopracování je předmětem 2. a 3. etapy V rámci 2. a 3. etapy probíhá dopracování interaktivním způsobem Nový model administrace umožňuje úsporu nákladů spojených s přípravou projektové dokumentace k realizaci stavby 1. Jak využít nový model administrace
Mám vyjasněno - co je účelem projektu, komu bude investice sloužit a co mu přinese, mám popsáno okolí projektu (konkurence, návaznosti a synergie), vím, co je výstupem a výsledkem projektu a existuje shoda na financování včetně využití ROP Střední Morava Mám připraven investiční záměr a „základní“ rozpočet – zpracovaný autorizovanou osobou Mám vybraného zpracovatele projektové žádosti a připraveno výběrové řízení na zpracovatele projektové dokumentace Mám vyjasněno financování a zpracovánu finanční a ekonomickou analýzu pro první etapu Předložení žádosti o dotaci Předběžné schválení žádosti Výborem Regionální rady k dopracování 1. Jak využít nový model administrace
Dopracování projektu v rámci 2. etapy – probíhá dle schválených kritérií Současně nesmí dojít k zásadním změnám v projektu – oproti žádosti, která byla Výborem Regionální rady podmínečně schválena Po dopracování Výbor Regionální rady projekt schválí, v případě nesplnění podmínek pro 2. etapu projekt nebude schválen… 1. Jak využít nový model administrace
2. Jak plánovat a realizovat projekt? Modelový příklad postupu zpracování projektové žádosti – viz. brožura…
3. Nový systém plateb Výhody pro příjemce: U nového systému není nutné provést úhradu dopředu před předložením žádosti o platbu (úspora spojená s předfinancováním) Měl by vést ke koncentraci plateb a tím ke snížení administrativní náročnosti u příjemce i poskytovatele Příjemce může využít dnešní typ plateb anebo nový systém Nevýhody pro příjemce: Bude nutné zřídit účet u banky, která bude mít smlouvu s Regionální radou
S čím je nutné počítat: Již při vyhlášení zakázky na dodavatele stavebních prací je nutné v platebních podmínkách uvést odpovídající dobu splatnosti faktur Další postup: Nyní bude probíhat dopracování podmínek nového systému plateb – nově vyhlašované výzvy s tím počítají Ihned po dopracování budou podmínky průběžně zveřejňovány 3. Nový systém plateb
4. Závěrečné poznámky Byly schváleny zásady finančního řízení programu – výzvy až do roku 2013 – rovnoměrné rozložení výzev, postupné čerpání alokace, vazba na vývoj kursu koruny Nyní probíhá dopracování prováděcího dokumentu – předpokládané dokončení do Omluva za vyřizování plateb v pozdějších termínech
DĚKUJI VÁM ZA POZORNOST Ing. Ivan Matulík ředitel Úřadu Regionální rady Evropská unie a Evropský fond pro regionální rozvoj jsou partnery pro váš rozvoj.