Já a moje osobnost aneb Řiďte svůj osud než to za vás udělá někdo jiný

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Přítel je osoba, se kterou se odvažujete být sami sebou
Advertisements

Návraty po mateřské/rodičovské dovolené na trh práce
Naučil jsem se....
Tři roky etické výchovy ve Veselí nad Moravou
MOUDRÁ ZAMYŠLENÍ A CITÁTY
Jak na to, aniž bychom se zničili
Způsobové slovesa Conjugate the infinitives in the following sentences to fit the context. Vzor: (smět) číst ten časopis? Smím číst ten časopis? *Taken.
ASERTIVITA Společenská kultura Asertivita ; VY_32_INOVACE_D3_03
Co a proč Radka Mužíková. Co stojí v centru mého zájmu? Co hýbe mým srdcem? To je tím CO, tím hlavním CO v mém životě: Život, bytí, existence Člověk jako.
Proč je důležité studovat Principy
Malé povzbuzení pro chvíle volna
Dokáže člověk vytvořit něco tak dokonalého jako je příroda ? …snad možná hudbu..
Vzdělávání zaměstnanců Střediska sociálních služeb městské části Praha 9 je finančně podpořeno z Evropského sociálního fondu v rámci realizace projektu.
Charakter, sexualita a zodpovědnost MUDr. Marcela Rozehnalová, CEVAP
Čím lze charakterizovat Boha – Hospodina?. Láska, pravda, milost, moudrost, … POKOJ… Láska, pravda, milost, moudrost, … POKOJ…
ZÁKON PŘITAŽLIVOSTI A VZTAHY
Nitro a osobní historie člověka o kterého se staráme Doc. Ing. Aleš Opatrný, Th.D. KTF UK v Praze Sekce spirituální péče Společnosti lékařské etiky ČLS.
Jednej tak, abys byl šťastný. Ne aby ses šťastným jen zdál.
Člověk se nědy zeptá proč...???
Oceňování, vděčnost a zákon rozšíření a zákon rozšíření (Z knihy: Sanaya Roman Žít s radostí)
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o.
Myšlenkové základy skautingu
Muži jsou z Marsu, ženy z Venuše a děti jsou z nebe JOHN GRAY
Hledat lásku. Nesmysl. říká rozum. Směšné. říká hrdost. Riskantní
Psychologie štíhlé postavy
Peníze jsou jazykem světa. Boží Slovo je překlad, který vede k Finanční svobodě.
Obsah: Proč 8. návyk Rámcové objasnění 8. návyku
Každý den jsme trochu starší…
VYTVÁŘENÍ HOJNOSTI ( z knihy Sanaya Roman, Duane Packer TVOŘENÍ PENĚZ)
Životní plány a cíle Petr Machala.
Rodina a vzory Existují kladné vzory pro dnešní rodinu?
Humanistické a existenciální teorie v SP
Slovo života Červenec 2011 „Bděte a modlete se, abyste nepřišli do pokušení. Duch je sice ochotný, ale tělo je slabé.“ (Mt 26,41) „Bděte a modlete se,
Specifický typ osobnosti
Teorie motivace Adéla Furiková.
Pedagogická fakulta Masarykovy university v Brně Katedra pedagogiky
1 Cvičení č. 3 1.Uplatnění „zdravého rozumu“ v OM.
Přístup k OM v pojetí posunu paradigmatu v managementu k principiálnímu vedení Osnova Připomenutí „co znamená posun paradigmatu v managementu k principiálnímu.
Naše skutečná a online identita - bezpečný internet ZŠ a MŠ Město Touškov.
1 Úloha vůdců, úloha vůdcovství -Poznat a dělat správné věci -Definovat vize -Ukazovat cestu, jak vizi realizovat.
SVOBODA je vaše životní právo ( Z knihy: Sanaya Roman ŽÍT S RADOSTÍ )
1 Životní scénář aneb Naučte se žít v přítomném okamžiku.
Rozhovor s paní učitelkou Pavlou Jemelíkovou. 1.Na naší školu jste nastoupila teprve nedávno. Představte se nám, prosím. Bydlím v Krupce, učím 7. rokem,
Proč rád žiješ? Když chceš, aby se Ti splnily sny, nesmíš dlouho spát...
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Osobní bezpečí. Sebepojetí Sebepojetí - znamená porozumět sám sobě, svému JÁ, svým náladám, chování Sebepojetí – zahrnuje sebepoznávání, sebehodnocení.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-U O s o b n o s t Mgr. Marie Mikulcová.
ASERTIVNÍ PRÁVA - MANIPULAČNÍ POVĚRY Ten, kdo se chce asertivně projevit, to má udělat slušně, ale důrazně. Má odolávat manipulacím, zbavit se úzkosti.
Hudba: Floyd Cramer – Unchained melody Nepřítel zabírá v naší hlavě víc místa, než přítel v našem srdci.
Osobní bezpečí Název školy: ZŠ Salvátor Název školy: ZŠ Salvátor Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výstupu:
Člověk a zdraví Vysvětlení pojmu ASERTIVITA
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
Umění ptát se Jitka Navrátilová, Ph.D
Píseň: Anne Murray - Mě potřebuješ.
Naučil jsem se....
RODINA A JEJÍ POSTAVENÍ VE SPOLEČNOSTI
Sociální šetření versus etický kodex sociálního pracovníka
MOTIVACE Zora Syslová.
Otázky pro průběžnou práci
Temperament, charakter, motivace
Drogy dnešní doby Študáci.
VAŠE NÁBOŽENSTVÍ NENÍ DŮLEŽITÉ Překlad:
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Každý den jsme trochu starší…
Krása zimy Hledat lásku? Nesmysl...říká rozum. Směšné....říká hrdost. Riskantní...brání se zkušenost. Ale samota zabíjí ...šeptá srdce.
Malé povzbuzení pro chvíle volna
MOUDRÁ ZAMYŠLENÍ A CITÁTY
MOUDRÁ ZAMYŠLENÍ A CITÁTY
Naše zkuše nosti: #2 Pokoj především KDE A JAK NALÉZT POKOJ? POKOJE
Hledat lásku. Nesmysl. říká rozum. Směšné. říká hrdost. Riskantní
Transkript prezentace:

Já a moje osobnost aneb Řiďte svůj osud než to za vás udělá někdo jiný

Collegiate Association Research for Principle Obsah: 3 hlavní životní cíle 1. životní cíl Principy a návyky Hodnota člověka Z čeho čerpáme energii Collegiate Association Research for Principle

Collegiate Association Research for Principle 3 hlavní životní cíle 1. životní cíl: Dosáhnout zralosti charakteru. Plně rozvinout své schopnosti a potenciál. 2. životní cíl: Mít dobré manželství, rodinu, vztahy s ostatními lidmi 3. životní cíl: Žít v harmonii s přírodou a společností a být užitečný. Být hodnotnou a potřebnou součástí kolektivu a společnosti. Vykonávat smysluplnou práci, která nás uspokojuje. Být uznáváni a oceňováni druhými. Jednotlivé cíle vycházejí z univerzálně platných principů. Collegiate Association Research for Principle

životní cíl Dosáhnout zralosti charakteru Collegiate Association Research for Principle

Princip růstu

Princip: Od jednoduššího ke složitějšímu a zevnitř ven Než se naučíme chodit, musíme se umět plazit. Než napíšeme vlastní román, musíme se naučit číst a psát. Nežli začneme posuzovat druhé, musíme znát sami sebe. Chceme li něco změnit, musíme začít u sebe. Abychom mohly růst, musíme se řídit principy a vytvářet si správné návyky. Zdokonalování sebe sama je bolestivý proces, přesto neexistuje lepší investice. koncepty, zákony Collegiate Association Research for Principle

Musíme se změnit zevnitř – začít člověkem v zrcadle. Zápisky biskupa anglikánské církve: Když jsem byl mladý a volný a má představivost nebyla nikterak omezována, snil jsem o tom, že změním svět. Když jsem byl starší a moudřejší, začal jsem si uvědomovat, že svět se nezmění. Rozhodl jsem se proto, že změním pouze svoji zemi. I to však bylo neuskutečnitelné. Když jsem byl starý, chtěl jsem alespoň změnit svoji rodinu, své nejbližší, ale ani to nevyšlo. Nyní ležím na smrtelné posteli a uvědomuji si, že kdybych se změnil nejdříve já sám, mohl bych svým příkladem ovlivnit svoji rodinu, s její podporou a zázemím bych možná dokázal povznést svoji zemi a kdo ví, možná by se mi nakonec nepodařilo změnit i celý svět. Musíme se změnit zevnitř – začít člověkem v zrcadle.

Princip dávání a přijímání Iniciuje Subjekt Objekt Reaguje Dávání musí předcházet přijímání.

Činnost dávání a přijímání v těle Cirkulační systém Dýchací systém

Princip dávání a přijímání Naše tělo: tepny – žíly nádech – výdech přijímáme potravu – vylučujeme zplodiny látkového metabolismu Lidská společnost: muž – žena učitel – žáci prodávající – kupující herec – diváci Dávání vždy předchází přijímání !!! Collegiate Association Research for Principle

Návyk – Buďte proaktivní převezměte iniciativu převezměte zodpovědnost za svá rozhodnutí a činy Teorie podmíněnosti: Genetická podmíněnost Podmíněnost prostředním Viktor Frankl – původně vychovaný podle freudistické psychologie: Cokoli se vám stane v dětství, formuje váš charakter a ovládá váš život. Život v koncentračním táboře: Mezi podnětem a odezvou leží svoboda volby. Mohli cokoli udělat jeho tělu, ale to, jaký to na něj bude mít vliv, o tom rozhodl sám. Collegiate Association Research for Principle

Collegiate Association Research for Principle Reaktivní lidé jsou ovládáni pocity, okolnostmi, podmínkami, prostředím Proaktivní člověk dokáže podřídit impulsy hodnotám. Jeho hodnoty jsou pečlivě zvolené a neustále kontrolované. Některé události nebo lidé nám mohou způsobit bolest a vyvolat lítost, ale naše základní integrita osobnosti nemusí být narušena. Naopak nejtěžší prožitky nás mohou zocelit, případně změnit a můžeme se skrze ně stát lepším člověkem. Když je zvládneme, dává nám to vnitřní sílu a schopnost zvládat náročné situace. Mohou nám navíc pomoci k posunu paradigmatu. Př: S. Hawking Collegiate Association Research for Principle

Převzetí iniciativy neznamená být přehnaně ctižádostivý či agresivní Převzetí iniciativy neznamená být přehnaně ctižádostivý či agresivní. Znamená to převzít zodpovědnost, aby se věci staly. Když něco chci, mohu toho dosáhnout. Mnozí lidé čekají, až se věci stanou nebo až se někdo o ně postará. Hollywood se nás snaží přesvědčit, že nejsme zodpovědní za své city. Proaktivita je součástí lidské přirozenosti.

Jak zjistíme náš stupeň proaktivity Naslouchejte svému jazyku Reaktivní jazyk Proaktivní jazyk Nedá se nic dělat. Určitě mám nějaké možnosti. Takový prostě jsem. Můžu na sobě pracovat a změnit se. Dohání mě k šílenství. Ovládám své pocity. Nemůžu. Rozhodnu se. Kdybych mohl. Chci. Náš jazyk je reálným odrazem toho, do jaké míry se považujeme za proaktivní.

Vztah mezi vnějším prostředím, okruhem zájmu a okruhem působnosti vnější prostředí okruh zájmu okruh působnosti

Vztah mezi prostředím, okruhem zájmu a okruhem působnosti Okruh zájmu: Věci, které jsou pro nás důležité nebo nám na nich různou měrou záleží. Jsou mezi nimi věci, které můžeme ovlivnit a také ty, které ne. Okruh působnosti: Věci, které můžeme ovlivnit. Zjištěním toho, kterému z okruhů věnujeme nejvíc času zjistíme míru naší proaktivity.

Proaktivní zaměření: Zabývám se věcmi, které můžu přímo ovlivnit. Pole působnosti se rozšiřuje. Reaktivní zaměření: Své úsilí směřuji na věci, které nemůžu přímo ovlivnit: slabosti druhých, problémy ve vládě, chování druhých , přírodní katastrofy. Vede to k obviňování druhých, stěžování si, sebelítosti, … Můj okruh působnosti se zmenšuje. Dovolujeme věcem a prostředí aby nás ovládaly. Pokud si myslíme, že problém je mimo nás, pak je překážkou právě tato naše myšlenka. Já rozhoduji o tom, kterému okruhu věnuji svoji energii a čas. Př: Uštknutí hada

Jak zvýšíme naši proaktivitu Nemusíme projít koncentračním táborem abychom se změnili. Záleží na tom, jak vnímáme své okolí a čemu věnujeme svojí energii. Dávejte si postupně závazky a plňte je. Buďte tolerantní a neodsuzujte Buďte vzorem pro druhé, nikoli kritikem. Nezabývejte se slabostmi druhých a neobhajujte vlastní. Uděláte li chybu,uznejte ji, napravte a vezměte si ponaučení – hned. Zabývejte se tím, co můžete změnit. Pracujte na sobě. Naším problémem není to, co dělají druzí, ale co dělám já. My jsme zodpovědní za své štěstí i většinu svého osudu.

„Mohla byste mi prosím laskavě říci, kudy bych odsud měla jít?“ „To záleží hlavně na tom, kam se odsud chceš dostat,“ odpověděla Kočka. „To je mi celkem jedno,“ řekla Alenka. „Potom je úplně jedno, kudy půjdeš,“ odpověděla Kočka.

Potřebujeme zjistit své centrum mysl tělo centrum Moje osobnost

Centrum – na co jsme zaměřeni Na vlastnictví Na zábavu Na přátele Na církev Na vlastní osobu Na práci, studium Na manžela Na rodinu Na principy

Hodnota člověka Původní Je stejná u všech lidí. Tuto hodnotu má každý člověk již v okamžiku, kdy se narodí. Objektivní Je dána tím, co člověk umí. Jeho vzděláním, mírou rozvinutého talentu. Skutečná vnitřní hodnota Vychází přímo z nitra člověka a je dána tím, do jaké míry člověk žije pro své okolí.

+ + – – tělo mysl Jak získáváme energii Vzduch světlo Láska a Pravda Elementy vitality + – – Elementy ducha Potrava voda – tělo mysl