Národní strategický plán LEADER

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Představení MAS Zubří země, o. p. s.
Advertisements

Evropa 2020 Integrované směry
Aktuální proces přípravy programového období 2014+
1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení a služby 3) Ochrana kulturního dědictví 4) Investice do lesů 1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení.
Vstupní informační seminář k přípravě dokumentu Strategie rozvoje města Ústí nad Labem do roku 2015 a posuzování vlivu tohoto dokumentu na životní prostředí.
MOŽNOSTI FINANCOVÁNÍ PROJEKTOVÝCH ZÁMĚRŮ V NOVÉM PROGRAMOVACÍM OBDOBÍ EU
Společný regionální operační program Priorita 1 Regionální podpora podnikání Opatření 1.1 Podpora podnikání ve vybraných regionech Priorita 2 Regionální.
Dotační příležitosti.
Příprava na kohezní politiku EU nadnárodní, národní a krajská úroveň Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje, , Přerov.
Cíle územního plánování Cílem územního plánování je vytvářet předpoklady pro výstavbu a pro udržitelný rozvoj území, spočívající ve vyváženém vztahu podmínek.
MAS Lužnice, o.s. Příprava strategie MAS Lužnice na období
Nástroj pro realizaci IS rozvoje území. Umožňuje koordinaci navzájem provázaných a územně zacílených intervencí z různých prioritních os jednoho či více.
Regionální politika a strukturální fondy Evropské unie
Podpora v rámci Programu rozvoje venkova v období
NÁRODNÍ STRATEGICKÝ PLÁN LEADER VÝZVA KE SPOLEČNÉMU POSTUPU 1.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
Seminář „Extrémy počasí a jeho dopady na Jihomoravský kraj“
21. dubna 2008 Výbor pro strategii a rozvoj STRATEGICKÝ PLÁN OBCE LIBČANY.
„Rozvoj informačních a komunikačních technologií v regionech“
Regionální politika v České republice a Evropské unii 5 Národní rozvojový plán ČR Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti.
ROZVOJ VENKOVA Z POHLEDU MÍSTNÍCH AKČNÍCH SKUPIN Národní síť místních akčních skupin ČR František Winter
Program rozvoje venkova ČR na období Olomouc Šumperk
AKTUÁLNÍ VÝZVY PROGRAMOVÉHO OBDOBÍ Horizont
Potenciál území v oblasti integrace a inovace Ekonomika a zaměstnanost (spolupráce škol a lokálních firem, coworkingová centra, podnikatelské inkubátory,
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE 2014+
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
SCLLD MAS Pobeskydí ve verzi návrhu Ostrava,
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky & Ministerstvo vnitra Ing. Jaroslav Svoboda
Venkov a zemědělství po vstupu do EU Doc. RNDr. Antonín Věžník, CSc.Doc. RNDr. Antonín Věžník, CSc.
Strukturální politika
ÚŘAD VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY Úřad vlády ČR a Ministerstvo pro místní rozvoj ČR CESTA K INFORMACÍM O EVROPSKÉ UNII V ČESKÉ REPUBLICE.
Vysoké školy a Národní politika výzkumu a vývoje a její realizace Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Konference ke II. kolu Iniciativy Společenství EQUAL Konference k vyhlášení druhého kola výzvy Iniciativy Společenství EQUAL v ČR Iniciativa Společenství.
Program rozvoje venkova aktuální stav implementace
Národní síť Místních akčních skupin České republiky, o.s. Litoměřice Ing. Jiří Krist.
Program rozvoje venkova ČESKÉ REPUBLIKY na období 2007 – 2013.
1 Operační program Výzkum a vývoj pro inovace Programovací období
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
Znalostní ekonomika Praha, 23. května 2006 Mgr. Tomáš Hruda Generální ředitel.
JIHOČESKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA Další možnosti podpor ROADSHOW Možnosti podpor pro podnikatele v období dubna – 15. května 2015.
Návrh reformy SZP Evropská komise předložila návrh reformy SZP pro období po roce Účelem tohoto návrhu je posílit konkurenceschopnost, udržitelnost.
Program rozvoje venkova na období možnosti podpor pro obce Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí.
Jednodušší cesta k dotacím v novém programovém období Místní akční skupina Rakovnicko.
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE STATUTÁRNÍHO MĚSTA JIHLAVY DO ROKU 2020 VYHODNOCENÍ VLIVŮ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ A SOUSTAVU NATURA 2000.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
Místní akční skupina Lanškrounsko, z.s. Nám. J. M. Marků Lanškroun
Strategie spolupráce obcí Společnost pro rozvoj Humpolecka, z. s. 2. Kulatý stůl v Humpolci
Pavel Rada Regionální rozvojová agentura Východní Moravy Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií Dotace pro neziskové organizace z EU.
Program rozvoje venkova aktuální stav implementace Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí.
Aktualizace Strategie rozvoje Moravskoslezského kraje (SRK) Jednání pracovní skupiny č. 3 Návrh nové struktury specifických strategických cílů
Informační setkání k přípravě Olomouckého kraje na kohezní politiku EU , Jeseník.
Strategie sociálního začleňování na období let 2012 – 2020 Příspěvek ke konferenci "Sociálně vyloučené lokality - vznik, rizika, možnosti řešení"
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
Dotační programy v období DRAHOSLAV CHUDOBA, DABONA s.r.o. 1.
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
Vyhlášené výzvy operačních programů pro kraj a jeho příspěvkové organizace.
Operační programy Výzkum, vývoj a vzdělávání a Zaměstnanost HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
Fondy EU programové období 2014 – 2020 Fakulta sportovních studií Projektový management ve sportu Mgr. Pavel Mrnuštík 1.
Školení pro zaměstnance SSČ, v.v.i. Podpora ekonomických systémů na pracovištích AV ČR v oblasti projektového řízení Mgr. Jaroslava Barbara Sporková
Veřejné rozpočty Mgr. Oldřich Hájek.
Regionální politika EU v období
Aktualizace Strategie udržitelného rozvoje ČR
Regionální operační program NUTS II Jihozápad
Integrovaný plán rozvoje území Zlín pro období
The Ministry for Regional Development of the Czech Republic (MRD)
Plán činnosti PS na rok 2009 Náměty na činnost PS
Výsledky projednávání
Centrum pro regionální rozvoj České republiky Územní odbor IROP pro Kraj Vysočina prezentace v rámci semináře „Dotační příležitosti pro obce na rok.
Transkript prezentace:

Národní strategický plán LEADER 2014 + Ing. Jiří KRIST Národní síť Místních akčních skupin ČR, o.s. Konference při mezinárodním setkání LeaderFEST 2012 31. 5. 2012

Národní strategický plán LEADER 2014+ STRATEGICKÝ POZIČNÍ DOKUMENT Národní sítě Místních akčních skupin České republiky pro přípravu politik rozvoje venkova v rámci programovacího období 2014 – 2020. AKTUALIZOVANÉ ZNĚNÍ 03/2012

Co nás trápí? Co potřebujeme? Postrádáme více pracovních míst na venkově. Přetrvává nespravedlivé rozdělení zdrojů, hlavně daní. Chybí nám efektivní a dostupné technologie, specifické pro venkov. Schází lepší dopravní obslužnost pro oživení odlehlého venkova. Rychlejšímu rozvoji venkova brání centralizované rozhodování o programech a projektech bez zapojení místních autorit.

JAK NA TO? LEADER jako jedna z hlavních metod pro rozvoj venkova ZÁKLADNÍ PRINCIPY METODY LEADER: 1) existující strategie místního rozvoje 2) partnerství na místní úrovni tvořící MAS 3) přístup „zdola – nahoru“ 4) integrované a vícesektorové akce 5) inovační přístup 6) spolupráce 7) vytváření sítí

Z ČEHO JE TŘEBA VYCHÁZET? Strategie Evropa 2020 Zvláštní zpráva č. 5 Evropského účetního dvora (Provádění přístupu Leader pro rozvoj venkova) Střednědobé hodnocení Programů rozvoje venkova Zkušeností Místních akčních skupin v období 2004-12 Strategické rámce udržitelného rozvoje zemí EU Návrhy nařízení EP a Rady o Fondech EU Návrh strategie regionálního rozvoje ČR 2014-20 ELARD, ARC a jiné nevládní iniciativy a z dalších zdrojů zkušeností a dobré praxe

Chceme sdílet cíle v rámci „STRATEGIE EVROPA 2020“ Zlepšit zacílení využívání zdrojů pro rozvoj venkova Zvýšit efektivitu používaných metod Rovné příležitosti pro různé typy příjemců Integrace témat, synergie záměrů Více inovací a lepší řešení pro moderní venkov Podíl na úsilí za konkurenceschopnou Evropu Rovnoprávný přístup k vzdělávání a rozvoji talentů

PRIORITNÍ TEMATICKÉ OSY INTEGROVANÉ POLITIKY VENKOVA 1) Člověk a společnost na venkově - sociální politika, vzdělávání, zdravotnictví, kultura 2) Ekonomika venkova - malé a střední podnikání, zemědělství, kvalifikovaná a iniciativní pracovní síla 3) Rozvoj území venkova - infrastruktura, vybavenost, bydlení, plánování 4) Venkovská krajina a přírodní a kulturní dědictví - ekosystémy, půda, lesy, voda, biodiversita 5) Veřejná správa a efektivní, stabilní a bezpečná společnost - začlenění, prevence, veřejná správa, NNO, bezpečnost, spolupráce

PRIORITNÍ OSA I Člověk a společnost

PRIORITA 1.1 Zdravý a spokojený život na venkově Cíl 1: Stabilizovat venkovská společenství a obnovit jejich soudržnost a etiku Cíl 2: Podporovat venkovská společenství rozvojem specifických sociálních služeb, zdravotnictví, kultury, sportu, volnočasových aktivit, spolkového života CÍL 3: Adaptace na demografické změny, podpora seniorům a mladým rodinám Cíl 4: Podporovat moderní venkovský životní styl, snižovat zdravotní rizika související s hygienou prostředí, potravinovou bezpečností, podpora udržitelných vzorců spotřeby

PRIORITA 1.2 Sociální začlenění a boj s chudobou Cíl 1: Pomoc v začlenění lidem a skupinám na okraji venkovských společenství Cíl 2: Boj proti diskriminaci ve všech jejích formách CÍL 3: Snižování chudoby, podpora sociální ekonomiky a sociálních podniků Cíl 4: Podpora zaměstnanosti a mobility pracovníků na venkově

PRIORITA 1.3 Vzdělávání a informace Cíl 1: Zlepšit kvalitu vzdělávání na všech stupních škol na venkově nebo se zaměřením na venkov, omezovat předčasné ukončování školní docházky Cíl 2: Podporovat systém celoživotního vzdělávání, včetně specifických venkovských témat – etika, udržitelnost, ochrana prostředí, podnikavost, rozvíjet institut komunitních škol

Odpovídající fondy a jejich opatření: ERDF – priorita 9: podpora sociálního začleňování a boj s chudobou (investice do zdravotnické a sociální infrastruktury, přechod ke komunitně poskytovaným službám, podpora zanedbaných venkovských komunit, podpora sociálních podniků) EAFRD – priorita 6: podpora sociálního začleňování, snižování chudoby ( základní služby pro venkovské obyvatelstvo včetně volnočasových a kulturních aktivit) ESF – priorita 1: podpora zaměstnanosti a mobility pracovníků, priorita 2: investice do vzdělávání, priorita 3: podpora sociálního začleňování a boj proti chudobě (aktivní začleňování, např. integrace Romů, boj proti diskriminaci, zlepšování přístupu k sociálním službám, podpora sociálních podniků, strategie pro komunitně vedený místní rozvoj

PRIORITNÍ OSA II. Ekonomika a inovace

PRIORITA 2.1 Podpora dynamiky národní ekonomiky a posilování konkurenceschopnosti v průmyslu, zemědělství i ve službách Cíl 1: Tvořit příznivé společenské prostředí a podmínky pro podnikání Cíl 2: Motivovat podnikatele k výzkumu a inovacím, zavádění informačních technologií a zvyšování konkurenceschopnosti CÍL 3: Podporovat zakládání a rozvoj malých a středních podniků Cíl 4: Zkvalitnit a zefektivnit dopravu a zvýšit její bezpečnost

PRIORITA 2.2 Zajištění energetické bezpečnosti státu a zvyšování energetické a materiálové efektivity hospodářství Cíl 1: Dosáhnout maximální energetické bezpečnosti a nezávislosti Cíl 2: Podpora nízkouhlíkové ekonomiky, snižování rizik vedoucích ke změně klimatu a adaptace na tyto změny CÍL 3: Podpora udržitelné energetiky a dopravy – OZE, úspory Cíl 4: Podpora udržitelnosti materiálových toků – recyklace, úspory

PRIORITA 2.2 Rozvoj lidských zdrojů, podpora vzdělávání, výzkumu a vývoje na venkově a pro venkov Cíl 1: Podpořit vzdělávání a rozvoj lidských zdrojů pro specifické ekonomické obory na venkově Cíl 2: Podpořit výzkum, vývoj a inovace ve venkovských podnicích, především v oblasti aplikací, propojování a kooperace v oblasti VaV

Odpovídající fondy a jejich opatření: ERDF – priorita 1: posilování výzkumu, technologického rozvoje a inovací (podpora podnikových investic do výzkumu a inovací, podpora aplikací, ..), priorita 2: zlepšení přístupu k informačním a komunikačním technologiím (vysokorychlostní internet, elektronický obchod,..), priorita 3: konkurenceschopnost malých a středních podniků (podnikavost, nové myšlenky, nové podniky, nové obchodní modely), priorita 4: nízkouhlíkové hospodářství (OZE, energ. účinnost,.) priorita 5: rizika změny klimatu, priorita 7: udržitelná doprava, priorita 8: zaměstnanost a mobilita pracovních sil (inkubátory, zakládání podniků, místní iniciativy), priorita 9: sociální podnikání, priorita 10: rozvoj infrastruktury pro odbornou přípravu EAFRD – priorita 1-5: inovace a aplikovaný výzkum, rozvoj podnikání v zemědělství, lesnictví a v malých venkovských podnicích, udržitelné využívání zdrojů, efektivita, nízkouhlíkové hospodářství, OZE ESF – priorita 1 a 3: zaměstnanost, mobilita a vzdělávání pracovníků

PRIORITNÍ OSA III. Rozvoj území

PRIORITA 3.1 Upevňování územní soudržnosti Cíl 1: Zvýšit ekonomickou a sociální úroveň regionů i jejich konkurenceschopnost, využít kulturně-historický potenciál a postupně snižovat nežádoucí meziregionální disparity Cíl 2: Zabezpečit udržitelný rozvoj venkovských sídel především s ohledem na stabilitu osídlení a životní prostředí CÍL 3: Využít možnosti měst jako akcelerátorů růstu a rozvoje regionů, vyvážené partnerství mezi městem a venkovem

PRIORITA 3.2 Zvyšování kvality života obyvatel rozvojem území Cíl 1: Zvýšit a zkvalitnit dopravní, technologickou, energetickou, informační a vzdělávací infrastrukturu, dosáhnout zlepšení životního prostředí ve venkovských sídlech Cíl 2: Zvýšit a zkvalitnit vybavenost pro služby, včetně kultury, sportu, bydlení, volnočasových aktivit, zdravotní a sociální vybavenosti i vzdělávání CÍL 3: Chránit a obnovovat historické a přírodní dědictví CÍL 4: Posílit vybavenost pro rozvoj udržitelného cestovního ruchu v území

PRIORITA 3.3 Účinnější prosazování strategického a územního plánování Cíl 1: Územním plánováním vytvořit předpoklady pro udržitelné využívání území Cíl 2: Hospodárně využívat neobnovitelné zdroje, především zastavitelnou plochu v obcích, chránit nezastavěnou krajinu CÍL 3: Strategické plánování využívat jako nástroj efektivní správy území a předpoklad vyrovnaných veřejných financí

Odpovídající fondy a jejich opatření: ERDF – priorita 6: ochrana životního prostředí a podpora účinného využívání zdrojů (infrastruktura pro vodu, půdu, vzduch, odpady, regenerace brownfields, ochrana a rozvoj kulturního dědictví), priorita 7: podpora dopravní infrastruktury (zvyšování regionální mobility, rozvoj udržitelné mobility,..), priorita 8: investice do sociální a zdravotní infrastruktury, podpora obnovy zanedbaných komunit, investice do infrastruktury pro vzdělávání EAFRD – priorita 6: Základní služby a obnova sídel ve venkovských oblastech (plány rozvoje obcí, investice do drobné infrastruktury včetně informační - vysokorychlostní internet, infrastruktura pro místní služby, rekreaci, obnovu přírodních a kulturních památek v obcích i krajině, investice do přemístění či rekonstrukce hospodářských budov za účelem snížení jejich negativního vlivu na prostředí obcí CF – nízkouhlíkové hospodářství, udržitelná doprava

PRIORITNÍ OSA IV. Krajina, ekosystém, biodiversita

PRIORITA 4.1 Pestrá a zdravá krajina jako základ druhové pestrosti Cíl 1: Udržet a zvýšit ekologickou stabilitu krajiny a podporovat její funkce, zejména udržitelným hospodařením v krajině Cíl 2: Chránit volnou krajinu a její ráz CÍL 3: Zastavit pokles biologické rozmanitosti

PRIORITA 4.2 Odpovědné hospodaření s půdou, lesem a vodami Cíl 1: Podporovat šetrné, přírodě blízké způsoby zemědělského hospodaření a brát ohled na mimoprodukční funkce zemědělství, chránit a zlepšovat půdu Cíl 2: Podporovat šetrné, přírodě blízké způsoby lesního hospodaření a brát ohled na mimoprodukční funkce lesa CÍL 3: Podporovat ochranu vod, kombinací technických a přírodě blízkých opatření snižovat riziko povodní i extrémního sucha, zlepšovat ekologický stav vod

PRIORITA 4.3 Adaptace na změnu klimatu Cíl 1: Zajistit připravenost ke zvládnutí extrémních událostí, spojených se změnou klimatu Cíl 2: Zajistit dostatečné množství i kvalitu povrchových i podzemních vod CÍL 3: Zlepšení vodního režimu v krajině, retence vody, protierozní ochrany, revitalizace vodních toků a nádrží CÍL 4: Snižovat dopady očekávané globální klimatické změny na zemědělství, lesnictví a vodní hospodářství

Odpovídající fondy a jejich opatření : ERDF – priorita 6: ochrana životního prostředí a podpora účinného využívání zdrojů (infrastruktura pro vodu, půdu, vzduch, odpady, ochrana biologické rozmanitosti, ochrana půdy, podpora ekosystémových služeb a ekologických infrastruktur EAFRD – priorita 4: obnova, zachování a zlepšení ekosystémů závislých na zemědělství a lesnictví, ochrana vod a půdy (investice do životaschopnosti lesů, zalesňování, zavádění zemědělsko-lesnických systémů, ekologické zemědělství), priorita 5: podpora účinnějšího využívání zdrojů a nízkouhlíkové hospodářství (efektivní nakládání s vodou, využití vedlejších produktů-především organických, podpora zachycování uhlíku, snižování emisí metanu a oxidů dusíku, využití OZE) CF – nízkouhlíkové hospodářství

PRIORITNÍ OSA V. Efektivní správa, stabilní a bezpečná společnost

PRIORITA 5.1 Posilování sociální stability a soudržnosti venkovských společenství Cíl 1: Zvýšit schopnost venkova zvládat odlišnosti v kultuře, bohatství, náboženství, řešit problémy dané rozdíly mezi majoritou a minoritami, pochopit a případně integrovat cizince Cíl 2: Posílit prevenci nebo nalézat řešení sociálně patologických jevů, např. kriminality, korupce a pod, především u mládeže

PRIORITA 5.2 Efektivní stát, kvalitní veřejná správa, rozvoj občanského sektoru Cíl 1: Rozvíjet kvalitu a efektivitu veřejné správy a veřejných služeb, hlavně cestou vzdělávání jejich představitelů, zavádět nové metody řízení kvality ve veřejném sektoru Cíl 2: Zajistit dlouhodobou stabilitu a udržitelnost veřejných financí Cíl 3: Rozvoj a upevnění pozic neziskového sektoru na venkově, posilovat institucionální zajištění a postavení NNO jako rovnoprávného partnera veřejného sektoru a podnikatelů Cíl 4: Posílit osvětové a vzdělávací aktivity ve spolupráci neziskového a veřejného sektoru

PRIORITA 5.3 Posilování regionální, národní a přeshraniční spolupráce Cíl 1: Prohlubování spolupráce při výměně zkušeností, vzájemném poznávání, na venkově i s městy Cíl 2: Vytváření sítí spolupráce, jejich efektivní činnost, zaměřená na užitečné výsledky Cíl 3: Rozvoj vzájemné spolupráce v úsilí o mohutnější a efektivnější rozvojovou pomoc rozvojovým zemím a při plnění mezinárodních závazků

PRIORITA 5.4 Bezpečnost, snižování rizik Cíl 1: Snižování rizik, posilování prevence a ochrana před přírodními katastrofami (požáry, povodně, sesuvy půdy,..), průmyslovými a ekologickými haváriemi, dopravními nehodami, úrazy i kriminalitou Cíl 2: Posilovat varovné a výstražné systémy a Integrovaný záchranný systém na venkově, posilovat připravenost na mimořádné situace včetně odolnosti služeb (např. energetických) Cíl 3: Rozvoj vzájemné spolupráce v boji proti nadregionálním a nadnárodním rizikům a ohrožením

Odpovídající fondy a jejich opatření: ERDF – priorita 5: podpora investic za účelem přizpůsobení se změně klimatu, investice k řešení zvláštních rizik, zajištění odolnosti pro případ katastrof a rozvoj systémů krizového řízení, priorita 11: zvyšování institucionální kapacity a zlepšování účinnosti veřejné správy a veřejných služeb EAFRD – priorita 1-5: příspěvek k boji s klimatickou změnou, řízení rizik v zemědělství, priorita 6: strategické plány obcí, drobná infrastruktura a služby na venkově (bezpečnostní technologie v ostraze veřejného prostoru, zvyšování bezpečnosti v dopravě, ..) ESF – priorita 4: posilování institucionální kapacity a účinné veřejné správy i veřejných služeb prostřednictvím investic, vytváření kapacit pro politiky zaměstnanosti, vzdělávání, sociální, odvětvové a sociální pakty pro reformy na národní, regionální a místní úrovni CF – zlepšení inst. kapacit souvisejících s Kohezním fondem

Potenciál a úloha Leader Jak využít metody LEADER a struktury MAS pro dosahování výše uvedených cílů? Kancelář MAS jako základní rozvojová jednotka venkovských oblastí Území 10-100 tis. obyvatel, obce do 25 tis. obyvatel MAS jako efektivní koncový koordinátor pro více fondů Rozhodovací a kontrolní úkoly volených orgánů jako omezení korupce Standardizace postupů a procesů pro snížení byrokracie Akreditace, požadavky na vysokou kvalitu služeb FINANCOVÁNÍ 30% PRV do II. pilíře - rozvoje venkova a podnikání, tj. asi 30 mld. Kč 10-25% ostatních programů s vazbou na venkov celkem 105 mld. Kč pro 60% obyvatel Česka metodou Leader projekty do 5 mil. Kč, nad tuto hranici přímo žadatel 50-100 mil. ročně pro každou ze 150 MAS v ČR

VIZE 2014+ VENKOV JAKO SPOLEČENSTVÍ ŠŤASTNÝCH, SPOKOJENÝCH A ZABEZPEČENÝCH LIDÍ, KTEŘÍ UDRŽUJÍ A ROZVÍJEJÍ VENKOVSKÉ HODNOTY V KULTUŘE, V PODNIKÁNÍ I V SOCIÁLNÍCH VZTAZÍCH A SPOLUPRACUJÍ PŘITOM JAK MEZI SEBOU NAVZÁJEM, TAK SE SVÝMI SOUSEDY DOMA I V ZAHRANIČÍ. VENKOV JAKO SEBEVĚDOMÝ A ROVNOPRÁVNÝ PARTNER MĚSTA, KTERÝ ŠETRNĚ A ODPOVĚDNĚ SÁM HOSPODAŘÍ SE SVÝMI ZDROJI A CHRÁNÍ I ROZVÍJÍ PROSTŘEDÍ VENKOVA, SÍDLA I KRAJINU, ZDĚDĚNÉ PO PŘEDCÍCH, ABY JE V POŘÁDKU ZACHOVAL SOBĚ I PRO BUDOUCÍ GENERACE.

Děkuji za pozornost Ing. Jiří KRIST Místopředseda Národní sítě Místních akčních skupin ČR, o.s. www.nsmascr.cz