Domácí úkol…. Obrazy a příměry použité o Božím slovu
čtení celé epištoly nebo větších celků čtení celé epištoly nebo větších celků čtení v různých překladech čtení v různých překladech (jiný úhel pohledu) (jiný úhel pohledu) čtení informativní a formativní čtení informativní a formativní jak si udržet Boží slovo jak si udržet Boží slovo (čtení, učení se zpaměti, rozvažování (čtení, učení se zpaměti, rozvažování nad slovem s modlitbou, studium a nad slovem s modlitbou, studium a aplikace) aplikace)
Nehemjáš 8:12 Nehemjáš 8:12 Všechen lid šel, aby jedli, pili, posílali podíly a slavili velký svátek, protože porozuměli slovům, která jim oznámili. posílali podíly a slavili velký svátek, protože porozuměli slovům, která jim oznámili.
KOHOUT
Literární kontext
Žalm 53:2 Blázen si v srdci říká: Bůh není. 3 Lidé jednají zvráceně, páchají špatnosti. Není, kdo by činil dobro. Bůh shlíží z nebes na lidské syny, aby viděl, zda je někdo rozumný, zda někdo hledá Boha.
Cross reference neboli křížové odkazy
Konkordance
Podstata (přirozenost) Bible
Literární forma
Jazykový rozdíl
Naše vlastní předporozumnění významu slov
Geografický rozdíl
Historický kontext
Nelup nuzného, proto že nuzný jest, aniž potírej chudého v bráně.(Kral.) Neokrádej chudého, protože je chudý, nesrážej nuzného v bráně.(ČSP) Neodírej chudáka - je přece chudák; u soudu neutlačuj ubohé. (21) Přísloví 22:22
Kulturní rozdíl
Filosofický rozdíl (způsob myšlení)
Dr. James Strong 1822 – 1894
Domácí úkol…. Laodikea: vše, co můžeme kolem zjistit
Co bude příště? otázky překladu otázky překladu tematické studie tematické studie kladení otázek kladení otázek