Strategie udržitelného rozvoje města Horní Slavkov na období 2009 - 2028 Strategie udržitelného rozvoje města Horní Slavkov Metodika řešení, základní informace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
Advertisements

Vstupní informační seminář k přípravě dokumentu Strategie rozvoje města Ústí nad Labem do roku 2015 a posuzování vlivu tohoto dokumentu na životní prostředí.
PRVNÍ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 18. KVĚTNA 2004 PRVNÍ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 18. KVĚTNA.
KIPR Šumava první schůzka s ředitelem NSZM Ing. Petrem Švecem se uskutečnila na Modravě PS UR, akce komunitního plánování v šumavských.
Strategické plánování rozvoje územních celků a neziskové organizace Zuzana Guthová, Rosa - společnost pro ekologické informace a aktivity.
Tvorba integrované strategie území MAS Ekoregion Úhlava.
Strategický plán Městské části Praha-Libuš postup zpracování, výstupy, metody.
Metodická podpora plánování obcí ze strany MMR
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
Strategický plán rozvoje města Tišnov Úvodní prezentace
Implementace strategie prostřednictvím akčního plánu
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
© NSZM ČR1 Zdravá města, regiony, kraje – cesta ke zdravému rozvoji Oucmanice, 5. června 2007.
Mechanismy evaluace kulturních služeb
Integrovaný plán rozvoje města Kutná Hora 21. srpna 2007.
FÁZE A CYKLUS SUMP: Od myšlenky k praktickým řešením Petr Kurfürst, Centrum dopravního výzkumu, v.v.i. Praha, Kongresové centrum
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Rozvoj sociálních služeb v Moravskoslezském kraji Vize Moravskoslezského kraje: Partnerstvím zadavatelů.
VZOR PREZENTACE – ÚVODNÍ JEDNÁNÍ PRACOVNÍ SKUPINY
Referenční rámec pro udržitelná evropská města ____________________________________________________________________________ Seminář Urbánní rozměr regionálního.
© GI, konzultační a vzdělávací skupina OLOMOUC Vyhodnocení a zefektivnění procesů plánování sociálních.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Strategické plánování v obcích (Víme, kam jdeme) Zlín
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
PLÁNOVÁNÍ Vrcholným úkolem podnikového řízení je určování konkrétních podnikových cílů, jejichž prostřednictvím má být dosažen konečný cíl, dlouhodobá.
Evaluační strategie a evaluační plán Prabir Ganguly EURO SERVICE GROUP, s.r.o. Seminář “Sebehodnocení projektu v rámci CIP EQUAL“, 27.
Projekt Brno-Zdravé město přínos občanům v rámci veřejné správy
AGENTURA V ROCE Agentura pro sociální začleňování v romských lokalitách  schválen usnesením vlády č. 85/2008  pilotní fáze 2008 – 2010  odbor.
Koncepce podpory místní Agendy 21 v ČR zpracování strategického dokumentu 2010.
Příprava RIS LK – OS 1 Připomínkování a rozpracování první priority odbornou skupinou č.1.
Místní Agenda 21 Hodnocení místní udržitelnosti v ČR Ing. arch. Marie Petrová Hradec Králové, 18. února 2014.
Účel a cíle zřízení TPS z pohledu MZe Praha Ing. Pavel Sekáč, Ministerstvo zemědělství Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje.
Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadě Plzeňského kraje
Projekt Zdravé město a místní Agenda 21 Ing. Soňa Krátká
Základní informace o programu PS ESPON Území programu a rozpočet Programové území - 28 států EU + 4 partnerské státy - Švýcarsko, Norsko, Lichtenštejnsko.
Strategie regionu, obce. Strategický plán rozvoje Má úzký vztah k územnímu plánu Měl by být flexibilní, slaďuje představy subjektů Vymezeny perspektivní.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
SETKÁNÍ PRACOVNÍCH SKUPIN MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
1 Projekt Brno-Zdravé město. 2 Cíl zlepšení zdraví a kvality života obyvatel podpora udržitelného rozvoje Projekt Zdravé město Zásady mezioborová spolupráce.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji a jeho návaznost na plány komunitní plány na místní úrovni setkání k zahájení tvorby Komunitního.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
Projekt: „Aktualizace Střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb na území ORP Veselí nad Moravou “ Bc. Gabriela Fellingerová 1. Veřejné setkání 1. října.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Projekt MAP Turnovsko. Cíl projektu  podpora a rozvoj spolupráce zřizovatelů, škol a ostatních aktérů ve vzdělávání v rámci ORP Turnov  vytváření Místního.
Regionální interveční rámec pozice AK ČR pro programové období 2014+
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
5 POTŘEBNÝCH SOUČÁSTÍ místní Agendy 21
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Místní plán inkluze + OP VVV
5. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ února 2017.
Tvorba Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav
Koncepce rozvoje sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením poskytovaných příspěvkovými organizacemi Zlínského kraje na období Luhačovice.
Strategie regionu, obce
Komunitní plánování Mirka Wildmannová.
Plán činnosti PS na rok 2009 Náměty na činnost PS
2. jednání řídícího výboru
OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
Krajské akční plánování
Tvorba veřejných projektů – příklad Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Mgr. Bc. David Póč Oddělení pro strategii a rozvoj/Katedra.
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
4. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ prosinec.
Datum konání: 5. února 2018 Místo konání: Velké Meziříčí, JUPITER club
Klíčové aktivity projektu
Strategie rozvoje obce - tvorba koncepčního dokumentu Shrnutí
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Místní akční plán rozvoje vzdělávání pro Prahu 12
Základní údaje Samostatná městská část od roku 1994 Rozloha 1 353,1 ha
Transkript prezentace:

Strategie udržitelného rozvoje města Horní Slavkov na období Strategie udržitelného rozvoje města Horní Slavkov Metodika řešení, základní informace 15. května 2008

Strategie udržitelného rozvoje města Horní Slavkov na období SURM? … a proč? Důležitý nástroj strategického přístupu k „vládnutí“ Cesta k racionálnímu hospodaření s územím a finančními zdroji Cesta k optimálnímu využití lidských zdrojů Zvýšení schopnosti absorbovat finanční prostředky z národních a evropských zdrojů Dlouhodobé a komplexní řešení problémů celého města a města jako celku

Strategie udržitelného rozvoje města Horní Slavkov na období … a proč tímto způsobem? Komunitní přístup, akceptace poptávky veřejnosti Zapojení veřejnosti (místních aktérů) do řízení města, plánování jeho rozvoje Zvýšení místní identity Zlepšení veřejné kontroly, udržitelnost SURM SURM řeší problémy místních aktérů

Strategie udržitelného rozvoje města Horní Slavkov na období Pracovní tým Řídící skupina Pracovní skupiny Koordinační tým Externí metodik – AQE Advisors, a.s., Brno Rozhodovací pravomoci v celém procesu – mandát zastupitelstva Formulace a schvalování klíčových kroků (profil, vize, klíčové oblasti rozvoje, atd.) Platforma nejvýznamnějších místních aktérů Přijímání rozhodnutí na základě konsensu Expertní týmy pro jednotlivé klíčové oblasti rozvoje Poradní orgány Řídící skupiny (expertní přístup) Zaměstnanci MěÚ Horní Slavkov Podpora ŘS a PS Metodická podpora „Pohled zvnějšku“

Strategie udržitelného rozvoje města Horní Slavkov na období pilíře zpracování a realizace SURM 1. Zastoupení všech místních aktérů 2. Konsenzuální přístup 3. Prosazování „veřejného zájmu“, poptávky veřejnosti 4. Respektování principů udržitelného rozvoje

Strategie udržitelného rozvoje města Horní Slavkov na období Úkoly Řídící skupiny 1. Formulace a schvalování klíčových částí SURM 2. Zapojování zastupovaných podílníků („sněhová koule“) 3. Určování způsobu naplňování SURM 4. Kontrola realizace a naplňování SURM + 4 PILÍŘE ZPRACOVÁNÍ A REALIZACE SURM Stanovení hodnot pro práci řídící skupiny (členů) – hodnoty, pro které se procesu účastníme, které je nutné bezpodmínečně respektovat V případě problémů je třeba se k základním hodnotám vrátit!

Strategie udržitelného rozvoje města Horní Slavkov na období Udržitelný rozvoj Propojení základních oblastí života – ekonomické, sociální a environmentální Dlouhodobá perspektiva – dlouhodobé dopady rozhodnutí – strategické plánování Prevence a předběžná opatrnost Kvalita života má rozměry materiální, ale také společenský, etický, kulturní, a další Sociální spravedlnost, vnitrogenerační a mezigenerační odpovědnost Demokratické procesy

Strategie udržitelného rozvoje města Horní Slavkov na období Postup v kostce PROFIL MĚSTA Názory veřejnosti Expertní názory/statistická data DLOUHODOBÁ VIZE, GLOB. STRAT. CÍLE KLÍČOVÉ OBLASTI ROZVOJE (KOR) DÍLČÍ VIZE, SWOT ANALÝZY, GEN. STRATEGIE, GLOB. CÍLE PRO KOR OPATŘENÍ PRO JEDNOTLIVÉ KOR, SPECIFICKÉ CÍLE SCHVÁLENÍ SURM IMPLEMENTACE Podnikatelé PRACOVNÍ DL. VIZE + KOR Revize dle SE analýzy

Strategie udržitelného rozvoje města Horní Slavkov na období Prvotní průzkumy VEŘEJNOST PODNIKATELÉ NEZISKOVÉ ORGANIZACE Dotazování – profil města („Jaké je město), dlouhodobá vize („Jaké by mělo město být za 20 let“), projektové záměry („Co je pro to třeba udělat“) Průzkum podnikatelského prostředí Rozvojové dokumenty

Strategie udržitelného rozvoje města Horní Slavkov na období Dlouhodobá vize, klíčové oblasti rozvoje Dlouhodobá vize určuje podobu města v horizontu 20 let (r. 2028) – jaké by město mělo být, co by mělo poskytovat, zařazení města v konkurenci ostatních měst, atd. Vychází z představ, názorů a přání co nejširšího spektra místních aktérů (veřejnosti, podnikatelů, neziskových organizací, klíčových zaměstnavatelů, apod.) Jsou formulovány Řídící skupinou s přihlédnutím k názorům všech místních aktérů Dlouhodobá vize je transformována do jednotlivých klíčových oblastí rozvoje – oblastí, které je třeba řešit, abychom dospěli k naplnění vize Další řešení jednotlivých klíčových oblastí rozvoje je v kompetenci pracovních skupin jako odborných poradních týmů Pracovní verze DV + KOR Finální verze DV + KOR Socioekonomická analýza pro KOR

Strategie udržitelného rozvoje města Horní Slavkov na období Klíčové oblasti rozvoje V rámci každé klíčové oblasti rozvoje bude řešeno následující: -Vize -SWOT analýza -Generická strategie -Globální cíle KOR -Opatření -Specifické cíle Budou řešeny v rámci Pracovních skupin Výstupy z Pracovních skupin budou průběžně/následně projednány Řídící skupinou a připomínkováni veřejností Projednání finální podoby SURM Řídící skupinou a její předložení zastupitelstvu města Příklad: Klíčová oblast rozvoje: Doprava Opatření: Nemotorová doprava Specifický cíl: Vytvořit celoměstský systém cyklistických tras

Strategie udržitelného rozvoje města Horní Slavkov na období Implementace SURM (1) – obecně Naplňování dlouhodobé vize je třeba uskutečňovat postupně – prostřednictvím střednědobých Akčních plánů (4letý horizont) Akční plán je soubor konkrétních projektových záměrů určených k realizaci v daném akčním období Akční plán je navázán na střednědobý rozpočtový výhled (řešení vlastních finančních zdrojů) Každý projektový záměr má zajištěny zdroje k realizaci, stanovený harmonogram a je stanovena konkrétní zodpovědnost za jeho splnění Způsob konečného výběru projektových záměrů pro AP zůstává ještě otevřený!

Strategie udržitelného rozvoje města Horní Slavkov na období Implementace SURM (2) – projektové záměry Projektové záměry od veřejnosti Projektové záměry z Pracovních skupin/ŘS Filtr 1 Vyřazení PZ nenaplňujících GC/dílčí vize Zásobník PZ Filtr2 Akční plán Zdroje, individuální hodnocení PZ (udržitelnost)

Strategie udržitelného rozvoje města Horní Slavkov na období Implementace SURM (3) – měření úspěšnosti naplňování Naplňování dlouhodobé vize, resp. dílčích vizí (globálních cílů) je třeba sledovat hodnověrným způsobem Definování monitorovacích indikátorů (MI) - na úrovni globálních cílů KOR (indikátory CEI, příp. specifické) - na úrovni specifických cílů (specifické indikátory) - na úrovni projektových záměrů MI budou definovány ŘS/PS a konzultovány s veřejností Naplňování MI sleduje ŘS v rámci pravidelného hodnocení (předpokl. 1x ročně)

Strategie udržitelného rozvoje města Horní Slavkov na období Spolupráce s veřejností Jedná se o klíčový princip přípravy a realizace SURM Konkrétní aktivity zapojování veřejnosti: názorové průzkumy veřejná projednání (příklon k „zábavnému“ způsobu zapojování) kontinuální dialog s veřejností (zpětná vazba) podpůrné akce zaměřené zejména na žáky ZŠ Veřejnost má právo vyjádřit se ke všem klíčovým krokům NAVÍC – Snaha o aktivní zapojování veřejnosti Logo celé akce

Strategie udržitelného rozvoje města Horní Slavkov na období Závěr Mgr. Soňa Kosmáková, Ing. Jan Kvasnička Děkujeme Vám za pozornost!