VY_32_INOVACE_EKO_18 DISTRIBUCE II.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Značka výrobku Značka se skládá:
Advertisements

1) Úzce specializované prodejny
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Veronika Flíčková KS Česká Lípa 2.ročník
ŘÍZENÍ MALOOBCHODU A VELKOOBCHODU
VY_32_INOVACE_EKO_05 MARKETINGOVÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VY_32_INOVACE_EKO_15 CENA I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: typy cen, stanovení.
HLAVNÍ TRENDY ROKU 2006 koncentrace trhu nabrala prudce tempo, TOP 10 obchodníků má 63% podíl na trhu rychloobrátkovým zbožím - o 10 pct více než před.
VY_32_INOVACE_EKO_02 PODSTATA MARKETINGU. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
VY_62_INOVACE_16_FINANCE Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU.
MALOOBCHOD - VYMEZENÍ SPECIFICKÉ FUNKCE MALOOBCHODU:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_210.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
ŘÍZENÍ RETAILINGOVÉ FIRMY
VY_32_INOVACE_EKO_03 MARKETING A TRH. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: trh,
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
VY_32_INOVACE_EKO_10 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
DISTRIBUCE.
VY_32_INOVACE_EKO_08 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: chování.
VY_32_INOVACE_EKO_17 DISTRIBUCE I.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový výzkum Ročník / obor studia:III.
VY_32_INOVACE_EKO_14 PRODUKT II.
VY_32_INOVACE_EKO_13 PRODUKT I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingové.
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
ÚZCE SPECIALIZOVANÉ PRODEJNY
VY_32_INOVACE_EKO_07 MARKETINGOVÝ VÝZKUM II. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Umístění maloobchodní sítě - maloobchodních provozoven
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Distribuce a její politika. každá firma zvažuje, komu a kde bude své výrobky prodávat a jakým způsobem se jejich výrobek dostane ke konečnému spotřebiteli.
MALOOBCHOD 1. Maloobchod – podstata, vývoj, úloha
ČESKÁ REPUBLIKA SLUŽBY.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
DISTRIBUCE.
MALOOBCHOD KAPITOLA 5 Obchodní činnosti - Kapitola 5 Pavlíčková.
THE PLACE. MARKETING MIX PROMO- TION PRODUCT PRICE PLACE MARKETING MIX Jak se dostane zboží od výrobce k zákazníkovi.
Distribuce - placement
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
Obchodní řetězce v ČR Zpracoval Ing. Jan weiser. Obsah výkladu Charakteristika maloobchodních řetězců Schwarz CZ Kaufland Lidl Ahold Hypernova Albert.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluMarketingový.
Tesco Store Zpracoval Ing. Jan Weiser. Osnova výkladu 1. Tesco ve světě 2. Tesco v ČR 3. Hlavní poslání firmy 4. Formáty prodejních jednotek 5. Tesco.
Typy maloobchodních jednotek Zpracoval Ing. Jan Weiser.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
11 Distribuce Formy distribuce Distribuční strategie.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada: 10 Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_1PP_OPR_03.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Rozhodování o sortimentu v obchodní firmě
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
VY_32_INOVACE_Sikorová_ VO členění podle forem činnosti
Velkoobchod, maloobchod
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Velkoobchod Autor: Ing. Sikorová Renata VY_32_INOVACE_Sikorová_
Autor: Ing. Sikorová Renata
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Distribuční politika klíčová slova
VY_32_INOVACE_Sikorová_
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_EKO_18 DISTRIBUCE II

DISTRIBUCE II Autor: Ing. Hana Motyčková EKO VY_32_INOVACE_EKO_18 DISTRIBUCE II Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: 31. 1. 2013 Klíčová slova: maloobchod, způsoby prodeje, franchising, typy prodejen Anotace: Prezentace předkládá informace o maloobchodu, způsobech prodeje, typech prodejen a vývoji maloobchodu, maloobchodním mixu a obchodnických tricích. Způsob využití: Žáci zhlédnou prezentaci s odborným výkladem. Zodpoví otázky v závěru prezentace. Následně provedena kontrola správnosti ve spolupráci učitele a žáků, vysvětlení špatných odpovědí – zpětná vazba.

Maloobchod MO zprostředkovává prodej zboží EKO VY_32_INOVACE_EKO_18 Maloobchod MO zprostředkovává prodej zboží poslední článek v distribučním řetězci představuje způsob prodeje zboží koncovému uživateli – spotřebiteli uspokojují se zde potřeby zákazníků – střet N a P konkurence – snižování spotřebitelských cen vliv faktorů - nabízené služby, lokalita, prodávaný sortiment

Maloobchod způsoby prodeje: EKO VY_32_INOVACE_EKO_18 Maloobchod způsoby prodeje: pultový – zákazník je obsluhován prodavačem samoobslužný – zákazník se volně pohybuje po prodejně ambulantní – pojízdná prodejna, stánky pochůzkový – dealeři, obchodní zástupci zásilkový – katalog, doručeno poštou internetový prodej – elektronický obchod

EKO VY_32_INOVACE_EKO_18 Maloobchod franchising – prostředek udržení malých a středních firem, umožňuje podnikat bez počátečních znalostí a praxe, snižuje riziko krachu, používání postupů, receptur a strategií marketingu frenčízora vysoká vstupní cena, frenčízant si nemůže zvolit, jaký kapitál vloží, minimální prostor pro seberealizaci a kreativitu udělení licence frenčízantovi McDonald's, KFC, Agip, Marks & Spencer, OBI

Maloobchod typy MO prodejen: se zbožím denní potřeby EKO VY_32_INOVACE_EKO_18 Maloobchod typy MO prodejen: se zbožím denní potřeby specializovaná prodejna specializovaná velkoprodejna hobbymarket supermarket hypermarket diskontní podejna obchodní centrum obchodní dům

Maloobchod prodejna se zbožím denní potřeby EKO VY_32_INOVACE_EKO_18 Maloobchod prodejna se zbožím denní potřeby menší, převážně potravinářský zboží, omezený drogistický sortiment, v místech s vysokou hustotou obyvatel, vyšší ceny, samoobslužné a pultové, vlakové nádraží, pumpy koloniál, večerka, Jednota, Žabka, Pramen CZ, prodejny se smíšeným zbožím

Maloobchod specializovaná prodejna specializovaná velkoprodejna EKO VY_32_INOVACE_EKO_18 Maloobchod specializovaná prodejna potravinářský (řeznictví, lahůdkářství) a nepotravinářský sortiment (knihy, sport, papírnictví) v centrech měst, vyšší ceny, vyšší nároky na personál, jeho odbornost specializovaná velkoprodejna úzký sortiment nepotravinářského zboží vysoké nárok na personál, okraje měst – nákupní zóny, ceny nižší Ikea, Kika, Asko, Mountfield, Okay, Datart

Maloobchod hobbymarket supermarket potřeby pro dům, byt a zahradu EKO VY_32_INOVACE_EKO_18 Maloobchod hobbymarket potřeby pro dům, byt a zahradu na okraji měst, nižší ceny, velká plocha OBI, Hornbach, Baumax, Bauhaus supermarket velká samoobslužná prodejna, potravinářský sortiment a doplňkový sortiment součástí obslužný úsek lahůdek, pečiva, otevřeno celý týden, nízké ceny, v centrech, na sídlištích, parkoviště Billa, Albert, Tesco supermarket, Spar

Maloobchod hypermarket EKO VY_32_INOVACE_EKO_18 Maloobchod hypermarket obrovská prodejna, široký sortiment zboží, obslužné úseky (lahůdky, pečivo, cukrovinky, maso, dary moře), některé otevřeno 24 hodin denně, vysoký obrat, nízké ceny, převaha nepotravin okraje měst, parkoviště, doplňkové služby – rozvoz zboží, autobusové spojení zdarma, hlídání dětí, občerstvení, prodej na splátky Tesco, Globus, Interspar, Kaufland

Maloobchod diskontní podejna obchodní centrum EKO VY_32_INOVACE_EKO_18 Maloobchod diskontní podejna samoobslužná prodejna, vybraný sortiment potravinářského zboží a omezený sortiment nepotravin, omezený komfort – prodej z palet, krabic, nízké ceny Lidl, Penny Market, Discont Plus obchodní centrum široký sortiment v různých specializovaných odděleních, součástí restaurace, rychlá občerstvení, fotosběrny kadeřnictví, služby dárkového balení

EKO VY_32_INOVACE_EKO_18 Maloobchod v centrech, dvou a vícepodlažní, střední a vyšší ceny díky umístění, shop-in-shop (prodejní plocha rozdělena na malé části – pronajímány různým firmám Prior, Bílá Labuť, Kotva vývoj MO do 50. let 20. století – v soukromém vlastnictví malá prodejní plocha, výjimka Baťa, Brouk & Babka

Maloobchod znárodňování MO od 70. let – obchody Jednota, Pramen, Prior EKO VY_32_INOVACE_EKO_18 Maloobchod znárodňování MO od 70. let – obchody Jednota, Pramen, Prior největší obchod do 70. let – Bílá Labuť, Kotva, specializovaný obchod Dům obuvi po 1989 – privatizace (prodej státního majetku), restituce(navrácení původním vlastníkům) od 90. let – nové obchody - supermarkety, hypermarkety MO ovládán nadnárodními řetězci, největší MO společnost Schwarz (Kaufland, Lidl)

EKO VY_32_INOVACE_EKO_18 Maloobchod od 2005 – koncentrace v MO – trh opouštějí Julius Meinl, Edeka, Carrefour, Delvita v 2008 – výstavba nových obchodních center (nákupních galerií) – města pod 100 tisíc obyvatel, menších hypermarketů (Tesco, Interspar)- do 50 tisíc obyvatel, Lidl

Maloobchod maloobchodní mix – 6 částí: EKO VY_32_INOVACE_EKO_18 Maloobchod maloobchodní mix – 6 částí: lokalizace prodejny – čím vzdálenější je bydliště zákazníka, tím menší pravděpodobnost nakupování, výjimka – zboží občasné a speciální potřeby velikost, prostorové uspořádání a vzhled prodejny – jeden ze způsobů komunikace se zákazníkem personál prodejny – tvoří image prodejny, ovlivňují návštěvnost cenová hladina

EKO VY_32_INOVACE_EKO_18 Maloobchod obchodní sortiment – specializované prodejny – užší sortiment, hypermarkety - široký služby – nákup na splátky, rozvoz zboží, dárkové balení, pozáruční servis, výměna zboží, hlídání dětí velká konkurence – nestačí kvalitní image, věrný zákazník, obchodnické triky: letáky (obrázky nemusí vypovídat o reálnosti zboží, slevy jen zdánlivé) slevy – kupující reagují spontánně na snížení ceny, potřebují zboží?

EKO VY_32_INOVACE_EKO_18 OPAKOVÁNÍ Jaké jsou nevýhody přímé distribuce? Pokud je zákazník obsluhován prodavačem, o jaký způsob prodeje se jedná? Jaké jsou obchodnické triky používané maloobchodem? Kupující platí v hotovosti a má vlastní odvoz, o jaký velkoobchod se jedná?

EKO VY_32_INOVACE_EKO_18 Zdroje Moudrý, M. Základy marketingu. Kralice na Hané: Computer Media, s. r. o., 2008. ISBN 978-80-7402-002-5. Boučková, J. a kolektiv autorů. Základy marketingu. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze, 1999. ISBN 80-7079-527-1. Jakubíková, D. Marketing v cestovním ruchu. Praha: Grada Publishing, a. s., 2012. ISBN 978-80-247-4209-0.