Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Tesco Store Zpracoval Ing. Jan Weiser. Osnova výkladu 1. Tesco ve světě 2. Tesco v ČR 3. Hlavní poslání firmy 4. Formáty prodejních jednotek 5. Tesco.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Tesco Store Zpracoval Ing. Jan Weiser. Osnova výkladu 1. Tesco ve světě 2. Tesco v ČR 3. Hlavní poslání firmy 4. Formáty prodejních jednotek 5. Tesco."— Transkript prezentace:

1 Tesco Store Zpracoval Ing. Jan Weiser

2 Osnova výkladu 1. Tesco ve světě 2. Tesco v ČR 3. Hlavní poslání firmy 4. Formáty prodejních jednotek 5. Tesco Nový Smíchov 6. Sortiment zboží 7. Privátní značky Tesco 8. Tvorba ceny 9. Leták 10. Služby Tesco

3 Tesco ve světě Společnost Tesco patří mezi největší maloobchodní řetězce na světě. Její filozofie vychází ze standardů britské mateřské společnosti. Na tuzemský trh vstoupilo Tesco v roce 1996. V České republice provozuje 230 obchodů, 19 čerpacích stanic a 7 obchodních center. Zároveň pod vedením Tesco funguje franšízingová síť přibližně 135 prodejen Žabka. V roce 2012 jsme spustili jako první řetězec v ČR internetový obchod s potravinami „Potraviny On-line„.

4 Tesco v ČR V současnosti je v České republice více než 230 prodejen Tesco – hypermarketů, supermarketů, obchodních domů a nově také nových prodejen Tesco Expres. S více než 13 000 zaměstnanci náleží Tesco Stores k největším zaměstnavatelům v České republice. Otvírá programy pro absolventy středních a vysokých škol, poskytuje zaměstnanecké kurzy a školení, příležitosti pro kariérní růst.

5

6 Hlavní poslání a hodnoty firmy Společnost Tesco je přední maloobchodní prodejce na českém trhu. Není jen pouze obchodníkem. Jak se stará o potřeby a přání zákazníků, tak se stará i o životní prostředí. Strategií společnosti je být vždy obchodem, jenž se přizpůsobuje skutečnému trhu v dané zemi, prostředí a zvykům místních kupujících. Ve všech svých činnostech Tesco uplatňuje základní postavení, které záleží na neustálém pokusu poskytnout zákazníkům nejvyšší hodnoty a získat tak jejich dlouhodobou věrnost.

7 Formáty prodejních jednotek Obchodní řetězec Tesco se rozděluje na:  Tesco Expres (nově zakládané malé samoobsluhy tohoto obchodního řetězce),  obchodní domy (nyní Tesco My),  supermarkety  a hypermarkety.

8 Tesco Nový Smíchv Dvoupatrový hypermarket nabízí na ploše 9000 m2 veškerý sortiment zboží včetně masa, čerstvých ryb a lahůdek, grilu a elektro pultu. Celkem 50 000 položek zboží. K dispozice je 2500 parkovacích míst, 1600 nákupních vozíků a svůj nákup můžete zaplatit u 50 pokladen. Každý den v době od 9.00 do 20.00 hod. mohou zákazníci využít nabídku finanční služby.

9

10 Sortiment prodávaného zboží Široký sortiment potravinového i nepotravinového zboží nabízejí supermarkety, hypermarkety i obchodní domy Tesco. Zákazníci v prodejnách Tesco najdou vše: od čerstvých a trvanlivých potravin, přes módní oděvy pro celou rodinu, až po sportovní potřeby, domácí elektroniku, nábytek, hračky a mohou také využít služeb vlastní sítě čerpacích stanic.

11 Privátní značky Tesco Tesco nabízí pod privátní značkou okolo 3000 druhů výrobků a z toho přibližně 1600 produktů patří do nejlevnější kategorie výrobků. V nejlevnější řadě Tesco výhodný nákup si lidé mohou koupit hlavně mléko, pomeranče nebo plenkové kalhotky. Dalších asi 1300 privátních výrobků Tesco je zhruba o 10% levnější než jiné značkové zboží. Netýká se to jen potravin, ale i kosmetiky a oblečení. Nejznámější značka oděvů je Cherokee a F&F.

12 Vlastní značka Tesco Obchodní řetězec Tesco vlastní svoji značku výrobků. U těch nejčastěji nakupovaných je to zkratka „TVN“, což znamená Tesco Výhodný Nákup a u ostatních výrobků této společnosti je to zkratka „TS“, která znamená Tesco Standard.

13

14 Tvorba ceny Společnost Tesco je už u většiny lidí známá tím, že sleduje a kontroluje ceny výrobků jí nabízenými s konkurencí. Kontroluje tedy více jak 10 000 cen výrobků, které lidé nejvíce nakupují, takže spotřebitelé už nemusí obcházet různé prodejny a zjišťovat, kde nakoupí nejlevněji. Této kontrole a sledování se říká,,garance nejnižší ceny ve městě“. Hypermarkety Tesco sledují ceny konkurence v okruhu 10 km a supermarkety Tesco do 2 km od svého sídla. Pro zákazníky to znamená, že supermarkety Tesco mívají u některého zboží jinou cenu, většinou vyšší, než mají hypermarkety Tesco.

15 Leták Obchodní řetězec Tesco vydává každý týden ve středu nový akční promo leták. V něm jsou uvedeny akční ceny zboží, které určuje centrála Tesca po dohodě s dodavateli. Akční leták má cca 7 stran, kde se nabízí uzeniny, ryby, přes sladkosti, kosmetiku až po věci pro kutily, do domácnosti, oděvů a elektra. Daný leták pak platí většinou 14 dní, ale některé výrobky jsou v akci jen týden. Týká se to především uzenin, ryb a mléčných výrobků. Tím, že leták vychází každý týden, je proto v oběhu v jednom týdnu více letáků, nejméně však 2. Někdy se vydává i zvláštní leták pro určitý sortiment daného oddělení, např. kosmetika, oděvy či elektro.

16

17 Služby Obchodní společnost Tesco poskytuje tři druhy služeb: 1. Finanční služby 2. Služby v obchodech 3. Služby na internetu Mezi finanční služby Tesca patří: 1. Splátkový prodej 2. Osobní půjčka 3. TESCO kreditní karta Splátkový prodej

18

19

20

21

22 Otázky a úkoly 1. Jaké postavení má Tesco ve světě? 2. Jaké postavení zaujímá Tesco v ČR 3. Jaké je hlavní poslání firmy? 4. Jaké hlavní formáty prodejních jednotek Tesco provozuje? 5. Popiš Tesco Nový Smíchov 6. Co víš o tvorbě sortimentu zboží v Tescu? 7. Co jsou privátní značky Tesco? 8. Jaké způsoby tvorby ceny Tesco používá? 9. Vysvětli jaký význam má leták pro marketingovou komunikaci Tesca? 10. Jaké služby poskytuje Tesco


Stáhnout ppt "Tesco Store Zpracoval Ing. Jan Weiser. Osnova výkladu 1. Tesco ve světě 2. Tesco v ČR 3. Hlavní poslání firmy 4. Formáty prodejních jednotek 5. Tesco."

Podobné prezentace


Reklamy Google