Amalthea - Předškolní klub

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Prezentace výstupů z odborné stáže ve Zvoleně
Advertisements

Integrace žáků z odlišného sociálně kulturního prostředí do základních škol Mgr. Dušana Fučíková
Spolupráce se vzdělávacími institucemi. Projekt iYouth – Modely integrace a prevence sociálního vyloučení: podpora migrantské mládeže je spolufinancován.
Kariérové poradenství
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Základní škola, Brno, Štolcova 16
Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost registrační číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/ Závěrečná konference 16.
PŘÍPRAVNÉ TŘÍDY ZÁKLADNÍCH ŠKOL v Městské části Praha 9 MOST MEZI ŠKOLKOU A ŠKOLOU.
„Jekhetanes“ aneb spolu Sophia Dvořáková. KDO JSME? Šance pro Tebe je nestátní nezisková organizace. Šance pro Tebe působí v Pardubickém kraji, sídlo.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Projekt „Rozvoj procesu plánování dostupnosti sociálních služeb v Olomouci“ 3. KOMUNITNÍ PLÁN SOCIÁLNÍCH SLUŽEB MĚSTA OLOMOUCE 2013 – 2015 Tato akce je.
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Nadace Terezy Maxové Programu Iniciativy Společenství Equal
ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH DĚTÍ NA 1. STUPNI ZŠ
JPD 3 CZ / /0370 Posílení konkurenceschopnosti pražských podnikatelů v programech zahraniční rozvojové spolupráce Evropských společenství.
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
Představení projektu CZ.1.04/3.1.03/ Individuální vzdělávání poskytovatelů sociálních služeb v oblasti zavádění standardů kvality, strategického.
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji reg.č.: CZ.1.07/3.2.13/ Představení projektu - rekapitulace dosavadní činnosti a úkoly.
Inkluzivní škola Předpoklad rovných příležitostí ve vzdělávání
Předškolní péče na Islandu Jónína Konradsdottir, ředitelka MŠ.
Zdokonalování systému celoživotního vzdělávání v oblasti pedagogické, psychologické a výchovné péče o děti se sociokulturním znevýhodněním Arteterapie.
Sdružení Podané ruce, o.s.
Klíčení Rosteme s dětmi Pionýrský program neformálního vzdělávání se zaměřením na děti se specifickými vzdělávacími potřebami.
Čujkovova 31 Ostrava – Jih tel: tel:
Studentská digitální karta Institut Trhu Práce Bc. Jan Heřmánek Okresní zastoupení ITP při HK – Ústí nad Labem.
PŘÍPRAVNÉ TŘÍDY ZÁKLADNÍCH ŠKOL v Městské části Praha 9
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Číslo a název operačního programu: CZ.1.07 OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
PROJEKT „Integrace sociálně znevýhodněných občanů mikroregionu Prachaticko se zaměřením na začlenění klientů smíšeného Azylového domu v Husinci na trh.
Komunitní centrum Amaro Phurd - Pražská
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
Globální granty jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Závěrečná konference globálních grantů Operačního.
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ a ZŠ I MAS Rokytná, o.p.s. Srázná Moravské Budějovice.
Šablony  Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání  Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy  Výzva č. 02_16_022 Podpora škol formou projektů.
KLÍČOVÁ AKTIVITA Č. 6 – RANÁ PÉČE Registrační číslo projektu: CZ.1.04/3.2.00/ Tento projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím OP LZZ.
OP VVV a KP SVL Karolína Chloubová. Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita.
Budoucnost ústavní výchovy z úhlu pohledu Federace dětských domovů ČR PaedDr. Jana Koubová
ZŠ ZACHAR, Kroměříž Z D R A V Á Š K O L A.  Prostředí školy  Věcné  Sociální  Organizační  Zdravé učení  Smysluplnost  Možnost výběru, přiměřenost.
SPOLEČNOST TADY A TEĎ o.p.s. Michaela Hirtová, Hana Moravcová.
Ředitel Název operačního programu: OP VK Název prioritní osy: Počáteční vzdělávání Název oblasti podpory: Další vzdělávání pracovníků škol a školských.
OBLASTNÍ CHARITA MOST NÍZKOPRAHOVÉ ZAŘÍZENÍ PRO DĚTI A MLÁDEŽ ZASTÁVKA DUCHCOV.
Projekt Poradenství v Libereckém kraji I CZ.1.07/1.2.00/ I PORADENSTVÍ V LIBERECKÉM KRAJI Financován z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Ústeckém kraji Most
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
ZÁŠKOLÁCTVÍ.  Záškoláctví je jedním ze závažných problémů, které musí školství řešit.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Město Velké Hamry – inkluzivní opatření v oblasti vzdělávání Mgr. Štěpán Bolf, lokální konzultant.
Metodická schůzka RŠPP – VIP II Dr. Anna Kucharská, Ph.D.
Bc. Michaela Augustová MAS Znojemské vinařství, z.s. Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony ZŠ a MŠ I.
STŘED O.S. CENTRUM PREVENCE A POMOCI Projekt podpořený z OP VK – IP oblast podpory 1.2.
Projekt na podporu neformální péče v ORP Hodonín
III. zasedání ŘV MAP Hlučínsko východ
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Realizace vašich potřeb prostřednictvím OP VVV
Koncepce rozvoje sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením poskytovaných příspěvkovými organizacemi Zlínského kraje na období Luhačovice.
IMPLEMENTACE KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNU
Mabistrát hlavního města Prahy
Š A B L O N Y II.
Základní škola. Základní škola a Mateřská škola, Nová Ves, okres Liberec, příspěvková organizace.
Vzorový projekt pro ZŠ.
Vzorový projekt pro ZŠ.
Podpůrná opatření 1. – 3.stupně
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Amalthea - Předškolní klub

projekt Předškolní klub vychází ze spolupráce NNO Amalthea a sociálních pracovnic městského úřadu a Člověka v tísni v rámci projektu Podpora pro rodinu a dítě vznikla potřeba vytvoření klubu pro děti pracovníci, kteří navštěvují rodinu, jsou kolikrát konfrontováni s tím, že děti, které by měly být ve školce zůstávají doma - vyšší práh klasických školek – rodina není schopna dodržovat nastavená pravidla , většinou vše skončí při zápisu dítěte do školky, který rodina nezvládne další  ukazatel pro vznik  předškolního klubu - Azylový dům, kde máme matky s dětmi, které jsou zde na určitou dobu a přicházejí v různém časovém období, takže tímto nastává  velký problém při umístění dětí do školky po skončení ESF projektu bude snaha podobnou aktivitu ve městě udržet začínající aktivita, není souhlas se zveřejněním fotek

PREZENTACE PROJEKTU „POJĎTE DO ŠKOLKY!“ „Pojďte do školky!“, registrační číslo: CZ.1.07/1.2.00/43.0007 PREZENTACE PROJEKTU „POJĎTE DO ŠKOLKY!“ Amalthea, o.s 8.10. 2013

Projekt „Pojďte do školky!“: datum zahájení: 1. 7. 2013 datum ukončení: 30. 06. 2015 Projekt je realizován na celém území ČR, v Pardubickém kraji ho realizuje Amalthea, o.s. ve spolupráci s Člověkem v tísni, o.p.s. Projekt podpořilo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy v rámci OP VK. Projekt je spolufinancovaný Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

HLAVNÍM CÍLEM PROJEKTU je iniciovat změnu stávající praxe ve vzdělávání sociálně znevýhodněných dětí. Projekt nabízí komplexní řešení problematiky předškolního vzdělávání těchto dětí: provozování předškolního klubu úzká spolupráce s rodiči dětí navštěvujících klub vzdělávání pracovníků působících v předškolním vzdělávání propojení sociálních a vzdělávacích služeb a nastavení systému včasné péče o děti, které jsou ohroženy budoucím školním selháváním

CÍLOVÉ SKUPINY PROJEKTU: sociálně znevýhodněné děti předškolního věku pedagogové MŠ, přípravných ročníků ZŠ, pracovníci PPP a NNO, kteří se věnují vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami důležití rozhodovatelé - vedoucí pracovníci především školských institucí, či úseků samosprávy (školské i sociální odbory), kteří mohou zásadně ovlivňovat vzdělávací systém na lokální úrovni rodiče dětí, kteří budou pravidelně docházet do předškolních klubů

1. PŘEDŠKOLNÍ KLUB AMÁLKA

KOMU JE KLUB URČEN: rodinám s dětmi ve věku 4 až 7 let (do nástupu do školy) z Chrudimi a okolí, které vzhledem ke svému sociálnímu či jinému znevýhodnění nemohou navštěvovat běžnou školku a vypadávají tak ze systému předškolního vzdělávání dětem z rodin s nižším socioekonomickým statutem, dětem z mnohočetných či neúplných rodin nebo rodin jinak ohrožených

CÍLE PŘEDŠKOLNÍHO KLUBU AMÁLKA: odbourávat handicap způsobený sociálním znevýhodněním ve vztahu k předškolnímu vzdělávání příprava na úspěšný vstup do mateřské školy, přípravné třídy a prvních tříd základních škol - příprava dítěte na novou budoucí roli „žáka“ podpora rodiny a nejbližšího sociálního okolí dítěte motivace k aktivnímu se zapojení rodičů do vzdělávání dítěte

CO PŘEDŠKOLNÍ KLUB AMÁLKA NABÍZÍ: strukturovanou předškolní přípravu dětí v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání rozvoj dovedností a znalostí dětí prostřednictvím vzdělávacích her a tematické předškolní výchovy naplňování individuálních potřeb dítěte ve všech oblastech rozvoje učení se pravidelným návykům a soužití v kolektivu vrstevníků včasné podchycení případných vzdělávacích nebo výchovných obtíží dítěte

SLUŽBY PRO RODIČE: poradenství při výchově dítěte a při výběru mateřské či základní školy organizace společných setkání rodičů – povídání o výchově dětí, sdílení zkušeností odkázání na další návazné služby

PROVOZ PŘEDŠKOLNÍHO KLUBU provoz klubu zajišťuje pracovník předškolního klubu s pomocí asistentky maximální kapacita klubu je 10 dětí děti mohou klub navštěvovat 4 dny v týdnu, vždy od úterý do pátku v době od 8,00 do 12,00 hodin všechny služby jsou poskytovány bezplatně

DALŠÍ AKTIVITY: pravidelná rodičovská setkání (aktivity pro rodiče s dětmi) kluby matek (tematická posezení s rodiči) výlety 1x do měsíce návštěvy zubaře, lékaře, cannisterapie

2. VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ PŘEDŠKOLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Vzdělávání je určeno pedagogům MŠ, přípravných ročníků ZŠ, pracovníkům PPP a NNO získají znalosti a dovednosti, díky kterým budou moci lépe pracovat s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami, zejména pak s dětmi se sociálním znevýhodněním seznámí se specifiky prostředí, ve kterém tyto děti vyrůstají a s konkrétními metodami práce

Kurzy mají za cíl metodicky podpořit učitele při práci s dětmi a orientují se na tato témata: osobnost dítěte, individualizace práce v MŠ, jazyková příprava dětí z jazykově odlišného prostředí, rozvoj tvořivosti dětí, rozvoj řečových schopností a dovedností vyjadřování pocitů, dojmů a prožitků, rozvoj grafomotoriky a dovedností, které předcházejí čtení a psaní, rozvoj čtenářství, atd. Součástí nabízených kurzů bude i seznámení s ověřenými praktickými metodami, podporujícími společné vzdělávání všech dětí, vhodnými a efektivními pro oblast předškolního vzdělávání.

VÝSTUP AKTIVITY: Dojde k vytvoření a ověření systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků působících v předškolním vzdělávání, který zvýší jejich kompetence pro práci s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami a pro diferencované vzdělávání.

3. PODPORA ÚZKÉ SPOLUPRÁCE ŠKOLY S POSKYTOVATELI SOCIÁLNĚ AKTIVIZAČNÍCH SLUŽEB Aktivita bude probíhat v místech, kde budou zároveň provozovány nízkoprahové předškolní kluby. Lokalita: CHRUDIM

HLAVNÍM TĚŽIŠTĚM TÉTO KLÍČOVÉ AKTIVITY JE: pořádání kulatých stolů pořádání pracovních setkání vstupování do již fungujících plánovacích procesů

S CÍLEM: podpořit lokální vzdělávací systém s důrazem na předškolní vzdělávání propojit sociální a vzdělávací služby podpořit systém včasné péče o děti, které jsou nejvíce ohroženy budoucím školním selháváním vytvořit návrh lokální koncepce

CÍL AKTIVITY: nastavení konkrétních opatření, která povedou k minimalizaci případů, kdy dítě vyrůstající v nepodnětném prostředí, případně dítě s jinými SVP, propadává vzdělávacím systémem pomoci obci s očekávanou optimalizací sítě předškolních zařízení, která v příštích letech proběhne, v souvislosti se snižujícím se počtem dětí v předškolním věku podpořit obec v tvorbě plánu, který přizve k předškolnímu vzdělávání znevýhodněné děti a tím zajistí jejich vyšší šance na školní úspěch

DĚKUJI ZA POZORNOST Mgr. Jana Ženíšková vedoucí programu Podpora pro rodinu a dítě Kontakt: jana@amalthea.pardubice.cz, 777 033 602