ŠVP v systému hodnocení kvality školy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evaluace v mateřské škole
Advertisements

Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
ECVET v Programu celoživotního učení
1. Vstup do pilotního projektu RVP GV
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů 1. díl Tvorba a ověřování pilotních školních vzdělávacích programů na vybraných SOŠ a SOU Projekt.
Autoevaluace školy a zřizovatel Má škola sdělovat výsledky autoevaluace svému zřizovateli?
Centrum uznávání a celoživotního učení Ústeckého kraje, o.p.s. Regionální konzultační centrum Most.
Centrum uznávání a celoživotního učení Ústeckého kraje obecně prospěšná společnost Ústí nad Labem.
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Autoevaluace z pohledu České školní inspekce
Systém kurikulárních dokumentů
Hodnocení škol a školských zařízení
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOL A HODNOCENÍ ČŠI
Evaluace ŠVP Ing. Libuše Burešová Únor 2011, Litvínov - Hamr.
Implementace strategie prostřednictvím akčního plánu
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
3. Životní cyklus a procesy projektu
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
ČŠI a vlastní hodnocení školy
Didaktické prostředky
Auditorské postupy Činnosti před uzavřením smlouvy
Integrace na pilotních školách Zkušenosti z Gymnázia v Rumburku Gymnázia Jana Keplera v Praze.
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
© GI, konzultační a vzdělávací skupina OLOMOUC Vyhodnocení a zefektivnění procesů plánování sociálních.
Plánování ve škole. Obsah právní předpisy výuka a vzdělávání žáků / studentů prevence negativních jevů mimoškolní aktivity administrativní záležitosti.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Inspekční hodnocení ŠVP víceletá gymnázia podle RVP ZV (víceletá gymnázia podle RVP G čtyřletá gymnázia podle RVP G) Mgr. Zdenka Spalová, Karlovarský inspektorát.
Program švýcarsko-české spolupráce Předkládání záměru projektu Konečný termín k předkládání projektových záměrů: ve 14:00 Místo předkládání.
Oprogram Vkonkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Inovace výuky veterinárních studijních programů v oblasti bezpečnosti.
Hodnocení průběhu a výsledků pedagogického procesu ve škole změny vyplývající z RVP RNDr. Jiří Kuhn Gymnázium Nymburk.
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE AUTOEVALUACE SLUŽEB ICT listopad 2006 (c) Radek Maca.
Nová závěrečná zkouška ve spolupráci škol a firem POSPOLU Olga Kofroňová, NÚV
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
vlastní hodnocení školy
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
Mgr. Lucie Holacká, Národní institut pro další vzdělávání
Spolupráce škol a sociálních partnerů při tvorbě ŠVP a realizaci výuky Ing. Jana Trhlíková, NÚOV Brno, Projekt je financován Evroským sociálním.
PLÁNOVÁNÍ CELOROČNÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY UČITELE EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTŮ
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY Zdeněk Hrkal Karlovy Vary, 12. listopadu 2009 Po každé dobré činnosti je radost z práce odměnou dvojnásobnou. (Euripides)
PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
Autoevaluace školy RNDr. Irena Přádná Gymnázium F. X. Šaldy Liberec 2007
Rámcové a školní vzdělávací programy
Vlastní hodnocení školy KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová.
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Porada ředitelů škol a školských zařízení Mgr. Ivana Přichystalová zástupkyně ředitelky Jihomoravského inspektorátu ČŠI Brno, 26. a 27. srpna 2015.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Školský zákon ve vztahu k zákonným zástupcům (pro ředitele málotřídní školy) Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Dokumentace školy Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec 12. prosince 2013 Mgr. Karel Bárta.
Zkušenosti z tvorby ŠVP PhDr. Maria Bezchlebová NÚOV Září 2008.
Minikonference Gymnázium Brno - Řečkovice 17.červen 2010
Didaktické prostředky
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
Místní akční plány rozvoje vzdělávání
Liberecký inspektorát ČŠI
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Komplexní systém hodnocení
Gymnázium T. G. Masaryka, Litvínov
Hlavní manažér SP Kvalita I
První zkušenosti s evaluací
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Datum konání: 5. února 2018 Místo konání: Velké Meziříčí, JUPITER club
Model intenzivní podpory
Transkript prezentace:

ŠVP v systému hodnocení kvality školy Centrum uznávání a celoživotního učení Ústeckého kraje, o.p.s. Bratislavská 2166 407 47 Varnsdorf Tel.: +420 412 354 773 info@centrum-uznavani.cz www.centrum-uznavani.cz

Evaluace ŠVP Lektor: Mgr. Bc. Richard Kropáček RNDr. Jana Adamcová V prezentaci použity materiály: Mgr. Bc. Richard Kropáček, VOŠ, OA, SPgŠ a SZŠ Most Ing. Taťána Vencovská, NÚOV, Praha Obsah 1. Evaluace nezbytná podmínka kvalitního ŠVP 2. Evaluace ŠVP Českou školní inspekcí 3. Autoevaluace ŠVP 4. Inovace ŠVP 5. Příklady inovací ŠVP

Evaluace ŠVP 1. Evaluace nezbytná podmínka kvalitního ŠVP

Evaluace ŠVP - Tvorbu ŠVP lze chápat jako příležitost ke změně (naplňována kurikulární reforma školy) - ŠVP se nesmí stát nepružným dokumentem a výuka mechanickým plněním zadaných úkolů - Nezbytnou podmínkou smysluplného ŠVP je efektivní evaluace EVALUACE JE PROSTŘEDKEM HLEDÁNÍ OPTIMÁLNÍCH CEST VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ

Evaluace ŠVP Evaluace (z fr. évaluer, vyhodnotit) znamená: vyhodnocení nějakého předmětu, projektu, oblasti, to jest získání spolehlivých informací o něm, případně i jeho zhodnocení, to jest systematické přisouzení hodnoty, stanovení kvality.

evaluaci cílů (stanoveny v ŠVP) evaluaci procesů (vzdělávání) Evaluace ŠVP Evaluace se zaměřuje na: evaluaci cílů (stanoveny v ŠVP) evaluaci procesů (vzdělávání) evaluaci kvalitativních změn (výsledky vzdělávání)

důkladném sběru informací, jejich odborném zpracování, Evaluace ŠVP Evaluace se zakládá na: důkladném sběru informací, jejich odborném zpracování, získání spolehlivých podkladů (zjištění), kvalifikovaném rozhodnutí (opatření).

(např. před zahájením tvorby ŠVP) Evaluace ŠVP Fáze evaluace: plánovací evaluace (při plánování, resp. před započetím procesu/projektu), (např. před zahájením tvorby ŠVP) formativní evaluace (v průběhu realizace procesu/projektu, někdy označována též jako průběžná evaluace) (v průběhu vzdělávacího cyklu ŠVP) sumativní evaluace (souhrnné zhodnocení po ukončení procesu/projektu) (po ukončení vzdělávacího cyklu ŠVP - ZZ,MZ)

ČŠI, sociální partneři a pod. Evaluace ŠVP Evaluaci provádí: ČŠI, sociální partneři a pod. evaluace externí Škola evaluace vnitřní (autoevaluace)

Evaluace ŠVP 2. Evaluace ŠVP Českou školní inspekcí

(viz příloha Hodnocení formálního souladu ŠVP ČŠI) Evaluace ŠVP EVALUACE ČESKOU ŠKOLNÍ INSPEKCÍ I. Fáze hodnocení (viz příloha Hodnocení formálního souladu ŠVP ČŠI) Požadovaná struktura a obsah ŠVP Soulad ŠVP s RVP a dalšími přepisy II. Fáze hodnocení (bude navazovat) Obsahové naplnění cílů Soulad výuky s ŠVP

Evaluace ŠVP Kritéria hodnocení Rovný přístup ke vzdělávání (Přijímání uchazečů v souladu s právními předpisy, přístup žáků se SVP, účinnost preventivních systémů ve škole) 2. Školní vzdělávací programy (soulad s rejstříkem, oprávněnost vzdělávací nabídky) 3. Řízení školy (koncepce, rozhodovací pravomoci a výkonné kompetence, vykazování ve statistických výkazech, výroční zpráva, zapracování vlastního hodnocení do koncepce školy) Personální podmínky (kvalifikovanost včetně dokladů, zastupitelnost) Materiální podmínky (bezpečnost prostředí, obnova materiálního vybavení, vazba vybavení na vlastní ŠVP)

Evaluace ŠVP 6. Finanční předpoklady pro realizaci ŠVP (rozpočet od zřizovatele, další zdroje financování, projektová činnost sponzorská činnost 7. Efektivní organizace vzdělávání (rozvrh, počty hodin pro předmět, v rámci celého dne, přestávky na oběd, ředitelská volna, rozsah předmaturitního volna, učební plány a rozvrh 8. Účinná podpora rozvoje osobnosti žáka (spolupráce s poradenskými zařízeními, využívání a účinnost forem a metod ve vzdělávání 9. Partnerství (sociální partneři, zajištění praxe – smlouvy, průběh praxe, podmínky praxe, odměňování žáků v produktivní činnosti Účinná podpora rozvoje funkčních gramotností žáků (hodnocení výsledků vzdělávání dosažených v oblastech sociální, přírodovědné, čtenářské, matematické, informační gramotnosti a v komunikaci v cizím jazyce)

Evaluace ŠVP 11. Systematické hodnocení individuálních a skupinových výsledků vzdělávání žáků (úspěšnost žáků při přechodu ze ZŠ, výstupy a výsledky např. komisionálních zkoušek, školních testů, národních a mezinárodních šetření, využívání příležitostí k porovnání hodnocení výsledků z více zdrojů (PPP, zřizovatel, rodiče, žáci), podpora žákům se školní neúspěšností) 12. Systémové hodnocení celkových výsledků vzdělávání školy (sledování celkové úspěšnosti žáků v časové řadě a její soulad se ŠVP, úspěšnost ve sledovaných předmětech např. MZ, úspěšnost u MZ, ZZ, sledování efektivity nastavených systémů – BOZ, prevence, neúspěšnost)

Evaluace ŠVP 3. Autoevaluace ŠVP

I. Fáze evaluace (přípravná) Evaluace ŠVP Škola hodnotí: I. Fáze evaluace (přípravná) Podmínky pro realizaci připravovaného ŠVP II. Fáze evaluace (kontrolní) Formální a obsahová správnost vytvořeného ŠVP III. Fáze evaluace (ověřovací) Soulad výuky s ŠVP Hodnocení vzdělávacího obsahu a podmínek které ho determinují VI. Fáze evaluace (výstupní) Hodnocení výstupů ŠVP (ZZ, MZ)

Příklady: Evaluace ŠVP Hodnocení výsledků vzdělávání I. Fáze evaluace (příprava na tvorbu ŠVP) Příklady: Hodnocení výsledků vzdělávání Hodnocení sociálního klimatu školy Identifikaci vzdělávacích strategií Hodnocení týmové práce pedagogického sboru Hodnocení materiálních podmínek Hodnocení personálních podmínek

Evaluace ŠVP II. Fáze evaluace - kontrola vytvořeného ŠVP viz příloha Autoevaluace ŠVP společné kapitoly/učební osnova Profil absolventa Charakteristika ŠVP Učební plán a tabulka rozpracování učiva do RVP Podmínky zabezpečení výuky v ŠVP Název předmětu, počet hodin Popis cílů a didaktického pojetí; Způsoby hodnocení žáků Rozvoj klíčových kompetencí Rozvržení do ročníků (počet hodin) Výsledky vzdělávání Učivo

Probíhá soustavně v procesu realizace kurikula daného ŠVP Evaluace ŠVP III. Fáze evaluace (ověřovací) Probíhá soustavně v procesu realizace kurikula daného ŠVP Vyhodnocujeme co je/bylo dobré – např. volené metody, způsoby hodnocení, žákovské projekty apod. co se neosvědčilo – špatný odhad hodinové dotace na tematické celky, nevhodně zařazená témata a celky do UO, nevhodně formulované výsledky vzdělávání

VI. Fáze evaluace (výstupní) Evaluace ŠVP VI. Fáze evaluace (výstupní) Hodnocení absolventa sociálními partnery Zkušenosti absolventů Názory žáků Výsledky maturitních/závěrečných zkoušek Výsledky standardizovaných testů Výsledky školních srovnávacích testů

Vymezení oblastí (okruhů) evaluace Stanovení kritérií evaluace Evaluace ŠVP Zásady vlastního hodnocení Vymezení oblastí (okruhů) evaluace Stanovení kritérií evaluace Stanovení technik evaluace Vymezení kompetencí hodnotitelů (metodika hodnocení) Stanovení termínů evaluace Vytvoření metodiky administrace evaluace

Podmínky vzdělávání Učební osnovy Výsledky vzdělávání Evaluace ŠVP Oblasti (okruhy) vlastního hodnocení Víceméně určeny strukturou ŠVP, škola stanovuje sama Podmínky vzdělávání Učební osnovy Výsledky vzdělávání

Kritéria vlastního hodnocení ŠVP Evaluace ŠVP Kritéria vlastního hodnocení ŠVP Základní kritéria pro vyhodnocování jsou dána v RVP a stanovenými cíli v ŠVP Prakticky to znamená, že stav sledovaného jevu (to, co se zjistí) se porovná s požadavky RVP/ŠVP a vyhodnotí, zda a nakolik situace vyhovuje či nevyhovuje, a podle toho rozhodne, jak postupovat dál.

Evaluace ŠVP Techniky vlastního hodnocení ŠVP způsoby, jak získávat odpovědi na stanovené otázky, jak postupovat při sběru informací a jak sledované jevy vyhodnocovat rozhovory, diskuse, porady, pozorování, hospitace, analýzy plánů či příprav apod., jejichž výsledkem jsou záznamy z hospitací, různé typy dotazníků či anketních lístků, hodnotící zprávy, písemné záznamy z pozorování, audio či videonahrávky

Individuálně - osobní zkušenosti Týmově - výměna zkušeností s kolegy – Evaluace ŠVP METODIKA HODNOCENÍ A KOMPETENCE HODNOTITELŮ Hodnocení probíhá: Individuálně - osobní zkušenosti Týmově - výměna zkušeností s kolegy – předmětová komise S vedením školy

Vyučovací hodiny, metody práce, obsah Evaluace ŠVP Individuálně Vyučovací hodiny, metody práce, obsah Náročnost učiva, přiměřenost, reakce žáků Způsoby hodnocení žáků Dosahování cílů hodiny, předmětu Zapsat si průběžně

Evaluace ŠVP Týmově - výměna zkušeností s kolegy v pravidelném období Co se ne/osvědčilo – metody, společné postupy Obsah – co bylo náročné, co navrhujeme upravit Společné principy hodnocení žáků Výsledky výuky Zapsat si, navrhnout závěr

Evaluace ŠVP S vedením školy v pravidelném období – pololetí/roční/ vzdělávací cyklus Co se ne/osvědčilo – metody, společné postupy Obsah – co bylo náročné, co navrhujeme upravit Zapsat si, navrhnout závěr

Příklad harmonogramu evaluace Evaluace ŠVP Příklad harmonogramu evaluace Na konci každého vzdělávacího cyklu (výstupy) Jednou ročně (předmětové komise) Průběžně (učitel předmětu)

Evaluace ŠVP Administrace evaluace Evaluační formuláře (oblasti, zjištění, navržená opatření) archivace podkladů navržených změn Dokumentace doplňků a změn ŠVP (změnový arch součástí ŠVP) číslo změny změněný dokument ŠVP charakter změny platnost změny podnět změny ( na podnět ČŠI, předmětová komise apod.) schválení změny (datum a podpis ředitele školy) Informace o realizovaných změnách (učitel, žák, zákonný zástupce) Archivace dokumentů s ukončenou platností (archiv ŠVP)

Evaluace ŠVP Rizika Průvodní jevy Opatření Problematika „neřízené evaluace“ Rizika Existence rozdílných učebních osnov Nesoulad mezi reálnou výukou a učební osnovou ŠVP Nedůvěra učitelů v ŠVP (nikdo neví, co platí) Průvodní jevy Individuální pojetí výuky (nerespektování platných dokumentů ŠVP) Nekonzultované a neschválené změny v ŠVP (vznik neoficiálních učebních osnov) Nekontrolované přesuny učiva (neodučené učivo) Opatření Vytvoření plánu evaluace Jasná struktura evaluace (oblasti, kompetence, návrhy opatření) Metodika schvalování a zapracování změn

Evaluace ŠVP 4. Inovace ŠVP

Evaluace ŠVP ZÁSADY INOVACE ŠVP Pečlivě zvažovat nutnost průběžných korekcí ŠVP (před ukončením vzdělávacího cyklu), odklon od plánu není důvod inovace ŠVP Častěji budou měněny části ŠVP popisující podmínky vzdělávání (organizační, materiální, personální, spolupráce se sociálními partnery) Pro změnu učebních osnov je třeba stanovit jasná pravidla Změny ŠVP musí být zdokumentovány a schváleny ředitelem školy Změny se provádí formou dodatku k ŠVP (např. popis zabezpečení podmínek výuky) nebo výměnou příslušné části ŠVP (učební osnovy, učebního plánu) Po určitou dobu mohou v ŠVP platit dva dokumenty V případě podstatných změn v profilu absolventa nebo obsahových změn větších než 30% by měl být vypracován nový ŠVP Změny provedené v ŠVP je nutné zaznamenávat (změnový arch) S provedenými změnami je nutné seznámit učitele, žáky a jejich zákonné zástupce Žák má právo dokončit vzdělávání podle oboru vzdělání a ŠVP, do kterého byl přijat ZMĚNY V ŠVP ZAVÁDÍME VŽDY K 1. 9. NOVÉHO ŠKOLNÍHO ROKU POČÍNAJE 1. ROČNÍKEM

Evaluace ŠVP Charakter změn Přijatá opatření (změny ŠVP) Koordinátor ŠVP po konzultaci s ředitelem školy Charakter změn Drobné změny (pravopisné chyby, úprava): ihned Podstatné změny (změna učební osnovy) : formou dodatku k ŠVP - na konci školního roku, případně po plánované evaluaci - na konci vzdělávacího cyklu Zásadní změny (změna učebního plánu, profilu absolventa, charakteristiky ŠVP): změna celého ŠVP

Evaluace ŠVP 5. Příklady inovací ŠVP

Evaluace ŠVP 1. Společné kapitoly ŠVP PŘÍKLADY INOVACE ŠVP 1. Společné kapitoly ŠVP Profil absolventa, charakteristika ŠVP, učební plán, podmínky zabezpečení výuky Charakter změny Doplnění kapitoly Materiální zabezpečení výuky Možné důsledky Změna příslušné kapitoly ŠVP, změna úvodní částí učební osnovy příslušných předmětů Doporučená forma Dodatek k ŠVP Dokumentace Záznam do změnového archu ZMĚNOVÝ ARCH (příklad) Evidenční číslo změny: 001/2010 Dokument: kapitola 7 Personální a materiální zabezpečení výuky Změna: doplněna odborná učebna ošetřovatelství v ŠVP Platnost : od 1. 9. 2011 Poznámka: původní dokument v archivu ŠVP, č. z. 001/2010 Schváleno ředitelem školy (datum podpis):

Evaluace ŠVP 1. Učební osnova ŠVP Charakter změny PŘÍKLADY INOVACE ŠVP 1. Učební osnova ŠVP Charakter změny rozšíření učiva zeměpisu/výuka pouze v 1. ročníku Možné důsledky změna příslušné učební osnovy Doporučená forma Výměna dokumentů Dokumentace Záznam do změnového archu ZMĚNOVÝ ARCH (příklad ) Evidenční číslo změny: 002/2011 Dokument: Učební osnova předmětu zeměpis Změna: rozšíření obsahu učiva Platnost : od 1. 9. 2011, pro 1. ročník Poznámka: původní dokument v archivu ŠVP Schváleno ředitelem školy (datum podpis):

Evaluace ŠVP 1. Učební osnova ŠVP Charakter změny PŘÍKLADY INOVACE ŠVP 1. Učební osnova ŠVP Charakter změny přesuny učiva mezi předměty Možné důsledky změna příslušných učebních osnov, případně tabulky rozepsání učiva z RVP do ŠVP Doporučená forma Výměna dokumentu Dokumentace Záznam do změnového archu ZMĚNOVÝ ARCH (příklad) Evidenční číslo změny: 003/2010 Dokument: Učební osnova předmětu zeměpis / občanská nauka Změna: přesun bloku učiva mezinárodní politické a ekonomické organizace z předmětu zeměpis do předmětu občanská nauka Platnost : UO ZEM / UO OBN od1. 9. 2011, počínaje 1. ročníkem Poznámka: učební osnova ZEM s platností od 1. 9. 2010, počínaje prvním ročníkem ( v archivu ŠVP) učební osnova OBN, s platností od 1.9. 2010 počínaje prvním ročníkem (součástí ŠVP) Schváleno ředitelem školy (datum podpis):

Evaluace ŠVP 1. Učební osnova ŠVP Charakter změny Změna názvu předmětu PŘÍKLADY INOVACE ŠVP 1. Učební osnova ŠVP Charakter změny Změna názvu předmětu Možné důsledky Změna učebního plánu Změna tabulky rozepsání učiva z RVP do ŠVP Změna kapitoly organizace výuky Změna příslušné osnovy Změna učebních osnov (odkazy na mezipředmětové vztahy)

PŘÍKLAD II - náležitosti změnového archu školy Evaluace ŠVP PŘÍKLAD II - náležitosti změnového archu školy (změnový arch uvést v obsahu ŠVP, zařadit za obsah) Datum pořízení zápisu – 30. 6. 2011 Předmět změny přesun bloku učiva (integrace a dezintegrace, mezinárodní politické a ekonomické organizace, OSN, NATO, EU, Česká republika a svět - zapojení ČR do mezinárodních integrací) z učiva ZEM do učiva OBN Důvod změny – optimálnější využití vyšší hodinové dotace předmětu OBN, z podnětu předmětové komise společenských věd a přírodních věd Změněné dokumenty – učební osnova předmětu OBN a ZEM Platnost změny – od 1. 9. 2011 počínaje 1. ročníkem Historie změny – výuka dle učební osnovy předmětu ZEM a OBN s platností od 1. 9. 2010 ukončena dne 30. 6. 2011, dokument přesunut do archivu ŠVP Podpis koordinátora

Evaluace ŠVP NEZAPOMENOUT změny do ŠVP zapracovává koordinátor, schvaluje ředitel změna musí být podložená a zdůvodněná změna je uvedena ve změnovém archu (příloha ŠVP) v případě dočasné platnosti dvou verzí materiálů v ŠVP (nejčastěji učebních osnov) je vhodné, aby byly součástí ŠVP oba dva dokumenty, po ukončení platnosti jednoho z nich je nezbytné neplatnou verzi archivovat Zásadní změny ŠVP je nutné řešit vytvořením nového ŠVP

Evaluace ŠVP DOPORUČENÍ PRAGMATISMUS NADHLED PŘIMĚŘENÉ CÍLE JEDNODUCHÁ STRUKTURA UVÁŽENÉ INOVACE PŘEHLEDNÁ DOKUMENTACE

DĚKUJEME ZA POZORNOST A NASHLEDANOU Centrum uznávání a celoživotního učení Ústeckého kraje, o.p.s. Bratislavská 2166 407 47 Varnsdorf Tel.: +420 412 354 773 info@centrum-uznavani.cz www.centrum-uznavani.cz