Analýza a popis pracovního místa

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Středisko podpory poradenských služeb
Advertisements

Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
Magistrát města Mostu Radniční 1/ Most IČ: DIČ: CZ Národní konference kvality 2014 Hradec Králové Kompetence.
Metoda QFD metoda plánování jakosti založená na principu maticového diagramu umožňuje transformaci požadavků zákazníků do navrhovaného produktu a procesu.
Projektové řízení Modul č.1.
Management Ing. Jan Pivoňka.
Dokumentace k zajištění BOZP
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
Řízení lidských zdrojů -2
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Analýza pracovního místa Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ. Organizace projektu  Jedná se o optimální uspořádání lidí, věcí a nehmotných složek aktivit do struktur  Jednotlivé složky se uspořádají.
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Úvod do předmětu Technologie
Personální informační systém
ÚČEL AUTOMATIZACE (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
Hodnocení prací, jako základ spravedlivého mzdového a motivačního systému.
Geo-informační systémy
P ŘIJÍMÁNÍ PRACOVNÍKŮ Přijímání pracovníků představuje řadu procedur, které následují poté, co vybraný uchazeč o zaměstnání je informován o tom, že byl.
RLZ - Personalistika Romana Pavelková Skalský Dvůr
 CONEO STRUKTURA PREZENTACE 1.Vymezení pojmu analýza tréninkových potřeb, přístup CONEO 1.Úrovně a metody ATP 2.Rozhraní zadavatel -dodavatel, vztahy.
Didaktické prostředky
Akreditační systém v ČR – kvalita produktů IT
Název projektu: Všechno v mém životě souvisí „MINIPODNIKY“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/ PERSONALISTIKA Všechno v mém životě souvisí AC Education.
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
PhDr. Dana Bernardová, Ph.D. Moravská vysoká škola Olomouc
PhDr. Dana Bernardová, Ph.D.
Struktura personální směrnice
Podniková ekonomika Personální činnost.
Vedení lidí – personalistika v podnicích poskytující služby.
WBL – principy, nástroje a evropské modely Mgr. Jasmin Muhič
Příprava a realizace kroků k využití strukturálních fondů EU v období 2007 – 13 Jiří Čunek 1.místopředseda vlády a ministr pro místní rozvoj.
Personální funkce Ekonomika a řízení podniku 2008/2009 Seminář č. 6 JUDr. Martin Landa.
Personální procesy.
Systémy řízení jakosti - úvodní cvičení
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Dokumentace k zajištění BOZP
BUDOVÁNÍ SYSTÉMŮ MANAGEMENTU
Vzdělávání zaměstnanců
Osnova kurzu Modul B6 – Informační podpora projektového řízení Ing. Martina Čaputová VŠB-TUO 1.Cíl kurzu Absolvováním kurzu získáte: a) znalost základních.
Personální plán pro podnikatelský plán
Personální strategie mezinárodní firmy
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Název opory – Řízení BOZP, instituce BOZP, jejich místo, úloha a pravomoci Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Vzdělávání pro.
Akreditace laboratoří podle revidované ČSN EN ISO/IEC 17025:2005 Ing. Martin Matušů, CSc.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Trendy v řešení bezpečnosti informací (aspekty personalistiky) F.S.C. BEZPEČNOSTNÍ PORADENSTVÍ a.s. Tomáš Kubínek
FONS GALEN Daniel Petričko PRACOVNĚ LÉKAŘSKÁ SLUŽBA Daniel Petričko.
PROCESNÍ MODELOVÁNÍ AGEND VEŘEJNÉ SPRÁVY Rámcový návrh projektu.
Automatická evidence v 7mi bodech…. ● Systém sbírá data od zaměstnanců, kteří jednotlivé úkony zadávají do terminálu pomocí čárových kódů. Ty čtou ze.
VYSOKÁ ŠKOLA FINANČNÍ A SPRÁVNÍ, o.p.s. Fakulta ekonomických studií katedra řízení podniku Předmět: PERSONÁLNÍ ŘÍZENÍ (B-PeR) Téma 3: TVORBA A SPECIFIKACE.
Model struktury strategického managementu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích.
Sociální práce s dětmi a mládeží Průběh semináře PROČ? Smysl a cíl CO? Čeho si všímáme? JAK? Způsob zjišťování údajů Pozorování, sběr údajů REFERÁTY Požadavky.
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Plánování zakázek ve vybraném výrobním podniku ÚSTAV PODNIKOVÉ STRATEGIE Autorka bakalářské.
Volný čas dětí a mládeže Průběh semináře PROČ? Smysl a cíl CO? Čeho si všímáme? JAK? Způsob zjišťování údajů Pozorování, sběr údajů REFERÁTY Požadavky.
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Přijímání zaměstnanců
6. HODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ
Systém managementu jakosti
Podklady pro zpracování semestrální práce
Vytváření pracovních míst – jejich analýza a popis
Didaktické prostředky
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH
Role manažerů kvality na odborech MěÚ
Název plánované práce Student: Vedoucí práce: Třída: Školní rok:
Volnočasová pedagogika
Transkript prezentace:

Analýza a popis pracovního místa

Definice Analýza pracovního místa je proces získání informací o pracovním místě a jejich následné vyhodnocování. Existuje prakticky 5 hlavních důvodů, které motivují firmu provádět analýzu pracovního místa

Cíle 1/ Vytvořit popisy pracovních míst (např. v souvislosti se zavedením systému jakosti podle ISO ř. 9000) 2/ Provést analýzu u současně existujících pracovních míst s cílem posoudit možnosti zvýšení produktivity práce. 3/ Zjistit, co zaměstnanci opravdu dělají a porovnat to s tím, co by měli dělat. 4/ Vznik nového pracovního místa 5/ Naplňování předpokládaných potřeb zákazníků, odběratelů a jiných zainteresovaných stran

Zdroje informací Bezprostředně nadřízení zaměstnanci (mistři, vedoucí oddělení apod.) pro pracovní místo. Ti by měli být schopni popsat účel pracovního místa, hlavní vykonávané činnosti na pracovním místě, odpovědnosti a pravomoci zaměstnance, způsob hodnocení, bezpečnostní rizika a další důležité informace. 2) Zaměstnanec pracující na daném pracovním místě. 3) Organizační schéma a dokumentace organizace (pracovní postupy, příručky a manuály pro ovládání zařízení a strojů a další dokumenty). 4) Informace získané pozorováním zaměstnanců při práci. 5) Informace získané z benchmarkingu, analýz rozvoje odvětví, technologií, apod

Sběr informací Získávat informace o pracovním místě lze formou: rozhovoru písemnou formou pozorováním studiem podkladů a dokumentace organizace.

Vyhodnocení získaných informací - výstupy význam pracovního místa (proč pracovní místo existuje, resp. proč bude zřízeno a jaký má význam pro organizaci, včetně tvorby přidané hodnoty), pracovní náplň (druh práce, vykonávané operace, náročnost práce), požadavky na způsobilost zaměstnance (vzdělání, praxe, apod.), kriteria pro posuzování výkonu (kriteria, měřítka, ukazatele, podle kterých lze rozhodnout zda je práce vykonávána dobře), odpovědnost a pravomoci (stupeň pravomocí a odpovědností, kterou má zaměstnanec vykonávající práci; souvisí s obtížností, a rozmanitostí problémů, které musí zaměstnanec řešit),

Vyhodnocení získaných informací - výstupy postavení v organizační struktuře firmy (vztahy podřízenosti nebo nadřízenosti zaměstnance a jeho postavení v organizační struktuře firmy), způsob odměňování a motivační faktory (odměna hmotná i nehmotná; v rámci motivace posouzení možnosti postupu a budování kariéry), možnosti osobního rozvoje (souvisí s motivačními faktory), možná rizika spojená s výkonem na daném pracovním místě (bezpečnost práce, ekologie, požární rizika, apod.), vlivy okolí (pracovní doba, vztahy na pracovišti, apod.).

Význam analýzy pracovního místa Výsledky získané analýzou pracovního místa jsou základem a nejlepším zdrojem informací pro vytvoření popisu pracovního místa.

Popisy pracovních míst je obraz práce na pracovním místě, vytváří i představu o požadavcích kladených na zaměstnance, který by měl na pracovním místě pracovat, plánovaný, požadovaný stav, který by měl zaměstnanec pracující na daném pracovním místě splňovat,

Popis pracovních míst popisuje požadovanou: kvalifikaci praxi sledované vlastnosti lékařské prohlídky výcvik, školení, kompetence, zodpovědnost a další vlastnosti včetně popisu vlastní činnosti na pracovišti.

Popisy pracovních míst Předchází mu: proces zjišťování, zaznamenávání, uchovávání a analyzování informací o úkolech, metodách, odpovědnosti, vazbách na jiná pracovní místa, podmínkách, za nichž se práce vykonává a dalších souvislostech pracovních míst.

Popisy pracovních míst a KS program Možnost uživatelského vytváření popisu pracovního místa Možnost vícenásobného vkládání opakovatelných vlastností Volba různých sledovaných vlastností Provázání s evidencí zaměstnanců, systemizací pracovních míst a ostatními agendami Zobrazení zaměstnanců pracujících na daném pracovním místě Možnost zobrazení uchazečů na dané pracovní místo Tisk popisu pracovního místa v uživatelsky definovaném prostředí Lze časově sledovat průběh změn

Vytvoření nového pracovního místa Inspiraci pro vytvoření nové pozice je možné hledat na: http://www.istp.cz/ Pro KS program – návaznost na další moduly: Vzdělávání, Ochrana zdraví při práci - Možnost tisku popisu, evidence, kdo na místě pracoval a pracuje

Systematizace Modul umožňuje vytvořit stromovou strukturu podřízenosti pracovních míst Je grafickou nadstavbou nad popisem pracovních míst Definuje organizační strukturu Zaznamenává změny v ní provedené Pomáhá hledat volná místa a úspory

Postup vytváření popisů Založení pracovního místa Popis Přiřazení zaměstnanců pracovnímu místu Přiřazení uchazečů Přehledová sestava Vytvoření systematizace

Návaznosti popisu pracovních míst Systematizace Ochrana zdraví při práci Vzdělávání Pracovní pomůcky Hodnocení Plánování kariéry Uchazeči