V rámci projektu „Cesta k vědě“ (veda.gymjs.net) vytvořil V. Pospíšil Modifikace a šíření dokumentu podléhá licenci GNU.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výuka anglického jazyka s interaktivní tabulí a e-learningem
Advertisements

Vůdcovská zkouška – Gemini 2010 •Změna •Aktivnější zaměření programů, praxe •Potřeby Castorů –rozdílné znalosti (úroveň ČK) –různorodé oddíly –možné zaměření.
Konference „Inovace a technologický transfer – výzva a příležitost pro Ústecký kraj“ 20. května května 2014, Ústí nad Labem
ŠKOLENÍ TECHNIKŮ A MONTÁŽNÍKŮ PRO ROK 2007
Vyhodnocení dotazníku – Barcamp Brno 2012 Magdaléna Katolická magdalena [at] marketingovevyzkumy.cz
příspěvková organizace Středoškolská 3, Ostrava-Zábřeh
Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Jihomoravském kraji
 Poskytujeme všeobecné studium, některé studijní obory jsou zaměřeny na rozšířenou výuku angličtiny.  Patříme mezi gymnázia v Brně s nejdelší historií.
CZ.1.07/2.2.00/ KA1 - Inovace laboratoří Geotechniky využívaných v rámci praktické výuky studentů Fakulty stavební a Hornicko-geologické fakulty.
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Představení zajímavých projektů OPVK
Fakulta bezpečnostního inženýrství VŠB–TUO
Studijní obor Informační a automatizační technika www. fsid. cvut
Koncepce rozvoje a řízení vědy a výzkumu
Problémy fyzikálního vzděláváníJ.Burešová HST Problémy fyzikálního vzdělávání HST at CERN Ženeva 2.− Jana Burešová.
Atomová a jaderná fyzika
Tato prezentace je spolufinancována z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky Excelence doktorského studia na AF MENDELU pro navazující.
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Zapojení Pedagogické fakulty MU do činnosti Evropské agentury pro podporu speciálního vzdělávání Transformační a rozvojové programy na rok 2005.
NÁZEV PRÁCE (musí být stručný, výstižný, měl by obsahovat jednoznačné výrazy a slovní spojení) Název školy Jméno autora, třída, místo a rok zpracování.
Projekt Rozvoj praktických forem výuky na PF UP Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Úvod do předmětu Požadavky k zápočtu Požadavky k zápočtu Požadavky ke zkoušce Požadavky ke zkoušce Organizace výuky Organizace výuky.
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Každý může potřebovat pomoc aneb K čemu je sociální práce?
Pedagogika volného času II Vladimír Jůva
CW – 13 LOGISTIKA Ústav technologie, mechanizace a řízení staveb Fakulta stavební VUT v Brně © Ing. Václav Rada, CSc. Leden 2012 ÚVOD – do P i CV.
Jak získat nadané žáky pro nové technologie Dora Kroisová 1.
OBCHODNÍ AKADEMIE A OBCHODNÍ AKADEMIE PRO ZRAKOVĚ POSTIŽENOU MLÁDEŽ, OPAVA, HANY KVAPILOVÉ 20 Kontakty: Tel.: Fax:
Fyzikální týden 2002 na FJFI ČVUT v Praze
Představení projektu Seminář k projektu Vliv změn světa práce na kvalitu života Ing. Lenka Svobodová VÚBP Praha, 25. září 2006.
FYZIKA VÝZNAM FYZIKY METODY FYZIKY.
2. pracovní seminář internetizace knihoven Michal Šperling Euredis, a. s. Dne:
V rámci projektu „Cesta k vědě“ (veda.gymjs.net) vytvořil V. Pospíšil Modifikace a šíření dokumentu podléhá licenci GNU.
Mgr. Alena Lukáčová, Ph.D., Dr. Ján Šugár, CSc.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř. 17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
OBLAST 1: KOOPERACE VE VÝZKUMU A VÝVOJI Marek Junek Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze EVROPSKÁ KULTURNÍ STEZKA SV. CYRILA A METODĚJE.
1 KURZ ŘÍZENÍ VÝZKUMU A VÝVOJE A VYUŽITÍ JEJICH VÝSLEDKŮ V PRAXI Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Západočeská univerzita v Plzni Partner pro SOČ v Plzeňském kraji? Irena Vlachynská, Karel Jedlička Seminář pro autory SOČ, , Plzeň.
„ČESKÉ INOVAČNÍ PARTNERSTVÍ“ 1 Spolupráce technických univerzit s podniky = významná podpora inovací Český národní komitét IMEKO Vladimír Haasz.
Vaše první aplikace V rámci projektu „Cesta k vědě“ (veda.gymjs.net) vytvořil V. Pospíšil a Antonín Šulc. Modifikace a.
Fyzikou a chemií k technice
O fakultě... Fakulta vznikla 1. ledna 1991 rozdělením Fakulty strojní a elektrotechnické na dvě samostatné fakulty. Fakulta elektrotechniky a informatiky.
1 Institucionalizace výzkumů veřejného mínění. 2 USA – 30. léta minulého století USA – 30. léta minulého století Evropa – po 2. světové válce Evropa –
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
Úvod Proč studovat informatiku?
Rozvoj praktické výuky studentů psychologie sociální pedagogiky a poradenství: Shrnutí činnosti dvouletého působení Akademického centra poradenství a supervize.
Modifikace a šíření dokumentu podléhá licenci GNU ( ∞ Arnošt Bělohlávek ∞ Jan Smrčina ∞ Vít Humpál ∞ Školitel: Bc. Radek Šmakal Vypracováno.
Centrum inovačního vzdělávání Liblice INOVACE 2006 Galerie inovací 7. prosince 2006 Mgr. Jaroslava Barbara Sporková.
Z čeho a jak je poskládán svět a jak to zkoumáme
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Reaktorová fyzika I pro 3. ročník zaměření TTJR, JEŽP a JZ
Fakulta informatiky Masarykova univerzita Brno. Fakulta informatiky MU Brno Brno – univerzitní město Masarykova univerzita – druhá největší univerzita.
Co bude? Rentgenfluorescenční analýza Můj experiment
Jsou pro nás rentgenová vyšetření nebezpečná?
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Gymnázium Karla Sladkovského Číslo operačního programu: CZ Název operačního programu: Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu hl.m.Praha.
KATEDRA CHEMIE Fakulta pedagogická Západočeské univerzity v Plzni 2016.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_15 Název materiáluObsah, rozdělení.
GJVJ Nižší gymnázium Prima - kvarta Hodinová dotace 2 hodiny týdně Seznámení s fyzikou, její uplatnění a význam Úvod do měření veličin, zpracování.
AKČNÍ POLE SOCIÁLNÍ PRÁCE – VÝCHODISKO I CÍL STUDIA OBORU Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Reg. č. projektu: CZ.1.07/2.3.00/ Název projektu: Měření výkonnosti Rozvoj lidských zdrojů v oblasti výzkumu měření a řízení výkonnosti podniků,
Zahájení doktorského studia oborů Řízení a ekonomika podniku Ekonomická informatika
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská ČVUT Nabízíme nové studijní zaměření Fyzika a technika termojaderné fúze Nové studijní zaměření, které FJFI ČVUT.
Z historie komise pro historii matematiky a fyziky na MFF UK
1. Obsah a význam fyziky, struktura látek
Vědní obory zabývající se informacemi
Transkript prezentace:

V rámci projektu „Cesta k vědě“ (veda.gymjs.net) vytvořil V. Pospíšil Modifikace a šíření dokumentu podléhá licenci GNU (

Projekt vznikl na Gymnáziu Jaroslava Seiferta za podpory Evropského Sociálního Fondu a Hlavního města Prahy Hlavními partnery jsou Fakulta Jaderná a Fyzikálně Inženýrská, Gymnázi- um Sladkovského a gymnázium Christiana Dopplera Projekt má za cíl podpořit zájem studentů o kariéru ve vědě a výzkumu zapojení studentů středních škol do vědecké činnosti probíhající na FJFI ČVUT hlubší příprava pro studium na vysokých školách technického a vědeckého typu příprava studentů středních škol na veřejná vystoupení před odborným i laickým publikem a prezentování výsledků vlastní práce

Účastníci projektu se zapojí do vě- deckých skupin FJFI, pracujících na nejrůznějších výzkumných úkolech, a budou se na jejich činnosti podílet. V rámci skupiny budou účastníci řešit samostatně nějaký zadaný úkol. Na jejich práci bude dohlížet odborný školitel z řad PhD. studentů FJFI.

Nabídka vědeckých skupin bude kom- pletně známa až těsně před koncem roku 2006, bude ale široká. Rentgenfluorescenční analýza je jednou z instrumentálních analytických metod, která umožňuje provádět nedestruktivní kvalitativní i kvantitativní analýzu zkoumaných objektů – například historických památek. Výzkum v oblasti 3D gelové dozimetrie se zabývá přípravou a optimalizací chemického složení speciálních gelových dozimetrů a jejich aplikací pro ověření prostorových dávkových distribucí v radiační onkologii. Složitě tvarované prostorové distribuce dávky jsou v radiační terapii používány k doručení maximální dávky do nádoru za současně minimálního poškození okolní zdravé tkáně. Měření radonu je jednou z nejvýznamnějších aktivit katedry v oblasti přírodního ozáření. Je také jednou z nejdéle soustavně řešených problematik. Radon ( 222 Rn) je plynný radionuklid. Předpokládá se, že způsobuje cca 50% celkového ozáření člověka (70% ozáření způsobeného přírodními zdroji). Proto je žádoucí mapovat zdroje a modely chování radonu v prostorách využívaných člověkem a hledat způsoby, jak se před nežádoucími účinky způsobenými radonem chránit.

Nabídka vědeckých skupin bude kom- pletně známa až těsně před koncem roku 2006, bude ale široká. Experiment ALICE - ALICE je akronym pro A Large Ion Collider Experiment, což je jeden z největších světových experimentů, který je umístěn v Evropské laboratoři nukleárního výzkumu CERN. Je určen pro výzkum hmoty na nejmenších představitelných rozměrových škálách. Účastní se jej přes 1000 vědců z 30 zemí. Katedra fyziky FJFI se tohoto experimentu účastní od roku 2004 v následujících oblastech: Vývoj řídícího systému pro křemíkové detektory vnitřního dráhového systému Vývoj nízkonapěťových modulů pro křemíkové detektory vnitřního dráhového systému Selekce křemíkových detektorů a testování mikrokabelů Simulace a analýza nabitých půvabných částic (mezony D)

Aby mohli účastníci ve skupinách práci zahájit, musí projít úvodními kurzy. Tyto kurzy mají za cíl posluchačům rozšířit přehled a terminologii základních předmětů tak, aby byli schopni s vědci ve skupinách účinně komunikovat a mohli se případně orientovat i v odborných publikacích. Matematický aparát fyziky - přednáška heslovitě shrnuje základní matematické poznatky nutné pro práci ve vědeckých oborech - zejména ve fyzice. Obsahuje vybrané partie středoškolské matematiky, úvod do lineární algebry a úvod do matematické analýzy v jednom i více rozměrech. Úvod do moderní fyziky - přednáška prochází základní oblasti fyziky jako mechanika či elektřina a magnetizmus za použití pokročilejších partií matematiky (diferenciální a integrální počet), speciální teorii relativity, základy kvantové mechaniky, atomovou a subatomovou fyziku a interakci záření s látkou. Informatika a výpočetní technika ve vědecké praxi - přednáška obeznámí posluchače s historií i současností výpočetní techniky a jejím využití ve vědě (jako řízení experimentů a sběr a zpracování dat). Přístrojová technika – přednáška kombinovaná s praktickým cviče- ním obeznámí posluchače se zák- ladními přístroji a experimentálními technikami. Trendy v současném výzkumu série populárních přednášek před- ních českých vědců přiblíží účast- níkům některé směry v současné vědě.

Svou práci budou účastníci na závěr projektu prezentovat na studentské minikonferenci v rámci projektu, ale zároveň budou i publikovat a zúčastní se vědeckých konferencí pořádaných v ČR. Účastníci s nejlepší prací pak budou mít možnost se výjezdu na mezinárodní vědeckou konferenci v zahraničí a své výsledky zde prezen- tovat ve formě posteru.

Časový harmonogram záříříjenlist.pros leden únorbřezendubenkvětenčervenčrvnc.srpenzáříříjenlist.pros leden únorbřezendubenkvětenčerven 2008 Matematický aparát fyziky Úvod do moderní fyziky Informatika a výpočetní technika Přístrojová technika Trendy v současném výzkumu Zaučování ve skupinách Práce na samostatném úkolu Prezentace výsledků

Důležité odkazy veda.gymjs.net Oficiální stránka projektu. Zde jsou všechny relevantní informace, data a dokumenty. Bude zde i seznam účastníků a fotografie z akcí. Domovská stránka Gymnázia Jaroslava Seiferta. Domovská stránka Gymnázia Sladkovského. Domovská stránka Gymnázia Christiana Dopplera. Domovská stránka Fakulty Jaderné a Fyzikálně Inženýrské. Zde naleznete například telefonní seznam FJFI.

Důležité kontakty Vladimír Pospíšil tel. (FJFI) : Jana Nováková, Sekretariát GJS Vysočanské nám. 500, Praha 9 tel. (GJS): Jan Rejman tel. (GJS) : tel. (Mobil) : ? Anton Florek tel. (GS) : ? tel. (Mobil) : Milan Klouček tel. (gym2) : tel. (Mobil) : - Koordinátor projektu, lektorSekretářka a hospodářka Supervizor pro GJSSupervizor pro GDSupervizor pro GS

Kde bude projekt probíhat Právnická fakulta Rudolfinum Bus 133 směr Florenc Tram 17 směr Letná, Nádr. Holešovice Tram 17 směr Karlovo nám. Pěšky směr Staroměstská

Kde bude projekt probíhat Gymnázium J. Seiferta Vysočanské nám. 500, Praha 9 Bus 136 směr Ohrada a Flora Bus 136 směr Vysočanská Bus 109 směr Palmovka

Sestavme rozvrh přednášek úvod- ních kurzů. Kdy se nám to hodí? Kdy bude projekt probíhat Nejtěžší část projektu Út St Čt Pá So Ne Po GJS VGJS VIGS IVGS VGS 1.GS 2.GD 1.GD V. Ve které dny končí vyučování třídám … 16:35 14:55 16:35 14:00 14:55 00:00 15:45 16:35 14:55 14:00 14:55 00:00 13:30 15:00 13:30 00:00 13:30 14:45 15:30 13:30 00:00 12:30 16:30 15:30 14:00 00:00 16:00 13:30 15:30 16:00 13:30 00:00 14:00 15:30 14:00 00:00 14:00 15:30 14:00 00:00

Sestavme rozvrh přednášek úvod- ních kurzů. Kdy se nám to hodí? Kdy bude projekt probíhat Nejtěžší část projektu Út St Čt Pá So Ne Po GD 2.G 3.GD VI. Ve které dny končí vyučování třídám … 16:10 15:15 13:30 00:00 14:25 15:20 13:30 16:15 13:30 00:00 14:50 14:20 14:00 14:20 14:00 00:00

Dohodnuté časy a místa přednášek – pravidelný rozvrh Čtvrtek 15: :30 Pátek 15: :30 Konkrétnější informace viz web. Pozn.: přednášky nebudou o školních prázdninách, státních svátcích a lidsky nesmyslných dnech – např. v pátek mezi státním svátkem (čtvrtek) a přilehlým víkendem. Kdy bude projekt probíhat