Konference Hodnocení pracovního výkonu JUDr

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora personálních procesů v HR Vema Jaroslav Šmarda
Advertisements

Středisko podpory poradenských služeb
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Magistrát města Mostu Radniční 1/ Most IČ: DIČ: CZ Národní konference kvality 2014 Hradec Králové Kompetence.
ročního hodnocení personálu v Metrostav a.s.
M A N A G E M E N T 3 Akad. rok 2009/2010, Letní semestr
managementu znalostí podle
Ing. Miroslav Pivovarčík, MBA
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Analýza pracovního místa Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Nabídka personálních služeb
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
1 Hodnocení zaměstnanců v DT – Výhybkárna a strojírna, a.s. Manažerská snídaně – Fórum personalistů.
Strategie personálně-poradenské společnosti La Brava
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
Hodnocení škol a školských zařízení
Případová studie: UNIC-Services Ltd. Firma UNIC-Services  Založena roku 1993 IT pracovníkem, jménem Saara Remes-Ulkunniemi  Firma nabízí vzdělávací.
© HMP 2003 DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Trenér TRÉNINKOVÁ ČÁST „Řízení lidských zdrojů“ Trenér.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: ŽŠ Komenského 495, Slavkov u Brna Číslo a název oblasti podpory:
Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku
Lenka Fialová Martina Procházková Ondřej Soukup Martin Valenta Cyril Vojáček 1.
Hodnocení prací, jako základ spravedlivého mzdového a motivačního systému.
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
Obchodní činnosti - Kapitola 8 1 VÝZKUM TRHU KAPITOLA 8 Pavlíčková.
Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
PLÁNOVACÍ PROCESY, DRUHY PLÁNOVÁNÍ
9. Národní konferenci kvality ve veřejné správě, 2013, Brno.
Řešení elektronického docházkového systému Vema
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Manažeři ČSOB Rozvoj kompetencí a využití potenciálu
Možnosti hodnocení ředitelů škol
Vykonavatelé ŘLZ v organizaci
Firemní kultura - změna motivační strategie
VZDĚLÁVÁNÍ ÚČASTNÍKŮ KOMUNITNÍHO PLÁNOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB VE SPRÁVNÍCH OBVODECH HL. MĚSTA PRAHY.
Vedení lidí – personalistika v podnicích poskytující služby.
Hodnocení zaměstnanců ve výrobních firmách
Zkušenosti se zavedením hodnocení zaměstnanců Vetropack Moravia Glass a.s. Kyjov Ing. Křižková Lenka Vedoucí mezd a personalistiky Ostrava
Evaluační strategie a evaluační plán Prabir Ganguly EURO SERVICE GROUP, s.r.o. Seminář “Sebehodnocení projektu v rámci CIP EQUAL“, 27.
PROINCOR – Inovační audit Liberec – PROINCOR - Inovační audit 2 INOVACE Změna je jedinou jistotou dnešního světa Předpoklad udržení zákazníka.
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
1 „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací projektu z PRV“
Systém 360° zpětné vazby v Cabot Corp.
Strana: 1 © Vema, a. s. Ucelené řešení pro řízení lidských zdrojů, ekonomiky a logistiky.
SEKTOROVÉ DOHODY význam, příprava, realizace. Co je Sektorová dohoda?  Unikátní nástroj umožňující významně ovlivnit rozvoj lidských zdrojů v ČR prostřednictvím.
2008/2009 REPORTING Tereza Mulačová Česká zemědělská univerzita v Praze Tereza Řezníčková Provozně ekonomická fakulta Marek Tláskal obor Veřejná správa.
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
Účel a cíle zřízení TPS z pohledu MZe Praha Ing. Pavel Sekáč, Ministerstvo zemědělství Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje.
Hodnocení pracovníků.
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
Reporting.
Ztráty v podnicích Ztráty mohou dosáhnout objemu % z celkových tržeb Ztráty jsou příčinou, proč firma neobstojí v konkurenci Ztráty vyplývající.
1 Výběr a přijímání zaměstnanců. 2 Výběr a přijímání zaměstnanců : Je realizováno na základě jednotné metodiky přijímacího pohovoru, jehož základem je.
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty vojenského leadershipu Registrační.
Kariérní systém učitelů PhDr. Jitka Miklová, MŠMT
Stránka 1, © Vema, a. s. Personální portál a hodnocení zaměstnanců Jaroslav Šmarda.
Nové přístupy ke vzdělávání a mezinárodní zkušenosti Institutu pro veřejnou správu Praha PhDr. Zdenka Procházková, MPA Institut pro veřejnou správu Praha.
Kritéria pro zvyšování nenárokových složek platu pedagogů v roce 2009 Nenárokové složky platu - osobní příplatek (§ 131 ZP) - osobní příplatek (§ 131 ZP)
Společenská odpovědnost a školy
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Osobní management – modul č.4
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
Presentation Title 1st September 2002
Transkript prezentace:

Konference Hodnocení pracovního výkonu JUDr Konference Hodnocení pracovního výkonu JUDr. Jiří Brázdil Veletrhy Brno, a.s. Olomouc 7.12.2004

Prezentace Představení firmy Podniková filosofie Proces hodnocení zaměstnanců

Veletrhy Brno, a.s. Stručný profil

Vlastnická struktura firmy Veletrhy Brno kopíruje německý model Naši vlastníci: Messe Düsseldorf 60,4 % město Brno 33,8 % minoritní akcionáři 5,8 %

Fakta a data 2003 EKONOMICKÉ VÝSLEDKY STATISTICKÉ ÚDAJE Obrat 45 mil. EUR STATISTICKÉ ÚDAJE Celková výstavní plocha 97.057 m2 Vystavující firmy z 57 zemí 11.456 Návštěvníci (včetně hostujících akcí) 1.038.388

Veletrhy Brno - jediné správné veletrhy ve střední Evropě Organizátoři s pronajatými více než 50.000 m2 ; rok 2003

ZÁSADY JEDNÁNÍ zaměstnance Veletrhy Brno, a.s.

POSLÁNÍ A ZÁKLADNÍ STRATEGIE SPOLEČNOSTI „Partner for eurobusiness“ „Pomáháme druhým k úspěchu“

Firemní kultura KODEX 1. Zákazníci určují základní směry našeho jednání 2. Ve své práci jsme produktivní a ekonomicky efektivní 3. Vysokého výkonu dosahujeme dokonalým řízením vnitřních procesů 4. Inovacemi se zaměřujeme na úspěšnou budoucnost 5. Stále se učíme a zdokonalujeme 6. Vzájemně spolupracujeme a hledáme nejlepší obchodní partnery

CESTY PRO DOSAŽENÍ TĚCHTO CÍLŮ JSOU NÁSLEDUJÍCÍ: Zaměstnanec společnosti příjem nových zaměstnanců prostřednictvím náročného výběrového procesu osobnost zaměstnance sebehodnocení x hodnocení nadřízeného kreativita vzdělávání slušné společenské chování

Proces hodnocení pracovního výkonu

Hodnocení pracovního výkonu Obsah a funkce hodnocení pracovního výkonu vyplývají ze systému práce s lidmi ve firmě (součást podnikové kultury) Hlavní přínosy pravidelného hodnocení pracovního výkonu: - příležitost k bilanci dosavadního pracovního výkonu a stanovení nových cílů - podpora výkonově orientovaných nástrojů odměňování - příležitost ke vzájemné komunikaci/poskytnutí zpětné vazby

Pokud se firma rozhodne pro pravidelné hodnocení pracovního výkonu, vzniká řada otázek: 1, Jak „uchopit“ systém hodnocení Základem je systém personální práce ve firmě - zavedení hodnocení - příležitost ke zlepšení (zdokonalení) I. fáze - hodnocení zaměstnance zavedení modelu klíčových kompetencí - charakteristická vizitka osobních kvalit

Jak „uchopit“ systém hodnocení - pokračování - pracovní a osobní kompetence (způsobilost zaměstnance uplatnit se v konkrétních podmínkách pracovního zařazení) - sociální kompetence, způsobilost vhodně se prosadit v sociálních otázkách

Jak „uchopit“ systém hodnocení - pokračování Firma uplatňuje model 10-ti klíčových kompetencí. Každý popis pracovní pozice (skupiny např. obchodník, ekonom, technik) obsahuje příslušné klíčové kompetence. Analýza pracovních pozic - nový design - nenahraditelná základna pro hodnocení - použití jako výchozí podklad pro hodnocení - použití pro následnou změnu

2, Vymezení okruhu hodnocených zaměstnanců Koho hodnotíme - klíčové skupiny zaměstnanců 3, Předmět hodnocení Co hodnotíme: - výkon, plnění pracovních úkolů - soulad pracovní způsobilosti s profesními a pracovními nároky na pracovní zařazení - osobní vlastnosti ve vztahu k práci (klíčové kompetence předepsané/dosahované)

4/ Návaznost na odměňování, kariéru, rozvoj zaveden systém Performance management přímá vazba základní i variabilní složky mzdy na hodnocení zaměstnance, jeho výkonu a dosažených výsledcích použit souhrn měřitelných ukazatelů a hodnotitelných úkolů využíván program individuálních smluv

Postup hodnocení Formulář hodnocení je rozdělen na 5 částí (hodnotící škála 0-5). Nejprve jej vyplňuje hodnocený v těchto částech: 1. část - sebehodnocení (klíčové kompetence, pracovní úkoly) 4. část - vyjádření hodnoceného zaměstnance Po vyplnění formuláře hodnoceným zaměstnancem vyplňuje hodnotitel: 1. část - sebehodnocení 2. část - hodnocení řídícím zaměstnancem 3. část - úkoly na budoucí období pro hodnoceného 5. část - závěry, návrh na opatření Hodnotící pohovor, vzájemná diskuse.

Proces komunikace - základ úspěchu A/ Zavádění hodnocení - úloha skupin - management - podpora, tvorba, realizace - personalisté - metodika, vnitřní PR, implementace - externí poradci - poradenství, vedení workshopu B/ Příprava hodnocení - opakované workshopy se středním managementem (externí poradci, personalisté) - stálá informovanost TOP managementu

a, individuální (manager x zaměstnanec) C/ Realizace, výstup Zpětná vazba a, individuální (manager x zaměstnanec) b, skupinová (sociologické zpracování výstupů, informace managementu) D/ Závěry Využití podnětů do systému odměňování, vzdělávání, … Příprava dalšího hodnocení - soustavnost = podmínka úspěchu.

Děkujeme Vám za Vaši pozornost.