Analýzy administrativních procesů. Analýzy ve 2 krocích Analýza dokumentů Analýza administrativních procesů.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sedm základních nástrojů managementu jakosti
Advertisements

Podpora meziobecní spolupráce
M A N A G E M E N T 3 Akad. rok 2009/2010, Letní semestr
Metoda QFD metoda plánování jakosti založená na principu maticového diagramu umožňuje transformaci požadavků zákazníků do navrhovaného produktu a procesu.
Jan Syrovátka Jiří Hradský.  Výrobní program orientovaný na výrobu knih pro české i zahraniční nakladatele  Nabízí kompletní výrobu knihy od grafického.
Pracovněprávní vztahy v organizaci
Hodnotový management Teorie rozhodování
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Plánování a řízení kariéry
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Plánování, audit Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Metody zpracování vybraných témat (projektů)
Audit administrativních činností
Kvalita administrativních procesů. TQM Podniková strategie Přínos kvality procesů Systém a důsledné uplatňování Odpovědnost zaměstnanců Modelování procesů.
PODPURNÉ PROCESY V ORGANIZACI
Personální informační systém
Adéla Masopustová Alena Seifrtová Lukáš Hůla
ÚČEL AUTOMATIZACE (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
Seminář – Základy programování
RNDr. Ladislava Rohlová RNDr. Ladislava Rohlová Aplikace materiálových toků v průmyslovém podniku ENVIKONGRES BRNO 2006.
Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře
1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Jak jste dopadli? Kvaliťák nebo kvantiťák? Kreativec nebo analytik?
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Strategické plánování v obcích (Víme, kam jdeme) Zlín
Relační databáze.
METODIKA VSTUPNÍHO HODNOCENÍ Základní přehled. Návrh projektu Ing. Pavel Růžička Kurz Manažer udržitelné spotřeby a výroby v rámci projektu.
Příprava a realizace kroků k využití strukturálních fondů EU v období 2007 – 13 Jiří Čunek 1.místopředseda vlády a ministr pro místní rozvoj.
4. Lekce Dílčí procesy funkčního testování
ŘÍZENÍ JAKOSTI A SPOLEHLIVOSTI Věra Pelantová Pavel Fuchs verze 2009
Aktivita č. 6 Návrh a zavedení systému řízení kvality Workshop Výsledky analytického šetření.
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
MATICE ODPOVĚDNOSTI Matice odpovědnosti představuje jasné a konkrétní vymezení kompetencí osob z týmu za konkrétní projektové činnosti (úkoly), např. koordinaci.
Personální procesy.
Ivo Novotný Jak vybrat dodavatele vzdělávání JAK SI SPRÁVNĚ VYBRAT... Dodavatele vzdělávání.
2008/2009 REPORTING Tereza Mulačová Česká zemědělská univerzita v Praze Tereza Řezníčková Provozně ekonomická fakulta Marek Tláskal obor Veřejná správa.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Osnova kurzu – modulu A3 PŘÍPRAVA PROJEKTU
Databázové modelování
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Rozhodovací procesy.
Řešení informační bezpečnosti v malých a středních firmách Pavel Šnajdr – Informační management 2 Diplomová práce.
1 NÁKLADOVÉ ÚČETNICTVÍ (MU_305). 2 Ing. Jaroslav Wagner, PhD. Katedra manažerského účetnictví Místnost: 285 NB KH: Pondělí 15,00 – 17,00 hod.
Vnitroorganizační normy
Organizace a organizování podniku
Reporting.
Charakteristika správní vědy Přednáška SV č.1 M. Horáková.
1 Řízení implementace IS a SS* Šablony. 2 Vzorové postupy.
Návrh struktury personálního spisu
ZÁKLADY SYSTÉMŮ MANAGEMENTU 1. ČÁST
BUDOVÁNÍ SYSTÉMŮ MANAGEMENTU
ZÁSADY KONCIPOVÁNÍ LOGISTICKÝCH SYSTÉMŮ KAPITOLA 5: VZTAH STRATEGIE PODNIKU A LOGISTICKÉHO PLÁNOVÁNÍ, CÍLE, METODY A NÁSTROJE PLÁNOVÁNÍ, POSTUPOVÉ KROKY.
RNDr. Jana Kotovicová, Ph.D. MZLU v Brně prezidentka
České vysoké učení technické v Praze Fakulta stavební Katedra mapování a kartografie Návrh koncepce prostorového informačního systému památkového objektu.
Moderní personalistika DS 2009/ Hlavní úkoly moderní personalistiky   Zařazení správného člověka na správné místo (a ve správný čas)
Strategie regionu, obce. Strategický plán rozvoje Má úzký vztah k územnímu plánu Měl by být flexibilní, slaďuje představy subjektů Vymezeny perspektivní.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
PROCESNÍ MODELOVÁNÍ AGEND VEŘEJNÉ SPRÁVY Rámcový návrh projektu.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Téma 13: Finanční plánování
Logistické procesy ve stavebnictví Autor diplomové práce: Bc. Lukáš Hlaváč Vedoucí diplomové práce: Ing. Terezie Vondráčková, Ph.D. České Budějovice, červen.
Didaktika odborných předmětů jako vědní disciplína
Didaktické prostředky
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Modely tvorby rozhodnutí a metody tvorby nových koncepcí
Audit administrativních procesů
Ing. Milan Houška KOSA PEF ČZU v Praze
METODOLOGIE PROJEKTOVÁNÍ
Transkript prezentace:

Analýzy administrativních procesů

Analýzy ve 2 krocích Analýza dokumentů Analýza administrativních procesů

Komplexní řízení organizace –Přizpůsobení konkrétním úkolům organizace –Přizpůsobení vnějšímu okolí organizace –Využití normativních a deskriptivních přístupů –Systémové pojetí - Synergický přístup

Analýza provádění administrativních činností –Normotvorná činnost –Realizace administrativních procesů Efektivnost řízení administrativních procesů Schopnost aplikace norem v organizaci Slabé a silné stránky řízení adm. procesů

Uplatnění vhodných metodik a technik řízení Srozumitelnost dokumentů

Proces Subproces 1 Činnost Operace Činnost Subproces 2Subproces 3 Činnost

Personální proces Výběr pracovníků Inzerce Tvorba inz. oznámení Umístění inz. oznámení Administrativní výběr Výběrové řízení Personálně právní proces Adaptační proces StrukturaŘízení

První etapa (AS-IS = jak to je) je prezentována modelem probíhajících procesů, kde je potřebná zejména přesná identifikace výchozí situace. Druhá etapa (TO-BE = mělo by být) je orientována na návrh a charakteristiku změn procesů případně na návrh a charakteristiku nových procesů.

Diagram vzájemných vztahů Relační diagram

Umožňuje identifikovat logické, příčinné souvislosti mezi prvky Umožňuje důkladné pochopení vazeb a vztahů mezi prvky systému

Proces výběru pracovníka Příprava pracovně Právních dokumentů Personální odbor Rozhodnutí o přijetí Ředitel org. Výběrové řízení Personální odbor Předání závěrů řediteli org. Výběrové řízení- odborný výběr Personální odbor, zájmový odbor Technika a obsah postupu Výběrové řízení- administrativní výběr Personální odbor

Adaptační proces Projednání adapt. procesu Manager Vyhodnocení adapt. procesu Manager Předání pers. odboru Přijetí závěrů Manager, ředitel Předání pers odboru Příprava pers. právních dokumentů Pers. odbor Struktura adapt. procesu Pers. odbor

Maticový diagram

Činnosti ABCDEF A B C D E F

Schválení zahraniční sl. cesty Činnosti NávrhZpracProj.Předl ož. Schvá l. F Ř X VO-lin X VO-št X Z X X

Postupový diagram

Vývojový diagram slouží k názornému grafickému zobrazení posloupnosti a vzájemné návaznosti všech kroků určitého procesu Používá se k identifikaci problémů a návrhu jejich řešení (Imagineering). Obvykle se zpracovávají dva diagramy (skutečnost, návrh řešení)

Grafické symboly ( ČSN ISO 5807 Dokumentační symboly ……….) Počátek, konec Zpracování, proces, činnost Rozhodování Dokument Spojka

Postup při změně pracovně právních podmínek Změna pracovně právních podmínek Manager Příprava dokumentu Pers. odbor Dokument Pers. odbor Předání dokumentu pracovníkovi Pers. odbor Založení dokumentu do PIS Pers. odbor Rozhodnutí ředitele

Síťový graf Stanovení optimálního harmonogramu průběhu procesu

Schéma

Zpracování mezd Vstupní inf. 0 Zadání do PIS Zpracování mezd Vytištění dokumentůElektronické předání Banka zaměstnance 0

Úsečkový diagram činnost čas

Analýza možností chyb procesu

Analýza procesu Možné chyby Následky chyb Návrh opatření Realizace opatření

Výběr nového pracovníka Analýza procesu Možné chyby Následky chyb Návrh opatření Realizace opatření

–Metoda vede analytika k přesnému vyjadřování a zakreslování reality.. –Notace diagramu umožňuje přehlednou vizualizaci procesu a identifikaci problémových míst.