Vlastní hodnocení Základní školy Chýnov, okres Tábor Zvolená oblast: Podpora školy žákům, spolupráce s rodiči, vliv vzájemných vztahů školy, žáků, rodičů Podoblast: klima školy Zpracovala: Mgr. Marie Hánová
Fáze evaluace vymezení a pochopení problému plánování sběr informací analýza informací prezentace a formulace doporučení
Cíl: ZLEPŠIT KLIMA ŠKOLY Vybraný evaluační nástroj: dotazník pro rodiče, žáky i učitele Hlavním kritérium: vztah učitel x žák; učitel x rodič Indikátor: silná stránka – naprosto souhlasím a spíše souhlasím – předpoklad 70%, slabá stránka – spíše nesouhlasím a naprosto nesouhlasím – do 30%.
Vyhodnocení dotazníku Vždy téměř 90% respondentů odpovídá: naprosto souhlasím nebo spíše souhlasím (předpoklad byl 70%) Odpovědi spíše nesouhlasím nebo naprosto nesouhlasím jsou u všech respondentů většinou do 10% (předpoklad byl do 30%) Závěr Vyhodnocení vypovídá o velmi dobrém školním klimatu.
Vyvození strategických záměrů a cílů školy: Prohlubovat vztahy učitel x žák, učitelé x rodiče uskutečňováním společných akcí, vtahováním rodičů do problémů, rodiče jsou chápáni jako partneři využívat větší spolupráce s KPŠ a se Žákovskou radou. Škola – bezpečné místo pro všechny šikana, násilí, drogy nejsou tolerovány žáci i učitelé se vzájemně respektují a chovají se vhodným způsobem škola je místo i pro další aktivity po skončení výuky (práce zájmových útvarů) Udržet silnou pozici školy z hlediska konkurence, prohlubovat prestižní postavení školy jako Přidružená škola UNESCO prací v KEV zapojením v humanitárním hnutí „ Hnutí na vlastních nohou“ plněním řady projektů propojovat školu se životem