Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Agrese u lidí s mentální retardací a s autismem
Advertisements

PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Potřeby Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov10 Autor Mgr. et.
POTŘEBY, HODNOTY, ZÁJMY Mgr. Michal Oblouk.
Motivace 1.úvodní pojmy 2. pracovní motivace 3. stimulace
P OSTOJE Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
Slovníček pojmů Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství
Zpracovaly: Lucie Tylšarová, Lucie Zimlová
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 32 Číslo.
PSYCHICKÉ JEVY.
ZÁKLADY OŠETŘOVÁNÍ Potřeby člověka.
Registrační číslo projektu: VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_14
Občanská výchova Milan Šimek
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_KOUTENSKA_15.
TMG Radka Veselá IV/17 Stimulátory Motivátory Správné vedení firmy.
VY_32_INOVACE_06 - Aktivačně-motivační vlastnosti
Abraham Maslow (1908 – 1970). Abraham Maslow Americký psycholog, psychiatr a filozof Zakladatel humanistické psychologie.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská nauka Ročník:
Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.
Martin Zeman David Strnad. Narozen 1. dubna 1908 Brooklyn, New York 1. dubna1908Brooklyn New York Zemřel 8. června června1970 (ve věku 62 let)
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze š
KATEGORIZACE HODNOT Mgr. et Mgr. Šárka Kubcová
Emoce (city).
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
Personální management
Schopnosti, nadání a talent
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Anotace: Výklad spojený s diskusí JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_20_OSZV_ON Ročník: I. Vzdělávací.
Náročné životní situace
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
Sebepoznání a sebereflexe
Psychologie a komunikace Základní pojmy v psychologii
Humanistické a existenciální teorie v SP
Psychologie učení.
Motivace Motivace-aneb nestavějte domeček z karet Motivace je psychický proces vedoucí k energetizaci organismu. psychický Motivace usměrňuje naše chování.
2. DUŠEVNÍ VÝVOJ OSOBNOSTI, PORUCHY VÝVOJE OSOBNOSTI
Abraham Harold Maslow „To, co člověk může být, to musí být.”
Psychické procesy, stavy a vlastnosti
Management - Motivování
Motivace, vůle. 1. Vypište všechno, co potřebujete k tomu, abyste měli radost / byli spokojení 2. Zkuste uvedené potřeby roztřídit do skupin na biologické,
Deprivace a subdeprivace Vypracovala: Monika Arsenjevová Datum: 6. října 2012 Datum: 6. října 2012.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Z ÁTĚŽOVÉ SITUACE Mgr. Vladimír Velešík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_1.SV.20.
Co je to učení?. Učení je jeden ze základních vývojových procesů, jehož výsledkem je relativně trvalá změna vyvolaná zkušeností. (Denglerová, 2009)
Psychické stavy a procesy Název školy: ZŠ Salvátor Název školy: ZŠ Salvátor Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Náročné životní situace DUM_11. Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název.
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ZÁKLADNÍ ZNAKY A DRUHY CITŮ
Mgr.Michal Vičar Emoce.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jana Novotná Název materiálu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_16-01
Frustrace, deprivace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu
psychologie osobnosti - motivace
MOTIVACE.
MOTIVACE Zora Syslová.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Motivace. Motivace Podstata motivace Motivace je dána potřebami člověka. Tyto potřeby má každý člověk jiné. O vymezení lidských potřeb se pokusil americký.
Management - Motivování
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Náročné životní situace
Náročné životní situace (Všeobecný adaptační syndrom) Psychologie 4. S
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Transkript prezentace:

Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/03.0045 Motivace Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/03.0045

Motivace usměrňuje naše chování a jednání pro dosažení určitého cíle vše, co nás vede, žene a nutí, abychom se chovali určitým způsobem veškeré naše chování je motivované motivy (z lat. motus = pohyb) - vedou k cíli příčina, pohnutka, smysl, „motor“ našeho chování

Zájmy uvědomělé, dlouhodobé a soustavné zaměření aktivity jedince na určitou oblast poznání či seberealizace poznávací činnost sociální zaměřenost praktickou zaměřenost hodnotovou zaměřenost životní styl

Potřeby vše, co jedinec nutně vyžaduje pro svůj život a vývoj musí být uspokojeny nenaplněné potřeby jsou obvykle spojeny s prožíváním negativní emoce či fyziologického pocitu (hlad, strach, lítost, hněv, únava aj.) pyramidu lidských potřeb stanovil americký psycholog Abraham Maslow (1908-1970)

Psychická deprivace a frustrace pokud nejsou dlouhodobě uspokojovány psychické potřeby člověka, může dojít k psychické deprivaci jiným projevem je frustrace (zmaření, zabránění) - strádání způsobené zmařením cíle, kterého nebylo nebo nemohlo být dosaženo vede k psychické zátěži člověka, je doprovázena citovými či fyziologickými znaky (např. i kolaps)

Maslowova hierarchie potřeb seberealizace estetické/kognitivní p. potřeba úcty, uznání potřeba lásky potřeba bezpečí fyziologické potřeby

Reakce člověka na frustraci útěk do fantazie agrese apatie, rezignace regrese projekce vytěsnění

PŘIŘAĎTE NÁSLEDUJÍCÍ SLOVNÍ SPOJENÍ K JEDNOTLIVÝM ÚROVNÍM LIDSKÝCH POTŘEB: získávání poznatků pro poznání samo být vážen druhými lidmi touha k někomu patřit vyměšování hledání jistoty potřeba objevovat krásu stát se tím, kým se člověk může a má stát

PŘIŘAĎTE NÁSLEDUJÍCÍ SLOVNÍ SPOJENÍ K JEDNOTLIVÝM ÚROVNÍM LIDSKÝCH POTŘEB: objevovat smysl poznávané skutečnosti pochvala sexuální uspokojení snaha uhýbat před něčím neznámým

Zdroje HELUS, Z. Psychologie pro střední školy. Praha: fortuna, 1999. ISBN 80-7168-406-6. KOL. AUT. Společenské vědy pro střední školy. 1. díl. Brno: Didaktis, 2009. ISBN 978-80-7358-144-2. ŘÍČAN, P. Psychologie. Příručka pro studenty. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-923-2.