Nabídka personálních služeb - detail

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení v malých podnicích
Advertisements

Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
Význam genderové optimalizace rozvoje lidských zdrojů Genderový audit v návaznosti na personální audit Reg.č.: CZ.1.04/3.4.04/
Management Ing. Jan Pivoňka.
Zvládání rizik vyplývajících z pracovního stresu ve společnosti EDUCACONSULT M&J Consulting Pardubice, Česká republika
Ing. Miroslav Pivovarčík, MBA
Pracovněprávní vztahy v organizaci
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Analýza pracovního místa Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Profil HR poradce a školitele
Nabídka personálních služeb
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Plánování, audit Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
Strategie personálně-poradenské společnosti La Brava
Národní soustava kvalifikací = řešení situace na trhu práce.
Personální informační systém
Analýza a popis pracovního místa
Definovat pojmy z oblasti hodnocení
 Stanovení a upřesnění potřeby a to v množství, kvalitě i čase  Profil pracovního místa a profil personálu  Zmapování zdrojů uchazečů  Volba dokumentů.
Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku
Národní soustava povolání a Národní soustava kvalifikací v praxi , Pardubice.
Hodnocení prací, jako základ spravedlivého mzdového a motivačního systému.
P ŘIJÍMÁNÍ PRACOVNÍKŮ Přijímání pracovníků představuje řadu procedur, které následují poté, co vybraný uchazeč o zaměstnání je informován o tom, že byl.
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
EU a investice do lidských zdrojů Úřad práce v Liberci Oddělení implementace projektů ESF.
Trh práce VY_32_INOVACE_ Trh práce = místo, kde se střetává poptávka po práci (zaměstnavatelé) s nabídkou práce (uchazeči o zaměstnání) Práce.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Personální práce ( kap. 14)
Podniková ekonomika Personální činnost.
Hodnocení zaměstnanců ve výrobních firmách
Úloha personální práce v podniku Organizování procesu změn ve struktuře a kvalitě lidských zdrojů organizace v souladu s potřebami, které jsou dány požadavky.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_231.
Marie Borecká, Kristina Ficencová 6. kruh, 1. ročník VSRR
Příprava a realizace kroků k využití strukturálních fondů EU v období 2007 – 13 Jiří Čunek 1.místopředseda vlády a ministr pro místní rozvoj.
Podniková ekonomika Personální činnost. Personální řízení Proces, ve kterém se přijímají rozhodnutí v oblasti zaměstnaneckých vztahů a který ovlivňuje.
Řízení lidských zdrojů v mezinárodním prostředí Seminář pro studenty VŠE listopad 2003 Alena Olšarová, HR & Development Manager.
SEKTOROVÉ DOHODY význam, příprava, realizace. Co je Sektorová dohoda?  Unikátní nástroj umožňující významně ovlivnit rozvoj lidských zdrojů v ČR prostřednictvím.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Personální funkce Ekonomika a řízení podniku 2008/2009 Seminář č. 6 JUDr. Martin Landa.
Jak na rovné příležitosti? V 5 krocích. 1. Vyjasnění postoje Tlak na rovnost žen a mužů, zejména na rovnost žen a mužů při práci, roste. Je to dáno zvláště.
Ivo Novotný Jak vybrat dodavatele vzdělávání JAK SI SPRÁVNĚ VYBRAT... Dodavatele vzdělávání.
Národní soustava povolání (NSP) Klasifikace ekonomických činností (CZ-NACE)  
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Moderní personalistika I. BLOK
Moderní personalistika I. BLOK
PROJEKT SYSTÉMU ŘÍZENÍ PODNIKU PS 2014 / 2015 PERSONÁLNÍ FUNKCE Ladislav Blažek.
1 Výběr a přijímání zaměstnanců. 2 Výběr a přijímání zaměstnanců : Je realizováno na základě jednotné metodiky přijímacího pohovoru, jehož základem je.
Moderní personalistika DS 2009/ Hlavní úkoly moderní personalistiky   Zařazení správného člověka na správné místo (a ve správný čas)
Assessment centrum.
aneb Assessment Centre a Development Centre
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
Personální plán pro podnikatelský plán
Personální strategie mezinárodní firmy
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Národní soustava kvalifikací: Zaměstnanci dle představ a potřeb zaměstnavatelů Konference k 20 letům výročí A.T.I.C. ČR Ostrava, 7. března 2014.
PROCESNÍ MODELOVÁNÍ AGEND VEŘEJNÉ SPRÁVY Rámcový návrh projektu.
Listopad 2015 Jak spočítat přínos investice do HR? Pavel Jirůtka
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
IS jako nástroj moderního personálního managementu Vít Červinka
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Assessment centrum.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
Městská část Praha 6 Postup příprav GDPR Ing. Jan Holický, MBA
EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND
Assessment centrum.
Transkript prezentace:

Nabídka personálních služeb - detail Ing. Olga Marečková Mobile: 736 507 405 E-mail: olga.mareckova@personalistika-om.cz WWW: www.personalistika-om.cz

Personální audit Proč? Co je předmětem nabídky? Nabízený personální audit představuje nezávislé a objektivní posouzení veškerých personálních činností a procesů ve Vaši firmě. Audit odhalí oblasti možného zlepšení personálních procesů, ukáže na možnosti úspor a na odstranění případných nedostatků, které by mohly způsobit problémy v oblasti dodržování pracovně právní legislativy a z ní vyplývajících sporů. Co je předmětem nabídky? Provedení posouzení všech již zavedených a probíhajících personálních činností a procesů ve firmě. Identifikace silných a slabých stránek, identifikace možných rizik. Doporučení na zlepšení v oblasti řízení lidských zdrojů, motivace zaměstnanců a využití potenciálu zaměstnanců. Podpora při implementaci změn. Příprava materiálu s vymezením jednotlivých kroků k dosažení požadovaného cíle. Zpracování harmonogramu postupu a časové linky. Komunikace se zaměstnanci a poskytování zpětné vazby managementu firmy. Ověření funkčnosti implementované změny a vymezení dosaženého efektu.

Organizační struktura, organizační řád Proč? Organizační řád je základní dokument, který definuje organizační strukturu, působnost jednotlivých útvarů a vztahy mezi nimi, vymezuje kompetence a zodpovědnosti. Pokud má firma dobře zpracovaný organizační řád, je jasné poslání každého útvaru a funkce, jsou vymezeny komunikační linky, zodpovědnosti a zastupování společnosti Celý systém řízení se tak stává průhledným. Je to jeden z nejdůležitějších dokumentů, který je předkládán kontrolním orgánům. Co je předmětem nabídky? Zpracování organigramů. Ve vazbě na organizační strukturu firmy zpracování organizačního řádu s vymezením jasných kompetencí, zodpovědností a komunikační linie, vymezením oblasti zastupování firmy navenek a zastupováním uvnitř firmy.

Analýza pracovních pozic, popisy práce Proč? Každý zaměstnanec ví, jaká je jeho pracovní náplň a zodpovědnost, jaké jsou kladeny požadavky na funkci, kterou zastává. Zaměstnavatel tak má možnost kontroly, v případě neplnění úkolů, může situaci jednoduše řešit, v případě vzniku škody způsobené zaměstnancem vyvodit kroky definované zákonem. V rámci definované odborné způsobilosti, případně její periodické obnovy, je možné stanovit plán vzdělávání a lze definovat náklady. V případě náboru nového zaměstnance jsou známy požadavky na uchazeče. Co je předmětem nabídky? Komplexní analýza stávajícího stavu. Příprava podkladů pro tvorbu popisů pracovních funkcí. Stanovení odborných způsobilosti a profesních znalostí. Specifikace klíčových kompetencí – hlavní zodpovědnosti, hlavní činnosti. Vypracování profilů pracovních pozic.

Hodnocení zaměstnanců Proč? Zavedením a správně nastaveným hodnocením zaměstnanců dosáhneme zvýšení pracovního výkonu zaměstnanců, získáme podklady pro odměňování zaměstnanců za dobrou práci a možností postihu za práci špatnou, vytvoření motivačních nástrojů, nastavení komunikace mezi nadřízeným a zaměstnancem, neboť zaměstnanec často neví, zda je vedoucí s jeho prací spokojen. Řízené hodnocení zaměstnanců je klíčovým momentem jak pro hodnoceného zaměstnance, tak i pro hodnotitele (nadřízeného). Řízené znamená jednotné a strukturované, sledovatelné a doložitelné. Co je předmětem nabídky? Zpracování systému hodnocení zaměstnanců na míru firmy. Příprava komunikačního plánu pro firmy, kde hodnocení zaměstnanců ještě není zavedeno. Příprava hodnotících manuálů formou příručky pro hodnotitele a hodnoceného. Proškolení hodnotitelů. Zpracování výstupu hodnocení, návrhy opatření a návrh další práce se zaměstnanci.

Výběr zaměstnanců Proč? Co je předmětem nabídky? Výběr nového zaměstnance je často časově náročný a nákladný proces. V současné době se na jednu pozici hlásí desítky uchazečů, z nichž je velmi málo těch, kteří alespoň částečně splňují požadavky zaměstnavatele. Co je předmětem nabídky? Analýza požadavků Na základě analýzy Vašich potřeb, požadavků a očekávání stanovení kompetenčního modelu kandidáta. Výběr kandidátů z dostupných externích databází. Předběžné pohovory Provedení pohovorů s uchazeči, posouzení s kompetenčním modelem a výběr uchazečů do dalšího kola výběrového řízení. Pohovory s užším okruhem zájemců Příprava pohovorů se zástupcem firmy, spolupráce na posouzení výsledků a doporučení uchazeče. Nastavení náborového procesu nebo optimalizace stávajícího.

Odměňování zaměstnanců Proč? Průhledný, jasně stanovený jednotný systém odměňování motivuje zaměstnance, zvyšuje výkonnost a přispívá k vytváření pozitivního firemního klimatu. Osobní náklady tvoří obvykle vysoký podíl na nákladech společnosti. Měli bychom vědět, zda je vynakládáme účelně, zda máme systém, který umožní odlišit výborné zaměstnance od těch průměrných a jak si stojíme s úrovní mezd ve srovnání s naším okolím. Co je předmětem nabídky? Analýza současného systému odměňování. Návrh motivace. Zpracování mzdového předpisu s vymezením pravidel odměňování. Zpracování podnikového katalogu pracovních funkcí podle „velikosti“ funkce a míry zodpovědnosti. Provedení benchmarku srovnatelných funkcí v regionu a v ČR. Návrh systému odměňování pro vedoucí funkce.

Benefity pro zaměstnance Benefity jsou odměny za pracovní úsilí zaměstnanců, poskytované zaměstnavatelem navíc k jejich pravidelné mzdě. Jedná se o navýšení mzdy formou odměn s určitým daňovým zvýhodněním (např. osvobození od odvodů zdravotního a sociálního pojištění). Taková odměna je výhodnější pro zaměstnavatele i zaměstnance, než navýšení mzdy. Zaměstnavatel může zahrnout některé výdaje (benefity) na přilepšení zaměstnancům do nákladů. Vhodně zvolené benefity jsou zároveň významným motivátorem výkonnosti zaměstnanců. Co je předmětem nabídky? Návrh systému benefitů, který zaměstnavatele nezatíží odvody. Posouzení nákladů spojených s poskytováním jednotlivých zaměstnaneckých výhod, jejich reálnou potřebu, poptávku po nich, dostupnost v místě firmy apod.

Identifikace vzdělávacích potřeb Proč? Firmy často vynakládají částky na vzdělávání a nemají zpětnou vazbu, jaká byla efektivita vynaložených nákladů. Co je předmětem nabídky? Příprava systému profesního vzdělávání a nastavení způsobu kontroly jeho plnění. Návrh vzdělávání v oblasti manažerských dovedností s použitím výstupů z hodnocení. Nastavení systému sledování a kontroly vzdělávání vyžadované legislativou. Analýza možností využívání interních nebo sdílených lektorů. Doporučení osvědčených na trhu vzdělávacích firem.

Kolektivní vyjednávání(firmy s odborovou organizací) Proč? Kolektivní vyjednávání je pravidelně se opakující proces, spojený často s nereálnými požadavky ze strany odborů a snahou zaměstnavatele o dosažení určitého přijatelného konsensu. Firmy často do kolektivních smluv vkládají vše, co není zakotveno v podnikových normách (oblast pracovní doby, mzdová data, oblasti spadající do pracovního řádu atd). Tím pro zaměstnavatele vzniká do budoucna problém, podnikovou normu si zaměstnavatel změní kdykoli dle svého uvážení, ale kolektivní smlouvu jen se souhlasem odborů. Co je předmětem nabídky? Posouzení kolektivní smlouvy, zpracování návrhu doporučení, které oblasti zakotvené v kolektivní smlouvě lze řešit jiným způsobem, pro zaměstnavatele výhodnějším.

Kariérní růst a adaptace Proč? V současné době je na trhu práce mnoho uchazečů o zaměstnání, ale velmi malý počet opravdových odborníků a specialistů. Pokud takové ve firmě máme, měli bychom s nimi pracovat. Každý zaměstnanec, který je pro zaměstnavatele důležitý a významný svou kvalifikací, odborností, svými schopnostmi a zkušenostmi, by měl vědět, jakou má perspektivu uplatnění a seberealizace. Co je předmětem nabídky? Analýza současného stavu. Zpracování adaptačního plánu pro nově nastupující zaměstnance. Definování klíčových zaměstnanců. Příprava kariérních a motivačních plánů pro klíčové zaměstnance.

Pracovně právní vztahy Proč? Oblast vzniku a skončení pracovního poměru bývá často předmětem řady sporů, které jsou spojeny se zbytečně vynaloženými náklady. Co je předmětem nabídky? Vznik pracovního poměru – jaký typ pracovního vztahu zvolit, právní náležitosti vzniku pracovního poměru. Převody zaměstnanců a změny pracovního vztahu. Skončení pracovního vztahu a správná definice důvodů, kdy a jak definovat organizační změny, kdy je nutné vyplácet odstupné. Řešení kázeňských přestupků – neuspokojivé pracovní výsledky, porušení povinností ze strany zaměstnance. Povinnosti zaměstnavatele. Revize stávajících pracovněprávních dokumentů.

Pracovní doba a doba odpočinku Proč? Rozvržení pracovní doby, řešení přestávek v práci, přesčasová práce a čerpání náhradního volna působí často problémy, zejména pokud pravidla nejsou nikde stanovena. Jasně stanovenými pravidly tak zamezíme případným sporům se zaměstnanci. Co je předmětem nabídky? Zpracování firemní normy, která vymezí oblast pracovní doby vč. kontroly dodržování těchto pravidel.

Pracovní řád Proč? Co je předmětem nabídky? Pracovní řád stanovuje vnitřní řád organizace, systém organizace práce, pracovní kázeň a vymezuje pracovní povinnosti zaměstnanců a jejich práva vůči zaměstnavateli. Pokud jsou firemní pravidla zakotvena v pracovním řádu, pak v případě možných sporů usnadňuje jejich řešení a prokázání porušení pravidel ze strany zaměstnance. Co je předmětem nabídky? Vypracování pracovního řádu dle podmínek firmy.

Předávání zkušeností Proč? Co je předmětem nabídky? Potýkáte se s problémy, kde by pomohla konzultace se zkušeným odborníkem? Chtěli byste mít ve své firmě nastaven systém „best practice“ a neztrácet čas obdobím hledání cesty k tomu nejlepšímu? Víte, že nechcete zaměstnávat specialistu, protože náklady na něho jsou pro Vás příliš vysoké? Co je předmětem nabídky? Zajištění specialistů seniorů, kteří mají bohaté zkušenosti ve svém oboru a jsou ochotni se o své zkušenosti podělit. Rovněž je možné zajistit kvalitní manažerský koučink.

Programy outplacementu Chcete pomoci propouštěným zaměstnancům, ne pouze vyplatit odstupné? Co je předmětem nabídky? Vypracování přehledu povinností propouštěných zaměstnanců formou informační brožury. Schůzky s propouštěnými zaměstnanci s cílem předání informací o možnostech využití vzdělání a získaných zkušeností ve své profesi na trhu práce. Předání informací o tom jak  a kde hledat další pracovní uplatnění, jak se připravit na pohovor a jak se u něj chovat, jaké povinnosti a nároky mají ze strany úřadů. Součástí je praktická příprava a trénink.