© 2010 KPMG Česká republika, s.r.o., a Czech limited liability company and a member firm of the KPMG network of independent member firms affiliated with.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Proč byla studie vytvořena ?
Advertisements

Vývoj SME segmentu a jeho exportní parametry Ivan Čopák Ř editel pro firemní sektory a nové obchodní příležitosti GE Money Bank.
Cloud, CIO a management 15. června © 2011 KPMG Česká republika, s.r.o., a Czech limited liability company and a member firm of the KPMG network.
Prezentace závěrů projektu
MONITOROVACÍ ZPRÁVY v OP VK Seminář pro příjemce v rámci globálních grantů Olomouckého kraje Olomouc, 20. a 21. dubna 2009.
Přehled realizovaných plateb a opatření k urychlení proplácení projektů financovaných z ROP Střední Morava 2. září 2009 Olomouc 8. září 2009 Zlín Výroční.
Role MZ ČR v souvislosti s veřejnou podporou – financování investic ve zdravotnictví
Daňové dopady vymáhání pohledávek
Travel Leisure & Tourism ADVISORY Památky a jejich význam pro ekonomický rozvoj Tomáš Kulman 18. září 2008.
TAX Nemovitosti a přímé daně 2006 – přehled změn Eugen Oehm 23. února 2006.
Stáže pro mladé zájemce o zaměstnání Představení projektu Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách 20, Praha 7
Agenda Směrnice 90/434/EHS Portugalské národní právo Situace
Finanční prostředky pro příští programové období prosince 2006 Ing. Bohdan Hejduk, náměstek ministra.
1 Přechod na účetnictví státu od 1. ledna 2010 Accounting Advisory Services Pavel Kliment, Eva Fryjaufová 23. listopadu 2009.
Odborná sekce Rady kvality ČR „Kvalita v průmyslu a stavebnictví“ Poradenské služby v programech Operačního programu Podnikání a inovace 5. ledna 2009.
Winter REM 2006 TAX Modely financování a jejich daňové dopady Marie Konečná, Tax Partner 23. února 2006.
Finanční řízení podniku
Mechanismy evaluace kulturních služeb
Úvod do podnikových financí
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic NÁRODNÍ DIALOG KE KLASTROVÝM KONCEPCÍM Martina Froňková Praha,
Národní a regionální dotační tituly. Význam národních a regionálních dotačních titulů Jejich význam postupně klesá, pro mnohé subjekty přesto téměř nezbytné.
Návrh způsobu financování opatření Národní strategie BESIP (k diskusi)
Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře
RISK ADVISORY SERVICES ADVISORY 5. Národní konference kvality ve veřejné správě Uplatnění Corporate Social Responsibility ve veřejné správě - Pohled CSR.
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
Marie Borecká, Kristina Ficencová 6. kruh, 1. ročník VSRR
E-Praha a interoperabilita. © 2006 KPMG Česká republika, s.r.o., the Czech member firm of KPMG International, a Swiss cooperative. All rights reserved.
Bezpečné používání Datových schránek Jan Krob Security World 2009, 6. října 2009 IT ADVISORY ADVISORY.
Jiří Karpeta Platform Strategy Advisor Microsoft Czech Republic
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Úpravy zisků sdružených podniků mimo arbitrážní konvenci – praktická zkušenost 11. října 2011.
TAX Novinky v oblasti daně z přidané hodnoty Petr Toman, Manager 23. února 2006.
Výkon závislé práce mimo pracovněprávní vztah Červen
METODIKA PROJEKTU Postavení a význam cestovního ruchu v České republice Přínosy cestovního ruchu pro Českou republiku sledované období červen.
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ 23. ledna 2014 Lenka Valová.
Závěrečná monitorovací zpráva a její zpracování v Benefitu.
Business Performance Services ADVISORY / Travel Leisure and Tourism Cestovní ruch a volnočasové projekty Tomáš Kulman
Metodika dělení příspěvku dle ukazatelů A+B1 na základě rozhodnutí Akademického senátu zůstává metodika dělení příspěvku stanoveného podle ukazatelů A+B1.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Řetězové obchody – znázornění a ZDPH
Potřebujete vybudovat business aplikaci? Pokryje dílčí obchodní potřeby určité skupiny zaměstnanců, jednoho nebo více týmů Bude vytvořena / připravena.
Financování regionálního školství
Představení Zprostředkovatele a partnera programu Martina Bečvářová Praha (květen 2015)
Finanční instituce a DPH Vybrané praktické dopady
Personální plán pro podnikatelský plán
Analýza a koncepce systému financování fotbalu v hl. m. Praze Prezentace k analytické studii únor 2016.
MS2014+ Modul CBA Ekonomika projektu
Přednáška č. 5 Identifikace klíčových faktorů ovlivňujících výkonnost podniku.
Benchmarkingová iniciativa 2005, VCVS ČR, o.p.s., verze 5.1 ANALÝZA AGENDY 49samospráva ve školství Zpracoval:Odbor školství listopad 2009 – leden 2010.
Postupy při proplacení dotace, závěrečná žádost o platbu u projektů nezakládajících veřejnou podporu.
Veřejné sbírky: co jimi je a není 7. dubna © 2014 KPMG Legal, s.r.o., advokátní kancelář, a Czech limited liability company and a member firm.
Úvodní schůzka k projektu „Optimalizace procesů a nastavení způsobu komunikace“ Fulnek
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Kroměříž
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Téma 13: Finanční plánování
Sekce fondů Evropské unie (Sekce 8) Hlavní náplň Zajištění činností Řídicího orgánu operačních programů spolufinancovaných z ESF (OP LZZ a OPZ), Zprostředkujících.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 8: Finanční řízení MSP.
GLOBAL SERVICE/ INDUSTRY Fill in global service or industry! Doplňte podslužbu nebo oborové zaměření! AUDIT / TAX / ADVISORY / LINE OF BUSINESS Delete.
Síť sociálních služeb Ústeckého kraje Setkání s poskytovateli sociálních služeb v Ústeckém kraji.
Téma 10: Podnikový zisk a dividendová politika 1. Tvorba zisku (výsledku hospodaření) 2. Bod zvratu a provozní páka 3. Zdanění zisku a rozdělení výsledku.
Návrh Strategie/koncepce rozvoje agendových IS provozovaných v HMP Vytvořeno v rámci VZ ICT strategie HMP na období Prezentováno
PODPORA SOCIÁLNÍCH SLUŽEB V ÚSTECKÉM KRAJI 2 - POSOSUK 2
Hospodaření obcí v roce 2016
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 14. prosince 2016 Liberec.
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
PROJEKT SYSTÉMU ŘÍZENÍ PODNIKU ZÁKLADNÍ POŽADAVKY A DOPORUČENÍ
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
„CHYTRÝ“ rozvoj měst a ekonomika
Program Prevence před povodněmi I. až IV. etapa
Transkript prezentace:

© 2010 KPMG Česká republika, s.r.o., a Czech limited liability company and a member firm of the KPMG network of independent member firms affiliated with KPMG International, a Swiss cooperative. All rights reserved. Printed in the Czech Republic. 1 Magistrát hl.m. Prahy ADVISORY Organizační, právní a ekonomická analýza všech příjemců navýšených grantů hl.m. Prahy Shrnutí závěrečných doporučení 25. ledna 2010

© 2010 KPMG Česká republika, s.r.o., a Czech limited liability company and a member firm of the KPMG network of independent member firms affiliated with KPMG International, a Swiss cooperative. All rights reserved. Printed in the Czech Republic. 2 Souhrnná tabulka ukazatelů – rok 2008 Pozn.: N-A – údaje nejsou k dispozici nebo se vzhledem k charakteru organizace nesledují. * – údaje jsou převzaty z výkonových ukazatelů MHMP ** – Průměrné roční mzdové náklady Archy vycházejí z průměrného počtu systematizovaných míst v roce 2008 * * * **

© 2010 KPMG Česká republika, s.r.o., a Czech limited liability company and a member firm of the KPMG network of independent member firms affiliated with KPMG International, a Swiss cooperative. All rights reserved. Printed in the Czech Republic. 3 Soběstačnost organizací Míra soběstačnosti jednotlivých subjektů v letech buď zůstává na stejné úrovni nebo mírně roste. Nejvýznamnější angažovanost v získávání externích finančních zdrojů (granty Ministerstva kultury, městských částí, jiných subjektů) vykazuje MOTUS, Dejvické divadlo a Divadlo Archa. − Divadlo Bez zábradlí, Rock Café a Semafor nevyužívají dalších externích zdrojů financování, jsou tak kromě vlastních tržeb plně závislé na grantu HMP. Závěr: Doporučení: Posílit získávání finančních prostředků z dalších zdrojů. Snižovat náklady organizací. ROK 2008 M4 S1S2S4S8S9 M5

© 2010 KPMG Česká republika, s.r.o., a Czech limited liability company and a member firm of the KPMG network of independent member firms affiliated with KPMG International, a Swiss cooperative. All rights reserved. Printed in the Czech Republic. 4 Soběstačnost organizací - grafické znázornění ukazatelů

© 2010 KPMG Česká republika, s.r.o., a Czech limited liability company and a member firm of the KPMG network of independent member firms affiliated with KPMG International, a Swiss cooperative. All rights reserved. Printed in the Czech Republic. 5 Tržby, počet diváků, obsazenost hlediště Průměrná obsazenost hlediště neklesla u žádného subjektu pod 60 %. Divadlo Bez zábradlí vykázalo obsazenost převyšující 80 % v letech Rostoucí tržby z prodeje vstupenek a zájezdů vykazuje většina subjektů. − U subjektů klubového typu (DEAI (setkání), Nový horizont, Divadlo Archa) nebyly některé údaje týkající se maximální kapacity poskytnuty. Výkonový ukazatel obsazenosti hlediště proto nemohl být ověřen výpočtem. V případě Divadla Archa koresponduje vysoká hodnota obsazenosti s klesajícím počtem akcí při stagnaci počtu diváků. Změna Závěr: Doporučení: Výkonový ukazatel obsazenosti hlediště není pro posuzování efektivity činnosti subjektů dostatečný. Nelze ho posuzovat bez kontextu nákladů, počtu akcí a počtu diváků organizací. M3 S1S3S4S5 M4 S8

© 2010 KPMG Česká republika, s.r.o., a Czech limited liability company and a member firm of the KPMG network of independent member firms affiliated with KPMG International, a Swiss cooperative. All rights reserved. Printed in the Czech Republic. 6 Náklady, počet akcí, počet diváků Dejvické divadlo dosáhlo dvouciferný procentuální nárůst jak v tržbách z prodeje vstupenek a zájezdů, tak počtu odehraných představení a počtu diváků, přestože náklady vzrostly pouze mírně. − Divadlo Archa mírně zvyšuje náklady, klesá však počet akcí při stagnaci počtu diváků. Tržby se zvyšují prostřednictvím zvyšování ceny vstupného. Stejný trend, doprovázený poklesem tržeb ze vstupného, má Nový Horizont. − U klubových zařízení je do celkových tržeb zahrnuta i tržba z koprodukce, protože tímto způsobem je realizována většina jimi pořádaných akcí. Stejným způsobem je uplatňován i u Divadla Archa, které má sice vyšší podíl divadelní produkce než kluby, podstatná část tržeb je však z koprodukčních akcí a z koncertní produkce. Změna Závěr: Doporučení: Vytvářet dramaturgický plán s vyšším důrazem na rentabilitu jednotlivých akcí a obsazenost. Důsledně a detailně zpracovávat analýzy návštěvnosti, tržeb, ale i nákladů na jednotlivé akce (představení). Při poskytování grantu brát v úvahu i počet a rozsah pořádaných akcí. M1 S1S3S4S5 M2 S6 M3M4M8

© 2010 KPMG Česká republika, s.r.o., a Czech limited liability company and a member firm of the KPMG network of independent member firms affiliated with KPMG International, a Swiss cooperative. All rights reserved. Printed in the Czech Republic. 7 Tržby a náklady z vlastní umělecké činnosti Nejvyššího podílu tržeb z prodeje vstupenek a zájezdů na celkových nákladech dosáhlo Divadlo Bez zábradlí. − Náklady na uměleckou činnost jsou sledovány pouze v Divadle Archa (vč. provozních nákladů s uměleckou činností související). − Podíl tržeb z prodeje vstupenek a zájezdů na celkových nákladech je nejnižší u organizací MOTUS a Divadla Archa. − Nejvyšší průměrné roční mzdové náklady na 1 zaměstnance jsou v divadle Semafor (v přepočtu Kč měsíčně hrubé mzdy) a v Divadle Archa (v přepočtu Kč měsíčně hrubé mzdy). ROK 2008 Závěr: Doporučení: Vyžadovat od příjemců grantů analytické sledování nákladů na uměleckou činnost a prostřednictvím nákladových účtů jednotlivých titulů nebo akcí vyhodnocovat rentabilitu akcí. M1 S2S4S5 M2M3M4

© 2010 KPMG Česká republika, s.r.o., a Czech limited liability company and a member firm of the KPMG network of independent member firms affiliated with KPMG International, a Swiss cooperative. All rights reserved. Printed in the Czech Republic. 8 Náklady na zaměstnance a podíl tržeb na celkových nákladech – grafické znázornění

© 2010 KPMG Česká republika, s.r.o., a Czech limited liability company and a member firm of the KPMG network of independent member firms affiliated with KPMG International, a Swiss cooperative. All rights reserved. Printed in the Czech Republic. 9 Podíl vlastních a koprodukčních akcí Divadlo Bez zábradlí, ROXY NOD a Rock Café vykázaly v roce 2008 více než 300 představení. ROXY NOD a Rock Café fungují jako celoroční klubová zařízení, kde se konají různé akce téměř každý den. Divadlo Bez zábradlí hraje také v prázdninovém období a nevyužívá tzv. divadelních prázdnin Nejvíce hostujících představení v roce 2008 pořádalo Divadlo Semafor, přičemž více než 50 % z těchto představení bylo spojeno s televizním pořadem ČT Všechnopárty. − Nejméně vlastních představení vykázaly subjekty PKF a Divadlo Archa. ROK 2008 Závěr: Doporučení: Vytvářet dramaturgický plán a program jednotlivých subjektů s důrazem na maximální využití časového fondu a v návaznosti na úspěšnost jednotlivých inscenací. Aktivně využívat volné kapacity subjektu (např. spolupořádat akce v letních měsících. M3 S1S5S6

© 2010 KPMG Česká republika, s.r.o., a Czech limited liability company and a member firm of the KPMG network of independent member firms affiliated with KPMG International, a Swiss cooperative. All rights reserved. Printed in the Czech Republic. 10 Zásadní závěrečná doporučení pro MHMP 1/2 Vyžadovat od příjemců grantů takové analytické sledování nákladů, které umožní jednoznačně oddělit náklady přímo související s uměleckou činností (na výrobu představení, na autorské a umělecké honoráře apod.) od nákladů určených k zajištění provozu daného subjektu. Vyhodnotit procentní podíly grantových prostředků směřovaných do umělecké činnosti a nastavit v grantové politice závazné ukazatele tak, aby byly subjekty povinny určitý minimální objem těchto prostředků směřovat přímo do těchto činností. Vypracovat metodiku pro sledování celkových nákladů na jednotlivé inscenace (tj. nejen materiálové náklady na premiéry, ale i ostatní náklady spojené s realizací představení) tak, aby bylo možné sledovat rentabilitu jednotlivých inscenací i představení a aby bylo možné jednoduše a jednoznačně srovnávat jednotlivé typy nákladů (zejména ve vazbě na to, zda se jedná o náklady na uměleckou činnost či náklady na provoz). Zavést důsledný systém kontrol ukazatelů vykazovaných v souvislosti s udělením grantu (např. návštěvnost, počet představení) a navázat jej na sankční mechanismy v případě jejich nedodržení. M1 M2 M3 M4

© 2010 KPMG Česká republika, s.r.o., a Czech limited liability company and a member firm of the KPMG network of independent member firms affiliated with KPMG International, a Swiss cooperative. All rights reserved. Printed in the Czech Republic. 11 Zásadní závěrečná doporučení pro MHMP 2/2 Při rozhodování o přidělení dalších grantů brát v potaz realizaci doporučení zpracovaných pro analyzované subjekty v jednotlivých závěrečných zprávách. Zpracovat standardizovanou elektronickou formu plánu oprav a investic do budov a vybavení subjektů. Zajistit pravidelnou aktualizaci těchto plánů ve vazbě na plánování investičních dotací. Zvážit realizaci analýzy všech grantových subjektů v oblasti kultury (tj. nejen subjektů s navýšeným grantem). Zpracovat metodiku, která nastaví formu a způsob zpracovávání analýz hospodaření, tržebnosti a návštěvnost tak, aby tyto analýzy byly lépe porovnatelné mezi všemi organizacemi obdobného typu a aby tak byla zvýšena jejich vypovídací hodnota a praktické využití. Vzhledem k dalším požadavkům subjektů na poskytování grantů HMP opakovat externí analýzy v pravidelných intervalech (např. 3 roky), za účelem průběžného monitoringu efektivního využívání poskytnutých prostředků. M5 M6 M7 M8 M9 Pozn. závěry projektu nelze zobecnit ve vztahu k celé skupině posuzovaných subjektů; konkrétní kroky vůči analyzovaným subjektům je nutno diferencovat (viz Závěrečná doporučení jednotlivých zpráv).

© 2010 KPMG Česká republika, s.r.o., a Czech limited liability company and a member firm of the KPMG network of independent member firms affiliated with KPMG International, a Swiss cooperative. All rights reserved. Printed in the Czech Republic. 12 Vytvářet dramaturgický plán a program jednotlivých divadel s vyšším důrazem na rentabilitu jednotlivých inscenací a jejich průměrnou diváckou obsazenost. Posílit získávání finančních prostředků z jiných veřejných a soukromých zdrojů. Věnovat více prostoru moderním nástrojům marketingu a prodeje (internetové stránky, nákup po internetu, smlouvy s externími prodejci odměňovanými dle výkonu apod.). Zkvalitnit proces tvorby cen na základě hlubších ekonomických a marketingových analýz divadla (analýzy konkurence, marketingové průzkumy apod.). Upravovat flexibilně ceny jednotlivých inscenací v návaznosti na výši nákladů a vývoj návštěvnosti a také ceny jednotlivých představení v průběhu divadelní sezóny (tj. nižší ceny na začátku a v závěru sezóny, vyšší ceny v divácky nejatraktivnějších měsících). Zásadní závěrečná doporučení pro analyzované subjekty 1/2 S1 S2 S3 S4 S5

© 2010 KPMG Česká republika, s.r.o., a Czech limited liability company and a member firm of the KPMG network of independent member firms affiliated with KPMG International, a Swiss cooperative. All rights reserved. Printed in the Czech Republic. 13 Zvýšit nabídku představení v průběhu tzv. divadelních prázdnin. Zpracovat směrnice a metodické postupy pro výběr dodavatelů. Standardizovat metodiku sledování finančních a nefinančních ukazatelů a nastavit formu a způsob zpracovávání analýz hospodaření, tržebnosti a návštěvnosti tak, aby měl poskytovatel grantu dostatek relevantních informací pro rozhodování o poskytnutí grantu. Realizovat i další doporučení zpracovaná pro analyzované subjekty v jednotlivých závěrečných zprávách Zásadní závěrečná doporučení pro analyzované subjekty 2/2 S6 S7 S8 S9

© 2010 KPMG Česká republika, s.r.o., a Czech limited liability company and a member firm of the KPMG network of independent member firms affiliated with KPMG International, a Swiss cooperative. All rights reserved. Printed in the Czech Republic. 14 The information contained herein is of a general nature and is not intended to address the circumstances of any particular individual or entity. Although we endeavor to provide accurate and timely information, there can be no guarantee that such information is accurate as of the date it is received or that it will continue to be accurate in the future. No one should act on such information without appropriate professional advice after a thorough examination of the particular situation. Informace zde obsažené jsou obecného charakteru a nejsou určeny k řešení situace konkrétní osoby či subjektu. Ačkoliv se snažíme zajistit, aby poskytované informace byly přesné a aktuální, nelze zaručit, že budou odpovídat skutečnosti k datu, ke kterému jsou doručeny, či že budou platné i v budoucnosti. Bez důkladného prošetření konkrétní situace a řádné odborné konzultace by neměla na základě těchto informací být činěna žádná opatření. KPMG Česká republika, s.r.o