Výhody & nevýhody tvorby Projektu podpory zdraví vzhledem k tvorbě Školního vzdělávacího programu Tomáš Blaha SZÚ Praha 2005.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
III. výroční kongres poskytovatelů sociálních služeb ČR
Advertisements

Evaluace v mateřské škole
1. Vstup do pilotního projektu RVP GV
Cíle vzdělávání Význam zvažování a stanovení cílů vzdělávání
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
SPOLUPRÁCE ZDRAVÝCH MĚST A ZDRAVÝCH ŠKOL Chrudim, 17. května 2005.
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Nové možnosti v gymnaziálním vzdělávání Martin Mach.
Systém kurikulárních dokumentů
KURIKULÁRNÍ REFORMA RÁMCOVÉ VZDĚLÁVACÍ PROGRAMY et al.
Projekt Škola podporující zdraví
Evaluace ŠVP Ing. Libuše Burešová Únor 2011, Litvínov - Hamr.
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
PROGRAM PROTI ŠIKANOVÁNÍ Vypracovala Mgr
Taneční a pohybová výchova
Vzájemná hospitační činnost
Finanční gramotnost v počátečním vzdělávání
Základní škola Merklín, okres Plzeň - jih
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
aktuální problémy současného světa postoje, názory, jednání
Ve zdravém těle, zdravý duch … a ten je jen ve zdravé škole!!!
Perspektivy podpory zdraví ve školách ČR
Školní výchova ke zdravým stravovacím návykům dětí
Projekt Brno-Zdravé město přínos občanům v rámci veřejné správy
(komentovaný přehled)
Kompetence žáka – absolventa Ing. Dana Juchelková
PRIMÁRNÍ PREVENCE PRÁVNÍ VĚDOMÍ
Zdravá škola.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
Průřezová témata.
Popularizace výsledků dopravního výzkumu CZ.1.07/2.3.00/
Základní škola a Mateřská škola Koněšín, příspěvková organizace.
PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
Rámcové a školní vzdělávací programy
Předškolní vzdělávání v Evropských školách PhDr. Dana Musilová Inspektorka pro předškolní a primární cyklus Evropských škol
Výchova ke zdraví v porodní asistenci
Prioritní osa 4 Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu vzdělávání jednání Řídicího výboru Operačního programu Výzkum,
Pedagogická diagnostika
6. Dítě jako subjekt vzdělávání
Mgr. Katarína Nemčíková, VÚP Praha Změny v kurikulárních dokumentech základního vzdělávání.
Role koordinačních skupin komunitního plánování v prorodinné politice Konference k zahájení projektu „Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně“
Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2011 setkání RRLZ,
Odloučené pracoviště NAD PLOVÁRNOU Statutární zástupce školy Mgr. Božena Suchánková Vedoucí učitelka Věra Kopečná.
ZŠ ZACHAR, Kroměříž Z D R A V Á Š K O L A.  Prostředí školy  Věcné  Sociální  Organizační  Zdravé učení  Smysluplnost  Možnost výběru, přiměřenost.
Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov Stručný program setkání 7:30-8:30  příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení.
Škola podporující zdraví Komunitní program WHO pro MŠ, ZŠ a SŠ v ČR od r Národní koordinační centrála v SZÚ Poslanecká sněmovna, Konírna
Zdraví 2020 – Národní strategie ochrany a podpory zdraví a prevence nemocí MUDr. Vladimír Valenta, Ph.D. Hlavní hygienik ČR a náměstek ministra pro ochranu.
PROGRAMOVÉ OBDOBÍ Projekt Tvorba Strategie a Společného akčního plánu v oblasti rozvoje lidských zdrojů v Libereckém kraji I CZ.1.04/4.1.01/C
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb Výchovn ě vzd ě lávací systém Č R Část 1. Pedagogika Mgr. Irena Kudláčková.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Inkluzivní vzdělávání a podpora dětí a žáků ohrožených školním neúspěchem.
Projekt MAP Turnovsko. Cíl projektu  podpora a rozvoj spolupráce zřizovatelů, škol a ostatních aktérů ve vzdělávání v rámci ORP Turnov  vytváření Místního.
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání Zásady předškolního vzdělávání Cíle vzdělávání Podmínky vzdělávání Obsah vzdělávání Autoevaluace.
Nová témata v SCLLD Mgr. Jiří Hrubý MAS Bobrava, z.s.
1 Aktivity MŠMT v oblasti primární prevence rizikového chování dětí a mládeže Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha.
Zkušenosti z tvorby ŠVP PhDr. Maria Bezchlebová NÚOV Září 2008.
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů Lukáš Wodecki
 Závazný dokument pro předškolní pedagogy (mateřské školy, přípravné třídy základních škol) a pro zřizovatele vzdělávacích institucí (od )
Požadavky RVP PV Úloha diagnostiky při sledování
ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ Průběh ZV RVP ZV.
Základní škola a mateřská škola Pavlíkov, okres Rakovník Pavlíkov 77, tel.:  756, 731 225 743, IČO :
PŘEDŠKOLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
Konflikt, koření života
Polytechnické vzdělávání v praxi
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
Transkript prezentace:

Výhody & nevýhody tvorby Projektu podpory zdraví vzhledem k tvorbě Školního vzdělávacího programu Tomáš Blaha SZÚ Praha 2005

Model ŠPZ od roku 1992 Garant v ČR: SZÚ Garant v Evropě: WHO CEU CE Partner v ČR: NSZM

Zdravé místní životní podmínky (Zdraví 21 – cíl č. 13) Dílčí úkol č.13.4: Zajistit, aby nejméně 50% dětí mělo příležitost zařadit se do mateřských škol podporujících zdraví a 95% do základních škol podporujících zdraví. Aktivity ke splnění dílčího úkolu (13.4.3): Implementovat podporu zdraví do škol pomocí státních rámcových vzdělávacích programů – RPPV (MŠ) a RVP (ZŠ), v nichž jsou filozofie a principy programu Škola podporující zdraví a témata podpory zdraví zahrnuty Odpovědnost: MŠMT Spolupráce: SZÚ

Výhody Existující a realizovaný model (Havlínová, M. et al. (1998): Program podpory zdraví ve škole. Praha, Portál.) - komplexní pohled na potřeby člověka - systematické vytváření podmínek - přechod z instituce na komunitu - evaluace Program rozvoje školy - časová dimenze - škola je vyvíjející se organismus Program prevence a priory Dovednost tvorby dokumentů

Klíčové kompetence RVP Kompetence k učení Kompetence k řešení problémů Kompetence komunikativní Kompetence sociální a personální Kompetence občanské Kompetence pracovní PPZ Rozumí holistickému pojetí zdraví Uvědomuje si, že zdraví je prioritní hodnotou Dovede řešit problémy a řeší je Má vyvinutou odpovědnost za vlastní chování a způsob života Posiluje duševní odolnost Ovládá dovednosti komunikace a spolupráce Spolupodílí se aktivně na tvorbě podmínek a prostředí pro zdraví všech

Struktura ŠVP Identifikační údaje Charakteristika školy a ŠVP Učební plán Učební osnovy Hodnocení žáků a autoevaluace školy PPZ Představení školy Sebehodnocení školy (autoevaluace) Rámcový dlouhodobý plán Prováděcí plán Hodnocení

Nevýhody tvorba dvou dokumentů odkrývání nepříznivých skutečností

Loga programu ŠPZ

Děkuji za pozornost