Formy dějepisného vyučování Přednáška č. 7 ZS AR 2013/2014.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Střední odborné učiliště gastronomie, u Krbu 521, Praha 10
Advertisements

Matika krokem  Proč? - motivy vzniku
Didaktika tělesné výchovy Pedagogická fakulta JU v ČB KTVS
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
PT – obecná charakteristika
Strukturované učení PROJEKT EU
Regionální historie (dějiny) ve výuce dějepisu
Didaktická média v dějepisném vyučování
Grafická média ve vyučování dějepisu LS AR
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
Příprava na hodinu dějepisu, organizace výuky dějepisu
Textová média v DV AR 2013/2014.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
PORADENSKÉ PRACOVIŠTĚ POMÁHÁ INKLUZÍVNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ ZÁKLADNÍ ŠKOLY.
Maturita 2015.
Maturitní zkouška z cizího jazyka Anglický a německý jazyk.
CHCI BÝT JAKO VY ZŠ VELTRUSY Projekt schválený Zastupitelstvem Středočeského kraje v rámci 2. výzvy 2. globálního grantu v oblasti podpory 1.2 Rovné příležitosti.
Třídní schůzky I. čtvrtletí
Slovní hodnocení a jeho využití na alternativních školách Nikola Tůmová Nikola Tůmová.
Zvláštnosti ekonomických předmětů z hlediska jejich zařazení do rozvrhu hodin ©prof. Ing. Ondřej Asztalos, CSc.
Aktivizující prvky při výuce F na ZŠ
Typologie vyučovacích hodin v ekonomickém vzdělávání, použitá kritéria a závěry pro zvyšování kvality výuky © prof. Ing. Ondřej Asztalos, CSc.
Didaktické testy doc. Mgr. Antonín Staněk, Ph.D.
Struktura výuky.
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
Výukové strategie a organizace výuky
Nová závěrečná zkouška ve spolupráci škol a firem POSPOLU Olga Kofroňová, NÚV
PRŮBĚŽNÉ VÝSTUPY PROJEKTU Hrajeme si s řemesly CZ.1.07/1.1.06/ Operační program:Vzdělávání pro konkurenceschopnost Prioritní osa:Počáteční vzdělávání.
Využití zprostředkovaného učení ve výuce 1. třídy základní školy
Motivace ve výuce přírodopisu
Práce s časovou osou 6. třída.
Výběr adekvátních vyučovacích metod při fixaci a kontrole znalostí v rámci ekonomického vzdělávání ©prof. Ing. Ondřej Asztalos,CSc.
PLÁNOVÁNÍ CELOROČNÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY UČITELE EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTŮ
Příprava na vyučovací hodinu a její vyhodnocení
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
ANALÝZA UČIVA V EKONOMICKÉM VZDĚLÁVÁNÍ © Prof. ing. Ondřej Asztalos, CSc.
Koulová, Staufčíková „ Projekt je podnik žáka, činnost, za kterou převzal žák plně odpovědnost“.
VYUČOVACÍ METODY V PŘÍRODOPISE
Didaktika přírodopisu 2
Úvod Zhodnocení realizace cílů projektu z pozice českého partnera Jméno:doc.Ing.Milan Mikoláš,Ph.D. Instituce:VŠB –TU Ostrava Ostrava
Mgr. Kateřina Lojdová - nejčastější organizační forma výuky - učitel souběžně a přímo vyučuje větší skupinu žáků (třídu, skupinu,
Školní speciální pedagog. Diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb žáka Provádění, event. zajištění krátkodobé i dlouhodobé individuální práce se žákem.
ORGANIZAČNÍ FORMY VÝUKY
Kurikulum, metody výuky, didaktická technika
Didaktika geografie.
Didaktické metody Androdidaktika.
Organizační formy vzdělávání Anotace: Výukový materiál je určen pro učitele jako osnova při výkladu učiva ORGANIZAČNÍ FORMY VZDĚLÁVÁNÍ. V prezentaci je.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Poznáváme hodiny.
Formy dějepisného vyučování Přednáška č. 7 ZS AR 2014/2015.
Chemický experiment. Školní a vědecký experiment Školní experiment: Dříve řešený problém Známý výsledek pro experimentátora Vyvození výsledku na základě.
II. Metodický výklad výzvy. Cíl oblasti podpory 1.1 Podpora výuky cizích jazyků a v cizích jazycích ve školách a školských zařízeních. Výzva č. 55 je.
Organizační formy práce v tělesné výchově
ORGANIZAČNÍ FORMY VYUČOVÁNÍ
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Didaktika odborných předmětů jako vědní disciplína
Organizační formy práce v TV Vyučovací jednotka TV Lukáš Buřt
Organizační formy ve školní TV vyučovací jednotka
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Didaktika přírodopisu 2 Pracovní list a jeho tvorba
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:
Charakteristika výukového materiálu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Didaktické metody Androdidaktika.
Ekonomika – 4.A Úvodní hodina.
Mgr. Libuše VODOVÁ, Ph.D. Katedra biologie PdF MU
Neživá příroda ve výuce přírodopisu
Téma 8. ORGANIZAČNÍ FORMY VYUČOVÁNÍ
KMT/DIZ1 Příprava na vyučování Příprava na vyučovací hodinu
Š A B L O N Y II.
Transkript prezentace:

Formy dějepisného vyučování Přednáška č. 7 ZS AR 2013/2014

Vyučovací forma Organizační uspořádání vnějších podmínek, za kterých se (prostřednictvím adekvátních vyučovacích metod a prostředků) realizují cíle výuky VF dělíme dle hlediska : 1.prostorového 2.časového 3.specifičnosti didaktické interakce

Dělení VF dle prostorové jednotky VF ve třídě VF uplatňované při výuce mimo třídu Dělení dle časové jednotky vyučovací hodina v.den v. týden čtvrtletí pololetí školní rok

Dělení dle specifičnosti didaktické interakce individuální v. skupinová v. hromadná v. individualizovaná v. projektová v. diferencovaná v. týmová v.

Vyučovací forma ve třídě Typy vyučovacích hodin: smíšená ( kombinovaná hodina): 1.úvodní fáze - ? – 10 – 15 minut 2.základní fáze - ? – 20 minut 3.závěrečná fáze - ? 10 – 15 minut opakovací hodina klasifikační a testovací hodina procvičovací hodina hodina věnovaná prezentaci nového učiva

Vyučovací formy uplatňované při výuce mimo třídu domácí úkol – specifický druh samostatné domácí práce žáků – hlavní funkce: opakování, procvičování a prohlubování učiva ( ústní i písemná forma) exkurzní vyučování kulturně osvětový vzdělávací program odborná exkurze

Odborná dějepisná exkurze Názornost, přímé pozorování jevů historické skutečnosti. tematická ? souborně dějepisná ? komplexní vícepředmětová ? Zařazení exkurze: 1.úvodní exkurze. 2.výkladová exkurze 3.závěrečná exkurze

Zadání samostatné práce Připravte plán exkurze po Vašem rodném regionu: A)tematické B)souborně dějepisné Při plánování použijte tento postup: Příprava exkurze, motivace žáků, eventuální zadání samostatné práce či vypracování pracovních listů Základní popis trasy a drobnější charakteristiky hlavních lokalit ( časový harmonogram, způsob dopravy) Navštívené paměťové instituce a způsob jejich využití

Spolupráce s mimoškolními zařízeními archivy muzea galerie knihovny Jaké formy spolupráce?

Zajímavé internetové stránky