Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE"— Transkript prezentace:

1 ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ŠABLONA ČÍSLO: III/2 NÁZEV: INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PŘEDMĚT: MATEMATIKA ROČNÍK: 6. TÉMA: DESETINNÁ ČÍSLA (dělení) AUTOR: MGR. SVĚTLANA HAJDINOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: VY_32_INOVACE_44_SH

2 ANOTACE Téma: DESETINNÁ ČÍSLA (dělení)
Cílová skupina: práce je určena pro žáky 6. ročníku Cíl: : Pochopit a naučit se pravidla pro dělení desetinného čísla 10, 100, ..., přirozeným číslem a desetinným číslem. Pomůcky: psací a rýsovací potřeby, sešit, pracovní listy - DĚL 10, 100, 1000,..., NAJDI CHYBU-NAJDI PERIODU, pracovní úkol - PŘIŘAĎ K SOBĚ Klíčová slova: desetinné číslo, dělení Práce obsahuje: stručný zápis informací k tématu, pracovní úkol a pracovní listy s řešením Možnosti využití: k uvedení nového učiva i k opakování již probraného učiva, písemná práce, samostatné opakování, skupinová práce, domácí práce apod.

3 PILOTÁŽ (doporučení – upozornění – zpětná vazba)
Materiál byl použit ve 2 třídách 6. ročníku. Žáci vypracovali úkoly a pracovní listy, a tím si procvičili prezentované učivo. Žákům vyhovovala přehlednost zadání a možnost variability práce – podle vlastní potřeby a dohody mohli pracovat samostatně, ve skupině nebo společně s učitelem. Pracovní úkoly a pracovní listy mohou být využity v hodině, jako DÚ nebo samostatná práce, lze je ohodnotit. Je možné je promítnout na tabuli a zpracovávat společně nebo je vytisknout pro samostatnou nebo skupinovou práci (u každého uvedeno). V prezentaci je použita animace (na kliknutí nebo po předchozím) - snímek 6, 9.

4 DĚLENÍ 10, 100, 1000, … posun des. čárky o 1, 2, 3, … místa DOLEVA
15,8 : 10 = 1,58 7,2 : 100 = 07,2 : 100 = 0, (doplním si nuly) 149 : 1000 = 0,149 (doplním des. čárku)

5 Pracovní list: DĚL 10, 100, 1000, … tisk pro žáka nebo IA tabule
Vyděl: 569,3 : 100 = 4,8 : 10 = 12,6 : 1000 = 35 : 1000 = : = 6 : = 2 400 : 100 = Doplň: 71,36 : _______ = 7,136 518 : _______ = 0,518 0,4 : _______ = 0,0004 47,3 : _______ = 0,473 _______ : 100 = 9,4 _______ : 10 = 2,8 _______ : 1000 = 0,00123

6 Pracovní list: DĚL 10, 100, 1000, … - výsledky IA tabule
Vyděl: 569,3 : 100 = 5,693 4,8 : 10 = 0,48 12,6 : 1000 = 0,0126 35 : 1000 = 0,035 : = 4,5 6 : = 0, 2 400 : 100 = 24 Doplň: 71,36 : 10 = 7,136 518 : 1000 = 0,518 0,4 : 1000 = 0,0004 47,3 : 100 = 0,473 940 : 100 = 9,4 28 : 10 = 2,8 1,23 : 1000 = 0,00123

7 DĚLENÍ PŘIROZENÝM ČÍSLEM
čísla dělíme jako přirozená, v podílu oddělíme stejný počet des. míst jako v dělenci (při překročení des. čárky v DĚLĚNCI ji zapíšeme v podílu), vždy provedeme zkoušku na řádku (zpaměti, bez ocásku) se zbytkem 1,5 : 5 = 0,3 0,24 : 4 = 0,06 56,7 : 3 = 18,9 1,47 : 7 = 0,21 107,9 : 25 = 4,3 (0,4) 4, , __ 107,5 0,4 107,9

8 Pracovní úkol: PŘIŘAĎ K SOBĚ IA tabule
ZADÁNÍ VÝSLEDEK 10,5 : 3 = 5,1 0,48 : 6 = 0,03 25,5 : 5 = 3,5 5,8 2,4 : 12 = 0,04 23,2 : 4 = 0,2 0,45 : 15 = 0,8 0,08 : 2 =

9 Pracovní úkol: PŘIŘAĎ K SOBĚ - výsledky IA tabule
ZADÁNÍ VÝSLEDEK 10,5 : 3 = 5,1 0,48 : 6 = 0,03 25,5 : 5 = 3,5 5,8 2,4 : 12 = 0,04 23,2 : 4 = 0,2 0,45 : 15 = 0,08 0,08 : 2 =

10 DĚLENÍ DESETINNÝM ČÍSLEM
podle počtu des. míst v děliteli upravíme (násobíme celý příklad 10, 100, ...) a pak dělíme stejně jako přirozeným číslem, zbytek upravíme dělením 10, 100, ..., PODÍL NEUPRAVUJEME 0,72 : 0,9 = 0,8 /. 10 7,2 : 9 = 0,8 0,495 : 0,11 = 4,5 / ,5 : 11 = 4, ,013 : 0,025 = 0,52 / ,00 : 25 = 0, určení zbytku: 8,62 : 0,6 = 14,3 (0,04) / ,2 : 6 = 14,3 (0,4) 14, , ,58 0,04 … zbytek 0,04 8,62 určení periody 20,000 : 0,3 = 66,66 (0,002) / ,00 : 3 = 66,66 (0,02) 2 0 = 66, 6 …PERIODA 20 0,002 proveď zkoušku

11 Pracovní list: NAJDI CHYBU NAJDI PERIODU
4,9 : 0,7 = 0,7 0,016 : 4 = 4 21 : 0,3 = 0,7 5,6 : 0,007 = 800 0,32 : 0,08 = 0,04 1,305 : 0,01 = 1, : 0,001 = ,36 : 0,12 = : 0,2 = 50 1 : 9 = 2 : 9 = 3 : 9 = 8 : 9 = 2 : 3 = 5 : 6 = 17 : 6 = 13 : 11 = 12 : 7 = 2 : 13 =

12 Pracovní list: ŘEŠENÍ NAJDI CHYBU NAJDI PERIODU
4,9 : 0,7 = 0,7✗ 7 0,015 : 3 = 5 ✗ 0, : 0,3 = 0,7✗ 70 5,6 : 0,007 = 800 ✓ 0,32 : 0,08 = 0,04✗ 4 1,305 : 0,01 = 1,305✗ 130,5 900 : 0,001 = ✓ 0,48 : 0,12 = 3✗ : 0,2 = 50✗ 500 1 : 9 = 0,111 = 0, 𝟏 2 : 9 = 0,222 = 0, 𝟐 3 : 9 = 0,333 = 0, 𝟑 8 : 9 = 0,888 = 0, 𝟖 2 : 3 = 0,666 = 0, 𝟔 5 : 6 = 0,833 = 0,8 𝟑 14 : 6 = 2,333 = 2, 𝟑 13 : 11 = 1,1818 = 1, 𝟏𝟖 12 : 7 = 1, = = 1, 𝟕𝟏𝟒𝟐𝟖𝟓 2 : 13 = 0, = = 0, 𝟏𝟓𝟑𝟖𝟒𝟔

13 ZDROJE [on line] dostupné z www:
Vlastní tvorba Archiv autora Použité kliparty:


Stáhnout ppt "ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE"

Podobné prezentace


Reklamy Google