Doc. JUDr. Miroslav NĚMEC, Ph.D. stínový ministr vnitra

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Postupy při podezření na korupci a následná opatření
Advertisements

Zákon č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád)
Možnosti a limity kontroly obcí
Kariérové poradenství
M A N A G E M E N T 3 Akad. rok 2009/2010, Letní semestr
ŘÍZENÁ PRAXE STUDENTŮ STŘEDNÍ ODBORNÉ ŠKOLY OCHRANY OSOB A MAJETKU KARVINÁ U MĚSTSKÉ POLICIE OSTRAVA V ROCE 2013.
Oběh dokumentů mezi ústředními orgány státní správy k Ing. Jan Duben Vedoucí projektového týmu březen 2003.
Vstup absolventů středních škol na trh práce
POLICIE ČESKÉ REPUBLIKY
Obecná část rozpočtového práva III
Boj proti korupci a lichvě
Přijímací řízení pro školní rok 2011/2012 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství, kultury a tělovýchovy oddělení organizační a vzdělávání.
Programová konference ČSSD Michal Hašek Předseda Asociace krajů ČR a hejtman Jihomoravského kraje , Hradec Králové Silné, samostatné a spravedlivé.
Policie ČR partner dalších orgánů státu a samosprávy Senát Parlamentu ČR Ing. Jaroslav Salivar 1. náměstek ministra vnitra.
Seznámení s projektem „Národní daňová a kriminální agentura“
Veřejná správa – úvod.
TÉMA: SPRAVEDLIVÁ REFORMA HOSPODÁŘSKÉ POLITIKY AUTOŘI: JAN MLÁDEK, JIŘÍ HAVEL HOSPODÁŘSKÁ POLITIKA.
Perspektivy rozvoje venkova RNDr. Josef Postránecký Ministerstvo pro místní rozvoj.
AKTUÁLNÍ PROBLÉMY NA ÚSEKU ODHALOVÁNÍ A VYŠETŘOVÁNÍ SEXUÁLNĚ MOTIVOVANÉ TRESTNÉ ČINNOSTI PÁCHANÉ NA DĚTECH mjr. Mgr. Jan Machuta 3. oddělení SKPV OOK.
Soustava veřejných rozpočtů II.
Svaz měst a obcí České republiky a zákon o rozpočtovém určení daní Ing. Oldřich Vlasák předseda.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Problematika informační kriminality
PHDR.HANA PAZLAROVÁ, PH.D Rizikové skupiny 6. Opakování Jaká jsou tři hlavní období vývoje kriminologie? Jmenujte některé kriminologické teorie.
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Příprava a realizace kroků k využití strukturálních fondů EU v období 2007 – 13 Jiří Čunek 1.místopředseda vlády a ministr pro místní rozvoj.
Krizové řízení Krizovým řízením se rozumí souhrn řídících činností věcně příslušných orgánů zaměřených na: - analýzu a vyhodnocení bezpečnostních.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Výuková prezentace Předmět:
Programová konference ČSSD JUDr. Jeroným Tejc stínový ministr vnitra , Hradec Králové Politika bezpečnosti „…cítit se bezpečně je právo, nikoliv.
Regulační prostředí Mediální právo České republiky.
5. března 2015 TISKOVÁ KONFERENCE. Co je KOBRA? -Nemá vlastní budovy, -nemá zaměstnance, -nemá dokonce ani korespondenční adresu, protože není institucí,
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany
Vysoké školy a Národní politika výzkumu a vývoje a její realizace Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
Správní dozor Kontrolní činnosti spojené s veřejnou správou:
Ministerstvo vnitra ČR Strategie vlády v boji proti korupci na období
1 Krizové řízení Seminář. Správa státních hmotných rezerv ústředním orgánem státní správy v oblastech hospodářských opatření pro krizové stavy a státních.
Koncepce environmentální bezpečnosti a snižování rizika katastrof
Subjekty trestního řízení
 V souladu s Koncepcí vzdělávání v oblasti krizového řízení, schválenou usnesením Bezpečnostní rady státu ze dne 16. listopadu 2004 č. 14 a Plánem hlavních.
Postavení Nejvyššího kontrolního úřadu v rámci systému státní správy České republiky Jeho význam, fungování a systém kontrol.
Zajišťování majetku v trestním řízení v roce 2012 POLICIE ČESKÉ REPUBLIKY KRAJSKÉ ŘEDITELSTVÍ ÚSTECKÉHO KRAJE.
Působnost Ministerstva spravedlnosti a správa státního zastupitelství JUDr. Jaroslav Picha.
Národní centrála proti organizovanému zločinu SKPV
Roční souhrnná zpráva o výsledcích kontrolních akcí provedených inspekcí práce za rok 2012 Mgr. Ing. Rudolf Hahn generální inspektor.
Národní politika BOZP a příprava Národního akčního programu BOZP pro období konference Společně bezpečně v EU – Partnerství v prevenci rizik.
Vybraná problematika činnosti Svazu měst a obcí České republiky Vybraná problematika činnosti Svazu měst a obcí České republiky Mgr. Ludmila Němcová Ing.
Ing. Aleš Průša. Co bylo na počátku ? Primárně je nutné předcházet protiprávním jednáním ve městě, obci Společná odpovědnost samosprávy a PČR za oblast.
Letecká technika pro záchranné práce v IZS CZ.1.06/3.4.00/ Projekt je spolufinancován z Evropské unie, Evropského fondu pro regionální rozvoj v.
Školský zákon ve vztahu k zákonným zástupcům (pro ředitele málotřídní školy) Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném.
AKTUÁLNÍ PRIORITY ČESKÉ REPUBLIKY V OBLASTI BOJE PROTI TERORISMU Ivan Langer ministr vnitra.
2. února 2016 TISKOVÁ KONFERENCE. Co je KOBRA? -Nemá vlastní budovy, -nemá zaměstnance, -nemá dokonce ani korespondenční adresu, protože není institucí,
Republikový výbor pro prevenci kriminality 26. května Zpráva o stavu romské menšiny Metodika naplňování Strategie romské integrace 3.Dotace.
Právní aspekty boje s teroristickou a extremistickou propagandou na internetu Renata Novotná CYBER 2008 Praha, 14. listopadu 2008.
Pracovní právo pro veřejné správu Prameny práva Vznik pracovního poměru.
Bakalářská práce Vedoucí práce: Autor práce:
Trh práce v ČR, veřejné služby zaměstnanosti ČR
BILANČNÍ TISKOVÁ KONFERENCE ZA ROK 2014
Správa sociálního zabezpečení
Kriminalita v Ústeckém kraji vs. prevence
Zákon o Generální inspekci bezpečnostních sborů
Kybernetická kriminalita
Akční plán Strategie boje proti sociálnímu vyloučení na období
rrgtoaerhgdghofhgahgarg
10 pilířů reformy Policie ČR
PRIORITY A NOVÁ STRUKTURA MINISTERSTVA VNITRA
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Priority Policie České republiky na rok 2012
Příprava občanů k obraně státu …
V rámci Operačního programu Zaměstnanost
Odbor sociálních věcí KUPK leden 2019
Transkript prezentace:

Doc. JUDr. Miroslav NĚMEC, Ph.D. stínový ministr vnitra Boj proti kriminalitě Doc. JUDr. Miroslav NĚMEC, Ph.D. stínový ministr vnitra

OSNOVA VYSTOUPENÍ ÚVOD - DŮVODY VZNIKU MATERIÁLU ODBORNÁ ČÁST A/ ANALÝZA KRIMINALITY V ČR B/ HLAVNÍ BEZPEČNOSTNÍ RIZIKA C/ NAVRHOVANÁ OPATŘENÍ KE ZKVALITNĚNÍ SOUČASNÉHO BOJE S KRIMINALITOU V ČR 3. ZÁVĚR

DŮVODY VZNIKU TOHOTO MATERIÁLU (1) BEZPEČNOST JE JEDNOU ZE ZÁKLADNÍCH FUNKCÍ FUNGOVÁNÍ DEMOKRATICKÉHO STÁTU - PRAVICOVÝMI VLÁDAMI JE VŠAK SILNĚ PODCEŇOVÁNA OCHRANA ŽIVOTA, ZDRAVÍ A MAJETKU OBČANŮ MUSÍ BÝT PRIORITOU - CHCEME-LI, ABY OBČANÉ MOHLI V KLIDU ŽÍT, PRACOVAT A PODÍLET SE NA SPRÁVĚ VĚCÍ VEŘEJNÝCH V POREVOLUČNÍ DOBĚ BYLO MINISTERSTVO VNITRA, AŽ NA VÝJIMKY, ŘÍZENO POLITIKY BEZ JAKÝCHKOLIV ODBORNÝCH I MORÁLNÍCH PŘEDPOKLADŮ – KDE TAKŘKA VŠICHNI, POD RŮZNÝMI ZÁMINKAMI NIČILI LÉTY VYBUDOVANÝ FUNKČNÍ SYSTÉM, KTERÝ PLNIL VEŠKERÉ ÚKOLY NA VYSOKÉ ÚROVNI POLICIE ČESKÉ REPUBLIKY BYLA VYSTAVENA ŘADĚ ZCELA NESMYSLNÝCH REORGANIZACÍ – JEJICHŽ VÝSLEDKEM JE OCHROMENÍ FUNKČNOSTI ŘADY POLICEJNÍCH ÚTVARŮ A ODCHOD NEJZKUŠENĚJŠÍCH POLICISTŮ MIMO POLICII ČESKÉ REPUBLIKY

DŮVODY VZNIKU TOHOTO MATERIÁLU (2) AMATÉRISMUS SOUČASNÉ PRAVICOVÉ VLÁDY JE TAK NESKUTEČNÝ, ŽE PROVÁDÍ ŠKRTY I TAM, KDE JIŽ ŠETŘIT NELZE (POLICIE ČR, HASIČSKÝ ZÁCHRANNÝ SBOR) NESPOKOJENOST OBYVATEL ŘADY KRAJŮ SE STAVEM ZAJIŠTĚNÍ BEZPEČNOSTI, NEBOŤ DOCHÁZÍ K RUŠENÍ ŘADY ZÁKLAD. POLICEJNÍCH ÚTVARŮ, ČÍMŽ SE POLICIE VZDALUJE OBČANŮM A NEÚMĚRNĚ SE PRODLUŽUJE DOBA DOJEZDU POLICISTŮ NA KONKRÉTNÍ NAHLÁŠENÝ PŘÍPAD

A. ANALÝZA KRIMINALITY V ČESKÉ REPUBLICE (1)

A. ANALÝZA KRIMINALITY V ČESKÉ REPUBLICE (2) rok 1989 1990 1991 1992 1993 1994 1995 1996 1997 1998 1999 2000 nápad 120768 216852 282998 345205 398505 372427 375630 394267 403654 425930 426626 391469 objasněnost 93542 83237 94115 108380 126442 129540 151842 162929 169177 185093 193354 172245 % 77,46% 38,38% 33,26% 31,40% 31,73% 34,78% 40,42% 41,32% 41,91% 43,46% 45,32% 44,00% 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 358577 372001 357740 351090 343609 336446 357391 343799 332829 313386 317177 304528 166827 151171 135581 133926 134846 133695 138852 127906 127604 117685 122238 120168 46,52% 40,64% 37,90% 38,15% 39,24% 39,74% 38,85% 37,20% 38,34% 37,55% 38,54% 39,46%

A. ANALÝZA KRIMINALITY V ČESKÉ REPUBLICE (3) POROVNÁNÍM STATISTICKÝCH ČÍSEL CELKOVÉHO NÁPADU TRESTNÉ ČINNOSTI V ČR BY SE NEZASVĚCENÝM OSOBÁM MOHLO ZDÁT, ŽE VÝVOJ POČTU ZJIŠTĚNÝCH TRESTNÝCH ČINŮ STAGNUJE, ČI SE DOKONCE MÍRNĚ SNIŽUJE, ALE OPAK JE PRAVDOU, NEBOŤ: NEJVYŠŠÍ PODÍL V CELKOVÉM NÁPADU KRIMINALITY MÁ MAJETKOVÁ KRIMINALITA, KTERÁ TVOŘÍ ZHRUBA 2/3 VŠECH ZJIŠTĚNÝCH TRESTNÝCH ČINŮ (v roce 2012 to bylo celkem 194 970 trestných činů proti majetku z celkového počtu 304 528 všech tr. činů) PŘIČEMŽ VŠAK JIŽ 2 X (1994 a 2002) ZA DOBU EXISTENCE ČESKÉ REPUBLIKY DOŠLO ÚPRAVOU ZÁKONA KE ZVÝŠENÍ HRANICE MINIMÁLNÍ ŠKODY TRESTNÉHO ČINU, ČÍMŽ SE VE STATISTICE ŘADA NEBEZPEČNÝCH KRIMINÁLNÍCH ÚTOKŮ PROTI MAJETKU DNES VYKAZUJE POUZE V KATEGORII PŘESTUPKŮ K datu 1.1.1994 byla zvýšena hranice z 1.000,- Kč na 2.000,- Kč K datu 1.1.2002 byla zvýšena hranice z 2.000,- Kč na 5.000,- Kč.

A. ANALÝZA KRIMINALITY V ČESKÉ REPUBLICE (4) STRUČNĚ JE PROVEDENA na str. 6 až 26 v DOKUMENTU: „BEZPEČNOSTNÍ POLITIKA ČESKÉ REPUBLIKY NA ÚSEKU VNITŘNÍ BEZPEČNOSTI – Z POHLEDU PROGRAMU POLITICKÉ STRANY NÁRODNÍ SOCIALISTÉ – LEVICE 21. STOLETÍ“ – 60 STRAN TEXTU, autorů Jiřího PAROUBKA a Miroslava NĚMCE Publikováno na webu: www.nslev21.cz

B. HLAVNÍ BEZPEČNOSTNÍ RIZIKA DALŠÍ NÁRŮST ORGANIZOVANÉHO ZLOČINU INFILTROVANÉHO DO ČR ZE ZAHRANIČÍ DALŠÍ NÁRŮST TRESTNÉ ČINNOSTI SPOJENÉ S MASOVOU NELEGÁLNÍ MIGRACÍ ZVÝŠENÍ NEBEZPEČÍ TERORISMU DALŠÍ ROZVOJ tzv. „JADERNÉHO TERORISMU“ DALŠÍ NÁRŮST EXTRÉMISMU, vč. násilných projevů PODSTATNÝ NÁRŮST tzv. POČÍTAČOVÉ A INFORMAČNÍ KRIMINALITY DALŠÍ NÁRŮST HOSPODÁŘSKÉ TRESTNÉ ČINNOSTI, vč. KRIMINALITY FINANČNÍ A DAŇOVÉ DALŠÍ NÁRŮST „RACKETEERINGU“ (vydírání výpalného) DALŠÍ NÁRŮST MAJETKOVÉ KRIMINALITY DALŠÍ NÁRŮST TZV. „NATURÁLNÍ KRIMINALITY“ TRESTNÁ ČINNOST OSOB NELEGÁLNĚ SE ZDRŽUJÍCÍCH NA NAŠEM ÚZEMÍ TRESTNÁ ČINNOST NA ÚSEKU ČERPÁNÍ DOTACÍ Z FONDŮ EVROPSKÉ UNIE, vč. trestné činnosti tzv. „NEKONTROLOVATELNÝCH HRANIC“ v důsledku „Schengenského prostoru“.

C. NAVRHOVANÁ OPATŘENÍ KE ZKVALITNĚNÍ SOUČASNÉHO BOJE S KRIMINALITOU V ČR I. ÚKOLY CELOSPOLEČENSKÉ II. ÚKOLY V OBLASTI VNITŘNÍ BEZPEČNOSTI II. 1. ÚKOLY V OBLASTI PERSONÁLNÍ PRÁCE A VZDĚLÁVÁNÍ II. 2. ÚKOLY V OBLASTI ORGANIZAČNÍ II. 3. ÚKOLY V OBLASTI VLASTNÍHO BOJE S TRESTNOU ČINNOSTÍ

I. ÚKOLY CELOSPOLEČENSKÉ (1) PRECIZOVAT SOUČASNĚ PLATNOU LEGISLATIVU S CÍLEM DALŠÍHO ZVÝŠENÍ ÚLOHY PRÁVA VE SPOLEČNOSTI TAK, ABY NEBYLO NADÁLE MOŽNÉ BEZTRESTNĚ „OBCHÁZET ZÁKONY“ ČI VYUŽÍVAT „MEZER V ZÁKONECH“ KÝMKOLIV DOSÁHNOUT PLNÉ KOMPATIBILITY NAŠÍ LEGISLATIVY, ZEJMÉNA V OBLASTI TRESTNÍHO ZÁKONODÁRSTVÍ S LEGISLATIVOU EVROPSKÉ UNIE NAVRHNOUT VYPRACOVÁNÍ NOVÉHO ZÁKONA O VNITŘNÍ BEZPEČNOSTI STÁTU S PŘESNÝM VYMEZENÍM KOMPETENCÍ JEDNOTLIVÝCH BEZPEČNOSTNÍCH SUBJEKTŮ PŘEHODNOTIT DOSAVADNÍ ČINNOST VŠECH ZPRAVODAJSKÝCH SLUŽEB ČR A VYJMOUT JE Z PODŘÍZENOSTI JEDNOTLIVÝCH MINISTRŮ VYBUDOVAT JEDINOU CIVILNÍ, VYSOCE PROFESIONÁLNÍ, ČESKOU ZPRAVODAJSKOU SLUŽBU A PODŘÍDIT JI PŘÍMO PREMIÉROVI PROSADIT PŘIJETÍ NOVÉHO TRESTNÍHO ŘÁDU A SOUVISEJÍCÍCH ZÁKONŮ K ZJEDNODUŠENÍ A ZKRÁCENÍ TRESTNÍHO ŘÍZENÍ

I. ÚKOLY CELOSPOLEČENSKÉ (2) 7. ZAJISTIT PŘÍSNÉ UTAJENÍ VŠECH INFORMACÍ DŮLEŽITÝCH Z HLEDISKA STÁTNÍCH ZÁJMŮ ČR NA VŠECH ÚROVNÍCH 8. VČAS A ADEKVÁTNĚ REAGOVAT NA ZÁVAŽNÉ INFORMACE PŘEDÁVANÉ KOMPETENTNÍM ORGÁNŮM ZPRAVODAJSKÝMI SLUŽBAMI, VEDENÍM MV ČR A VEDENÍM POLICIE ČR 9. ZAJISTIT ÚČINNOU SOUČINNOST A SPOLUPRÁCI VŠECH KONTROLNÍCH PRACOVIŠŤ V RÁMCI STÁTNÍ SPRÁVY TAK, ABY SE SÍLY NETŘÍŠTILY A NEDOCHÁZELO K NEEFEKTIV- NÍMU VYUŽÍVÁNÍ STÁTNÍCH PROSTŘEDKŮ A VÝSLEDKY KONTROLNÍCH AKCÍ BYLY HMATATELNÉ 10. ZAJISTIT NEKRÁCENÍ PROSTŘEDKŮ PŘIDĚLENÝCH ZE STÁTNÍHO ROZPOČTU NA ČINNOST MV ČR A POLICIE ČR

II. ÚKOLY V OBLASTI VNITŘNÍ BEZPEČNOSTI (1) II. 1. ÚKOLY V OBLASTI PERSONÁLNÍ PRÁCE A VZDĚLÁVÁNÍ NAVRHNOUT ZÁSADNÍ PŘEPRACOVÁNÍ SOUČASNÉHO SLUŽEBNÍHO ZÁKONA, KTERÝ VYKAZUJE ZÁSADNÍ CHYBY A PRO VĚTŠINU POLICISTŮ JE ZCELA DEMOTIVAČNÍ ZÁSADNĚ ZMĚNIT PODMÍNKY VÝBĚROVÉHO ŘÍZENÍ K POLICII ČR TAK, ABY BYLI PŘIJÍMÁNI POUZE VÁŽNÍ UCHAZEČI O SLUŽBU, KTEŘÍ SPLNÍ VEŠKERÁ KRITÉRIA NOVĚ PŘIJATÝM POLICISTŮM VYTVOŘIT PŘITAŽLIVÉ PLATOVÉ PODMÍNKY A VÝSLUHOVÉ NÁROKY, NEBOŤ JDE O MIMOŘÁDNĚ NEBEZPEČNÉ A ODPOVĚDNÉ POVOLÁNÍ, KTERÉ NEMŮŽE VYKONÁVAT KAŽDÝ STANOVIT JASNOU METODIKU OBSAZOVÁNÍ VŠECH ŘÍDÍCÍCH POZIC TAK, ABY SE NA UVOLNĚNÉ MÍSTO DOSTAL SKUTEČNĚ NEJLEPŠÍ UCHAZEČ, NIKOLI PŘEDEM VYBRANÝ PROTEKČNÍ JEDINEC, A TO OD FUNKCE POLICEJNÍHO PREZIDENTA AŽ PO ZÁKLADNÍ POLICEJNÍ ÚTVARY NOVĚ PŘIJÍMANÉ POLICISTY ZAŘAZOVAT ZÁSADNĚ NA ZÁKLADNÍ POLICEJNÍ ÚTVARY A JEJICH SLUŽEBNÍ POSTUP UMOŽNIT NEJDŘÍVE PO 3 LETECH SLUŽBY A PO SLOŽENÍ NÁROČNÉ SLUŽEBNÍ ZKOUŠKY

II. ÚKOLY V OBLASTI VNITŘNÍ BEZPEČNOSTI (2) ZVÝŠIT POŽADAVKY NA ZÁKLADNÍ POLICEJNÍ ŠKOLSTVÍ TAK, ABY ABSOLVENT ZÍSKAL VEŠKEROU ODBORNOST POTŘEBNOU PRO PRÁCI NA ZÁKLADNÍM POLICEJNÍM ÚTVARU UČITELE VŠECH TYPŮ POLICEJNÍCH ŠKOL, vč. POLICEJNÍ AKADEMIE ČESKÉ REPUBLIKY V PRAZE, OBSAZOVAT ZÁSADNĚ NA ZÁKLADĚ KONKURZNÍHO ŘÍZENÍ Z NEJLEPŠÍCH POLICISTŮ, KTEŘÍ MAJÍ MINIMÁLNĚ 10 LETOU PRAXI NA VÝKONNÝCH ÚTVARECH POLICIE ČR, VYNIKAJÍCÍ HODNOCENÍ A JSOU PUBLIKAČNĚ ČINNÍ PŘI ŽÁDOSTI POLICISTY O ZVÝŠENÍ ODBORNÉ KVALIFIKACE PREFEROVAT ZÁSADNĚ POLICEJNÍ AKADEMII ČR V PRAZE, KTERÁ JAKO ŠPIČKOVÉ VYSOKOŠKOLSKÉ VÝUKOVÉ A VĚDECKÉ PRACOVIŠTĚ JE SCHOPNA ZAJISTIT KVALITNÍ VÝUKU I V RÁMCI PRÁVA, KRIMINALISTIKY A BEZPEČNOSTNÍCH OBORŮ VYTVOŘIT VHODNÉ PODMÍNKY PRO PŘIJETÍ ABSOLVENTŮ POLICEJNÍ AKADEMIE ČR DO POLICEJNÍ PRAXE ZÁSADNĚ PŘEHODNOTIT FILOZOFII KATALOGU PRACÍ PRO POLICII ČR A ZÁSADNĚ ZMĚNIT „PŘIDĚLOVÁNÍ“ VYSOKÝCH HODNOSTÍ K JEDNOTLIVÝM TARIFNÍM TŘÍDÁM, BEZ POTŘEBNÉ DOBY SLUŽBY

II. 2. ÚKOLY V OBLASTI ORGANIZAČNÍ (1) Z PODŘÍZENOSTI MINISTRA VNITRA VYČLENIT ÚŘAD PRO ZAHRANIČNÍ STYKY A INFORMACE A ORGANIZAČNĚ HO ZAČLENIT DO NOVĚ ZŘÍZENÉ CIVILNÍ ZPRAVODAJSKÉ SLUŽBY NOVĚ UZPŮSOBIT ORGANIZACI POLICEJNÍHO PREZÍDIA POLICIE ČR TAK, ABY TAM ÚKOLY PLNILO MAX. 300 POLICISTŮ A 100 OBČANSKÝCH PRACOVNÍKŮ A BYLO SCHOPNO ZAJISTIT VRCHOLOVÉ ŘÍZENÍ A VZÁJEMNOU KOORDINACI VŠECH POLICEJNÍCH AKCÍ PŘESAHUJÍCÍCH RÁMEC KRAJE NEPŘETRŽITOU 24 HODINOVOU SLUŽBOU KAŽDÉHO Z ODBORNÝCH VRCHOLOVÝCH PRACOVIŠŤ PODSTATNĚ POSÍLIT GENERÁLNÍ INSPEKCI BEZPEČNOSTNÍCH SBORŮ ZKUŠENÝMI A NEÚPLATNÝMI POLICISTY, KTEŘÍ MUSÍ DŮSLEDNĚ PROŠETŘIT VEŠKERÉ STÍŽNOSTI A PODÁNÍ OBČANŮ, AŤ JE PROŠETŘOVANÝM KDOKOLIV PŘEHODNOTIT SOUČASNOU STRUKTURU ÚŘADU SLUŽBY KRIMINÁLNÍ POLICIE A VYŠETŘOVÁNÍ TAK, ABY ODPOVÍDALA SOUČASNÝM POŽADAVKŮM ÚČINNÉHO BOJE PROTI ZÁVAŽNÉ TRESTNÉ ČINNOSTI

II. 2. ÚKOLY V OBLASTI ORGANIZAČNÍ (2) OPTIMALIZOVAT ROZLOŽENÍ EXPERTIZNÍCH PRACOVIŠŤ OKTE A KRIMINALISTICKÉHO ÚSTAVU POLICIE ČR Z ÚROVNĚ MINISTRA VNITRA A ZA ÚČASTI POLICEJNÍHO PREZIDENTA ZAHÁJIT OKAMŽITĚ JEDNÁNÍ S ŘEDITELI VEŘEJNOPRÁVNÍCH MÉDIÍ (ČT, ČR) S CÍLEM ZÍSKAT PŘÍHODNĚJŠÍ VYSÍLACÍ ČASY PRO POLICEJNÍ RELACE PŘEPRACOVAT KONCEPCI PREVENTIVNÍCH PRACOVIŠŤ POLICIE ČR TAK, ABY BYLY MAXIMÁLNĚ POTLAČENY FUNKCE TISKOVÝCH MLUVČÍCH A ZACHOVÁNY FUNKCE PREVENTISTŮ OD ZÁKLADŮ ZMĚNIT ZPŮSOB VYŘIZOVÁNÍ STÍŽNOSTÍ NEDOSPUSTIT SNÍŽENÍ POČTU ZÁKL. POLIC. ÚTVARŮ NEPŘIPUSTIT DALŠÍ SNIŽOVÁNÍ PLATŮ VÝKONNÝCH POLICISTŮ V REGIONECH

II. 3. ÚKOLY V OBLASTI VLASTNÍHO BOJE S TRESTNOU ČINNOSTÍ (1) VYPRACOVAT A UVÉST DO PRAXE KOMPLEXNÍ SOUBOR BOJE S ORGANIZOVANÝM ZLOČINEM PŮSOBÍCÍM V ČR PŘIJMOUT ZÁSADNÍ MATERIÁLY TÝKAJÍCÍ SE ZAMEZENÍ MOŽNÝCH TERORISTICKÝCH ÚTOKŮ NA NAŠEM ÚZEMÍ DŮSLEDNĚ REALIZOVAT VEŠKERÁ OPATŘENÍ V BOJI PROTI KORUPCI BEZ OHLEDU NA TO, KDO JE PODEZŘELÝM VYPRACOVAT METODIKU BOJE PROTI EXTRÉMISMU V ČR A DŮSLEDNĚ JI UPLATŇOVAT V KAŽDODENNÍ PRAXI POSÍLIT BOJ PROTI DROGÁM, VČ. TZV. „MĚKKÝCH DROG“ ZAJISTIT PODSTATNÉ ZVÝŠENÍ DOHLEDU „PROBAČNÍ A MEDIAČNÍ SLUŽBY“ NAD RECIDIVISTY PÁCHAJÍCÍMI OPAKOVANĚ TRESTNOU ČINNOST SPOLUPODÍLET SE NA POSÍLENÍ SOCIÁLNÍ PRÁCE VE VYLOUČENÝCH LOKALITÁCH A NA MOTIVACI LIDÍ „NA PODPOŘE“ K JEJICH ZAPOJENÍ DO PRACÍ PRO OBCE

II. 3. ÚKOLY V OBLASTI VLASTNÍHO BOJE S TRESTNOU ČINNOSTÍ (2) ZVÝŠIT KONTROLNÍ ČINNOST VŮČI NELEGÁLNÍ ČINNOSTI CIZINCŮ A VŮČI CIZINCŮM - MIGRANTŮM DENNĚ ANALYZOVAT OPERATIVNĚ BEZPEČNOSTNÍ SITUACI V KAŽDÉM KONKRÉTNÍM POLICEJNÍM OBVODU A DENNĚ PLÁNOVAT, ORGANIZOVAT A VHODNĚ MĚNIT SLUŽBY V TERÉNU TAK, JAK SI TO VYŽADUJE BEZPEČNOSTNÍ SITUACE S CÍLEM OKAMŽITĚ REAGOVAT I NA DROBNOU KRIMINALITU ZAJISTIT POSÍLENÍ VÝKONU HLÍDKOVÉ SLUŽBY PĚŠÍCH I MOTORIZOVANÝCH HLÍDEK V DOBĚ NEJVYŠŠÍHO NÁPADU TRESTNÉ ČINNOSTI DO NEJVÍCE POSTIŽENÝCH OBLASTÍ DŮSLEDNĚ PROVÁDĚT OPERATIVNÍ VÝKON SLUŽBY A KONTROLY V MÍSTECH NELEGÁLNÍHO PRODEJE ZBOŽÍ POCHÁZEJÍCÍHO Z TRESTNÉ ČINNOSTI, zejm. na burzách PRAVIDELNĚ PROVÁDĚT KONTROLY ZASTAVÁREN A OBDOBNÝCH PODNIKŮ S CÍLEM, ZDA TAM NEJSOU PRODÁVÁNY VĚCI POCHÁZEJÍCÍ Z TRESTNÉ ČINNOSTI

II. 3. ÚKOLY V OBLASTI VLASTNÍHO BOJE S TRESTNOU ČINNOSTÍ (3) POD VHODNOU LEGENDOU PROVÁDĚT PRAVIDELNÉ KONTROLY V OBJEKTECH ZABÝVAJÍCÍCH SE DOVOZEM OSOBNÍCH AUTOMOBILŮ, MOTOCYKLŮ A DALŠÍHO OBDOBNÉHO ZBOŽÍ, vč. RŮZNÝCH „OPRAVEN“, ZDA TAM NEDOCHÁZÍ K TRESTNÉ ČINNOSTI RŮZNÉHO DRUHU ZAJISTIT ZVÝŠENÍ KONTROLNÍ ČINNOSTI NAD SBĚRNAMI KOVOVÝCH ODPADŮ S CÍLEM ODHALIT VĚCI POCHÁZEJÍCÍ Z TRESTNÉ ČINNOSTI VĚNOVAT ZVLÁŠTNÍ POZORNOST VŠEM PŘÍPADŮM HLÁŠENÍ POJISTNÝCH UDÁLOSTÍ S VYSOKOU ŠKODOU S CÍLEM PROVĚŘIT, ZDA NEJDE O POJIŠŤOVACÍ PODVOD BLÍŽE SE ZAJÍMAT O OBČANY, KTEŘÍ VZHLEDEM KE SVÉMU ZAMĚSTNÁNÍ (běžně placená práce, apod.), VÝSLEDKŮM PODNIKÁNÍ (opakovaně vykazují ztrátu, aj.) NABYLI V POSLEDNÍ DOBĚ ZNAČNÉHO MAJETKU, UTRÁCEJÍ ENORMNĚ VYSOKÉ ČÁSTKY, PŘIČEMŽ NEJDE O RESTITUENTY, OPRÁVNĚNÉ DĚDICE ČI O ÚSPĚŠNÉ PODNIKATELE, KTEŘÍ NABYLI MAJETKU POCTIVOU PRACÍ.

II. 3. ÚKOLY V OBLASTI VLASTNÍHO BOJE S TRESTNOU ČINNOSTÍ (4) VEŠKERÉ POZNATKY SVĚDČÍCÍ O ZÁVAŽNÉ TRESTNÉ ČINNOSTI ORGANIZOVANÉHO CHARAKTERU NEPRODLENĚ PŘEDÁVAT SPECIALIZOVANÝM PRACOVIŠTÍM ÚOOZ ZAJISTIT ÚZKOU SPOLUPRÁCI OBECNÍCH A MĚSTSKÝCH POLICIÍ PŘI OCHRANĚ VEŘEJNÉHO POŘÁDKU SE ZÁKLADNÍMI ÚTVARY POLICIE ČR TAK, ABY SE SÍLY NETŘÍŠTILY A DOBY DOJEZDU NA ZÁSAH SE ZKRÁTILY VÝRAZNĚ ZKVALITNIT VEŠKEROU ŘÍDÍCÍ PRÁCI NA VŠECH STUPNÍCH ŘÍZENÍ POLICIE ČR, PODSTATNĚ ZVÝŠIT OSOBNÍ ODPOVĚDNOST VŠECH FUNKCIONÁŘŮ ZA SPLNĚNÍ ULOŽENÝCH ÚKOLŮ KONTROLNÍ ČINNOST PROVÁDĚT PŘÍSNĚ ÚČELOVĚ A OPERATIVNĚ (NEPLÁNOVANĚ) A S VÝSLEDKY KONTROLNÍ ČINNOSTI NADÁLE PRACOVAT.

3. ZÁVĚR POKUD TENTO PROGRAM - EFEKTIVNÍHO BOJE SE ZLOČINEM - NAŠÍ POLITICKÉ STRANY LEV 21 OBČANÉ VE VOLBÁCH PODPOŘÍ, BUDEME VEŠKERÉ TYTO VYTÝČENÉ ÚKOLY BEDLIVĚ PROSAZOVAT TAK, ABY SE NAŠI OBČANÉ NEBÁLI VYCHÁZET NEJENOM ZA PRACÍ, ALE I ZA ZÁBAVOU A NEMUSELI SE PŘITOM OBÁVAT, ŽE BUDOU PŘEPADENI, OKRADENI, ČI ŽE JE BUDOU OHROŽOVAT JAKÉKOLIV ÚTOKY NA JEJICH MAJETEK, ČEST A DŮSTOJNOST.

Děkuji Vám za pozornost!