DLE KNIHY RICK A. MORRIS AND BRETTE MCWHORTER SEMBER: PROJECT MANAGEMENT THAT WORKS: REAL- WORLD ADVICE ON COMMUNICATING, PROBLEM- SOLVING, AND EVERYTHING.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
pro společnost Chodura
Advertisements

NabídkaPlánováníRealizace Příprava provozu Ukončení projektu (Provoz)
IGOR LUHAN Vedení projektu bez formální autority.
1 Týmová práce TYMP1/ C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Jdeme do hloubky: týdenní report
ASERTIVITA Společenská kultura Asertivita ; VY_32_INOVACE_D3_03
Stimulace a motivace zaměstnanců
Efektivnost řídící práce
V e d e n í l i d í.
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
Řízení vztahu s klientem – rámec EDICT. Fáze Vstup. Pavla Kotyzová
Vaši OZ… …prodávají často ve slevách a ustupují z původní cenové nabídky klientovi? …mají málo nových klientů a u stávajících stagnují prodejně? …neumí.
Kvalitativní výzkum.
Role supervize v bilanční diagnostice BDg z pohledu poradce pro dospívající z dětských domovů Tento projekt je financován z ESF a státního rozpočtu ČR.
Psychologie sportu stolního tenisu a tenisu obzvlášť Vojtěch Kaplan O4A.
Aukro.cz – projektový management v e-commerce Tereza Kabrdová.
Nitro a osobní historie člověka o kterého se staráme Doc. Ing. Aleš Opatrný, Th.D. KTF UK v Praze Sekce spirituální péče Společnosti lékařské etiky ČLS.
Lenka Zahradníčková
1 BOJ NA TRHU PRÁCE aneb bojujeme se ctí Kateřina Cempírková HR manager 21. května 2008, Praha.
Dupo Dupo je optimistický, šťastný a spontánní Engendro. Obvykle zvládá několik činností současně.
KEG Použití vzorů při vyhledávání na webu Václav Snášel.
Jak vyjednávat o smlouvě a honoráři I. pro společnost JTP Roman Čiviš, A TREND.
Tento projekt je financován z prostředků Evropské unie Hodnota partnerství SROP 3.3.
WATCHDOG Cesta pro aktivní občany LOKÁLNÍ Tomáš Kramár.
PER – Burgetová Zuzana.  Jak vybrat vedoucího týmu.  Profil vedoucího týmu  Složení týmu  Co vede ke špičkovému výkonu týmu  Rozdíl mezi skupinou.
1 Komunikační a prezentační dovednosti / C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
Práce v obchodním oddělení jako motivace a čest Praha, 21. 5
Jitka Navrátilová, PhD..  Přímá práce v rodině – home visiting (nástroj podpory rodiny.  Profesionální, či poloprofesionální pomoc rodině.
Manželské problémy a sex
Osobní prodej OSPRO/ S7 Jednotlivé fáze obchodního jednání.
 1. Autor zprávy : Původcem zprávy a tím, kdo ji předává druhým, jste vy sami. Způsob, jakým ji předáváte dál, může být ovlivněn například :  Postoj.
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Komponent 3 Situační analýza 3.1 Komunikační strategie 3.2 Zlepšování přístupnosti a obsahu informací na Internetu 3.3 Model vzdělávání Podpůrné dokumenty.
Praktické tipy pro budování interdisciplinárního týmu (nejen) v hospici Ladislav Kabelka DLBsH Rajhrad Subkatedra paliativní medicíny XII.BDPM, BVV
Psychologické aspekty hodnocení a zkoušení ve vzdělávání dospělých
Interviewing = Pohovor s klientem NKPD Lucia Madleňáková.
Název organizace Podnikatelský plán (bližší specifikace aktivity) Vaše logo.
První zaměstnání Petr Machala.
Působení psychologa jako člena týmu odborných pracovníků projektu AVC
Rozvoj a vedení týmu.
Komunikace s rodiči.
Vedení týmů a týmová práce Synergie. SYNERGIE SYN=SYNTÉZA ERGIE=ENERGIE Konečný výsledek je větší, než suma jeho částí.
Thomas International Analýza osobních a pracovních profilů
1 Manager nebo leader? -Management je pozice -Leadership je volba (rozhodnutí) -Potřebujeme management i leadership -Management a leadership je všude kolem.
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková. Tým – základ dobré spolupráce Neustálý růst týmů a jejich výkonnosti Zlepšování klíčových postupů Schopnost efektivně.
Marketingová politika a výběr pracovníků. Produktové skupiny, segmentace, teritoria Určení hlavního produktového a teritoriálního rozdělení a stanovení.
Zkušenosti české a slovenské veřejnosti se systemickými konstelacemi - výsledky pilotního průzkumu PhDr. Vojtěch Černý, Ph.D. Mgr. Kateřina Grofová.
Manager nebo leader? Management je pozice
Kurz teambuilding worhkshop Hodnotící feedback. Řešení problému Definice cíle Analýza současného stavu příčin Možnosti řešení Výběr a realizace řešení.
Teambuilding 2 Posouzení potřeby Podávání zpětné vazby
PSYCHICKÁ PŘÍPRAVA VE SPORTU
Komunikační a prezentační dovednosti / C2a Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová 1 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
1 Aplikovaná informatika Aplikovaná informatika Zápočtové cvičení ZEMÁNEK, Z. - PLUSKAL, D. Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
ASERTIVNÍ PRÁVA - MANIPULAČNÍ POVĚRY Ten, kdo se chce asertivně projevit, to má udělat slušně, ale důrazně. Má odolávat manipulacím, zbavit se úzkosti.
Komunikace při přijímacím řízení a v pracovním týmu
Komunikační a prezentační dovednosti / C2b
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Zaměstnání členů rodiny
Nábor a výběr zaměstnanců
Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová
Co se dá změřit v psychologii a pedagogice?
Média - jak s nimi a jak na ně?
Marketingový výzkum v určité vybrané firmě Obhajoba Bakalářské práce
KOMUNIKACE a JEDNÁNÍ III.
Asertivita.
Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D.
Jak obstát na pracovním trhu aneb nalézt zaměstnání
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
SOCIÁLNÍ SÍTĚ JAKO PARTNER PRO NEZISKOVKY Gabriela Sedláčková
Transkript prezentace:

DLE KNIHY RICK A. MORRIS AND BRETTE MCWHORTER SEMBER: PROJECT MANAGEMENT THAT WORKS: REAL- WORLD ADVICE ON COMMUNICATING, PROBLEM- SOLVING, AND EVERYTHING ELSE YOU NEED TO KNOW TO GET THE JOB DONE IGOR LUHAN Komunikace v projektu

Komunikace Forma komunikace Obsah zpráv Kontext a komunikační kanál

Sponzor Sponzor = brána k managementu firmy ASAP definovat komunikační styl sponzora  Dotaz na typ stavového reportu, který by si představoval  Dominantní – pouze info o problémech Jednat s ním jen o problémech, může být impulsivní  Politik – chce raději osobní report – zaměřen na vliv Bude přátelský, intuitivní, ale i „žvanil“  Přehledový – vyrovnaný, asi se zabývá jen podstatnostmi Je vhodné jej průběžně ujišťovat  Detailní – pečlivý a svědomitý sponzor Nepříliš ochotně bude akceptovat rozhodnutí týmu a PM

Komunikace dle typu příjemce Komunikačnímu stylu sponzora přizpůsobit formu i obsah  Dominantní – zásadně být v obraze Být konkrétní, jednoznačné formulace, připravit fakta a důkazy.  Politik – člověk vztahů (obchodník) Přinášet pozitiva a nabízet motivaci ke změně  Přehledový – nemá rád změny Vyvážená a jasná komunikace konzistentní v čase, nezavdávat příčinu k obavám z nestability či ohrožení  Detailní – pečlivý a svědomitý sponzor Formulovat přesně, prezentovat strukturovaně a v logickém pořádku, dodržovat formální požadavky  Platí nejen pro sponzory!

Poznej sám sebe Být si vědom nevýhod komunikace vyplývajících z mé osobnosti  Dominantní – snažit se naslouchat ostatním  Politik – nepůsobit jako někdo, kdo se snaží manipulovat  Přehledový – prokazovat víc entuziasmu  Detailní – alespoň být pozitivní

Obsah sdělení Pravda je devizou PM... … a lži vytvářejí nekonečný řetěz nedůvěry … … a většinou se zakládá na předpokladech a nedostatku v komunikaci: – Člen týmu nevěří, že jeho odhad se nestane limitním a nebude popotahován, pokud jej překročí – proto si přidá – PM ví, že mu budou odhady redukovány, a proto si také přidá rezervu – Sponzor si myslí, že odhad není adekvátní a proto jej paušálně sníží o 10%

Nebát se a nelhat Povinností PM je – Průběžně posuzovat stav projektu – Předpovídat konečný stav projektu – Reportovat své nálezy Přiznat problém není lehké – Největší obavy jsou z neznáma – Zůstaňte u kormidla: Otevřeně popište stav Připravte a předložte návrhy řešení Buďte přesvědčiví (i vnitřně)

Nebát se a nelhat Postup argumentace – Plně přiznejte problém („je tu problém, který bude mít na projekt vliv“) – Byla-li chyba, pak ji přiznejte, ale neomlouvejte se (řešení problému nemusí být vždy povinností PM) – Nebuďte defenzivní (defenzivní obrana vede k útoku a signalizuje větší problém) – Nenechte se strhnout od faktů (viz způsob komunikace)

Když už vás nachytají na švestkách Postup argumentace – Především omluva! – Otevřenost v popisu pravdy – Konstatovat že to byla chyba a může vést ke ztrátě důvěry, ale nedávat plané sliby – A pak už mlčet a nechat protistranu vymluvit – snad se tím uklidní (doufejte, že nevytáhne otázku osobní integrity či morálky)

Když už vás nachytají na švestkách Pravda většinou stejně vyjde na povrch, a někdy už to nejde zachránit – viz reálný příběh: – XY vytvořila během projektu nestandardně dobrý vztah se zákaznickou firmou – Projekt končí a bylo jí naznačeno, že v novém projektu již nebude, proto si našla nové místo – Vedení firmy ji požádalo, aby svůj odchod zatím zákazníkovi nekomunikovala, než najde řešení – XY urgovala svou firmu, bezvýsledně, měla čas, zatímco zákazník s ní počítá pro nový projekt – Těsně před dnem D se zákazník náhodně dozví o budoucím zaměstnavateli XY – A vše je v..., a to především pro XY (ztráta vztahu, ztráta reference, špatný status u nového zaměstnavatele)