CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ PaV_1.05

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ PaV_1.03 •SOU Obořiště •Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník •Číslo klíčové aktivity:
Advertisements

CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.15 •SOU Obořiště •Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník •Číslo klíčové aktivity:
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ PaV_1.20 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity:
Projekt: Datum: E/02 Práce ve stravování
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.02 SOU Obořiště
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_TP_2.04 SOU Obořiště
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.07 SOU Obořiště
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ PaV_1.10
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ PaV_1.07
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Bc. Zdeňka Sîrbu Zpracováno:16.
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.08 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Bc. Zdeňka Sîrbu Zpracováno:
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_TP_2.10 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.10 SOU Obořiště
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.12 SOU Obořiště
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_TP_2.15 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.09 SOU Obořiště
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ PaV_1.14
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ PaV_1.19 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity:
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.16 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.17 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.18 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ PaV_1.08
Charakteristika, dělení, technologické úpravy a tipy na přípravu
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.107/1.5.00/ AutorMgr. Alena Marková Název šablonyIII/2 – Inovace.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.19 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ PaV_1.18
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.01 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
KOZÍ MASO Předmět: Potraviny a výživa pro obor Kuchař – číšník druhý ročník Klíčová slova: kozí, maso, charakteristika, dělení, použití, jednotlivých,
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_TP_2.17 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_TP_2.09 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.
SKOPOVÉ MASO Předmět: Potraviny a výživa pro obor Kuchař – číšník druhý ročník Klíčová slova: skopové, maso, jakostní, třídy, dělení Autor:
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.05 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_TP_2.07 SOU Obořiště
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ PaV_1.09 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity:
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.04 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_TP_2.02 SOU Obořiště
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.11 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.
Předmět: Potraviny a výživa Ročník: druhý
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ PaV_1.04
Předmět: Potraviny a výživa Ročník: druhý
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ PaV_1.02 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity:
Předběžná úprava potravin živočišného původu
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_TP_2.03 SOU Obořiště
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_TP_2.11 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ PaV_1.06
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_TP_2.06 SOU Obořiště
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_TP_2.08 SOU Obořiště
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_TP_2.05 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.
Předmět: Potravina a výživa Ročník: první
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_TP_2.14 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.
Šablona III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_NAV_300 Ročník: 2.
Šablona III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_NAV_299 Ročník: 2.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název materiálu: VY_7_INOVACE_TE 23 Název školy: Střední průmyslová.
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Potraviny a výživa 2. ročník – kuchař, číšník, servírka
Telecí maso - charakteristika
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Technologie přípravy pokrmů 2. ročník - kuchař
Zvěřina – charakteristika masa
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Skopové maso - charakteristika
KOZÍ MASO Předmět: Potraviny a výživa pro obor Kuchař – číšník druhý ročník Klíčová slova: kozí, maso, charakteristika, dělení, použití,
Technologie přípravy pokrmů 2. ročník - kuchař
Technologie přípravy pokrmů 2. ročník - kuchař
Transkript prezentace:

CZ.1.07/1.5.00/34.0641 VY_32_INOVACE_ PaV_1.05 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT 1.Sada – předmět – Potraviny a výživa Tématická oblast : maso a nápoje z ŠVP 65-51-E/02 Autor: Jindřich Joska Vytvořeno: září 2012 – leden 2013 DUM č.5 Skopové maso Použité zdroje uvedeny na konci DUM Anotace Tento materiál slouží jako doplňující a přípravná část, při výuce PaV v 2. ročníku třídy PVS. Svoji strukturou a obsahem odpovídá kladeným požadavkům na tyto žáky, dle ŠVP Očekávaný výstup pro žáka – žák porozumí hlavním zásadám při práci se skopovým masem ve všeobecném rozsahu. ------------------------------------------- Tyto materiály byly vytvořeny za podpory spolufinancování projektu EU.

Pokrmy ze skopového masa se nás příliš často nepřipravují Pokrmy ze skopového masa se nás příliš často nepřipravují. Jeho výživná hodnota je stejná jako u ostatního jatečního masa, vyžaduje však výraznější ochucování a podávání na zahřátých talířích z důvodu, lojovitosti. Zvláště u starších kusů je výrazná chuť loje, vhodnější je proto příprava mladších zvířat. Do skopového masa se řadí maso beraní, skopců (vykleštění berani), ovčí, jehněčí, kozí a kůzlečí. Maso má cihlově červenou barvu (u mladších kusů je světlejší), vůni mírně aromatickou, charakteristicky čpavou, chuť je mírně nasládlá, maso je šťavnaté, tuk je vhodné odstranit, ponechává se pouze pokud maso připravujete pro příslušníky jiných národů - např.:Araby, Angličany, Armény, atd., kteří jsou na skopové maso zvyklí. Skopové maso většinou u nás výrazně ochucujeme česnekem a majoránkou. Necháváme marinovat, pokud nepřipravujeme minutkovým způsobem.

Rozdělení na třídy: I.třída   kýta - minutky, závitky, v celku je možno péct, dusit a lze i vařit hřbet - přední část s žebírky, zadní část bez žebírek                         - je možno jej péct a dusit skopová svíčková (umístěna ve hřbetu jako např.u hovězího masa) - minutky II. třída  plec - veškeré tepelné úpravy a to v celku i krájené zákrčí - šrůtka III. třída pupek – mleté maso hrudí - částečně vykostíme, můžeme nadívat jako                            u telecího hrudí, většinou používáme krájené                            k dušení a vaření (ragú) krk – ragú, dušení kolínka (kližky) - guláše

Rozdělení skopového masa                                                                              1- krk a hřbet 2- kotlety 3- ledvina 4- kýta 5- hrudí 6- skopová plec 7- bok

Předběžná příprava maso se nechává odležet, pokud je odležení delší musí se odstranit tuk, můžeme rovněž namočit asi na 15 minut do horké vody nebo natřít česnekem a nechat několik hodin v chladu, výraznou chuť lze potlačit rovněž nakládáním do mléka, skopový tuk se nazývá  lůj, tuhne již při teplotě kolem 60°C a při nižších teplotách dostává výraznou chuť.

Vykosťování: je poměrně snadné a provádí se podobně jako telecí, pokud se dodává vcelku, nejdříve odřízneme plec, kýty, hřbet můžeme nechat v celku, oddělíme jednotlivá hrudí, pak odřízneme krk, zákrčí až zůstane hřbet samotný, od kýty odstraníme kolínko, vyřízneme  kyčelní - pánevní kloub a uvolníme maso na obou koncích kloubu stehenní kosti, otáčením pak kost vykroutíme, plec vykosťujeme stejně jako vepřovou, pokud hřbet dělíme na žebírka, měli by jsme bez ohledu na váhu sekat jednotlivé porce vedle kosti.  

Použité zdroje: Učebnice: Technologie v kostce, autor : Libuše Vodochodská a PaedDr. Karel Štěpánek, nakladatelství: Ratio, rok: 2005 Učebnice: Potraviny a nápoje v kostce, autor : Ing. Libor Mašek, nakladatelství: Ratio, rok: 2005 Internet: http://www.ssss.cz/