Zvládání rizik vyplývajících z pracovního stresu ve společnosti EDUCACONSULT M&J Consulting Pardubice, Česká republika

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
Advertisements

Zvládání stresu ve firmě COMPUSMART Institute of Work, Health & Organisations (I-WHO) University of Nottingham, UK
Magistrát města Mostu Radniční 1/ Most IČ: DIČ: CZ Národní konference kvality 2014 Hradec Králové Kompetence.
Zvládání stresu ve společnosti KEK INA IDEC SA Piraeus, Řecko
Zvládání pracovního stresu ve společnosti SKY Bulk Carriers Management Masters and Mates Union of Greek Merchant Marine
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Firma ABC– cesta k budoucnosti. Dlouhodobé cíle projektu: nastavit systém řízení cílů a následně implementovat ve firmě ABC připravit prostředí /SW MBE/
Profil HR poradce a školitele
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
NĚKTERÉ ZKUŠENOSTI ZE ZAVÁDĚNÍ ISO 27001
Případová studie: UNIC-Services Ltd. Firma UNIC-Services  Založena roku 1993 IT pracovníkem, jménem Saara Remes-Ulkunniemi  Firma nabízí vzdělávací.
Analýza a popis pracovního místa
Aktivita číslo 5 Návrh a zavedení systému centrální administrace a řízení projektů Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadě Plzeňského kraje.
Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
 CONEO STRUKTURA PREZENTACE 1.Vymezení pojmu analýza tréninkových potřeb, přístup CONEO 1.Úrovně a metody ATP 2.Rozhraní zadavatel -dodavatel, vztahy.
Katedra sociální politiky a sociální práce Centrum praktických a evaluačních studií SLUŽBY PRO ORGANIZACE CEPRES Centrum praktických a.
 Jeho principy začala uplatňovat M. Thatcherová v reakci na zvyšující se tlak veřejnosti na politiky v 70. letech 20. století ve Velké Británii.  Veřejnost.
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
Příprava a realizace kroků k využití strukturálních fondů EU v období 2007 – 13 Jiří Čunek 1.místopředseda vlády a ministr pro místní rozvoj.
Zavádění a údržba informačních systémů
Podnikání na Internetu outsourcing, virtuální firmy Letní semestr 2005 Jana Holá IX.
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
Řízení lidských zdrojů v mezinárodním prostředí Seminář pro studenty VŠE listopad 2003 Alena Olšarová, HR & Development Manager.
Období snižování nákladů, důvody ke vzdělávání a jejich zřetelnost Hynek Rais Česká pojišťovna.
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Řízení personální činnosti personálním útvarem
Zavedení systému řízení pracovního výkonu provázaného do systému odměňování a vzdělávání zaměstnanců ministerstva, rozvoj manažerských dovedností Dodavatel:
Prosperita organizace
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
CZ / /0003 Digitalizace – digitální vysílání jako nová technologie a nový trh Hermes o.s. Czech Digital Group, Newton College Jan Vávra,
marketingové poradenství
MODERNÍ TRENDY V ŘÍZENÍ ŠKOL interaktivní program rozvoje pokročilých manažerských a personálních dovedností pro ředitele škol a školských zařízení a jejich.
Období snižování nákladů Důvody proč vzdělávat a jejich zřetelnost Hynek Rais Česká pojišťovna 22. července 2004.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková. Tým – základ dobré spolupráce Neustálý růst týmů a jejich výkonnosti Zlepšování klíčových postupů Schopnost efektivně.
Úvodní konference projektu „Průvodce světem Multimédií“ 21. září 2010 LAPTUS s.r.o., rozvojová agentura.
Lenka Zahradníčková
Řídící struktury, malé a velké organizace
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
SLUŽBY ZAMĚSTNANOSTI A PRÁCE S NEZAMĚSTNANÝMI Téma: Programy vzdělávání a pracovního výcviku FSS MU Brno, 2006.
Ztráty v podnicích Ztráty mohou dosáhnout objemu % z celkových tržeb Ztráty jsou příčinou, proč firma neobstojí v konkurenci Ztráty vyplývající.
VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ. Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1133Ročník:2. Vzdělávací obor: Ekonomika podniku Tematický okruh: Personální činnosti Téma:
Personální plán pro podnikatelský plán
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ T.G. MASARYKA 4 Ekonomika podniku.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
KVALITNÍ OBCHODNÍK... není prodavač
Příležitosti a rizika profesní komory pro sociální pracovníky v sociálních službách Presentace pro seminář Výboru pro sociální politiku PČR Daniela.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Zakladatelský projekt pilařského a dřevozpracujícího provozu
Motivace a stimulace zaměstnanců ve vybrané obchodní společnosti
Kam směřuje reforma terciárního vzdělávání a proč je třeba ji udělat
Assessment centrum.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
KPV/PIS Websol s.r.o. Jaroslav Plzák Lukáš Choulík Tomáš Kraus.
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
3. Krizová pomoc Sociální rehabilitace
Transkript prezentace:

Zvládání rizik vyplývajících z pracovního stresu ve společnosti EDUCACONSULT M&J Consulting Pardubice, Česká republika

Společnost EDUCACONSULT Založena roku 1994: sídlo firmy, společníci Hannah a Paul, 3 organizační pracovníci, 1 účetní, 50 externích lektorů 4 ženy, 2 muži, lektoři muži i ženy Paul, Hannah a 1 organizační pracovník má vysokoškolské vzdělání, všichni lektoři mají VŠ vzdělání První velký klient ukončil spolupráci roku 1998 Hlavní oblasti vzdělávání: personální management a právo, management, marketing, obchod, komunikace, Assessment centra, aplikovaná psychologie

Stresové faktory a vliv stresu Vždy jen jeden velký klient (existenční stres) Zvýšená pracovní zátěž, dlouhá pracovní doba, vysoký krevní tlak, bolesti hlavy, změny nálady, málo spánku Lektoři nejsou přímo závislí na společnosti, a proto ne zcela loajální Časté změny přání zákazníků Účetní – hlučné pracoviště, mnoho změn v účetních pravidlech a zákonech – nové pracoviště Účetní opustila firmu roku 2001 – řešeno externě Společníci – kontrola, urychlování projektů

Jaké silné a jaké slabé stránky mělo vedení organizace a práce firmy?

Doporučte u účetní – paní Claire další možné způsoby snížení stresu.

Je v menší vzdělávací firmě stres u zaměstnanců vyšší než ve velké vzdělávací organizaci?

Metodologie hodnocení rizik a její implementace (1) Zvládání rizik = hodnocení rizik + redukce rizik Pro zvládnutí problému byla vyhledána odborná pomoc externího specialisty Individuální rozhovory – 5 nejlepších a nejhorších aspektů práce Identifikace poplachového stádia stresu Analýza dat o absencích Krize řízení Absence sociálních kontaktů mimo pracoviště, žádné ozdravné nebo jiné relaxační aktivity podporované firmou

Metodologie hodnocení rizik a její implementace (2) Většina zaměstnanců poukazuje na některé problémy: dlouhodobá psychická zátěž, dlouhá pracovní doba, neúměrná zodpovědnost k pracovní pozici, přehnaná kontrola, špatná organizace, špatná vnitřní a vnější komunikace, strach z chyb, hrozba ztráty zaměstnání, nedostatek klíčových klientů, jiné názory na řešení vzniklých problémů a situací.

Hodnocení rizik – definujte u vybrané skupiny/jednotlivce zdroje stresu, související s pracovním prostředím /vnitřním a vnějším/.

Co byste navrhl(a) pro redukci stresu?

Co je cílem průzkumu pro hodnocení rizik?

Techniky pro prevenci a intervence (1) Individuální “follow up“ ke zvládání stresu – společníci a organizační pracovníci – diskuze s expertem a vnitrofiremní porada Identifikace kroků, které budou podniknuty –ve společnosti (strategická, okamžitá opatření) –zaměstnanci a společníky (osobní rozvoj a změny) Zdravotní testy – zaměstnanci a společníci Workshop – společníci, zaměstnanci, klíčoví lektoři, expert

Techniky pro prevenci a intervence (2) Cíl workshopu – zvládnout krizi řízení 3 klíčová rozhodnutí: –oddělení obchodní a organizační části - Paul (obchod a ředitel společnosti), Hannah (organizační záležitosti) –Systém řízení kvality ISO 9001 Popsání veškerých firemních procesů, profesiogramy (společníci, zaměstnanci, lektoři) Počet lektorů byl snížen, Hannah jako lektorka –Nový systém odměňování (výkon společnosti a rozvoj zaměstnanců), hodnocení práce Každoroční zpětná vazba od experta

Jaká vidíte pozitiva a negativa ve svolání Workshopu?

Jaký význam má zavedení systému jakosti ISO 9001 ve firmě?

V čem může pomoci sestavení profesiogramů pro každou pracovní funkci?

Hodnocení procesu zvládání rizik a intervencí (1) Zpětná vazba od zaměstnanců –Cítí zájem ze strany vedení firmy o ně a jejich pracovní problémy –Dobrá reakce na spravedlivý systém odměňování Zpětná vazba od společníků –Získali mnoho nových informací a podnětů pro zlepšení organizace práce, pro další rozvoj společnosti, zjednodušení a zefektivnění firemních procesů

Hodnocení procesu zvládání rizik a intervencí (2) Potřeba rozšířit systém zvládání rizik vyplývajících ze stresu - nový projekt řízeni vzdělávací firmy včetně protistresove politiky Snížení pracovní zátěže - lektoři více zapojeni do přípravy vzdělávacích projektů, jejich finanční zainteresovanost na výsledcích vzdělávacích aktivit Pozitivní výsledky v oblasti obchodu/prodeje Každoroční hodnocení systému zvládání rizik vyplývajících z pracovního stresu

Jak lze hodnotit zavedení projektu zvládání stresu?

Jakou výhodu má pro vedení společnosti a pro zaměstnance zavedení systému odměňování pracovníků, zaměřeného na výkon organizace a současně i na jejich rozvoj?

Jakou výhodu a nevýhodu má spolupráce vzdělávací organizace s externím specialistou na řízení?