Diagnostika SPU
Pedagogická diagnostika – ZŠ Diagnostika ve školském poradenském zařízení – PPP, SPC
Diagnostika v ZŠ Metody – pozorování, analýza školních a domácích prací žáka, rozhovor Sledujeme: úroveň čtení, psaní, počítání, soustředění, sluchové, zrakové, prostorové vnímání, pravolevou orientaci, úroveň řeči, nápadnosti v chování, oblíbenost dítěte v kolektivu, rodinné prostředí. V průběhu pozorování je vhodné pro dítě vypracovat „intervenční program“.
1. ročník ZŠ Má specifické postavení Bereme v úvahu adaptační období Citlivě posuzujeme případné neúspěchy žáka
Diagnostika na odborném pracovišti – účast odborníků Sociální pracovnice Psycholog Speciální pedagog
Sociální pracovnice Anamnéza – osobní, rodinná, sociální, vztahují se k daným problémům
Psychologické vyšetření Úroveň intelektových schopností Úroveň motivace Struktura osobnosti
Speciálně pedagogické vyšetření Vyšetření čtení Vyšetření psaní Vyšetření matematických schopností Speciálně zaměřené zkoušky