PREKRIM - SWOT Michaela Veselá Společně k bezpečí, o.s.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
Advertisements

Ing. Stanislava Správková
Pracovní skupina národnostní menšiny a cizinci
Tvorba OP pro programovací období Kontext a vazby OP •EU jako ek. nejrozvinutější společenství na světě – charakterzované sociálním smírem.
Podpora dostupnosti a kvality sociálních služeb v Pardubickém kraji Úvodní seminář k projektu Pardubice
Vlastní hodnocení školy
Základní škola, Brno, Štolcova 16
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
PREZENTACE KA 7 KONFERENCE PROJEKTU ITP ITP Ing. Jaromír Čáp, Národní vzdělávací fond, o.p.s. Velké Karlovice, Institut Trhu Práce.
P ROVÁZÁNÍ SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ S TVORBOU STRATEGICKÝCH A ROZVOJOVÝCH PLÁNŮ REGIONŮ.
Sociodemografická analýza Výzkum potřeb uživatelů Prostějov.
Aktivita číslo 5 Návrh a zavedení systému centrální administrace a řízení projektů Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadě Plzeňského kraje.
Nadace Terezy Maxové Programu Iniciativy Společenství Equal
Mechanismy evaluace kulturních služeb
Ing. Stanislava Správková
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
 schválen usnesením vlády č. 85/2008  pilotní fáze 2008 – 2010  odbor Úřadu vlády  zmocněnec vlády pro lidská práva  monitorovací výbor Vznik AGENTURY.
PREKRIM Michaela Veselá Společně k bezpečí, o.s..
Evropská strategie zaměstnanosti a víceúrovňové vládnutí – sen nebo skutečnost? Milena Jabůrková, Ondřej Mátl a Gabriela Nováková Zpráva zpracována pro.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Rozvoj sociálních služeb v Moravskoslezském kraji Vize Moravskoslezského kraje: Partnerstvím zadavatelů.
Datum: Zpracovali: Tomáš Hirt, Daniel Hůle, Ladislav Toušek Analýza potřebnosti služeb sociální prevence v Plzeňském kraji Zadavatel:
Prevence rizikového chování a situace v Moravskoslezském kraji
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Rekapitulace výchozí situace v Kadani.
OP LZZ vybrané priority pro regionalisty Velká část OP LZZ obsahuje podporu v oblastech, které známe z OP RLZ: adaptabilita, aktivní politika zaměstnanosti,
„Místní partnerství ve Vsetíně“ Seminář Knihovny a strukturální fondy EU II – využití prostředků EU na podporu rozvoje knihoven.
Produkt : Vzdělávání a metodika práce poradců pro zaměstnanost Rozvojové partnerství 0002 Mikrobus.
Reforma českého zdravotnictví poznámky a připomínky
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
Minimální preventivní program školy
Transformuje Kraj nebo kraj ?
Krajská koordinátorka prevence rizikového chování
Marketingové prostředí obce
Regionalistika 2 Strategické řízení a jeho využití ve veřejné správě v ČR.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu „Podpora vzdělávání a supervize v sociální.
Program EU pro zaměstnanost a sociální inovace (EaSI)
Vzdělávací politika.
RRV2 Strategické řízení. 2 úvod  Vymezení lokálního a regionálního rozvoje  Široký kontext pojetí rozvoje území (ekonomika, ŽP, veřejné služby…)  Diferenciace.
Strategie regionu, obce. Strategický plán rozvoje Má úzký vztah k územnímu plánu Měl by být flexibilní, slaďuje představy subjektů Vymezeny perspektivní.
Role koordinačních skupin komunitního plánování v prorodinné politice Konference k zahájení projektu „Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně“
RODINNÁ POLITIKA Rodinná politika na úrovni krajů a obcí, Metodické „doporučení“ MPSV ČR, 2008) souhrn aktivit a opatření za účelem podpory rodiny podpora.
MAS CÍNOVECKO o.p.s., organizační složka MAS CÍNOVECKO - LEADER Podpora sociální soudržnosti na území místního partnerství v programovém období
„MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů“ CZ.1.04/4.1.00/B
Strategie spolupráce obcí Společnost pro rozvoj Humpolecka, z. s. 2. Kulatý stůl v Humpolci
Krásná Lípa projekt Aktivizace rodin Volfová Hana (ASZ) Kolář Jan (místostarosta Krásné Lípy) Praha,
Síť podpory nadání. Poslání Sítě Vytvářet prostředí pro systematickou péči o nadané žáky a studenty prostřednictvím sdílení informací a příkladů dobré.
Aktivním přístupem ke změně v SVL města Litvínova CZ /0.0/0.0/15_042/
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji a jeho návaznost na plány komunitní plány na místní úrovni setkání k zahájení tvorby Komunitního.
1 Informace o činnosti MŠMT v oblasti PPRCH Malenovice, Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.: +420.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení Jana Bydžovská KULATÝ STŮL MŠMT – PŘEDSTAVENÍ INDIVIDUÁLNÍHO NÁRODNÍHO PROJEKTU
Město Velké Hamry – inkluzivní opatření v oblasti vzdělávání Mgr. Štěpán Bolf, lokální konzultant.
1 Aktivity MŠMT v oblasti primární prevence rizikového chování dětí a mládeže Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha.
Sociální práce v roce 2012 Bc. Ivana Vedralová. Od Úřad práce ČR převezme:  Činnosti, které přímo souvisejí s řízením, rozhodováním a výplatou.
Útvar pro odhalování organizovaného zločinu služby kriminální policie a vyšetřování Útvar pro odhalování organizovaného zločinu služby kriminální policie.
Projekt na podporu neformální péče v ORP Hodonín
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Místní plán inkluze + OP VVV
Strategie regionu, obce
STRATEGII REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR
Projekt Plzeňský kraj - bezpečný kraj
Komunitní plánování Mirka Wildmannová.
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
PREKRIM - SWOT Michaela Veselá Společně k bezpečí, o.s.
Ing. Stanislava Správková
3. Krizová pomoc Sociální rehabilitace
Klíčové aktivity projektu
Transkript prezentace:

PREKRIM - SWOT Michaela Veselá Společně k bezpečí, o.s.

PRAVIDLA PRO NAKLÁDÁNÍ S TEXTY V PREZENTACI – texty je možné používat pouze pro vlastní potřebu. Úmysl text jakkoliv zveřejnit nebo šířit je nutné dopředu konzultovat se Společně k bezpečí o.s.

Společně k bezpečí o.s. je - akreditovaným zařízením MŠMT pro DVPP rozhodnutím Č.j.: 26 348/2007-25. - akreditovanou vzdělávací institucí MV s číslem akreditace AK/I-31/2010 vydaným pod Č.j.MV-58 629-3/EVS-2010 - akreditovanou vysílající organizací v oblasti dobrovolnické služby rozhodnutím MV Č.j.: OP-206-3/DS-2007 - registrovaným poskytovatelem sociálních služeb –terénní programy,rozhodnutím KÚ středočeského kraje pod Č.j.: 82/125180/2007/Soc/Paz - osoba oprávněná k výkonu sociálně-právní ochrany dětí na základě rozhodnutí KÚ středočeského kraje pod Č.j.: 68139/2008/KUSK

Společně k bezpečí o.s. pro Policii ČR: vzdělávání (prevence kriminality – např. povinné kurzy pro PIO, community policing, sociální vyloučení a úloha policie, extremismus, korupce, právo ve škole…), poradenství a konzultace (interdisciplinární spolupráce, community policing, zprostřekování príkladů dobré praxe, právo ve škole…), společné projekty (community policing – např. dopravní asistent s DI Plzeň, pořádání veřejných setkání atp.) Společně k bezpečí o.s. v oblasti ochrany dětí a mládeže: registrovaný poskytovatel sociálních služeb – sociálně aktivizačních služeb pro rodiny s dětmi rozhodnutím Krajského úřadu Středočeského kraje, oprávnění k výkonu sociálně-právní ochrany dětí

  Společně k bezpečí o.s. pro školy: akreditované zařízení MŠMT pro další vzdělávání pedagogických pracovníků; semináře Michaely Veselé pro pedagogické pracovníky k tématům: právo ve škole, prevence kriminality ve škole, školní poradenství, školní preventivní program, školní nekázeň, školní řád, školní program proti šikanování, šikana ve škole, jak učit právní vědomí, záškoláctví, školní násilí; semináře Martiny Kekulové (poruchy učení, syndrom CAN, práce se třídou, prevence sociálně patologických jevů), Michala Mazla (extremismus, sociální vyloučení) a dalších. Kompletní nabídku vzdělávacích aktivit včetně anotací lze najít v našem Katalogu vzdělávacích programů na stránkách www.spolecnekbezpeci.cz , rubrika SKB pro školy).

Společně k bezpečí o.s. pro veřejnou správu: vzdělávání - akreditace MV pro vzdělávání úředníků v územních samosprávných celcích, témata: extremismus, právo a sociální vyloučení, korupce, prevnce kriminality, community policing zpracování odborných studií v oblasti pedagogiky, bezpečnosti, prevence kriminality a community policing pořádání veřejných setkání, diskusí a kulatých stolů ke konkrétním bezpečnostním problémům na místní úrovni zprostředkování zkušeností a příkladů dobré praxe v oblasti prevence kriminality a community policing spolupráce a asistence při tvorbě projektů a dalších aktivit v oblasti prevence kriminality a community policing

mail: poradna@spolecnekbezpeci.cz /PORADNA/ KONTAKTNÍ ÚDAJE Společně k bezpečí o.s. adresa: Holandská 2437, Kladno 1, 272 01 Webové stránky: www.spolecnekbezpeci.cz www.community-policing.cz mail: poradna@spolecnekbezpeci.cz /PORADNA/ mail.: vesela@spolecnekbezpeci.cz /OBJEDNÁVKY/ 774 709 773/OBJEDNÁVKY/ Privat: 604 554 231; vesmich@post.cz

SWOT ANALÝZA A JEJÍ VYUŽITÍ SWOT analýzu lze chápat jako identifikaci interních silných a slabých stránek zkoumané jednotky ve vztahu k příležitostem a hrozbám, jejichž nositelem je vnější prostředí. Bližší pohled na jejich vzájemnou interakci nabízí jednoduchý prostředek pro rozhodovací procesy a strategické plánování.

SWOT 1.KROK První krok SWOT analýzy spočívá v sestavení seznamu jednotlivých položek. Silné a slabé stránky, hrozby a příležitosti se uvádí do tabulky, která má obvykle následující podobu: Vnitřní silné stránky Vnitřní slabé stránky 1. 2. 3. 4. Vnější příležitosti Vnější hrozby

SWOT – charakteristiky v kvadrantech Počet charakteristik v jednotlivých kvadrantech by neměl být větší než 10, je však užitečné vyjmenovat pokud možno co nejkonkrétnější prvky a vyhnout se příliš obecnému popisu. V praxi se osvědčuje formulace charakteristik v pracovních skupinách, což přispívá vyššímu stupni objektivity, jasnější formulaci a předběžnému nástinu následných politik a strategií zkoumaného systému již ve fázi identifikace prvků.

SWOT a PREKRIM V případě prevence kriminality je SWOT analýza nejčastěji zaměřuje na následující oblasti: Vnitřní  prostředí (z něhož vycházejí silné a slabé stránky): organizace (samospráva,P ČR..) a zaměstnanci politikové (volení zástupci občanů obce) subjekty zabývající se prev.kr. v lokalitě úroveň spolupráce mezi subjekty realizujícími prevenci množství a úroveň probíhajících a již realizovaných projektů materiálně technická vybavenost rozpočty atd.

Interní analýza – silné a slabé stránky Všechny činnosti, které probíhají dobře, nebo jakékoliv jedinečné zdroje představují silné stránky hodnocené jednotky. Může se jednat např. o prestiž organizace (zaměstnanců), vysokou kvalifikovanost, rozvinuté kontakty s externím prostředím apod. Naopak seznam slabých stránek pomáhá odhalit oblasti, které volají po změně, ale také procesy, které nejsou sledovány vůbec a stojí tak zcela mimo kontrolu. Slabou stránkou je obecně vše, co se nedaří.  Jako slabé stránky mohou být označeny omezené zdroje, nedostatečné vybavení, špatná infrastruktura, nedostatečná ochota provádět změny, atd.     Jako prostředek ke sledování vnitřního prostředí a následně i k identifikaci slabých a silných stránek mohou sloužit výsledky průzkumů mezi zaměstnanci,  výstupy debat v pracovních skupinách, rozhovory, zprávy od vnějších subjektů atd.

SWOT a PREKRIM V případě prevence kriminality je SWOT analýza nejčastěji zaměřuje na následující oblasti: Vnější prostředí (z něhož pocházejí příležitosti a hrozby): ekonomická úroveň regionu a jednotlivců nezaměstnanost – lokální zaměstnavatelé vzdělanost sociální vylučování nejrůznějších skupin vnější financování – ekonomické změny legislativní změny politické změny atd.

Externí  analýza – příležitosti a hrozby Analýza externích faktorů vztahuje fungování systému k vnějším podmínkám, na jejichž pozadí probíhají procesy uvnitř systému. Tak, jako je možné téměř všechny vnitřní elementy změnit, vnější prvky jsou nahlíženy jako neměnné – alespoň v tom smyslu, že jejich změna je nezávislá na nás. Jsou to informace o momentální ekonomické situaci, demografických změnách, zaměstnanosti, apod. Jako zdroj ke zjištění a monitorování těchto externích podmínek a vlivů může být využít tisk, konference a semináře, zprávy úřadů práce, ale také např. informace od veřejnosti.  Jako hrozby je možné představit si například restrikci státního financování, zánik vnějších partnerů (NNO), klesající počet obyvatel v regionu nebo riziková skladba.

Nové příležitosti lze vidět v rostoucím zájmu veřejnosti o problematiku prevence kriminality,plánovaném rozvoji regionu (technologie, průmysl, obchod, služby), probíhajících projektech atd. Definování příležitostí a hrozeb však není absolutní. Co může vypadat na první pohled jako příležitost, při bližším pohledu – vztaženo k interním elementům, jako jsou zejména zdroje organizace, ale i k externím, jako je např. očekávání společnosti – se může změnit v příležitost velmi relativní a naopak hrozby mohou v dlouhodobém pohledu představovat příležitosti.

SWOT a její možnosti Swot analýza je považována za účinný a transparentní prostředek k prozkoumání možností změn a rozvoje. 1. Její výstupy mohou být použity pro tvorbu rozhodnutí na různých úrovních –  oddělení, odbor, obec, kraj... 2. Zkoumá budoucí možnosti prostřednictvím systematické introspekce zaměřené současně pozitivně i negativně. 3. Je to relativně jednoduchý způsob, jak komunikovat nápady, představy a politiky ostatním. 4. Pravděpodobně největší výhoda SWOT analýzy spočívá v tom, že bez ohledu na zjištění, která vyplynou, je jen na aktérech samotných, zdali se rozhodnou pro posilování silných stránek, minimalizaci slabých, využití příležitostí či zabránění možným hrozbám.

5. Někdy mohou být hrozby vnímány jako příležitosti, v závislosti na konkrétních lidech nebo skupinách, a jejich úhlu pohledu. Pesimista vidí kalamitu v příležitosti, optimista vidí příležitosti v kalamitě. 6.SWOT analýza je jednoduchý, flexibilní nástroj, který slouží jako pouhý podklad k dalšímu rozhodování. Měla by být prováděna periodicky (doporučuje se cca 5leté období). Sama o sobě je jenom pomocným nástrojem, především pro evaluaci a strategické plánování.

Ukázka SWOT (město) Silné vnitřní stránky Slabé vnitřní stránky -vytvořená struktura prevence definované subjekty kvalifikovanost zákonný rámec nízká kriminalita regionu vysoká zaměstnanost v regionu Slabé vnitřní stránky není vytvořená konkrétní síť subjektů spolupráce mezi subjekty nezajímavá oblast pro politiky město nepodporuje zájmové aktivity dětí časté personální změny „preventistů“ Hrozby vnější úbytek financí nezaměstnanost politická nestabilita městské ghetto chybí dlouhodobá koncepce Příležitosti vnější rozvoj neziskového sektoru krajské město

PRAVIDLA PRO NAKLÁDÁNÍ S TEXTY V PREZENTACI – texty je možné používat pouze pro vlastní potřebu. Úmysl text jakkoliv zveřejnit nebo šířit je nutné dopředu konzultovat se Společně k bezpečí o.s.