Počítačová podpora konstruování I 5. přednáška František Borůvka.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mechanika tuhého tělesa
Advertisements

Odraz světla na rozhraní dvou optických prostředí
Silové soustavy, jejich klasifikace a charakteristické veličiny
* Lineární funkce Matematika – 9. ročník *
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
Vzájemná poloha přímky a kružnice (kruhu)
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Konstruktivní geometrie
Rovnice roviny Normálový tvar rovnice roviny
Rozhodněte o její pohyblivosti (určete počet stupňů volnosti).
Analytická geometrie II.
7. Mechanika tuhého tělesa
MOMENTY SETRVAČNOSTI GEOMETRICKÝCH ÚTVARŮ
Kovoprog – geometrické prvky, modifikace a kontury frézování
Fyzika 7.ročník ZŠ K l i d a p o h y b t ě l e s a Creation IP&RK.
Modelování v AUTOCADU Křivky v prostoru, modelování z těles a povrchů,
T.A. Edison Tajemství úspěchu v životě není v tom, že děláme, co se nám líbí, ale, že nacházíme zalíbení v tom, co děláme.
Technická mechanika 8.přednáška Obecný rovinný pohyb Rozklad pohybu.
Dvojosý stav napjatosti
MECHANIKA.
Křivočarý pohyb bodu. křivočarý pohyb bodu,
Počítačová podpora konstruování I 11. přednáška
ROTAČNÍ PLOCHY Základní pojmy
obecný rovinný pohyb tělesa analytické řešení pólová konstrukce
nerozvinutelné (zborcené) Zborcený rotační hyperboloid.
Popis časového vývoje Pohyb hmotného bodu je plně popsán závislostí polohy na čase. Otázkou je, jak zjistit vektorovou funkci času ~r (t), která pohyb.
Počítačová podpora konstruování I 4. přednáška František Borůvka.
Předmět: Počítačová grafika 1 (PGRF1) Přednáška č
Počítačová podpora konstruování I 6. přednáška František Borůvka.
Plochy - vytvoření, rozdělení, tečná rovina a normála.
Frenetův trojhran křivky
Pohyb mechanismu úvod do teorie mechanismů, klasifikace mechanismů
Střední škola stavební Jihlava
Téma 7, ODM, prostorové a příčně zatížené prutové konstrukce
Šroubové plochy.
Počítačová podpora konstruování I 2. přednáška
MKP 1 – Podklady do cvičení
Dynamika I, 6. přednáška Obecný rovinný pohyb Obsah přednášky : obecný rovinný pohyb tělesa, analytické řešení, pólová konstrukce rozklad pohybu Doba studia.
Diferenciální geometrie křivek
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
8. Parametrické vyjádření a obecná rovnice přímky a roviny
Další zborcené plochy stavební praxe - konusoidy.
Vektorová grafika. Vektorové entity Úsečka Kružnice, elipsa, kruhový oblouk,… Složitější křivky, splajny, Bézierovy křivky, … Plochy Tělesa Modely.
Shodné zobrazení Obrazem libovolné úsečky AB
Počítačová podpora konstruování I 8. přednáška František Borůvka.
Statická ekvivalence silového působení
Steinerova věta (rovnoběžné osy)
ŘEZ VÁLCE ROVINOU Mohou nastat tyto případy:
Jaký je skalární součin vektorů
Konstruktivní geometrie
Křivky - vytvoření, rozdělení, tečna. Šroubovice.
Počítačová podpora konstruování I 14. přednáška František Borůvka.
Dj j2 j1 Otáčivý pohyb - rotace Dj y x POZOR!
Obecná rovnice přímky v rovině
SMĚRNICOVÝ TVAR ROVNICE PŘÍMKY
Parabola.
ProgeCAD Základy kreslení.
směr kinematických veličin - rychlosti a zrychlení,
Parabola Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík
Gymnázium B. Němcové Hradec Králové
Geometrické modelování
Plochy: spline, B-Spline a NURBS
Technologie – souřadné systémy CNC strojů
Základy práce s programem
ProgeCAD Základy kreslení.
Základy práce s programem
Lineární funkce a její vlastnosti
MECHANIKA.
Konstruktivní úlohy na rotačních plochách
Valení po nakloněné rovině
Transkript prezentace:

Počítačová podpora konstruování I 5. přednáška František Borůvka

Cíl přednášky Speciální prvky Blend Helical sweep, Variable section sweep, Swept blend, Grafem řízené prvky

Blend prvky n n Prvky tvořené několika definovanými rovinnými profily které jsou spojené přechodovými křivkami do jednoho tvaru n n Typy blendů u Podle definovaných profilů F Rovnoběžné (Parelel) F Rotační (Rotational) F Obecné (General) u Podle přechodových křivek F Hladké (Smooth) – vrcholy profilů jsou spojeny úsečkami F Lomené (Straigth) – vrcholy profilů jsou spojeny hladkými křivkami n n Společná pravidla pro tvorbu blendů u Všechny profily musí mít stejný počet entit u Entity mohou degradovat do bodu (Blend Vertex) u První a poslední profil blendu může být tvořen bodem.Zakončení může být ostré nebo hladké (u rovnoběžných blendů jen ostré) u Plochy blendu mohou navazovat tečně k navazující geometrii

Rovnoběžný blend n n Profily blendu se skicuji v jednom náčrtu, mezi jednotlivými skicami se přepínáme volbou v nabídce Sketch Feature Tools > Toggle n n Každý profil musí být plně okótován aby byla definována jeho geometrie a poloha vzhledem k ostatním profilům n n Pokud má blend jen dva profily, lze skici promítat na jiné dvě stěny existujících těles s jejichž pomocí je blend vytvořen.

Nerovnoběžné blendy Rotační a obecné n n Profily rotačního blendu se skicuji do rovin procházejících společnou osou rotace. n n Profily obecného blendu se skicuji do rovin libovolně vzájemně natočených a posunutých vzhledem k osám X,Y,Z n n Skicy musí obsahovat souřadný systém n n Profily blendů mohou být načteny z IGS souborů n n Rotační blendy se mohou vytvořit jako u Otevřené (Open) u Uzavřené (Closed) – první profil bude automaticky použit i jako poslední n n Mohou být vytvořeny z profilů vytvořených u Skicováním (Sketch Sec) u Vybíráním 3D Entit (Select Sec u Vybíráním 3D Entit (Select Sec ) F Všechny entity musí ležet v jedné rovině F Roviny profilů rotačního blendu se musí protínat v jedné ose

Importované blendy n n Blend lze importovat pomocí souboru *.ibl n n Dva body křivky definují úsečku, více bodů definují spline křivku. n n Koncový bod křivky a počáteční bod křivky navazující musí být totožné. n n Jestliže body profilu, použité k vytvoření blendu ze souboru, neleží v rovině, bude vytvořena přibližná rovina a body budou promítnuty z prostoru do roviny.

Helical Sweep n n Prvek který vznikne tažením profilu podél šroubové trajektorie n n Trajektorie je definována profilem šroubové plochy a stoupáním šroubovice n n Stoupání šroubovice může být u Konstantní u Proměnné n n Skica taženého profilu leží u V rovině procházející osou u V rovině kolmé na trajektorii n n Trajektorie může být u Pravotočivá u Levotočivá

Variable Section Sweep n n Prvek který vznikne tažením profilu po jedné nebo několika podélných trajektoriích n n Parametry profil se mohou měnit s jeho pohybem po trajektorii n n Prvek je řízen následujícími charakteristikami u Profil může být orientován a rotován podle F Počáteční trajektorie F Referenčního směru F Vybrané trajektorie u Mohou být definovány další trajektorie se kterými mohou být ztotožněny vrcholy skici. u Lze určit zda bude skica podél trajektorie prvku proměnná

Variable Section Sweep n n Section Plane Control - určuje, jak je orientována skicovací rovina. u Normal to Trajectory - posouvaný rám skici je vždy kolmý ke specifikované trajektorii. u Normal to Projection - Y osa posouvaného rámu skici je rovnoběžná s daným směrem a osa Z je tečná k promítnuté počáteční trajektorii. u Constant Normal - Z osa posouvaného rámu skici je rovnoběžná s daným směrem. n n Horizontal/Vertical Control - určuje, jak rám rotuje kolem normály skicovací roviny. u Normal to Surface - Y-ová osa skicovací roviny je kolmá k ploše na které leží Origin trajektorie. u Normal to Surface - Y-ová osa skicovací roviny je kolmá k ploše na které leží Origin trajektorie. u X-Trajectory - X-ová osa skicovací roviny prochází průsečíkem specifikované X-trajektorie a skicovací roviny. u Automatic - skicovací rovina je automaticky orientována ve směru XY. Pro/ENGINEER vypočte směr x-vektoru tak, že sweep je minimálně zakroucen.

Swept blend n n Prvek který je vytvořen pomocí jedné trajektorie a několika profilů n n Trajektorie může být vytořena skicováním nebo výběrem křivky nebo hrany n n Každý profil může být natočen kolem osy Z vzhledem k předcházející skice n n Prvek je řízen následujícími charakteristikami u Profil může být orientován a rotován podle F Počáteční trajektorie F Referenčního směru F Vybrané trajektorie u Lze řídit tvar sweep blendu mezi profily F Set Perimeter— řídí tvar prvku kontrolou vzdálenosti mezi profily. F Area Graph—řídí tvar prvku pomocí řídících bodů a plochy. F None— není nastaveno řízení tvaru.