Metodika DiV v podmínkách PdF UP Olomouc

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ústav distančního vzdělávání OPF SU Karviná
Advertisements

E-learning – moderní elektronická podpora výuky
Akreditace studijních programů v kombinované a distanční formě DISTANČNÍ MINIMUM DISTANČNÍ MINIMUM (kurz) Akreditace v DiV Modul č. 5: Akreditace v DiV.
Matika krokem  Proč? - motivy vzniku
Psychologie pro manažery Projekt ESF v Opatření 3.3 Rozvoj celoživotního učení Registrační číslo projektu: CZ / /0018.
Hodnocení prací posílaných tutorovi k opravě PhDr. Miroslava Dvořáková 2008.
Modernizace studijních opor Představení LMS Moodle
LMS Unifor Live! Inovace kombinovaného studia. Teoretická část (45 minut) Definice pojmů Přihlášení do LMS Unifor Live! Program.
E-learning a studenti kombinovaného studia VŠ projekt do předmětu E-learning Lucie Jirků, UČO květen 2004.
Hodnocení e-learninkových opor Inovace kombinované formy studia bakalářského a magisterského studijního programu „Tělesná výchova a sport“ a jeho učitelských.
LMS Unifor Live! Inovace kombinovaného studia. Teoretická část (45 minut) Definice pojmů Přihlášení do LMS Unifor Live! Program.
IS na podporu Projektu vzdělávání zdravotníků - prohlubování a zvyšování úrovně odborných znalostí Ing. Michal Opat.
Distanční studium na OPF SU František Koliba Petr Korviny.
Definování prostředí pro provozování aplikace dosud jsme řešili projekt v obecné rovině aplikace bude ovšem provozována v konkrétním technickém a programovém.
Prostředí pro tvorbu strukturovaných učebních textů Ing. Jiří Přibil Fakulta managementu VŠE Rozvojový grant Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy.
Tutoriál jako forma výuky na vysoké škole a na pracovišti PaedDr.Vanda Hájková, Ph.D. PedF UK v Praze
LETNÍ ŠKOLA PRO TUTORY Monika Všetulová Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci akademie distančního vzdělávání.
Individuální projekt „Podpora a rozvoj služeb sociální prevence v Moravskoslezském kraji“ (číslo projektu: CZ.1.04/3.1.00/ ), dále jen „Projekt“
Studijní opory pro distanční vzdělávání z hlediska pedagoga Jitka Komárková Ústav systémového inženýrství a informatiky Fakulta ekonomicko-správní Univerzita.
InspIS ŠVP pro ZV, SV.
HODNOCENÍ ZPŮSOBILOSTI LETECKÉHO METEOROLOGICKÉHO PERSONÁLU Odbor letecké meteorologie,ČHMÚ, Praha 2013 HODNOCENÍ AMP V ROCE 2013.
B i o D a t G r o u p BIOMEDICÍNSKÉ INŽENÝSTVÍ V KONTEXTU NOVÉ LEGISLATIVY Jaromír Cmíral a), Lenka Lhotská b) a) Společnost biomedicínského inženýrství.
E-learning ve výuce na SŠ
Zkušenosti s distančními formami výuky na Slezské univerzitě
Petr Korviny SCO 2007 Brno Usnadnění tvorby elektronických studijních textů pro distanční vzdělávání Petr Korviny
Návrh a realizace modulového systému dalšího vzdělávání učitelů v MSK Magdalena Chmelařová Opava 2008.
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci nabízí distanční kurz s e-learningovou podporou DISTANČNÍ MINIMUM.
Úvodní setkání Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová, Ph.D.
INFORMAČNÍ SYSTÉMY Semestrální projekt 2013/2014 Podmínky udělení zápočtu Ing. Roman Danel, Ph.D. Institut ekonomiky a systémů řízení.
Metodický kurz k Bakalářskému projektu 1 Diplomovému projektu 1
Sněmovní tisk 1046 Legislativní komise RVŠ. Sněmovní tisk 1046 Sněmovní tisk 746/3 Obsah: –řešení ubytovacích stipendií pro studenty soukromých vysokých.
Praha, 23. ledna  Zahájení (Štěpán Blahůšek)  Studijní opory a jejich závazná osnova (Vladimír Kaucký)  Přestávka  Editace interaktivní osnovy.
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
E-LEARNINGOVÉ VZDĚLÁVÁNÍ TVŮRCŮ A UŽIVATELŮ JEDNOTNÉHO ZADÁNÍ.
PROHLUBOVÁNÍ VZDĚLÁVÁNÍ LÉKAŘŮ IPVZ Praha.
2008/2009 REPORTING Tereza Mulačová Česká zemědělská univerzita v Praze Tereza Řezníčková Provozně ekonomická fakulta Marek Tláskal obor Veřejná správa.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci DISTANČNÍ MINIMUM Vstupní tutoriál DPRA0508, DMPRA Mgr. Monika Všetulová.
2. LMS Unifor. E-learning vzdělávací proces, využívající informační a komunikační technologie k tvorbě kurzů, k distribuci studijního obsahu, komunikaci.
PLÁNOVÁNÍ CELOROČNÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY UČITELE EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTŮ
Distanční vzdělávání na VŠFS
Kombinovaná forma studia Východiska k realizaci. Kombinovaná forma studia Podle VŠ zákona – kombinace prezenční a distanční formy Obsahuje tedy prvky.
Akreditace studijních programů v kombinované a distanční formě DIV PROFESIONÁLNĚ Mgr. Irena Hoblíková Centrum distančního vzdělávání Univerzita Palackého.
INFORMAČNÍ SYSTÉMY CVIČENÍ: Semestrální projekt Podmínky udělení zápočtu Ing. Roman Danel, Ph.D. Institut ekonomiky a systémů řízení.
Publikování prostorových dat na Internetu (prezentace pro VLE Dílna) Ing. Jan Růžička Institut geoinformatiky VŠB-TU Ostrava, HGF tř. 17.listopadu
ÚVODNÍ WORKSHOP Brno.  Cílem projektu je podpora profesního rozvoje pedagogických pracovníků základních škol s využíváním ICT ve výuce,
E-learningové aktivity na MU Luděk Matyska
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DMPRA0509) Tutor: Mgr. Monika Všetulová Olomouc,
Za akademický rok 2013/2014 Hana Kolářová proděkanka LF UP.
E-learningový kurz pro examinátory zkoušky pro trvalý pobyt v ČR AUCCJ
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
E-learning v ISu Kontakt na e-technika:
Zápatí prezentace1 Informace k organizaci doktorské ho studi a na Ekonomicko-správní fakult ě MU.
Tvorba e-learningové aplikace pro výuku obchodního práva na oborech s ekonomickým zaměřením Jindřiška Šedová a kol. Masarykova universita Ekonomicko-správní.
Základní problémy realizace eLearningového systému Roman Malo Ústav informatiky PEF MZLU v Brně.
Za akademický rok 2011/2012 prof. RNDr. Hana Kolářová, CSc. proděkanka LF UP.
Za akademický rok 2012/2013 prof. RNDr. Hana Kolářová, CSc. proděkanka LF UP.
Mgr. Naděžda Fasurová, Ph.D.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
Integrační trendy při tvorbě multimediálních výukových portálů pro medicínu a zdravotnictví V. Mihál, J. Potomková Lékařská fakulta Univerzity Palackého.
PREZENTUJÍCÍ Registry ve veřejné správě Mgr. David Marek
Nástroje podpory uživatelů
za akademický rok 2015/2016 Hana Kolářová proděkanka LF UP
Kreditní systém studia
Nové přístupy k využití ict ve výuce přírodovědných předmětů na základních, středních školách CZ.1.07/1.1.07/ CZ.1.07/1.1.07/
E-learning – moderní elektronická podpora výuky
Systém výkaznictví preventivních aktivit ve školství
PROCES INVESTIC NĚKTERÉ ASPEKTY U VEŘEJNÉ SPRÁVY.
Transkript prezentace:

Metodika DiV v podmínkách PdF UP Olomouc PhDr. Milan Klement, Ph.D. Proděkan pro informační a vzdělávací technologie PdF UP Olomouc

Způsob realizace DiV Všechny aktivity spojené s distančními formami výuky je tedy možné v podmínkách PdF UP Olomouc realizovat výlučně v LMS systému Unifor, a to formou e-learningu. E-learning v podmínkách PdF UP je realizován jako moderní didaktická metoda, perspektivní zejména pro distanční formu vzdělávání. Studující získává studijní a informační zdroje prostřednictvím počítačové sítě. Prostřednictvím sítě také komunikuje se vzdělávací institucí, svým tutorem i ostatními studujícími.

Základní prvky DiV Základním prvkem distančních forem výuky v e-learningu je multimediální studijní opora. Studijní opora musí být zpracována a vydána v souladu se směrnicí děkanky č. 2S/2008 „Realizace distančních forem výuky na PdF UP Olomouc“ a v souladu se směrnicí č. 3S/2008 „Vznik studijních opor v rámci ediční a projektové činnosti PdF UP Olomouc“. Všechny typy studijních opor jsou primárně vytvářeny v prostředí LMS systému Unifor pomocí aplikace MiniAware, kde jsou také zakomponovány. Použití aplikace musí být v souladu se směrnicí 2S/2008 „Realizace distančních forem výuky na PdF UP Olomouc“. Jiné typy opor (tištěné, CD-ROM) budou generovány na základě elektronické verze publikované v LMS systému.

Oblast působnosti DiV Distanční formy výuky jsou na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého (dále jen PdF UP) uplatňovány ve všech bakalářských, magisterských, doktorských a navazujících studijních programech a to v prezenční i kombinované formě studia. Rozsah využití distančních forem výuky v podmínkách výuky realizované v rámci PdF UP Olomouc (v nově připravovaných studijních oborech a ve studijních oborech akreditovaných od 1. 1. 2008) je stanoven takto: kombinované formy studia: minimálně 40% podílu distanční výuky, formy výuky realizované v rámci Centra celoživotního vzdělávání: min. 70 % podílu distanční výuky,

Uživatelské role v DiV Vůči LMS systému Unifor na PdF UP jsou stanoveny tyto uživatelské role, z nichž dále vyplývají práva a povinnosti jednotlivých úrovní uživatelů: úroveň fakulta (příslušný proděkan nebo správce systému LMS Unifor), úroveň pracoviště (koordinátor distanční výuky), úroveň autor studijních opor (akademičtí pracovníci), úrověň administrátor kurzu (akademičtí pracovníci), úroveň tutor (akademičtí pracovníci), úroveň student (studenti prezenčních i kombinovaných forem studia a účastníci kurzů v rámci Centra celoživotního vzdělávání).

Správce systému LMS Unifor komunikuje s koordinátory distanční výuky pracovišť, autory studijních opor, tutory, lektory, studenty a v součinnosti s nimi zjišťuje aktuální potřeby jednotlivých úrovní uživatelů s ohledem na systém Unifor, zajišťuje správu uživatelské databáze v systému Unifor, zajišťuje metodiku implementace dodaných studijních textů ve formátu aplikace MiniAware do systému LMS Unifor, vytváří a upravuje strukturu kurzů v systému LMS Unifor, poskytuje konzultace k použití aplikace MiniAware autorům studijních opor, zajišťuje rozvoj aplikace MiniAware a její distribuci mezi autory distančních textů, zajišťuje školení koordinátorů distanční výuky na jednotlivých pracovištích PdF UP, koordinuje školení pracovníků jednotlivých pracovišť, zastupuje Pedagogickou fakultu při jednáních s CVT a společností Net-University s.r.o.

Koordinátor distanční výuky pracoviště koordinuje činnost jednotlivých pracovníků při přípravě distančních forem výuky, poskytuje podklady pro přípravu a sestavení jednotlivých výukových kurzů za pracoviště, kontroluje dodržování směrnice „Realizace distančních forem výuky na PdF UP Olomouc“ při vytváření studijních opor na pracovišti, stanovuje jednotnou politiku vytváření a správy uživatelských účtů pracovníků a studentů daného pracoviště v systému LMS Unifor v součinnosti se správcem systému LMS Unifor, podílí se na implementaci studijních textů ve formátu aplikace MiniAware do systému LMS Unifor.

Autor studijních opor vytváří studijní opory primárně v aplikaci MiniAware, popřípadě ve schválené aplikaci, která je kompatibilní se systémem LMS Unifor, plně odpovídá za obsahovou, formální, metodickou i technickou správnost vytvořené studijní opory, jednotlivé složky je oprávněn konzultovat s koordinátorem distanční výuky pracoviště, dodržuje směrnici „Realizace distančních forem výuky na PdF UP Olomouc“ při vytváření studijních opor, vytvořenou studijní oporu předkládá ke schválení správci systému LMS Unifor.

Administrátor kurzu deleguje oprávnění uživatelských účtů pracovníků a studentů participujících na daném výukovém kurzu, vede evidenci studentů v daném výukovém kurzu a zajišťuje evidenci studijních výsledků s ohledem na systém studijní agendy STAG, plně odpovídá za formální, metodickou i technickou správnost jednotlivých modulů a disciplín v daném výukovém kurzu, jednotlivé složky je oprávněn konzultovat s koordinátorem distanční výuky pracoviště, je garantem realizované výuky v kurzu a poskytuje tudíž administrativní podporu studentům a pracovníkům participujícím na daném výukovém kurzu a jeho disciplínách a to i vůči studijnímu oddělení PdF UP Olomouc.

Tutor realizuje výuku v dané výukové skupině v systému LMS Unifor na úrovni dané disciplíny či disciplín, komunikuje se studenty dané disciplíny a řídí tak jejich proces vzdělávání, spolupodílí se s autorem distančního textu na aktualizaci obsahu disciplíny na základě podnětů ze strany jednotlivých studentů, kontroluje dosažené studijní výsledky studentů, eviduje dosažené studijní výsledky v systému studijní agendy STAG v součinnosti s daným administrátorem kurzu, spolupodílí se společně s administrátorem kurzu na přípravě a realizaci elektronického testování a to jak po obsahové, ale i dislokační stránce, zajišťuje evaluaci realizovaných disciplín studenty přidělené studijní skupiny.

Student Student se přihlašuje k systému LMS Unifor prostřednictvím nativního webového klienta (prostřednictvím sítě Internet). Využívá systém LMS Unifor k plnění svých studijních povinností vyplývajících z přiřazení k dané studijní skupině, a z požadavků na výuku uvedenou v disciplíně či kurzu. V průběhu svého studia má student právo konzultovat s administrátorem kurzu záležitosti týkající se jeho zařazení do daného výukového kurzu a evidenci s tím spojenou. Student je zodpovědný za plnění všech povinností vůči systému LMS Unifor a systému studijní agendy STAG, vyplývajících ze Studijního a zkušebního řádu, včetně ostatních souvisejících předpisů.

Vymezení vzájemných vazeb uživatelů DiV

Realizace DiV v podmínkách PdF UP Olomouc PhDr. Milan Klement, Ph.D. Proděkan pro informační a vzdělávací technologie PdF UP Olomouc

Struktura distanční výuky Souvislost jednotlivých části struktury distanční výuky realizované v podmínkách PdF UP Olomouc v návaznosti na použití systému LMS Unifor prezentuje následující schéma:

Hlavní složky DiV Základní jednotkou realizace distanční výuky je disciplína. Další povinné prvky struktury distanční výuky jsou organizačního charakteru a slouží jako podpůrné prostředky pro zakomponování disciplíny do schématu organizace distanční výuky realizované v podmínkách PdF UP Olomouc. Hlavní složkou distanční výuky disciplíny je využití všech prostředků zakomponovaných v systému LMS Unifor pro dosažení výukových cílů bez nutnosti prezenční účasti na výuce. Pokud je tato účast nutná, pak pouze formou tutoriálů. Tutoriál je didaktická metoda, specifická pro distanční výuku. Jde o prezenční setkání studujícího a tutora, jejichž cílem je získat přehled o studijních povinnostech, charakteru a nárocích na samostatné práce, o závazných termínech plnění, zodpovídání individuálních dotazů ke studiu nebo k určitým částem učiva.

Typy disciplín v DiV Disciplíny jsou tedy s ohledem na jejich realizaci rozčleněny do čtyř forem. Z tohoto dělení dále vyplývají požadavky na časovou a prostorou dislokaci realizované výuky v dané disciplíně:

Vymezení pojmu DISTANČNÍ VÝUKA Za distanční výuku v podmínkách PdF UP Olomouc může být označen pouze takový modul, který obsahuje minimálně 70 % disciplín, které jsou realizovány plně distanční či distanční formou. Za distanční výuku v podmínkách PdF UP Olomouc může být označen pouze takový kurz, jehož moduly obsahují minimálně 70% disciplín, které jsou realizovány plně distanční či distanční formou. Odchylky od výše popsané organizace distanční výuky, jsou přípustné pouze v tom případě, že jsou písemně schváleny proděkanem pro studijní záležitosti a proděkanem pro informační a vzdělávací technologie PdF UP Olomouc

Požadavky na obsah kurzu v distanční výuce Povinné náležitosti, které jsou nutné pro zařazení kurzu do distanční výuky (realizované v podmínkách PdF UP Olomouc) zajišťuje a garantuje administrátor příslušného kurzu. Povinnými náležitostmi kurzu jsou:

Požadavky na obsah modulu v distanční výuce Povinné náležitosti, které jsou nutné pro zařazení modulu do distanční výuky (realizované v podmínkách PdF UP Olomouc) zajišťuje a garantuje administrátor příslušného kurzu. Povinnými náležitostmi modulu jsou:

Požadavky na obsah disciplíny v distanční výuce Povinné náležitosti, které jsou nutné pro zařazení disciplíny do distanční výuky (realizované v podmínkách PdF UP Olomouc) zajišťuje a garantuje po obsahové stránce autor studijní opory, po stránce metodické ji zajišťuje a garantuje tutor disciplíny. Povinnými náležitostmi disciplíny jsou:

Požadavky na obsah kapitoly v distanční výuce Povinné náležitosti, které jsou nutné pro zařazení kapitoly do distanční výuky (realizované v podmínkách PdF UP Olomouc) zajišťuje a garantuje autor studijní opory. Povinnými náležitostmi kapitoly jsou:

Požadavky na obsah kapitoly v distanční výuce Nepovinnými náležitostmi kapitoly jsou:

Disciplíny DiV (studijní opory) v podmínkách PdF UP Olomouc PhDr. Milan Klement, Ph.D. Proděkan pro informační a vzdělávací technologie PdF UP Olomouc

Vymezení pojmu Disciplína Disciplína je v podmínkách PdF UP Olomouc rovna rozsahu jedné studijní opory. Rozsah standardní studijní opory je stanoven na 60 stran, přičemž tohoto objemu může být dosaženo i použitím multimediálních souborů (dále jen MM souborů). U multimediální studijní opory může být rozsah větší, ale pouze v tom případě, pokud je rozsah zvýšen podílem MM souborů. Multimediálním souborem jsou zejména statické soubory (formátu jpg, gif, bmp apod.), dynamické obrazové a zvukové soubory (formátu avi, mpg, mp3, swf apod.), multiformátové prezentační soubory (formátu pdf, ppt, xls apod.) a ostatní podpůrné typy souborů (formátu html, php, xml apod.). Každý multimediální soubor musí být zakomponován do struktury studijní opory tak, aby sloužil jako podpůrný prostředek pro prezentaci obsahu samotné opory.

Modulární uspořádání disciplín Modulární uspořádání vychází z faktu, že jedné disciplíně v tomto uspořádání odpovídá v distanční formě 14 hodin výuky v prezenční formě studia. Platí tedy, že na 1 vyučovací jednotku (1 hodina výuky týdně po dobu celého semestru – 14 hod./sem.) připadá 1 studijní opora. Počet studijních opor pro jednotlivé disciplíny, včleněné do modulárního uspořádání, zohledňuje níže uvedená tabulka.

Typy disciplín (studijních opor) Disciplíny (studijní opory) je možné s ohledem na jejich obsah rozčlenit do čtyř skupin. Z tohoto dělení dále vyplývají požadavky na strukturu a obsah jednotlivých typů studijních opor:

Požadavky na disciplíny Všechny typy studijních opor jsou primárně vytvářeny v prostředí systému LMS Unifor pomocí aplikace MiniAware, kde jsou také zakomponovány. Podrobný metodický materiál pro potřebu tvorby studijní opor prostřednictvím aplikace MiniAware je přílohou č. 1 této směrnice. Disciplína (studijní opora) se dále dělí na jednotlivé kapitoly. Kapitola je základní výukovou, jednoznačně časově vymezenou jednotkou (délka kapitoly odpovídá 30 až 120 minutám samostudia). Každá kapitola je při výuce dále členěna na výukové činnosti, které slouží ke splnění konkrétních výukových cílů. Jednotlivé výukové činnosti v kapitole jsou doprovázeny sadou ikon, které umožňují rychlou orientaci v textu kapitoly. Sada ikon je v podmínkách PdF UP Olomouc rozdělena do dvou skupin (seznam povinných a nepovinných ikon je přílohou č. 2 této směrnice): povinné ikony, které musí být vždy použity, neboť části textu kapitoly, které doprovázejí, jsou vždy povinné a kapitola je tudíž musí obsahovat. nepovinné ikony, které se použijí pouze v tom případě, pokud je text kapitoly rozšířen o nepovinné části textu.

Složky DiV v podmínkách PdF UP Olomouc PhDr. Milan Klement, Ph.D. Proděkan pro informační a vzdělávací technologie PdF UP Olomouc

Komunikační složky distanční výuky Jedním ze základních požadavků na realizaci distanční výuky v podmínkách PdF UP Olomouc je zprostředkování kontaktu mezi studentem a tutorem. K tomuto účelu slouží celá řada nástrojů. Každý uživatel systému (student, tutor, administrátor kurzu) má se svým uživatelským kontem zřízenu také svou osobní stránku. Povinnou komunikační složkou, kterou využívají všichni uživatelé systému LMS Unifor je Interkom. Všechny komunikační činnosti při realizaci distanční výuky (v podmínkách PdF UP Olomouc) jsou realizovány pomocí této komunikační složky systému LMS Unifor. Interkom je obdoba pošty (e-mailu), jen s tou výhodou, že je řízen přímo systémem a není tedy vázán na možné výpadky e-mailových serverů. Další výhodou je dokonalá provázanost, která se projeví okamžitým hlášením na nejpoužívanějších stránkách o tom, že jste dostali novou zprávu. Na zprávy lze podobně jako u e-mailu odpovídat, předávat je dál, ukládat do archívu nebo mazat.

Examinační složky distanční výuky Nezbytnou součástí studia je celá řada prověřování nabytých znalostí a dovedností studentů. Za tímto účelem jsou při realizaci distanční výuky (v podmínkách PdF UP Olomouc) při examinaci připisovány body prostřednictvím systému LMS Unifor.  Po získání požadovaného počtu bodů jsou splněny studijní povinnosti studenta v dané disciplíně, modulu či kurzu a je možné v systému studijní agendy STAG přidělit příslušný počet kreditů za absolvování dané disciplíny, modulu či kurzu. Přidělování kreditů za absolvování studijní disciplíny, modulu či kurzu, včetně počtu opakování termínů zkoušek, kolokvií a zápočtů se řídí „Studijním a zkušebním řádem UP Olomouc“ v jeho platném znění.

Examinační složky distanční výuky 1 Každá disciplína má možnost vyhlašovat tzv. dlouhé a krátké úkoly. Tyto úkoly slouží k průběžné kontrole dosažených studijních výsledků a mohou se tudíž započítávat do konečného výsledku o absolvování disciplíny, modulu či kurzu. Dlouhý úkol je k dispozici v sylabu disciplíny nikoliv v jejím textu. Jeho zadání vyžaduje písemnou odpověď, kterou student napíše do souboru (doc, xls, txt a další) a ten potom odešle tutorovi prostřednictvím „Odeslání práce k disciplíně“. Zde určí pouze úkol, který odesílá. Práci může smazat jen do doby, než ji zkontroluje tutor. Jakmile se tak stane, dojde k zamezení možnosti výmazu. Současně s odesláním úkolu je tutor automaticky informován Interkomem.  Při schválení jsou automaticky připisovány body, provedeno zaevidování práce jako schválené a dále vygenerována zpráva pro studenta. Ta je generována i v případě nechválení práce. Student má možnost sledovat průběh hodnocení práce prostřednictvím několika ikon indikujících momentální stav práce.

Examinační složky distanční výuky 2 Krátký úkol je možné použít přímo ve vlastním studijním textu. Vedle zadání úkolu je umístěna ikona, která po kliku otevře okno, do kterého se zadává odpověď na otázku. Student má možnost své odpovědi doplňovat až do vypršení stanoveného termínu. Tutor potom na hodnotící stránce zkontroluje všechny odpovědi a na jeho posouzení je, zda přizná studentovi body, nebo jej požádá například o doplnění. Každá disciplína může obsahovat online testy. Tyto testy mohou být zadány buď pouze pro třídu, jejíž tutor test zadal (privátní) nebo mohou být vyhlášeny jako veřejné.  Testy lze označit i jako zkušební. Ten se od plnohodnotného testu liší tím, že po skončení lze tento test znovu zahájit a zkusit znovu.

Děkuji Vám za pozornost