Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Integrační trendy při tvorbě multimediálních výukových portálů pro medicínu a zdravotnictví V. Mihál, J. Potomková Lékařská fakulta Univerzity Palackého.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Integrační trendy při tvorbě multimediálních výukových portálů pro medicínu a zdravotnictví V. Mihál, J. Potomková Lékařská fakulta Univerzity Palackého."— Transkript prezentace:

1 Integrační trendy při tvorbě multimediálních výukových portálů pro medicínu a zdravotnictví V. Mihál, J. Potomková Lékařská fakulta Univerzity Palackého v Olomouci

2 Zkušenosti LF UP v Olomouci 2005-2006 Výukový portál NOE http://noe.upol.cz Podpora Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy rozvojové programy podmínka = dostupnost v prostředí Internetu Záměr: digitální archiv původní obrazové lékařské dokumentace 600 původních digitálních obrazů s popisem Oborové členění podle předmětů kurikula vnitřní lékařství, patologie, pediatrie, radiologie, gynekologie aj. Komplexní přístup – digitální atlas EKG Příprava dalších položek pro zařazení výukové sekvence z neurochirurgie, interaktivní guideline pro antibiotickou léčbu…..

3 NOE a jeho současná struktura Obrazová galerie Standardní formát s popisem Tutoriály Podpora pro studium předmětů v kurikulu Státnice Kazuistiky Mohou být součástí tutoriálů Autoři i studenti – integrační prvek Testy (zatím z pediatrie) 2500 otázek časový limit zobrazení výsledků testu + správných odpovědí možnost opakování vzdálený přístup edukační charakter a dopad. Vyhledávání podle klíčových slov

4 Základní integrační prvky Technické Technické Využití různých formátů (obraz, graf, tabulka, text, video, animovaná prezentace, hypertextový odkaz, navigace aj.) Využití různých formátů (obraz, graf, tabulka, text, video, animovaná prezentace, hypertextový odkaz, navigace aj.) Obsahové Obsahové Kombinace položek z jednotlivých částí portálu (galerie – tutoriály – kazuistiky) Kombinace položek z jednotlivých částí portálu (galerie – tutoriály – kazuistiky) Vertikální propojení znalostí z jednotlivých oborů Vertikální propojení znalostí z jednotlivých oborů Odkazy na aktuální „best evidence“ (online databáze) Odkazy na aktuální „best evidence“ (online databáze) Organizační Organizační Zapojení studentů Zapojení studentů Evaluace (¨“fokusové skupiny“) navigačního aparátu a obsahové úrovně Evaluace (¨“fokusové skupiny“) navigačního aparátu a obsahové úrovně Spolupráce při tvorbě / samostatná práce. Spolupráce při tvorbě / samostatná práce.

5 Využití zahraničních zkušeností Přehledový článek Přehledový článek J. Potomková, V. Mihál, Č. Číhalík. Web-based instruction and its impact on learning activity of medical students. Biomedical Papers 2006; 150(2). Přijato do tisku. http://biomed.papers.upol.cz Cíl: shrnutí poznatků publikovaných 1995-2005 Cíl: shrnutí poznatků publikovaných 1995-2005 24 původních článků o využití webových portálů ve studiu medicíny 24 původních článků o využití webových portálů ve studiu medicíny Tématika zpětné vazby a hodnocení uživatelem Tématika zpětné vazby a hodnocení uživatelem Zvyšování efektivnosti studia a motivace v procesu učení. Zvyšování efektivnosti studia a motivace v procesu učení.

6 Association for Medical Education in Europe Annual Conference 2006 (Itálie, Janov) Prezentace portálu v zahraničí


Stáhnout ppt "Integrační trendy při tvorbě multimediálních výukových portálů pro medicínu a zdravotnictví V. Mihál, J. Potomková Lékařská fakulta Univerzity Palackého."

Podobné prezentace


Reklamy Google