Čeština pro cizince a azylanty – B1 (učebnice, cvičebnice, metodika)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CLIL Content and Language Integrated Learning
Advertisements

Inovace výuky CAD na naší škole
ENGLISH UNIVERSITY Online
ČEŠTINA PRO CIZINCE A AZYLANTY A1, A2 (učební materiály)
Environmentální výchova pro základní školu
Matika krokem  Proč? - motivy vzniku
Problémy spojené se zaváděním CLIL do škol:
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.02 Anotace: Prezentace obsahuje přehled mluvnických kategorií přídavných jmen. Zaměřuje se především na druhy a vzory. Vzdělávací.
PT – obecná charakteristika
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.13 Anotace: Prezentace je zaměřena na popis a jeho dělení. Obsahuje stručnou definici popisu prostého, odborného a uměleckého.
Anglický jazyk Michaela Hrdličková, 251 PT1 – Provozní technika 1. ročník „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
METODIKA TVORBY ODBORNÉHO TEXTU
NÁZEV PRÁCE (musí být stručný, výstižný, měl by obsahovat jednoznačné výrazy a slovní spojení) Název školy Jméno autora, třída, místo a rok zpracování.
PROJEKT 5.ročník - anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Téma: Rok – měsíce – dny.
Maturitní zkouška z cizího jazyka Anglický a německý jazyk.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
PŘEDSTAVENÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY VYUŽÍVAJÍCÍ ICT PRO ŽÁKY Vypracovala: Ilona Plocková.
Maturita 2011? Společná část Společná část 2 zkoušky 2 zkoušky Profilová část Profilová část 3 zkoušky 3 zkoušky.
Nová učebnice latiny nakladatelství Veritas
STRUKTURA OSNOVY KURZU
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Jana Bischofová Milan Hrdlička
Management a rozvoj obcí
SOCIÁLNĚ-PRÁVNÍ MINIMUM pro azylanty a osoby požívající doplňkové ochrany Pavel Pořízek.
Specifika zpracování vzdělávacích obsahů vyučovacích předmětů: Čtení – globální a analyticko–syntetická metoda – vzhledem k vícečetnému postižení bylo.
Podporované zaměstnávání pro lidi se zrakovým postižením.
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
Metodické pokyny pro předmět Tlumočnický proseminář
PRIMÁRNÍ PREVENCE PRÁVNÍ VĚDOMÍ
Kreativní prvky ve vzdělávání proti násilí a nenávisti (multikulturní výchova) , Marianna Sršňová.
Odborný styl PaedDr. Hana Vítová Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝU.
Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová, ph.d.
TČ1 – Truhlář a Čalouník, 1. ročník, tříletý učební obor
Služby WCF Vedoucí práce Ing. Václav Novák, CSc. Boris Eninger.
Vzdělávání žáků s mentálním postižením
Maturita 2010 Společná část –2 zkoušky Profilová část –3 zkoušky.
SO – studijní opora podpora výuky BSe a DSe LS2012
Jak sestavit referát „Kuchařka“ pro žáky.
Průřezová témata klíčových kompetencí
PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Jitka Bláhová, Univerzita Hradec Králové
1. SETKÁNÍ Bakalářský seminář. Cíle bakalářského semináře Hlavní cíl: seznámit se strukturou a hlavními požadavky na BP Formální náležitosti zadání a.
Technická univerzita v Liberci LIBEREC I Studentská 2 Inovace vzdělávání v oboru čeština jako druhý jazyk (CZ.1.07/2.2.00/ ) podpořeného z.
Výuka českého jazyka pro cizince na Vysoké škole hotelové v Praze 8
VZDĚLÁVÁNÍ (BUDOUCÍCH) UČITELŮ ČEŠTINY JAKO CIZÍ JAZYKA
METODICKÝ SEMINÁŘ Psaní závěrečné práce STUDIJNÍ PROGRAM: U Č ITELSTVÍ VŠEOBECN Ě VZD Ě LÁVACÍCH P Ř EDM Ě T Ů.
Základní problémy realizace eLearningového systému Roman Malo Ústav informatiky PEF MZLU v Brně.
DIDAKTIKA FYZIKY I. 7 Fyzikální učebnice
Počítačové zpracování češtiny v Ústavu formální a aplikované lingvistiky
Vzdělávací portál eKabinet.cz a digitální obsah pro střední školy Ing. Richard Valenta
Podpora méně frekventovaných jazyků SŠ Mgr. Lucie Pospíšilová.
Logistika a Supply Chain Management Úvodní seminář.
Psát není tak složité, aneb pojďte s námi tvořit Metodický portál.
ROČNÍKOVÁ PRÁCE je určena pro žáky 9. tříd Hlavním cílem je naučit se využívat získané poznatky v praxi, vhodně doplnit učivo základní školy a ověřit získané.
Odpověď na tyto otázky nalezneš v jazykových příručkách.
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
VIRTUÁLNÍ HOSPITACE DĚJEPIS Úvod do tématu ŠOA Gymnázium Nové Strašecí
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
Příspěvek k Týdnu CJV – odd. na ESF – Němčina
Konflikt, koření života
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
WORKSHOP Metody práce s informacemi v online prostředí
Projekt VOV Ekonomická sekce jazyky
Samostatná odborná práce H/01 Podkovář a zemědělský kovář
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
Transkript prezentace:

Čeština pro cizince a azylanty – B1 (učebnice, cvičebnice, metodika) Jana Bischofová Milan Hrdlička

Obsah prezentace Cíle učebního setu Obsah Metodika Ukázka lekcí Význam

Cíle učebnice Učebnice je určena středně pokročilým uživatelům, kteří úspěšně zvládli učivo úrovně A1, A2. Systémově prezentovat gramatiku. Dostatečně procvičit mluvnickou i lexikální část učebního materiálu. Rozvíjet komunikativní kompetenci cizojazyčných mluvčích. Nabídnout praktické informace Prohloubit zájem o Českou republiku.

Obsah učebnice Učebnice obsahuje 14 lekcí, každá je členěna na 3 části (A - B – C). Část A úvodní text se vztahuje k tématu lekce témata odpovídají popisu B1(Threshold) texty kladou důraz na aktuálnost obsahovou, na problematiku cizinců volba lexika je určována požadavky popisu B1 a Frekvenčním slovníkem mluvnické i lexikální jevy z textu se procvičují v řadě následujících cvičeních a úkolech (různorodé, kreativní úkoly)

Část B prezentuje mluvnici komplexně – opakuje známé gramatické jevy a kategorie a doplňuje je o nové informace – snaha vytvořit solidní bázi na známé jevy se odkazuje k příslušnému paragrafu přílohy, nové mluvnické jevy se vykládají důraz se klade na morfologii formální, ale také funkční Část C nabízí autentické nebo částečně upravené texty – do jisté míry nadstavbová porozumění textu se ověřuje v řadě cvičení

Metodika Komplexní přístup (komunikace mluvená i psaná, verbální i neverbální. Každou část učebnice je možno používat samostatně-široké možnosti využití. Učebnice je doplněna audiokazetou s nahrávkami. Vhodná kombinace různých typů cvičení, uplatnění prvků audioorálních, audiovizuálních, problémových, překladových a dalších. Náročnost učebního materiálu vyžaduje důkladné procvičení – cvičebnice Equal, analogicky zaměřená, přehledně členěná do kapitol: Tvarosloví, Skladba, Lexikální cvičení, Komunikační cvičení. V Učebnice a Cvičebnici je uveden seznam vybraných lingvistických termínů i základních slovníků a příruček.

Ukázka lekcí

Význam učebnice B1 a cvičebnice Equal Systematická prezentace mluvnické i lexikální části českého jazyka v rozsahu odpovídajícím úrovni B1. Praktické zaměření textů na každodenní situace. Rozvíjení komunikační kompetence cizojazyčných uživatelů. Využití multikulturní interakce.