Počítačová simulace měření geometrie podvozku osobních automobilů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Stavba moderní pneumatiky pro osobní automobily
Advertisements

MĚŘENÍ POSUNŮ STAVEBNÍCH OBJEKTŮ
Nový systém uskladnění sezónních pneumatik s ráfkem
Geometrie řízení a kol Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Radek Hladný Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Druhý – učebního oboru „Mechanik opravář motorových vozidel“
Kovoprog – geometrické prvky, modifikace a kontury frézování
První – učebního oboru „Mechanik opravář motorových vozidel
Strojírenství Kontrola a měření Měření tvarů a vzájemné polohy (ST39)
Rozdělení motorových vozidel
Směrový a výškový návrh trasy komunikace
s dopravní infrastrukturou
Rovnoběžné promítání. Nevlastní útvary. Osová afinita v rovině.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
MECHANIZMUS ŘÍZENÍ NÁKLADNÍHO AUTOMOBILU
Výuka předmětu automobily
Stanice Technické Kontroly
Měření úhlů.
Digitální učební materiál
První – učebního oboru „Mechanik opravář motorových vozidel“
Střední škola stavební Jihlava
ZÁKLADY DOPRAVNÍHO INŽENÝRSTVÍ
Strojírenství Strojírenská technologie Teorie obrábění (ST 49)
Servisní prohlídky – druhy, úkony
Vypracoval: Ing. Ladislav Fiala
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Lom světla Předmět: Fyzika.
Tato prezentace byla vytvořena
Digitální učební materiál
Automobily – koncepce, karoserie
Trasování lesních cest
Řízení, převodka, posilovač řízení
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Nápravy – druhy, diagnostika závad
Geometrie náprav, způsoby měření
Kola a pneumatiky – montáž a kontrola
ŘEZ VÁLCE ROVINOU Mohou nastat tyto případy:
Řízení – diagnostika závad, opravy
zásady navrhování dopravních – silničních staveb
VY_32_INOVACE_AUT2_11 Geometrie řízení. Geometrická poloha kol má zásadní vliv na bezpečnost provozu vozidel. Za jedoucím vozidlem zanechávají odvalující.
Workshop „Příklady dobré praxe“ 22. června Váhy pro kontrolní (úřední) vážení vozidel Váhy pro obchodní vážení vozidel a materiálu Představení společnosti.
Anotace Materiál je určen pro výuku předmětu Motorová vozidla u studijního oboru Autotronik a příbuzných učebních a studijních autooborů. Inovuje výuku.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada14 AnotaceGeometrie.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada14 Anotace.
Hlavní části motorových vozidel
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dynamika pohybu dopravního prostředku Předmět: Teorie dopravy - cvičení Ing. František.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_C_01.
Anotace Materiál je určen pro výuku předmětu Motorová vozidla u studijního oboru Autotronik a příbuzných učebních a studijních autooborů. Inovuje výuku.
Anotace Materiál je určen pro výuku předmětu Motorová vozidla u studijního oboru Autotronik a příbuzných učebních a studijních autooborů. Inovuje výuku.
VY_32_INOVACE_AUT1_15 Požadavky na karoserii z hlediska bezpečnosti.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 31 Anotace.
DUM - Digitální Učební Materiál Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_C_05.
VY_32_INOVACE_AUT2_14 Řídící tyče. přenos pohybu řízení vytvořených převodkou řízení na rejdová kola přenos síly a její změna podle potřeby nastavení.
VY_32_INOVACE_AUT1_14 Základní koncepce osobních automobilů.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada14 AnotaceŘízení.
Obráběcí nástroj, řezné úhly
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Základní rozměry automobilů
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_AUT2_09 Dynamika jízdy.
Název školy Střední škola obchodně technická s. r. o. Číslo projektu
Výukové a výzkumné centrum v dopravě
POHYB DVOJKOLÍ A PODVOZKU V KOLEJOVÉM KANÁLU
Geometrie řízení a uložení kol.
Fyzikální veličiny Míry fyzikálních vlastností: X = x [X]
2. Přesnost měření a vytyčování vodorovných a zenitových úhlů
Jízdní stabilita silničních automobilů.
Gymnázium J. V. Jirsíka, F. Šrámka 23, České Budějovice
Transkript prezentace:

Počítačová simulace měření geometrie podvozku osobních automobilů Studentská odborná soutěž pořádaná v rámci Dne strojařů Moravskoslezským strojírenským klastrem

Studentská práce žáků 1.PT Adama Šaňka Reného Petříčka Díky této úloze je minimalizována potřebná doba zaškolení žáků pro měření na zařízení JOHN BEAN .

Co je geometrie kol? Geometrie kol vlastně popisuje postavení kola vůči vozovce. Z průběhu některých kine- matických charak- teristik lze pak usuzovat na jízdní vlastnosti vozidla.

Účel měření geometrie kol osobních vozidel Rovnoměrné opotřebení pneumatik Zachování jízdních vlastností vozidla Udržení přímého směru Sjetá pneumatika ke straně signalizuje porušenou nebo špatně nastavenou geometrii kol

Podmínky Zavěšení a uložení náprav musí být bez vůlí Pneumatiky nahuštěny na předepsaný tlak Vozidlo musí být zatíženo podle výrobce Vozidlo musí být na vodorovném povrchu

Měřící možnosti zařízení JOHN BEAN Měření záklonu rejdových os Měření odklonu předních a zadních kol Měření sbíhavosti předních a zadních kol

Záklon rejdové osy Záklon rejdové osy t a závlek je průmět úhlu mezi svislicí kola a rejdovou osou do roviny rovnoběžné s podélnou rovinou.

Odklon kola Úhel odklonu kola g je sklon střední roviny kola vůči svislé ose vozidla.

Sbíhavost Sbíhavost kol δo je průmět úhlu mezi podélnou osou vozidla a střední rovinou kola do roviny vozovky.

Na videu vidíte interaktivní tabuli, která představuje mechanickou dílnu s automobilem, připraveným pro měření geometrie. Notebook představuje měřící zařízení Jean Bean V500. Na vozidlo připravené k měření se na všechna kola nastrojí měřící hlavice. Vozidlo se zvedne a postupně se vycentruji všechny měřící hlavice. Každá hlavice se centruje samostatně a při správném vycentrování se nám na displeji zobrazí dané kolo do žluté barvy, pokud kolo zůstane červené, znamená to závadu. Může to znamenat že jsou na kole vůle nebo že není připojena hlavice k měřícímu přístroji. Po vycentrování se vozidlo spustí na otoče a propéruje. Vozidlo se zajistí proti pohybu speciálním přípravkem, který se umístí mezi brzdový pedál a sedadlo řidiče. Záklon rejdové osy se měří natáčením kol do obou stran. Odklon a sbíhavost se měří součastně, natočíme volant do roviny(volantová příčka musí byt ve vodorovné rovině) a zajistíme ho speciálním přípravkem Volant i vozidlo jsou zajištěny proti pohybu a počítač nám vyhodnotí naměřené údaje a porovná je s databází. Pro seřízení sbíhavosti povolíme přítužnou matici čepu řízení a podle potřeby vyšroubujeme nebo zašroubujeme tyč řízení. Po ukončení seřízení se dotáhnou přítužné matice čepů řízení. Odklon a záklon lze seřizovat pouze u určitých typu vozidel. U ostatních se pouze kontroluje.

Při vytváření programových kódů (maker) v Microsoft Excel jsme použili nahrávání maker. Zaznamenali jsme jednotlivé činností s myší nebo s klávesnici prostřednictvím záznamu nového makra a k nim jsme připojili ovládací prvky (příkazové tlačítka, přepínače, ...)

Makra jsou uložená v modulu aplikací Visual Basic Makra jsou uložená v modulu aplikací Visual Basic. Činnost zaznamenaných maker jste mohli zhlédnout ve videu.

Jedno z maker bylo vytvořeno i pro tisk Protokolu z měření.

Literatura: Odborní konzultanti: Firemní literatura. Internetové zdroje: http://jirichobot.sweb.cz http://www.autolexicon.net/cz/article/ http://www.342.vsb.cz/zdvihacizarizeni/default.htm (elektronický odborný časopis o konstrukci a provozu zdvihacích, manipulačních a transportních zařízení a dopravních prostředků). Odborní konzultanti: ing. Jiří Chobot Radim Miksa