Rozkazovací způsob.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Advertisements

Způsobová slovesa v angličtině MUST
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
ANJ-GRAMATIKA Zájmena
Vyjádření budoucnosti - …. GOING TO …
Modální slovesa a jejich opisné tvary
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_425_Budoucí čas AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová ROČNÍK,
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_16
BÝT (kladný a záporný oznamovací způsob)
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_06
PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ.
Pořadí slov.
Sloveso „být“ v záporu a otázce, otázky Yes/No
Přítomný čas prostý (5.ročník) Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Questions VY_22_INOVACE_05 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_261_AJ7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Předmět:Anglický.
Zájmena.
Question tags Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není li uvedeno jinak, je Kateřina Najmanová Trpný rod- The Passive.
Označení DUM Pl - DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
Přítomný čas prostý Present Simple Tense Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov Mgr. Číslo a název klíčové aktivity: Interní číslo: nevyplňovat.
Modal verbs of probability in present and past Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_08 Název materiálu: Modální slovesa – gramatická cvičení Tematická oblast: Angličtina 2. ročník – strojírenské.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_17
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_07
MINULÝ ČAS PROSTÝ PAST SIMPLE VY_32_INOVACE_ICT 185
Tázací dovětky – 8. ročník ZŠ
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_ INOVACE_17_Vazba „going to“ AUTOR: Bc. Petra Baťová ROČNÍK, DATUM:
Modal Verbs Gymnázium a SOŠ, Lužická 423, Jaroměř Ing. Daniela Řípová VY_32_INOVACE_3C15.
QUESTION TAGS? (VĚTNÉ DOVĚTKY)
PAST SIMPLE Minulý prostý čas.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Bc. Lucie Ševčíková Datum : Název : VY_22_INOVACE_2.2.1.
Must, needn´t, may, mustn´t Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Jméno autora:Mgr. Jiří Kala Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): červen 2013 Ročník:6. Tematická oblast: Anglická gramatika a slovní zásoba 1. Téma:Present.
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Angličtina pro 2. stupeň Č. DUMu: VY_22_INOVACE_07_SLOVESO CAN.
Vyjádření možnosti/pravděpodobnosti pomocí may, might, could, will Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany - Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
- používáme při popisu aktivit běžných, pravidelných či se opakujících.
An English Lesson Hodina angličtiny CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_3216_AJ7 © Dagmar Marková, 2013 Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec.
VY_32_INOVACE_Sei_I_13 Present simple - I. Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
WAY TO WIN 7 UNIT 1 : Způsobové sloveso MUST, CAN + +zápor.
VY_32_Inovace_ Future simple Project 3
VY_32_Inovace_ So x Neither Project 3
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
ANGLICKÝ JAZYK – 7. ROČNÍK
Způsobová slovesa-budoucnost (9.ročník)
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Hlušice Název školy: Základní škola a mateřská škola,
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
ZPŮSOBOVÁ SLOVESA I. (Modal verbs I.)
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL: VY_32_INOVACE_01_Aj7_64
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jana Havránková Číslo
I haven´t seen your ID card.
Modal verbs. Modal verbs Mezi modální slovesa patří: can, could may, might shall, should will, would must.
Autor: Mgr. Renata Václavíčková
PAST SIMPLE: minulý čas prostý
Název školy Střední škola obchodně technická , s. r. o. Číslo projektu
Název školy Základní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm
Autor: Mgr. Renata Václavíčková
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Transkript prezentace:

Rozkazovací způsob

INFINITIV A ROZKAZOVACÍ ZPŮSOB INFINITIV v angličtině nemá koncovku jako infinitiv v češtině či němčině, ale INFINITIVNÍ ČÁSTICI "TO", která stojí před slovesem: pracovat  to work psát  to write jít  to go číst  to read

HOLÝ INFINITIV Někdy (např.po způsobových =modálních a pomocných slovesech) se užívá  HOLÝ INFINITIV, tj. INF. BEZ "TO" I can write, she can't read I must sleep they may come they will work he would go

ROZKAZOVACÍ ZPŮSOB 2. OSOBY (tj ROZKAZOVACÍ ZPŮSOB 2.OSOBY (tj.udělej, udělejte) = HOLÝ INFINITIV (bez podmětu!) Jdi domů. - Go home. Napiš úkol. - Write your homework. Přečti si tuto knihu. - Read this book. Pracuj pilně. - Work hard.

ZÁPORNÝ ROZKAZOVACÍ ZPŮSOB (tzn ZÁPORNÝ ROZKAZOVACÍ ZPŮSOB (tzn. nedělej, nedělejte)se tvoří pomocí DON'T, které stojí samostatně před slovesem: Nepracuj v noci. - Don't work at night. Nechoď domů. - Don't go home. Nepiš úkol ve škole. - Don't write homework at school. Nečti tu knihu. - Don't read the book.

PŘELOŽTE: Otevři tu krabici. OPEN THE BOX. Sněz to jablko. Jdi do školy. Přines tu knihu Zkus to otevřít. Přijďte zítra. Neotvírej to okno. Nejez to. Nezastavuj to auto. Neříkej to nikomu. OPEN THE BOX. EAT THE APPLE. GO TO SCHOOL. BRING THE BOOK. TRY TO OPEN IT. COME TOMORROW. DON´ T OPEN THE WINDOW. DON´ T EAT IT. DON´ T STOP THE CAR DON´ T TELL ANYBODY.