Způsobová slovesa v angličtině MUST

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracovala:Mgr.Silvie Reitharová
Advertisements

Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Rozkazovací způsob.
Vyjádření budoucnosti - …. GOING TO …
PAST SIMPLE (MINULÝ ČAS PROSTÝ) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Michaela Kuklová. Dostupné z Metodického portálu
Modální slovesa a jejich opisné tvary
Modální- způsobová slovesa
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině MUST / HAVE TO VY_22_INOVACE_06 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_263_AJ7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Předmět:Anglický.
PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ.
DUM DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL ANGLIČTINA Mgr. Kateřina Kasanová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Přítomný čas prostý Present Simple Tense Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov Mgr. Číslo a název klíčové aktivity: Interní číslo: nevyplňovat.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_14
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_08 Název materiálu: Modální slovesa – gramatická cvičení Tematická oblast: Angličtina 2. ročník – strojírenské.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_17
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Present simple Present continuous
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
MINULÝ ČAS PROSTÝ – ZÁPOR, OTÁZKA
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_07
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Tázací dovětky – 8. ročník ZŠ
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Reported questions Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_ INOVACE_17_Vazba „going to“ AUTOR: Bc. Petra Baťová ROČNÍK, DATUM:
Podmínkové věty První kondicionál – 9.ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Bc. Lucie Ševčíková Datum : Název : VY_22_INOVACE_2.2.1.
IF / FUTURE TIME CLAUSES. 1)I´ll wait here. You´ll get back. (until) 2)Give me a ring. You´ll hear some news. (when) 3)The TV programme will end. I´ll.
Must, needn´t, may, mustn´t Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ Vyjadřuje děje, které jsou pořád nebo se.
Jméno autora:Mgr. Jiří Kala Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): září 2013 Ročník:8. Tematická oblast: Témata do hodin angličtiny na 2. stupeň základních.
Jméno autora:Mgr. Jiří Kala Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): červen 2013 Ročník:6. Tematická oblast: Anglická gramatika a slovní zásoba 1. Téma:Present.
AUTOR : Mgr. Alena Bartoňková NÁZEV : VY_32_INOVACE_13_08_A7_Bartonkova TÉMA : Složeniny some – thing, body OBSAH : Složeniny some – thing, body ČÍSLO.
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany - Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Going to Název sady: Project 2 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
WAY TO WIN 7 UNIT 1 : Způsobové sloveso MUST, CAN + +zápor.
VY_32_Inovace_ Future simple Project 3
Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií.
VY_32_Inovace_ So x Neither Project 3
VY_32_Inovace_ Can, can´t Project 1
I am going to go shopping. What are you going to do tomorrow?
VY_32_ Present simple - negative Project 1
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
VY_32_Inovace_ Present perfect Project 3
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
VY_32_Inovace Have to x must Project 3
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Radka Černá Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_ANGLICKY_JAZYK_GRAMATIKA_03.
AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_AJ_18
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Modal verbs. Modal verbs Mezi modální slovesa patří: can, could may, might shall, should will, would must.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_09_25_Have to
Past simple – minulý čas prostý
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Transkript prezentace:

Způsobová slovesa v angličtině MUST Ing. Ivo REJC 25.12. 2013

Modální sloveso „muset“- MUST Opakování gramatiky anglického jazyka Tato prezentace slouží k výuce a zopakování či oživení již probraného učiva . Postupuje se bez časového omezení a pomocí stisknutí klávesnice mezerníku. Barevná tlačítka pak slouží k libovolnému postupu vpřed (zelené) nebo zpět (červené) avšak po celých snímcích!

má několik podobných významů, ve kterých se mírně liší. Sloveso „MUST“ mast má několik podobných významů, ve kterých se mírně liší. a) Přísný závazek = musím (obligation) - Dnes odpoledne musíme jít nakupovat. We must go shopping. b) Vysoká pravděpodobnost = určitě to tak bylo/je/bude (certainity) Makej a budeš dobrej. - Ten muž, který přichází, musí být Petr. The man who is coming must be Petr.

Přítomný čas slovesa „must“ Oznamovací věta Sloveso „MUST“ předchází významové sloveso ve větě.  nemění se ani v jedné osobě. Jednotné číslo 1.osoba - Já I must swim. 2.osoba - Ty You must do everything 3.osoba – On Ona To(ono) Tom must go with us. She must read. It must be.

Množné číslo 1.osoba - My We must write homework on Monday. 2.osoba - Vy You must play in your room. 3.osoba – Oni, ony, ona (koťata) They must see it. - sloveso významové je vždy ve tvaru infinitivu!

Tázací věta Sloveso „MUST“ má zde funkci a umístění pomocného slovesa  staví se na začátek věty, popř. za tázací zájmeno.  nemění se ani v jedné osobě. Jednotné číslo 1.osoba - Já Must I watch TV? 2.osoba - Ty When must you do it? 3.osoba – On Ona To(ono) Must he go out? Must she ride a bike with us? How much must it eat?

Množné číslo 1.osoba - My When must we come back? 2.osoba - Vy How must you play with your pet? 3.osoba – Oni, ony, ona (koťata) Must they watch TV late night?

používá výraz „NEED NOT“ Záporná věta Sloveso „MUST“ MĚNÍ VÝZNAM SLOVESA NESMÍM/NESMÍ/NESMÍTE!!! Proto se v záporu NEMUSÍM/NEMUSÍŠ/NEMUSÍTE používá výraz „NEED NOT“ Které může mít zkrácený tvar v podobě „NEEDN´ T“  Má vlastnosti modálního slovesa ….nemění se ani v jedné osobě. Jednotné číslo 1.osoba - Já I needn´t tell you anything. 2.osoba - Ty You needn´t help me. 3.osoba – On Ona To(ono) He needn´t go out. She needn´t play with us. It needn´t happen.

Množné číslo 1.osoba - My We needn´t buy such a big house. 2.osoba - Vy You need not play in the living room. 3.osoba – Oni, ony, ona (koťata) They need not watch TV late night.

Záporná věta Jednotné číslo 1.osoba - Já I mustn´t tell you anything. Sloveso „MUST“ má i zde funkci a umístění pomocného slovesa.   !!!MĚNÍ SE VÝZNAM SLOVESA NA NESMÍM/NESMÍ/NESMÍTE  „MUST“ může mít zkrácený tvar v podobě „MUSTN´ T“  nemění se ani v jedné osobě. Jednotné číslo 1.osoba - Já I mustn´t tell you anything. 2.osoba - Ty You mustn´t help me. 3.osoba – On Oni He mustn´t go out. They mustn´t play with us.

Cvičení: Teď Vás čeká několik cvičení, na kterých si ověříte zvládnutí látky: Jednotlivá cvičení se od sebe liší a budou vždy uvedena pokyny k vypracování

Cvičení č.1: V tomto cvičení budete pouze opakovat. Po stisknutí mezerníku se Vám objeví anglická věta, vy si ji sami přeložíte a teprve poté si dalším stisknutím vyvoláte správnou variantu. Toto cvičení není hodnoceno. 1. They must help us. Oni nám musí pomoci. 2. Susan must write homework in the evening. Zuzana musí psát domácí úkol večer. 3. Tom needn´t speak with Elise. Tom nemusí mluvit s Elise. 4. Peter must never swim in deep water. Petr nikdy nesmí plavat v hluboké vodě. 5. Must they come tomorrow? Musí přijít zítra? 6. Must I meet with him? Musím se s ním setkat?

Cvičení č.2 Po stisknutí mezerníku se Vám objeví česká věta, vy si ji sami přeložíte a teprve poté si dalším stisknutím vyvoláte správnou variantu. Toto cvičení není hodnoceno. 1. Musím vám pomáhat pokaždé, když chcete? Must I help you everytime you want? 2. Nesmíš dělat takové věci. You mustn´t do such things. 3. Lukáš vůbec nemusí chodit ven. Lucas needn´t go out at all. 4. Kdy musí jít do práce? When must they go to work? 5. Musíte použít vedlejší vchod. You must use the next entrance. 6. Proč nám nesmí Marie pomoci? Why mustn´t Mary help us?

Cvičení č.3 Po stisknutí mezerníku se Vám objeví česká věta spolu s dvěma variantami překladu. Jen jedna varianta je správná. Určete která a poté stiskněte mezerník. Semafor vám určí správnou odpověď. Toto cvičení není hodnoceno. Můj bratr musí hrát tenis, My brother musts play tennis. My brother must play tennis. 2. Petr s Michalem nemusí jít s námi. Peter and Michael mustn´t go with us. Peter and Michael need not go with us. 3. Musíme si hrát s Hansem? Must we play with Hans? Do we must play with Hans? 4. Tam autem jet nesmíme. We don´t must get by car there We mustn´t get by car there.

5. Jak s ní musí mluvit? How they must talk to her? How must they talk to her? Nesmím zpívat, když mne někdo slyší. I needn´t sing when somebody can hear me. I must not sing when somebody can hear me. 7. Co s tou záležitostí musíme dělat? What must we do with that matter? What do we must do with that matter? 8. Nesmím mít s tebou nic společného. I mustn´t have anything common with you. I needn´t have anything common with you. 9. Nemusím mít s tebou nic společného. I needn´t have anything common with you. I mustn´t have anything common with you.

Použité zdroje: [1] A Practical English Grammar; A.J.Thomson, A.V.Marinet, Oxford University Press 1991 [2] Cvičebnice anglické gramatiky; Sarah Peters, Tomáš Gráf, POLYGLOT 1998