Inovace kombinované formy studia bakalářského a magisterského studijního programu „Tělesná výchova a sport“ a jeho učitelských oborů na FTK UP v Olomouci.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Seminář IVIG 2008, Kde plagiátorství začíná Moravská zemská knihovna Brno Mgr. Jana Nejezchlebová
Advertisements

Ústav distančního vzdělávání OPF SU Karviná
Systém vzdělávání vzdělavatelů dospělých
Matika krokem  Proč? - motivy vzniku
I NOVACE KOMBINOVANÉ FORMY STUDIA BAKALÁŘSKÉHO A MAGISTERSKÉHO STUDIJNÍHO PROGRAMU „T ĚLESNÁ VÝCHOVA A SPORT “ A JEHO UČITELSKÝCH OBORŮ NA F AKULTĚ TĚLESNÉ.
Hodnocení prací posílaných tutorovi k opravě PhDr. Miroslava Dvořáková 2008.
Modernizace studijních opor Představení LMS Moodle
Jak vytvářet studijní texty SPŠ Olomouc, Cíle  Objasnit pojem studijní text;  Uvést charakteristické rysy studijního textu;  Navrhnout strukturu.
LMS Unifor Live! Inovace kombinovaného studia. Teoretická část (45 minut) Definice pojmů Přihlášení do LMS Unifor Live! Program.
I NOVACE KOMBINOVANÉ FORMY STUDIA BAKALÁŘSKÉHO A MAGISTERSKÉHO STUDIJNÍHO PROGRAMU „T ĚLESNÁ VÝCHOVA A SPORT “ A JEHO UČITELSKÝCH OBORŮ NA F AKULTĚ TĚLESNÉ.
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Hodnocení e-learninkových opor Inovace kombinované formy studia bakalářského a magisterského studijního programu „Tělesná výchova a sport“ a jeho učitelských.
LMS Unifor Live! Inovace kombinovaného studia. Teoretická část (45 minut) Definice pojmů Přihlášení do LMS Unifor Live! Program.
Příprava na hodinu dějepisu, organizace výuky dějepisu
Tutoriál jako forma výuky na vysoké škole a na pracovišti PaedDr.Vanda Hájková, Ph.D. PedF UK v Praze
Bakalářský seminář Úvod BP Závěr BP.
Role tutora a studenta v on-line formě DiV. Klíč k úspěšné on-line výuce Kvalitní technické zázemí Zřetelné institucionální ukotvení Dostatečné personální.
Úvod do managementu 1. seminář
PŘÍPRAVA METODICKÉHO POKYNU REKTORA VŠSS KE ZPRACOVÁNÍ DIPLOMOVÝCH PRACÍ Zpracování diplomové bakalářské práce.
STRUKTURA OSNOVY KURZU
Závěrečné seminární práce 9. ročník 2014/2015
Jak se stát dobrým právníkem?
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
Distanční studijní texty
Petr Korviny SCO 2007 Brno Usnadnění tvorby elektronických studijních textů pro distanční vzdělávání Petr Korviny
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci nabízí distanční kurz s e-learningovou podporou DISTANČNÍ MINIMUM.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
Jak se stát dobrým právníkem?
Zásady a doporučení pro tvorbu prezentací
Praha, 23. ledna  Zahájení (Štěpán Blahůšek)  Studijní opory a jejich závazná osnova (Vladimír Kaucký)  Přestávka  Editace interaktivní osnovy.
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
Jak psát projekt a bakalářskou práci. Termíny Dnes : Zadání projektu : odevzdání projektu : zveřejněn rozpis prezentací Týden
E-LEARNINGOVÉ VZDĚLÁVÁNÍ TVŮRCŮ A UŽIVATELŮ JEDNOTNÉHO ZADÁNÍ.
Úvod do managementu 1. seminář
Úvod do studia.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
SO – studijní opora podpora výuky BSe a DSe LS2012
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A5 Nástroje informatiky pro získávání informací a jejich zpracování.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Anglické standardy při psaní projektu Osnova kurzu
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci DISTANČNÍ MINIMUM Vstupní tutoriál DPRA0508, DMPRA Mgr. Monika Všetulová.
B2 – Analýza požadavků a jejich zajištění Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v Moravskoslezském kraji a jeho realizace.
I NOVACE KOMBINOVANÉ FORMY STUDIA BAKALÁŘSKÉHO A MAGISTERSKÉHO STUDIJNÍHO PROGRAMU „T ĚLESNÁ VÝCHOVA A SPORT “ A JEHO UČITELSKÝCH OBORŮ NA F AKULTĚ TĚLESNÉ.
Cíle studia didaktiky pedagogiky
C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Osnova kurzu C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Jana Hančlová Ekonomická fakulta VŠB-Technická univerzita Ostrava.
Ostravice Možnosti mobilních technologií při řešení projektů a v organizaci času Mgr. Rostislav Fojtík Ostravice
Didaktika distančního vzdělávání Základní pojmy a vztahy.
Analýza nabídky bakalářských studijních programů ICV v rámci pedagogického vzdělávání Ing. Lenka Danielová, Ph.D., Mgr. Dita Janderková, Ph.D., Doc. PhDr.
Personalizace výuky prostřednictvím e-learningu. Struktura učebnice pro e-learning Obsah učebnice = struktura předmětu, kapitol cíleTabulka aktivni slovesa.docTabulka.
Distanční vzdělávání na VŠFS
Modernizace studia aplikované matematiky na PřF Univerzity Palackého v Olomouci CZ.1.07/2.2.00/
Veřejné zdravotnictví 2. ročník
Kombinovaná forma studia Východiska k realizaci. Kombinovaná forma studia Podle VŠ zákona – kombinace prezenční a distanční formy Obsahuje tedy prvky.
E-learningové aktivity na MU Luděk Matyska
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DM0L507)
Případová studie Seminář 2014.
ZÍSKÁVÁNÍ A VÝBĚR PRACOVNÍKŮ
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
E-learning v ISu Kontakt na e-technika:
Fyzická geografie Podzim 2013 Z0026/4 – pondělí 13 – 13.50, Z3 Z0026/5 – pondělí 12 – 12.50, Z3 Cvičení 1 - Organizační pokyny Mgr. Ondřej.
METODICKÝ SEMINÁŘ Psaní závěrečné práce STUDIJNÍ PROGRAM: U Č ITELSTVÍ VŠEOBECN Ě VZD Ě LÁVACÍCH P Ř EDM Ě T Ů.
Úvod do studia Základní informace o předmětu Robert Zbíral Maxim Tomoszek.
TVORBA STUDIJNÍCH TEXTŮ V DISTANČNÍM VZDĚLÁVÁNÍ Simona F e i t o v á Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci.
Logistika a Supply Chain Management Úvodní seminář.
Bakalářská práce Zbyněk Svozil. Charakteristika bakalářské práce Bakalářská práce je v bakalářských studijních programech nejzávažnější písemnou prací,
Závěrečné seminární práce 9. ročník 2016/2017
za akademický rok 2015/2016 Hana Kolářová proděkanka LF UP
Požadavky na studenta, Literatura
Kreditní systém studia
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
Transkript prezentace:

Inovace kombinované formy studia bakalářského a magisterského studijního programu „Tělesná výchova a sport“ a jeho učitelských oborů na FTK UP v Olomouci Projekt CZ. 1.07/2.2.00/

Tvorba distanční studijní opory 1.Existuje doporučená struktura distanční studijní opory 2.Existují i metodické normy na úrovni fakult (PdF např. má normu děkanky pro tvorbu stud. opor) 3.Doporučená struktura je pro projekt IKS povinná. 4.Jen kvalitní studijní opora bude honorována – čím více kvality, tím více peněz.

Základní části distančního textu 1. Název textu 2. Sylabus textu 3. Požadavky na studující 4. Čas potřebný ke studiu 5. Studijní cíle 6. Motivační část textu + průvodce studiem 7. Výkladová část textu (motivace-výklad-příklad-fixace-verifikace-výklad…) 8. Shrnutí 9. Verifikace + celková verifikace 10. Terminologický slovníček 11. Literatura, informační zdroje 12. Evaluační dotazník

Název textu Název textu by měl vždy obsahovat vedle samotného tématu také oslovení klíčové skupiny studujících, kterým je určen. (Např. Základy teorie her (pro studující oboru TVS na FTK UP ).

Sylabus textu Sylabus textu je nebodová anotace textu, jeho stručný obsah se zaměřením na použitelnost textu v praxi. Sylabus by neměl přesáhnout 1 normostranu (minimální velikost sylabu je 10 normořádků tj. 10 x 60 znaků).

Požadavky na studující V této části textu definujeme jasně a přehledně požadavky na studující – nejenom verifikovatelné cíle (např. vypracování závěrečné korespondenční práce v požadované kvalitě, získání potřebného množství kreditů apod.), ale také aktivizační a komunikační (např. studující bude diskutovat o problémech v diskusních fórech apod.). Je velmi důležité vydefinovat si charakteristické znaky cílové skupiny, pro kterou je daný text určen!

Čas potřebný ke studiu V této části textu odhadneme časové požadavky na prostudování textu studenty. Časové požadavky definujeme s ohledem na náročnost textu a reálné znalosti, dovednosti a jejich percepci studenty. Autoři velmi často přeceňují studující, protože jsou v dané problematice odborníky a těžko se přizpůsobují začátečníkům. Autoři často neumí čas odhadnout a uvádějí formální dotaci, kterou se snaží „ napasovat “ na prezenční studium. V rámci distančního textu čas zahrnuje jak výklad, tak i čas potřebný na studium a opakování prostudovaného. Kapitola: minut.

Studijní cíle Studijní cíle definujeme vždy konkrétně směrem ke studujícím. Při definování využíváme tzv. aktivních sloves (viz Bloomova taxonomie výukových cílů) na různých sémantických úrovních. Studijní cíle budou například vypadat takto: Student bude umět vyjmenovat … Student bude na příkladech demonstrovat… Student bude umět analyzovat….

Motivační části textu + průvodce studiem Studijní text by měl být vždy zahájen určitou motivační pasáží, která studenty dostatečně motivuje pro studium a pokusí se je získat pro daný předmět. Motivace může být realizována různými způsoby, logicky však zejména textově či multimediálně. M otivace se do textu často implementuje prostřednictvím tzv. průvodců studiem. To jsou části textu, ve kterých autor osobně promlouvá ke studentům, usměrňuje je, chválí, motivuje k dalšímu studiu, doporučuje odpočinek apod.

Výkladová část I. Je žádoucí psát text tak, aby dokázal nahradit alespoň částečně osobu učitele – jeho přímou edukaci. Text musí být naprosto srozumitelný – pro studující musí být logicky a přehledně uspořádán, bez zbytečných slov.

Výkladová část II. Při tvorbě textu je třeba postupovat od jednoduchého ke složitému, protože student je motivován úspěchem, který vzejde ze zvládnutí lehčí výkladové části. Podstatné informace je třeba vždy oddělit od nepodstatných. Výklad je vhodné doplnit multimediálními prvky, které umožní fixaci učiva,ale jde pouze o doplněk. Nikdy se nepokoušejte nahradit výkladovou část textu naskenováním běžných skript! Takto koncipovaný výklad je nefunkční. Příliš multimédií škodí!!!

Shrnutí Shrnutí (sumář) by mělo být stručným obsahem kapitoly či celé disciplíny. Umožní snadno zopakovat již řečené a fixovat znalosti studujících. Pokud dokáží sumář interpretovat, znají studující základy disciplíny.

Verifikace 1. Krátké úkoly jedná se o otázky, na které očekáváme krátké písemné odpovědi v rozsahu několika vět, 2. Dlouhé úkoly jedná se o otázky, na které očekáváme delší písemné odpovědi v rozsahu několika stran textu, 3. Dlouhé korespondenční úkoly jedná se o komplexní závěrečné práce studentů (např. po ukončení celé studijní disciplíny – předmětu) 4. testy a autotesty (blind tests) testy s výběrem odpovědí, kterými lze testovat úroveň znalostí studujících.

Terminologický slovníček Pokud v textu používáte odbornou terminologii, je vhodné zpracovat terminologický slovníček s vysvětlením klíčových termínů. Vysvětlení by mělo být jasné a srozumitelné.

Literatura, zdroje V textech je nutné vždy citovat použitou literaturu či jiné informační zdroje (internetové stránky apod.). Pro citaci využíváme standardní citační normu platnou pro FTK UP – viz Kompendium. Při citaci internetových zdrojů uvádějte datum sběru citace, předejdete případným diskusím.

Evaluační dotazník Evaluační dotazník si autoři mohou (ale nemusí) vytvářet – slouží k anonymnímu hodnocení úrovně studijní opory, ale také v průběhu studia dané disciplíny. Většinou se standardní evaluační dotazníky ve stejné podobě (centrálně řízené) připravují pro celý kurz – realizovány jsou zpravidla anonymním evaluačním dotazníkem.

Přeji pohodu a hodně invence ve Vaší práci na e-learningových oporách Spolupracovník v projektu Ferdinand Mazal