Nulová tolerance heren?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Možnosti a limity kontroly obcí
Advertisements

Společné jednání nad otázkami koncepčních možností budoucího financování sportu v Libereckém kraji. Financování sportu ve Statutárním městě Liberec Vypracoval:
Odbor právní a Krajský živnostenský úřad
Pracovní setkání s účetními obcí Zlínského kraje Schvalování účetních závěrek Zlín, 3. října 2013 Ing. Leona Kočařová Odbor ekonomický Krajského úřadu.
Projekt Svazu na podporu meziobecní spolupráce v ČR Projektový tým Svaz měst a obcí ČR Ostrava, 04. listopadu 2013.
Zákon č. 266/1994 o dráhách zákon upravuje
MČ Praha 21 - Újezd nad Lesy Újezd nad Lesy dne 8. března 2012.
Nástroje územního plánování
ŠKOLSTVÍ V ÚJEZDĚ NAD LESY. MATEŘSKÉ A ZÁKLADNÍ ŠKOLY V Újezdě nad Lesy.
KONCEPCE ŠKOLSTVÍ ÚJEZD NAD LESY MATEŘSKÉ A ZÁKLADNÍ ŠKOLY V Újezdě nad Lesy.
Společnost pro trvale udržitelný život – diskusní seminář Praha
Samospráva 1 SP1 Přednáška.
Nástroje územního plánování Přípravné Územně plánovací podklady územně analytické podklady územní studie Plánovací Politika územního rozvoje Územně plánovací.
Šetření postupu a rozhodování Ministerstva financí při povolování sázkových her provozovaných pomocí technických herních zařízení obdobných VHP Nálezy.
M ĚSTSKÁ ČÁST P RAHA 21 M ĚSTSKÁ ČÁST P RAHA 21 Zavádění procesu místní Agendy 21 Strategie, otevřenost, komunikace koordinátorka MA21 Iva Hájková
Městská (Obecní) policie je orgán obce, který zřizuje a ruší zastupitelstvo města obecně závaznou vyhláškou (OZV č. Městská policie a č. Městská policie,
Územní uspořádání ČR Česká republika se člení na
Veřejné setkání dne 21. května 2012 rok 2012 – rok 2022.
Tento text upravíte v menu: Zobrazit / Záhlaví a zápatí1 Zájem samosprávy nad zájmy hazardu Mgr. Jan Farský starosta města Semily poslanec PSP ČR za Liberecký.
ANALÝZA STRUKTURY HLAVNÍHO MĚSTA PRAHY
 zastupitelstvo,  rada,  hejtman  ředitel krajského úřadu.
Mgr. Ing. Drago Sukalovský, starosta města Kuřimi
Svaz měst a obcí České republiky a zákon o rozpočtovém určení daní Ing. Oldřich Vlasák předseda.
SENÁT A REGULACE HAZARDU PETR VÍCHA starosta Bohumína t. č. senátor.
ŘEŠENÍ PROTISOUTĚŽNÍCH OPATŘENÍ ZE STRANY VEŘEJNÉ MOCI Pohled Ministerstva vnitra.
Zavádění procesu místní Agendy 21 Strategie, otevřenost, komunikace
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Krajské zřízení Přednáška M. Horáková.
Zákon o obcích č.128/2000 Sb..
Nové volební období a očekávaní obcí a měst Nové volební období a očekávaní obcí a měst XIII. celostátní finanční konference – 2. – 3. prosince 2010 Ing.
XIII. Celostátní finanční konference Svazu měst a obcí České republiky BOJ PRAHY PROTI HAZARDU Pavel Bém Poslanec PS PČR za hl. m. Prahu
Územní samospráva Kraje
Vydávání výstupů z informačních systémů veřejné správy
Právní předpisy obcí Krajský úřad Zlínského kraje, únor 2015
Obce jako oběť reforem? Obce jako oběť reforem? XIV. celostátní finanční konference 10. – 11. listopadu 2011 Ing. Dan Jiránek Předseda SMO ČR Primátor.
Hlavní město Praha.
Současná pravidla regulace hazardu na území obcí a připravované změny od roku 2016 Odbor 34 – Státní dozor nad sázkovými hrami a loteriemi Ostrava 9. 4.
Hazardování s hazardem
SOUČASNÝ STAV A STRATEGIE PROJEKTU OPENCARD OPENCARD v Praze, dne:
Datum: Zpracoval(a): Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Financování sociálních služeb a podmínky podpory nově vznikajících sociálních.
PROVÁDĚNÉ KONTROLY PLNĚNÍ PODMÍNEK ROZHODNUTÍ Úřad vlády České republiky Odbor právní a kontrolní.
Regulace loterií a jiných podobných her a připravované změny od roku 2017 Odbor 34 – Státní dozor nad sázkovými hrami a loteriemi Mgr. Markéta Srpová 25.
Multigate a.s. Projekt: Casino - Podolí u Brna. Kdo jsme? Společnost multigate, a.s. byla založena v roce 2002 a je výlučně tuzemskou společností, její.
Dotační program Podpora veřejně účelných aktivit seniorských a proseniorských organizací s celostátní působností Workshop Realizace politiky přípravy na.
ANOTACE OBJASNIT POJMY OBEC, MĚSTO, ZASTUPITELSTVO, RADA, STAROSTA, MĚSTSKÝ ÚŘAD. VÝUKOVÝ MATERIÁL.
Projekt „Čistá toaleta“.  zrod myšlenky v agentuře Studioo GmbH ve spolupráci s městem Aalen v roce 2001  do projektu zapojeno již více než 200 měst-nejedná.
Regulace loterií a sázkových her Obce regulovat mohou provozování určitých sázkových her svými obecně závaznými vyhláškami (dále jen OZV) na základě a.
Územní správa a samospráva RNDr. Oldřich Hájek, Ph.D.
Financování sociálních služeb 2015 Olomouc
Vybraná problematika činnosti Svazu měst a obcí České republiky Vybraná problematika činnosti Svazu měst a obcí České republiky Mgr. Ludmila Němcová Ing.
1 Nové registry a úpravy stávajících registrů pro oblast vysokého školství a další aktuální témata Hlavní změny v oblasti vykazování v souvislosti s přijetím.
Rozpočtové hospodaření obcí v roce 2016 Leden 2016.
Standardizace orgánů sociálně-právní ochrany PhDr. Miloslav Macela Odbor rodiny a ochrany práv dětí.
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 1 Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly Ministerstva vnitra Zákon o hazardních hrách - dopady.
PRÁVNÍ ÚPRAVA REGULACE HAZARDU od se zaměřením na povolovací proces Vytvořeno: Odborem 34 – Státní dozor nad sázkovými hrami a loteriemi Praha.
Nová koncepce systému odměňování za výkon funkce členů zastupitelstev ÚSC Ing. Tomáš Pösl Vedoucí oddělení kontroly Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly.
Výsledky kontrolní akce ŠACH
Teorie a praxe rozvoje měst a obcí
SPRÁVNÍ ORGÁNY OBCE Mgr. Michal Oblouk.
Hazard ve Valašských Kloboukách
Porada ODK se zástupci orgánů veřejné správy
Novela zákona o místních poplatcích
Workshop Realizace politiky přípravy na stárnutí, Brno, 15. října 2015
HAZARD V ČÍSLECH.
Nulová tolerance 2012 Město Litvínov
Hazard a sport (doplnění přednášky)
Místní poplatky Školení obcí Olomouckého kraje listopad 2017 Novela zákona č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích (dále jen „ZMP“) s účinností od 1. 7.
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly Ministerstva vnitra oddělení dozoru Brno Poznatky z dozorové činnosti ve vztahu k tvorbě obecně závazných vyhlášek.
Rozpočtové hospodaření obcí v roce 2017
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2012
Transkript prezentace:

Nulová tolerance heren? Problematika VHP a VLT Zákon č. 202/1990 Sb. o loteriích a jiných podobných hrách, OZV č. 10/2013 Sb. hl. m. Prahy 14. 5. 2014

Regulace hazardu ZÁMĚR MHM Prahy: 1. snížit počet provozoven/regulovat nová Obecně závazná vyhláška HMP č. 10/2013 Sb. , účinnost od 4.10.2013 ZÁMĚR MHM Prahy: 1. snížit počet provozoven/regulovat 2. nepovolit souběh restaurace – herna 3. znemožnit vznik nových provozoven

Postup městské části Praha 21 - 2013 2014+ Sport bar ZIPO Rohožník Malešovská 1652  Restaurace u Rohožníku Novosibřinská 879 Billiard svět Zaříčanská 597  Restaurace Dřevák Novosibřinská 206 Újezdský hostinec Staroújezdská 49 Restaurace Stodola Staroklánovická 242 Restaurace na Blatově Starokolínská 311 POČET 7 2

Pojem herna Zákon č. 202/1990 Sb. o loteriích a jiných podobných hrách stanoví: Hernou se rozumí místnost (soubor místností) určená zejména k provozování výherních hracích přístrojů. V herně musí být po celou dobu provozu zajištěn dozor. Do herny je zákaz vstupu osobám mladším 18 let. Provoz herny se řídí schváleným herním řádem (§17, odst. 9 a 10).

Pojem Kasino Kasino musí být vybaveno zabezpečovacím a monitorovacím zařízením. Musí být obrazově i zvukově zaznamenám celý průběh všech provozovaných her, přípravných i závěrečných prací. Záznamy uchovávat po dobu 90 kalendářních dnů a umožnit pracovníkům státního dozoru přístup k těmto záznamům i mimo prostor kasina (§37).

POJEM HERNA A KASINO   Herna Kasino Zřetelný nápis na provozovně HERNA x KASINO, označení nesmí být pojato jako reklama, nesmí rušit okolí  Provozování pouze VHP  Řídí se herním řádem Nutný stálý dozor Zákaz vstupu ml. 18-ti let Povinnost předložení průkazu totožnosti, vést denní evidenci návštěvníků Nutné zabezpečovací a monitorovací zařízení Pořizování obrazového a zvukového záznamu Záznam uchovávat 90 kalendářních dnů

Výherní hrací přístroj (VHP) Výherní loterijní terminál (VLT) Rozdíl mezi VHP a VLT Výherní hrací přístroj (VHP) Výherní loterijní terminál (VLT) Samostatný přístroj s vlastním počítačem ovládající herní procesy. Má zákonem stanovenu hranici maximální prohry Městské části mají v kompetenci provádět kontroly provozoven. Koncové zařízení dálkově ovládané serverem, který může ovládat stovky a tisíce koncových VLT na různých místech a generuje výsledky her na každé koncovce. Finanční úřady mají online přístup do mozku ovládajícího VLT a tedy možnost nepřetržité kontroly.

Povolování loterií (VHP, VLT) V hlavním městě Praze úřady MČ v přenesené působnosti (VHP § 18, odst. 1, písm. a) Ministerstvo (loterie a jiné podobné hry - např. VLT § 18, odst.1, písm. c)

v provozovnách v Újezdě n./L. Počet VLT a VHP v provozovnách v Újezdě n./L. 2012 2013 2014 VLT + VHP ZIPO 17 13 23 U Rohožníku 4 Biliárd 5 Dřevák 3 Újezdský hostinec Stodola 2 Modrák 1 celkem 34 32 30

Celopražské srovnání

Počet provozoven ve všech MČ

Provozovny na 10 000 obyvatel

Počet dnů v provozu

Aktuální počet provozoven (2014+)

Nulová tolerance dle velikosti MČ

Dva tábory: nulová tolerance x regulace

Dotace z MHMP v roce 2013 (v Kč) Dotace na provoz MČ Praha 21 ve výši 55 828 951 Kč Dotace VHP ve výši 1 015 900 Kč

ZIPO: Restaurace nebo Herna?

ZIPO: Restaurace nebo Herna? Může MČ ovlivnit? Nebude herna nebo kasino  Bude restaurace nebo jiný obchod  Bude herna nebo kasino Počet VLT a VHP  Bude zachován stávající stav (Restaurace + Herna)

návštěvnost Kasina ZIPO Počet návštěv za uvedené období z Újezdu nad Lesy 5% Na kasino připadá 0,8 návštěvy občana z Újezdu n/L denně.

nulová tolerance? VÝHODY NEVÝHODY Vytlačení legálního hazardu z MČ Ztráta 1 mil Kč ročně v rozpočtu MČ; daru ve výši 100 000 Kč Dar 100 000 Kč Ztráta podpory sportu a spolků z HMP Finanční podpora z HMP na podporu sportu a spolků Ztráta podpory spolufinancování grantů spolků Možnost spolufinancovat spolkové granty Ztráta kontroly MČ nad hernami, možnost vzniku nelegálních heren

Připomínkování Obecně závazné vyhlášky hl. m. Prahy - jaro 2013 Veřejné projednání – jaro 2013 pozváni občané, zastupitelé, provozovatelé přišli pouze provozovatelé a 2 zastupitelé Jednání s MP i PČR, Odborem sociálních věcí MČ rozhodla o omezení počtu provozoven v Újezdě n/L.

počet provozoven po zavedení vyhlášky o regulaci

1. Nulová tolerance heren Negativa x Pozitiva 2. Setkali jste se někdy s negativním vlivem hazardu ve svém okolí? S jakým? 3. Jaká oblast není potřeba finančně podporovat z výtěžku VHP a proč? SPORT – ŠKOLSTVÍ – KULTURA – SOCIÁLNÍ OBLAST 4. Do jaké oblasti investovat méně na úkor podpory sportu, školství, kultury, soc. oblasti z rozpočtu MČ?

2. Jste pro nulovou toleranci heren v Újezdě nad Lesy? ANO x NE DOTAZY Zapište odpověď , prosím, na lístek k příslušnému číslu 1. Považujete za dostačující, že MČ snížila počet heren ze 7 na 2 ? ANO x NE 2. Jste pro nulovou toleranci heren v Újezdě nad Lesy? ANO x NE 3. Kdo má rozhodovat o regulaci hazardu? Stát Magistrát hl. města Prahy Městská část Občané v referendu VYBERTE JEDNU ODPOVĚĎ

Následující postup Zápis z dnešního kulatého stolu Příprava ověřovací ankety a její realizace Poskytnutí informací zastupitelům pro jejich rozhodování Požádat HMP o novelizaci vyhlášky a vyhlášení nulové tolerance na MČ Praha 21 Vyhlášení referenda z rozhodnutí zastupitelstva MČ Jednání s provozovateli o zakotvení maximálního počtu hracích automatů Či ponechání stávajícího stavu

Kontakty MČ Praha 21 Mgr. Ditta Literová, referentka finančního odboru, spravující agendu „výherních automatů“, email: ditta.literova@praha21.cz Iva Hájková, koordinátorka MA 21,email: iva.hajkova@praha21.cz Pavel Roušar, starosta MČ Praha 21, email: starosta@praha21.cz